MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / MC v.s. MC: The Battle

zoeken in:
3-3

Talib's niveau is niet constant en nooit zo diep gegaan als dat van Brother Ali.

Harco
raffael77 schreef:
(quote)

Dat ben jij ook want als je The Realness beter vind dan Illmatic ben je echt wappie en denk ik dat je meer nieuwschool luisteraar bent dan oldschool, want Cormega heeft nooit een klassieker gedropt en Nas wel.

The Realness is toch een klassieker, lieverd.

Harco
FunkyMonk schreef:
Illmatic, overrated? What a joke.

Dat zeg ik toch. Hij staat bij jou op 3, bij Niek op 3, bij Relax op 2, bij Improvision op 2, bij P Jay op 1, en ga zo maar door. Illmatic is een album dat nooit, maar dan ook nooit in mijn top 10 zal kunnen stromen. Ik snap niet dat er zoveel mensen zijn die dit album in hun top 3 hebben staan, en vanwege dat feit is Illmatic voor mij overrated.

Niet om jullie aan te vallen op jullie top 10, of iets dergelijks, maar gewoon de reden waarom ik Illmatic overrated noem.

Harco schreef:
(quote)

The Realness is toch een klassieker, lieverd.

Niet dat het alles zegt:

# Billboard 200 chart position: #111 (473,672 Copies Sold as of May 28, 2006)
# R&B/Hip-Hop chart position: #24

Dit is natuurlijk wel erg gering. Nog niets eens Gold gehaald. Ik ken zo verder geen klassiekers die ook geen Gold hebben. Volgens mij hebben ze zelf bijna allen Platinum. En als je dan bedenkt dat het album uit 2001 is, een tijd waarin hiphop al grote populariteit genoot, is het al helemaal wat zwakjes als niet over de half miljoen heen komt.

Natuurlijk zeggen de verkoopcijfers lang niet alles, aangezien Get Rich or Die Trying een van de best verkochte hiphopplaten is. Maar verder duidt er ook niets op dat The Realness een klassieker zou zijn. Geen onderscheiden, en nergens opgenomen in toplijsten...

Waarop berust jij je standpunt?

Harco
Als ik klassieker zeg, is dat een mening; niet iets wat duidt op verkoopcijfers.

En volgens mij komt The Realness uit 2001; niet uit 1997?

Harco schreef:
Als ik klassieker zeg, is dat een mening; niet iets wat duidt op verkoopcijfers.

Het zijn van een klassieker of niet, vind ik geen mening. Er is een algemeen straatje platen die onder klassieker vallen. Oftewel het bekende lijstje. Ik vind heel wat albums beter dan Paid In Full, maar toch schaar ik Paid In Full onder klassieker en bv Hell On Earth of Madvillainy niet.
Harco schreef:
En volgens mij komt The Realness uit 2001; niet uit 1997?
Foutje...

Harco
Stel, ik vind Paid in Full een kutplaat. Dan kan ik toch niet zeggen dat het een klassieker is? Je mening is dat 'ie kut is, maar toch erken je hem als classic. Is nogal vreemd.

Harco schreef:
(quote)

Dat zeg ik toch. Hij staat bij jou op 3, bij Niek op 3, bij Relax op 2, bij Improvision op 2, bij P Jay op 1, en ga zo maar door. Illmatic is een album dat nooit, maar dan ook nooit in mijn top 10 zal kunnen stromen. Ik snap niet dat er zoveel mensen zijn die dit album in hun top 3 hebben staan, en vanwege dat feit is Illmatic voor mij overrated.

Dat zegje nu wel ànders hoor.
Harco schreef:
Illmatic is sowieso overrated.

Het feit dat dat album in onze top-10 staat impliceert toch niet dat het overschat is? Ik vind de producties schitterend; jij niet; ok...kan ik inkomen, smaken verschillen, maar zeg dan gewoon datje het album niet (zo) goed vind. Is iets anders dan te zeggen dat het overschat is.
Maargoed, komt erop neer dat we je verkeerd begrepen hebben (omdat jij dat verkeerd verwoord hebt )

Harco
Als ik zeg dat Illmatic overrated is, dan is dat toch een mening; ik spreek voor mezelf, en niet voor andere mensen.

Je zegt dat alsof het een vaststelling is, kwam niet écht over als een mening hoor.

Akonner
4-3 dan maar, tjee jullie lijken wel een pas getrouwd stel.

rico-bballer
5-3

eazyfan
Guru vs. Chino XL
1-0

2-0

Harco schreef:
Stel, ik vind Paid in Full een kutplaat. Dan kan ik toch niet zeggen dat het een klassieker is? Je mening is dat 'ie kut is, maar toch erken je hem als classic. Is nogal vreemd.

Of een plaat een klassieker is is een feit, geen mening.

Harco
BoordAppel schreef:
(quote)

Of een plaat een klassieker is is een feit, geen mening.

klas·sie·ker (de ~ (m.), ~s)
1 lied, boek, film waarvan men telkens opnieuw wil genieten => classic, een gouwe ouwe, evergreen, traditional
2 belangrijke, traditionele wedstrijd

rico-bballer
3-0 guru heeft toch meer materiaal waarvan ik geniet

Harco
4-0.

Dr.Greenthump
4-1

Dat denk ik ook wel ja, dat een klassieker een feit is
Lol.
Tuurlijk is dat geen feit. Is voor iedereen anders.

Dan zou je evengoed alles een classic kunnen noemen...

Harco schreef:
(quote)

klas·sie·ker (de ~ (m.), ~s)
1 lied, boek, film waarvan men telkens opnieuw wil genieten => classic, een gouwe ouwe, evergreen, traditional
2 belangrijke, traditionele wedstrijd

Die definitie is niet helemaal compleet, kijk maar even bij evergreen:

1 lied, boek enz. dat generaties lang populair blijft => klassieker

Paid in Full is een klassieker of je hem nu goed vindt of niet. Bij films en boeken is het precies hetzelfde. Je kan Citizen Kane een ongelofelijk kutfilm vinden maar ontkennen dat het een klassieker is slaat nergens op.

Relax
5-1

Maar dat is dan toch voor heel veel mensen anders. Sommige vind illmatic nix aan. Dan is dat voor hun persoonlijk toch geen klassieker. Maja k*t discussie.
nieuwe battle

BoordAppel schreef:
(quote)

Die definitie is niet helemaal compleet, kijk maar even bij evergreen:

1 lied, boek enz. dat generaties lang populair blijft => klassieker

Paid in Full is een klassieker of je hem nu goed vindt of niet. Bij films en boeken is het precies hetzelfde. Je kan Citizen Kane een ontgelofelijk kutfilm vinden maar ontkennen dat het een klassieker is slaat nergens op.
Precies wat ik wou zeggen, maar Boordappel is beter met woorden

eazyfan
Dan zet ik maar weer de volgende:
Murs vs. Aesop Rock

raffael77
2-1

Social_Mask
Van Murs ken ik niet veel, maar vind Aesop echt zo'n irritante stem hebben, wel weer goede teksten.

3-1

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:01 uur

geplaatst: vandaag om 14:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.