MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / MC v.s. MC: The Battle

zoeken in:

3-1

Jedi Mind Tricks ontwikkelt niet genoeg. Blijft teveel hetzelfde. Gang Starr daarintegen is het gelukt te ontwikkelen én trouw te blijven aan de eigen stijl.

Relax
Harco schreef:
(quote)

Dat doe jij alleen om mij dwars te zitten, maar velen weten dat ik gelijk heb met die zin, Hip Hop gaat om lyrics.. niet om flow, dat is net zo duidelijk als dat papier meestal wit is.

3-2

Harco
Hahaha, wat een bullshit; kun je net zo goed gaan lezen.

Harco schreef:

Relax schreef:
Dat doe jij alleen om mij dwars te zitten, maar velen weten dat ik gelijk heb met die zin, Hip Hop gaat om lyrics.. niet om flow, dat is net zo duidelijk als dat papier meestal wit is.

Harco schreef:
Hahaha, wat een bullshit; kun je net zo goed gaan lezen.

Inderdaad. Relax, hoe kom je daarbij? Goede lyrics stellen toch niets voor als die gast niet kan rappen? Ik geef mij maar een flow waar je U tegen zegt. Die lyrics zijn bonus. Als ik een rapper check kijk ik eerst of hij lekker flowt, en daarna ga ik pas echt luisteren. Wat heb je aan een goede tekst als het niet relaxed is om naar de verteller te luisteren ?

Harco
Niek schreef:
Ik geef mij maar een flow waar je U tegen zegt. Die lyrics zijn bonus. Als ik een rapper check kijk ik eerst of hij lekker flowt, en daarna ga ik pas echt luisteren.

Ja, toch?

beide mogen niet ontbreken naar mijn mening

Relax
Iedere rapper heeft een flow......... of het is wat minder of geweldig... simpel, dus het is verantwoord een top tekst te hebben en Harco, A.U.B. niet zo reageren daar raak ik geiriteerd van..

Relax schreef:
Iedere rapper heeft een flow......... of het is wat minder of geweldig... simpel, dus het is verantwoord een top tekst te hebben en Harco, A.U.B. niet zo reageren daar raak ik geiriteerd van..

Verantwoord een top tekst te hebben? Wat probeer je daar te zeggen? Bovendien heeft ook elke rapper een tekst..... of het is wat minder of geweldig. Die argumentatie gaat dus niet op. Bovendien was jouw eerste reactie op Harco ook irritant.

Relax
Niek schreef:
(quote)

Verantwoord een top tekst te hebben? Wat probeer je daar te zeggen? Bovendien heeft ook elke rapper een tekst..... of het is wat minder of geweldig. Die argumentatie gaat dus niet op. Bovendien was jouw eerste reactie op Harco ook irritant.

Ach ga toch weg, als de tekst zuigd.. zoals ik heb mijn bitches en jij lekker niet enzo.. ik heb geld en ben pimp pimp... met een perfecte flow ... dat is dus meteen top rap ?
Zoals Harco in een bepaalde richting zei.. dan kan je net zo goed top40 Muziek luisteren.

En dan kan ik ook niet begrijpen waarom je Sean Price dan slecht vind, hij heeft een geweldige flow.

eazyfan
Relax heeft 100 Gelijk, ik bedoel flow doet er echt minder aan toe dan tekst. Flow betekent niks als de tekst over niks gaat. Wat heb je nu aan iemand die steeds slecht rapt maar toch vette flow heeft? Niks!!! Flow moet er zijn en kan een troef zijn maar dan liefst met goede tekst. Als je tekst niks waard is maar flow wel hard ofzo dan moet je niet gaan rappen. Flow moet er wel zijn maar is soms serieus overschat.

Maar je hebt ook geen reet aan een goede tekst als de flow niets is. Het weegt gewoon minstens even zwaar. En een mindere tekst hoeft niet meteen 50 gelul te betekenen. Zo heeft TI het echt niet alleen over money, cash en ho's. Maar zijn teksten zijn nu ook weer niet goed. Zoals Harco zegt; als het echt alleen om de tekst gaat kun je het net zo goed gaan lezen. De flow is bepalend voor de raps. Wat maakt Biggie beter dan Common, Talib Kweli of Canibus? Zijn flow! Tuurlijk zijn de teksten van Big ook van ontzettend hoog niveau, maar het is zijn flow die hem onderscheid van andere rappers. Of Q-Tip, Method Man, Inspectah Deck, Guru... Allemaal gekenmerkt door hun flow. Als ik hun teksten had verzonnen en op dezelfde beats had ingerapt dan had ik niets bereikt. Mijn flow stinkt namelijk. Tekst is belangrijk, maar 'Hiphop gaat om lyrics, niet om flow' is de reintste onzin. En sommigen hechten meer waarde aan de tekst, anderen aan de flow. En het is niet aan Relax om anderen daarop af te keuren.

Niek schreef:
Maar je hebt ook geen reet aan een goede tekst als de flow niets is. Het weegt gewoon minstens even zwaar. En een mindere tekst hoeft niet meteen 50 gelul te betekenen. Zo heeft TI het echt niet alleen over money, cash en ho's. Maar zijn teksten zijn nu ook weer niet goed. Zoals Harco zegt; als het echt alleen om de tekst gaat kun je het net zo goed gaan lezen. De flow is bepalend voor de raps. Wat maakt Biggie beter dan Common, Talib Kweli of Canibus? Zijn flow! Tuurlijk zijn de teksten van Big ook van ontzettend hoog niveau, maar het is zijn flow die hem onderscheid van andere rappers. Of Q-Tip, Method Man, Inspectah Deck, Guru... Allemaal gekenmerkt door hun flow. Als ik hun teksten had verzonnen en op dezelfde beats had ingerapt dan had ik niets bereikt. Mijn flow stinkt namelijk. Tekst is belangrijk, maar 'Hiphop gaat om lyrics, niet om flow' is de reintste onzin. En sommigen hechten meer waarde aan de tekst, anderen aan de flow. En het is niet aan Relax om anderen daarop af te keuren.

Mee eens .
Lyrisch gezien is Young Jeezy bijvoorbeeld misschien wel het slechtse wat er nu rondloopt, maar zijn stemgeluid en (aparte) flow zorgen ervoor dat ik nog wel eens een nummertje van hem opzet.
Scarface heeft ook niet superteksten, maar een van de beste flows ooit..

goede flow heb je weinig aan als de tekst niet goed is
goede tekst heb je weinig aan als de flow niet goed is

pff wat een discussie zeg. Het meest belangrijke is toch dat een artiest wat met je doet. of het de flow, lyrics, stemgeluid is of een combinatie ervan. Het allerbelangrijkste is dat het lekker klinkt. Als het niet goed klinkt zet ieder mens volgens mij iets op wat hij wel goed vind klinken. En verder hangt het toch af van je stemming of je zin hebt in rauwe mid 90's NY style of met een zonnetje lekkere G-Funk. En ik ben het totaal niet met Relax eens want waar hiphop omgaat is individueel. Of je een flow belangrijker vindt dan teksten is individueel. Dan lees ik argumenten over dat de flow er niet toe doet als de teksten 100% niks zijn maar dat is andersom dan toch hetzelfde. Als iemand een mooie tekst op verschillende toonhoogtes vals uit de maat van een beat fluistert of praat, krijst whatever (een flow die 100 % slecht is) is dat toch net zo vervelend .
Laat gewoon iedereen in zijn waarde en de hiphop ervaren zoals hij dat wilt en fijn vindt.

raffael77
Conway Twitty schreef:
(quote)

Mee eens .
Lyrisch gezien is Young Jeezy bijvoorbeeld misschien wel het slechtse wat er nu rondloopt, maar zijn stemgeluid en (aparte) flow zorgen ervoor dat ik nog wel eens een nummertje van hem opzet.
Scarface heeft ook niet superteksten, maar een van de beste flows ooit..

FF correctie maar scarface staat in de lijst van 10 beste mc's all time en de gasten die er in voorkomen is er geen 1 van nu de tijd zeker niet young jeetje en mde rest van die clowns op tv.

raffael77
Verder ben ik het met herbert west eens over de stand van zaken. Wat hij zegt is precies waar.

Raekwon the chef
herbertwest schreef:
pff wat een discussie zeg. Het meest belangrijke is toch dat een artiest wat met je doet. of het de flow, lyrics, stemgeluid is of een combinatie ervan. Het allerbelangrijkste is dat het lekker klinkt. Als het niet goed klinkt zet ieder mens volgens mij iets op wat hij wel goed vind klinken. En verder hangt het toch af van je stemming of je zin hebt in rauwe mid 90's NY style of met een zonnetje lekkere G-Funk. En ik ben het totaal niet met Relax eens want waar hiphop omgaat is individueel. Of je een flow belangrijker vindt dan teksten is individueel. Dan lees ik argumenten over dat de flow er niet toe doet als de teksten 100% niks zijn maar dat is andersom dan toch hetzelfde. Als iemand een mooie tekst op verschillende toonhoogtes vals uit de maat van een beat fluistert of praat, krijst whatever (een flow die 100 % slecht is) is dat toch net zo vervelend .
Laat gewoon iedereen in zijn waarde en de hiphop ervaren zoals hij dat wilt en fijn vindt.

slechte lyrics beginnen bij mij altijd snel te irriteren, het hoeft niet allemaal harstikke filosofisch te zijn maar alleen maar dat gebrag over rims, hoe's en car's, daar kan ik echt niet langer dan 1 nummer naar luisteren. alleen de beat is er heel af en toe dan om het geheel te redden en eventueel toch nog ietwat interessant te maken.

eazyfan
Ok Het komt erop neer dat ze allebei belangrijk zijn.
En nu even On-topic.

eazyfan
GangStarr Vs. Jedi Mind Tricks
3-2

Raekwon the chef
Niek schreef:
En het is niet aan Relax om anderen daarop af te keuren.

maar hij kan ze persoonlijk wel afkeuren om die reden

Ontopic:

4-2

Improvision
5-2

Volgende: Big L vs Nas

Raekwon the chef
0-1

Pauper
0-2

eazyfan
0-3

Marcel²
0-4

Improvision
Dit wordt waarschijnlijk dan de eerredder: 1-4

Eminem in bloedvorm vs. KRS-One in bloedvorm

(let dus niet op Encore ed)

1-0

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:16 uur

geplaatst: vandaag om 21:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.