MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De betekenis van Hip Hop

zoeken in:
|Joël| schreef:
ewalk jij weet er veel van

I breath and I am HipHop, my man!

Als je wilt weten wat hiphop is en hoe het is ontstaan kijk dan naar films als:

Wild Style, Beat Street, Style Wars, deze films laten zien hoe het allemaal begon. een deel van die sfeer werd overgebracht naar Europa. Vandaag de dag kun je die bijna nergens meer zo proeven en ben je aangewezen op films als deze. Misschien als je naar Duitsland gaat kun je nog iets opsnuiven van de oude sferen.

Social_Mask
Style Wars

rico-bballer
Duitsland en Frankrijk zijn toch nog de meest hiphop ademende hiphop landen van Europa inderdaad. Ik had een franse hiphop zender op kabel tv lekker veel old skool.

Ewalk ben trouwens zeer benieuwd naar jou top 10.

KSPR
Toch apart, want van de eigen Hip Hop scène daar hoor je niet zo veel. Misschien is dat wel een belangrijk punt, dat hiphop daar nog niet mainstream is zoals dat hier is.

KSPR schreef:
Toch apart, want van de eigen Hip Hop scène daar hoor je niet zo veel. Misschien is dat wel een belangrijk punt, dat hiphop daar nog niet mainstream is zoals dat hier is.

Hoe bedoel je?

MattDamon2
Money Hoes and Bitches

London had altijd wel een behoorlijke scene en vroeger o.a. the London posse en later Roots Manuva. Goede HipHop uit Engeland. Er zijn er nog veel meer natuurlijk.

KSPR
ewalk schreef:
(quote)

Hoe bedoel je?

Nou, als er daar geen groot geld is te verdienen met hiphop, zullen er ook niet veel artiesten zijn met een commerciële uitstraling. Vergelijk het met Ali B, die rapt volgens mij alleen voor het geld. Maar als er daar weinig geld mee is te verdienen, blijven dat soort types ook wat sneller achterwege.

Theorie hé, heb me nooit in die scene verdiept dus weet niet hoe het er aan toegaat.

rico-bballer
http://www.youtube.com/watch?v=D2wkO8M6yDU . Franse rap + parkour word in Frankrijk ook vaak als onderdeel van hiphop gezien.

KSPR schreef:
(quote)

Nou, als er daar geen groot geld is te verdienen met hiphop, zullen er ook niet veel artiesten zijn met een commerciële uitstraling. Vergelijk het met Ali B, die rapt volgens mij alleen voor het geld. Maar als er daar weinig geld mee is te verdienen, blijven dat soort types ook wat sneller achterwege.

Theorie hé, heb me nooit in die scene verdiept dus weet niet hoe het er aan toegaat.

Ik zal je zeggen dat de Nederlandse rapscene zo lang heeft moeten wachten omdat het draagvlak hier te klein was. Nederland heeft maar 16 miljoen inwoners tegenover Duitsland 80 miljoen en Frankrijk ruim 60 miljoen. Een kwestie van logica. In Frankrijk en Duitsland is de scene al ruim 15 jaar heel groot! Veel artiesten uit deze landen hebben het "gemaakt". In de hitparades wemelt het van de mainstream rapertiesten die in hun eigen taal hun ding doen. Wat dat betreft staat de Nederhop nog steeds in de kinderschoenen. Er is in deze landen een grote industrie ontstaan rond deze muziekstroming waar veel mensen hun brood mee verdienen.
Waar geld is te verdienen komen veel mensen op af die een graantje mee willen pikken. Vaak ook artiesten die een rerelease van hun nummer willen maken en hem dan in een moderner jasje willen steken.

Maar wat je redenering van het geld aangaat. Idd speelt dit een rol. Doordat iedereen op de Bandwagon wil springen krijg je types als Ali B en Kempi die zeggen geen rappers te zijn maar gewoon een beter leven willen hebben door muziek te maken. Een paar vragen die in me opkomen zijn: zouden deze gasten ook rappen indien het niet stoer zou worden gevonden door hun omgeving? Zouden ze hun heil ook in Line dancen kunnen zoeken als er daar veel geld in was te verdienen?

Luister naar CHuck D(Public Enemy) en KRS One over HIPHOP:

http://www.youtube.com/watch?v=IHIvMD3mgHk&mode=related&search=

http://www.youtube.com/watch?v=IHIvMD3mgHk&mode=related&search=

kArIzMa_TuRk
50 cent weet niet wat Hip-Hop betekend. Hij is dus niet goed bezig in de HipHop-industrie.

Dat laat hij zien in z'n nieuwe I Get Money clip.

Voor hem is hip-hop, money, bitchez en hustla zijn.

Ik moet wel eerlijk toegeven dat het een redelijk nummer is. Nice beat!

raffael77
Hee Ewalk ken je deze gasten nog van vroeger:

Kay-LC, Funky Tribe, Dope Posse, Rowdy, Deams, 2 Outta Millions,
Next Chapter, Hurricane(Sugacane, Cane), 24 K, Damn.

Dat waren jongens uit nederland die wel heel veel kwaliteit hadden.

24 k en Dope Posse vind ik wel tof. Van Dope Posse heb ik nog ergens een album.

raffael77 schreef:
Hee Ewalk ken je deze gasten nog van vroeger:

Kay-LC, Funky Tribe, Dope Posse, Rowdy, Deams, 2 Outta Millions,
Next Chapter, Hurricane(Sugacane, Cane), 24 K, Damn.

Dat waren jongens uit Nederland die wel heel veel kwaliteit hadden.

Een aantal van ze ken ik persoonlijk van vroeger. Deams wel vaker ontmoet, Rowdy(Colt 45), 2 outta millions (Laquatel en Dj Mass) een aantal malen vanwege Blockbuster tour mee opgetrokken, Hurricane(later Sugacane) kwam een aantal malen in Groningen opnemen, toen ook nog met Def Rhymes en broertje(ook Hurricane), ooit tijdens een optreden van 24K op Noorderslag op het podium gefreestyled, bij Damn in Eindhoven nog thuis geweest bij L-rock.
Daarnaast gasten als Kees de Koning, Too Tall, maar ook Dj Knowhow etc. ten tijde van de B-Bpy extravaganza optredens en later Villa 65: meerdere keren geweest met Da Zombi Squad)

raffael77
ewalk schreef:
(quote)

Een aantal van ze ken ik persoonlijk van vroeger. Deams wel vaker ontmoet, Rowdy(Colt 45), 2 outta millions (Laquatel en Dj Mass) een aantal malen vanwege Blockbuster tour mee opgetrokken, Hurricane(later Sugacane) kwam een aantal malen in Groningen opnemen, toen ook nog met Def Rhymes en broertje(ook Hurricane), ooit tijdens een optreden van 24K op Noorderslag op het podium gefreestyled, bij Damn in Eindhoven nog thuis geweest bij L-rock.
Daarnaast gasten als Kees de Koning, Too Tall, maar ook Dj Knowhow etc. ten tijde van de B-Bpy extravaganza optredens en later Villa 65: meerdere keren geweest met Da Zombi Squad)

Cool man dat je ze van vroeger kent. Dat waren voor mij goede gasten uit nederland omdat ze ook echt de amerikaanse stijl hadden.

Maar amerikaanse en UK van vroeger blijven wel mijn favo's.
Toch staan er hier op Mume een heleboel underground albums waar niet eens op gereageerd zijn of gestemd.

raffael77
Helaas heb ik maar een paar albums van sommige gasten.

rico-bballer
ewalk schreef:
(quote)

awesome!

Een van de graffitti legendes Quik (Lynn Felton), heeft nog jaren in Groningen gewoond. Hij was de gast met Afro en bril die samen met de blanke jongen met snor naar de witte trein staan te kijken in de documentaire Style Wars(1983). Op een gegeven moment zegt een van hen: This is it! Als de trein met zijn piece langskomt.

Raekwon the chef
Ik hoorde vandaag in m'n klas iemand zeggen dat blowen en bitch-fights bij Hip-Hop horen.........

Ik heb niet echt een eigen betekenis van hiphop. Bij de ene rapper let ik meer op de teksten, bij de andere meer op de beats. Dat gaat gewoon een beetje automatisch eigenlijk.

herbertwest schreef:
Ik kan NY bijna dromen.
En tegelijk dat stoere, rauwe, in your face in al die tracks.
De metro's, de basketballcourts, de liquorstores en barbershops, de graffity, the corners.

Ik heb precies hetzelfde. Ik ben nog nooit in NY geweest maar je voelt gewoon bij sommige nummers die NY-sfeer eromheen. Sommige nummers ademenen gewoon New York. Geweldig is dat.

Dat heb ik met Boston, en nee dan doel ik niet op Eminem.

Revo schreef:

Aha, je bedoelt dus de popgroep?

CaliLove
Revo schreef:

Eminem is van Detroit.....

Benzino (en de Almighty RSO) is van Boston.

Mr. Lif, Akrobatik, Edan, Insight en 7L & Esoteric ook.

raffael77
Don't Forget Ed O.G., Big Shug, Guru, Krumb Snatcha, Termanology, Masta Ace, DL & Ripshop.

Dat zijn er wel genoeg samen met die van de anderen uit Boston.

LOL. Dat wist ik allemaal niet. Maar Benzino viel me op, omdat Eminem in een van de disstracks tegen hem ironisch spreekt over the mean streets of Boston. Tegen Eminem zeggen dat 'ie uit Boston komt is dus ogenschijnlijk een belediging voor 'm.

Edit: Eminem zegt dat in Nail In The Coffin.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:57 uur

geplaatst: vandaag om 07:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.