MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De betekenis van Hip Hop

zoeken in:
En wat dan gezegd van Scientifik!

Onbekende MC van Boston die in '94 een volledig vergeten album uitbracht "Criminal"... was toen erg zeldzaam en vorig jaar door -het stilaan heilige- Traffic Ent. gereissued.

Productie door: Buckwild, Rza, Diamond D & Edo G.

Jaja, u leest dat goed!

Scientifik - Criminal

P Jay schreef:
[...] door -het stilaan heilige- Traffic Ent. gereissued.

Traffic is inderdaad ontzettend goed bezig met al die reissues. Echt helemaal geweldig wat er allemaal op uit wordt gebracht! Ze zouden bijna een standbeeld verdienen. Ik zal Scientifik eens aan een nadere luisterbeurt onderwerpen, want het klinkt goed.

Ja goed album, alsje van het genre houd. Vrij dark wel allemaal.
Jungles Of Da East

raffael77
Maar ja hij was ook direct zeer slecht of zelfs niet te verkrijgen.

Had ik hem toen maar gehaald. De cd is maar in zeer kleine schaal uitgebracht.

P Jay schreef:
En wat dan gezegd van Scientifik!

Onbekende MC van Boston die in '94 een volledig vergeten album uitbracht "Criminal"... was toen erg zeldzaam en vorig jaar door -het stilaan heilige- Traffic Ent. gereissued.

Productie door: Buckwild, Rza, Diamond D & Edo G.

Jaja, u leest dat goed!

Scientifik - Criminal

Die ken ik al tijden, was haast vergeten dat ik hem nog had. Erg lekker album, heel erg slept-on. Vreemd genoeg is dit een van m'n eerste echte hiphopalbums geweest.
Fallen Star vind ik een van de betere nummers samen met Down lo ho. Die jungles of the east beat, komt trouwens ook terug in een nummer van MC Solaar.

Hm, is het nu niet wat off topic?

Ja, indd, sorry...

Maar wou van de gelegenheid (de vermelding van Boston) gebruik maken om dat album eens te vermelden.

Maar inderdaad: back on topic!

raffael77
De Betekenis van hiphop in 4 punten.

1 DJ
2 B-Boy
3 Graffitti
4 MC

overige dingen zij o.a. Kleding, Beatbox, levenstijl en Knowledge

Artifact
Ik heb het eigenlijk niet zo met conventies. Hiphop is tegenwordig zo breed.

Ik vind hiphop een manier om iets persoonlijks te uiten in muziek, daarom houd ik ook niet van brag 'n boasters . En ben ik eerder te vinden in een album van Rhymefest of Common.

Voor mij is hiphop een manier om iets te leren over iemand anders zijn leven, en dus niet over hoe stoer iemand zichzelf wel niet vind.

raffael77 schreef:
Don't Forget Ed O.G., Big Shug, Guru, Krumb Snatcha, Termanology, Masta Ace, DL & Ripshop.

Dat zijn er wel genoeg samen met die van de anderen uit Boston.

Masta Ace komt toch uit Brooklyn.

Artifact
Klopt helemaal.

Timo710 schreef:
Voor mij is hiphop een manier om iets te leren over iemand anders zijn leven, en dus niet over hoe stoer iemand zichzelf wel niet vind.

Dat kan zeer interessant zijn, maar is niet vereist, imo dan.

Timo710 schreef:
Ik vind hiphop een manier om iets persoonlijks te uiten in muziek, daarom houd ik ook niet van brag 'n boasters . En ben ik eerder te vinden in een album van Rhymefest of Common.

Dat braggen en boasten vind ik juist wel gaaf. Vooral Run DMC en LL Cool J in hun hoogtijdagen. Dat is echt genieten geblazen. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe ze het overbrengen.

Je kan het ook wetenschappelijk benaderen: http://jamphat.com/rap/

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Alleen klopt die eerste volgens mij niet. Bitches Ain't Shit But Hoes and Tricks, dan zou 100% van het 'Bitches'-gebied bedekt moeten zijn door de categorieën Hoes en Tricks. Een Bitch valt óf in de categorie Hoes óf in de categorie Tricks (eventueel in beiden, daar wordt niets over gezegd), maar er kan dan m.i. niet een Bitches-gedeelte zijn dat niet valt onder deze twee categorieën (het roze gebied bovenaan bestaat in mijn optiek dus niet).

Kos
LOL,

Hiphop CNN is ook wel grappig

(afbeelding)

Leuk dat de link naar het nummer er elke keer bij staat. Maar het is sowieso vooral leuk voor mensen die de nummers al kennen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:55 uur

geplaatst: vandaag om 00:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.