Genres / Hip-Hop / De betekenis van Hip Hop
zoeken in:
0
geplaatst: 23 juni 2007, 18:47 uur
Zeker herkenbaar, @ raffael77. Overigens een dikke big up naar herbertwest, wat een dope berichten om te lezen! Hiphop is voor mij iets onbeschrijfbaars, iets wat een deel van je leven is. Bij alles wat ik doe, zit een vleugje hiphop om het zo maar te zeggen... Hiphop is een gevoel, een heerlijk gevoel...
0
geplaatst: 23 juni 2007, 19:09 uur
KSPR schreef:
Bij Biggie?!
Biggie rapt er juist niet stoer over vind ik... meer dat hij er niet trots op is, hij "just a piece of shit" is, en liever dood wil.
Bij Biggie?!
Biggie rapt er juist niet stoer over vind ik... meer dat hij er niet trots op is, hij "just a piece of shit" is, en liever dood wil.
Ik heb het ook niet over zijn kwaliteiten als MC, maar meer over hoe Hip-Hop is veranderd dankzij Biggie en Pac, Hip-Hop werd een synoniem voor geld.
0
Social_Mask
geplaatst: 23 juni 2007, 19:33 uur
Nee, dankzij de media... Voor Pac en Big beide hoefde het niet zo, maar de media die fockte het op.
0
geplaatst: 23 juni 2007, 20:07 uur
Nee het hoefde niet zo maar wel zwaaien met champange in de videoclips, en schaars geklede wijven, grote huizen en feestjes?
0
Social_Mask
geplaatst: 23 juni 2007, 21:00 uur
Dan bekijk je het wel eenzijdig. Wat dan de boodschap? Over Biggie weet ik niet zoveel, maar Pac had ook de meest vrouwvriendelijke nummers en clips. Als je kijkt hoeveel van dat soort tracks zijn en die vegelijkt met de party nummers, dan zie je het vanzelf.
En voor Tupac en Biggie was er toch ook nog Dr.Dre? Hij en Snoop maakte ook niet echt de meest vrouwvriendelijke clips. En dan die teksten. Biggie had soms wel vieze praatjes net als Pac, maar ze hadden tenminste nog wat te zeggen.
Maar jah, ik begrijp je punt wel, al ben ik er niet volledig mee eens.
En voor Tupac en Biggie was er toch ook nog Dr.Dre? Hij en Snoop maakte ook niet echt de meest vrouwvriendelijke clips. En dan die teksten. Biggie had soms wel vieze praatjes net als Pac, maar ze hadden tenminste nog wat te zeggen.
Maar jah, ik begrijp je punt wel, al ben ik er niet volledig mee eens.
0
CaliLove
geplaatst: 23 juni 2007, 21:20 uur
raffael77 schreef:
Hiphop ben ik. Ken je dat, dat gevoel dat in je opkomt als ze hiphop afkraken. Wanneer je zapt en weer een programma ziet waar ze het de grond in trappen. In het nieuws hoort ach het gaat alleen over vrouwen, gangsters, geld en auto's. Hiphop is gestolen iets uit andere muziek. Hiphop kost je leven en zet je aan tot geweld. Hiphop is alleen maar met computers gemaakt en niet met echte instrumenten. Dan ben jij HIPHOP.
Zet je stereo op tien en luister dan naar jou favo nummer en voel hoe het oplucht en dan weet je weer waarom je hiphop bent .
Hiphop ben ik. Ken je dat, dat gevoel dat in je opkomt als ze hiphop afkraken. Wanneer je zapt en weer een programma ziet waar ze het de grond in trappen. In het nieuws hoort ach het gaat alleen over vrouwen, gangsters, geld en auto's. Hiphop is gestolen iets uit andere muziek. Hiphop kost je leven en zet je aan tot geweld. Hiphop is alleen maar met computers gemaakt en niet met echte instrumenten. Dan ben jij HIPHOP.
Zet je stereo op tien en luister dan naar jou favo nummer en voel hoe het oplucht en dan weet je weer waarom je hiphop bent .
Woooooooord Up

Zo is het net hetzelfde hier.
0
rico-bballer
geplaatst: 23 juni 2007, 22:49 uur
Ik denk dat het jaar 96 zo'n beetje de ommekeer was voor Hiphop. Tussen 96 en nu is er nog veel goeds gemaakt daar niet van, maar toen begon het langzaam te veranderen naar wt de mainstream nu is. Maar Hiphop is niet dood het ligt op een laag pitje maar ik denk dat rond nu steeds meer rappers het zelf ook gaan inzien en er een nieuwe generatie opstaat althans dat hoop ik. En ik krijg kippenvel als ik zie wat Hiphop betekend voor vele hier prachtig is het om te zien hoe iedereen het hetzelfde ziet maar toch op zijn eigen manier. 

0
geplaatst: 23 juni 2007, 23:11 uur
Ik denk dat veel van ons hier wel voelen dat ze 'hip-hop leven'. Ik houd van hip-hop. Krijg er maar niet genoeg van. Ik vind 't ook erg vet, zo'n forum waarop men 10x zoveel van hip-hop weet als ik doe, terwijl ik er toch ook wel wat van af weet.
Het beste lied daarover: Cunninlynguists - Seasons. Fantastisch.
rico-bballer schreef:
Ik denk dat het jaar 96 zo'n beetje de ommekeer was voor Hiphop. Tussen 96 en nu is er nog veel goeds gemaakt daar niet van, maar toen begon het langzaam te veranderen naar wt de mainstream nu is. Maar Hiphop is niet dood het ligt op een laag pitje maar ik denk dat rond nu steeds meer rappers het zelf ook gaan inzien en er een nieuwe generatie opstaat althans dat hoop ik.
Ik denk dat het jaar 96 zo'n beetje de ommekeer was voor Hiphop. Tussen 96 en nu is er nog veel goeds gemaakt daar niet van, maar toen begon het langzaam te veranderen naar wt de mainstream nu is. Maar Hiphop is niet dood het ligt op een laag pitje maar ik denk dat rond nu steeds meer rappers het zelf ook gaan inzien en er een nieuwe generatie opstaat althans dat hoop ik.
Het beste lied daarover: Cunninlynguists - Seasons. Fantastisch.
0
Hypno
geplaatst: 23 juni 2007, 23:49 uur
Ja man dit forum weet echt veel meer van hiphop als bijvoorbeeld ML75 want daar is het echt alleen maar een storm van mainstream Shit. en Anno 2007 irriteer ik me echt zwaar aan de media echt Overal wordt je geterroriseerd met die verneukte media shit. als ik Op school ben lopen al die mongolen te jumpen en shit, als ik op Straat loop zijn er van die kutmongoltjes die je lopen te pesten met Die kutmobieltjes waar ze Kempi opdraaien, als ik de TV aanzet is Het ook alleen maar shownieuws en dance with the stars. de enige Manier hoe ik geen last van die bullshit kan hebben is om mezelf te Isoleren dat gaat misschien een beetje te ver maar ik krijg echt Gewoon de behoefte om naar de Free Record Shop te lopen en al Die neppe hiphop en en pop cd,s te stelen, naar huis mee te Nemen en gewoon al die kutzooi vernielen, van het dak afgooien of Verbranden weg met die fucking bullshit ! en als ik al die shit Gefilmd heb zet ik het op Youtube.
0
geplaatst: 24 juni 2007, 00:03 uur
Kunnen we niet een keer met zijn allen afspreken om door het land te reizen? Dan gaan we bij elke Free Record Shop langs bij de 'urrrrrrrban'-bakken en plakken we daar stickers met 'hip-hop' over de term 'urban' op dit plastic kaarten. Daarna zetten we alle neppe rappers onder de 'pop'! Beetje de boel reorganiseren.
Lijkt me wel leuk, zo'n dagje! (Kunnen we trouwens gelijk de soulartiesten een eigen plek geven, in plaats van Aretha Franklin en Marvin Gaye ook in de urrrrrban-bakken te laten staan.)
Lijkt me wel leuk, zo'n dagje! (Kunnen we trouwens gelijk de soulartiesten een eigen plek geven, in plaats van Aretha Franklin en Marvin Gaye ook in de urrrrrban-bakken te laten staan.)
0
rico-bballer
geplaatst: 24 juni 2007, 00:10 uur
Goed idee met spanborden en een ghettoblaster die public enemy pompt.
0
raffael77
geplaatst: 24 juni 2007, 08:36 uur
psychonaatje schreef:
Kunnen we niet een keer met zijn allen afspreken om door het land te reizen? Dan gaan we bij elke Free Record Shop langs bij de 'urrrrrrrban'-bakken en plakken we daar stickers met 'hip-hop' over de term 'urban' op dit plastic kaarten. Daarna zetten we alle neppe rappers onder de 'pop'! Beetje de boel reorganiseren.
Lijkt me wel leuk, zo'n dagje! (Kunnen we trouwens gelijk de soulartiesten een eigen plek geven, in plaats van Aretha Franklin en Marvin Gaye ook in de urrrrrban-bakken te laten staan.)Dat is zeker een leuke actie.
0
raffael77
geplaatst: 24 juni 2007, 08:38 uur
Urban is een term die veel hier in Nederland wordt gebruikt en waarom omdat sommige mensn niet weten waar ze sommige muziek soorten in moeten plaatsen zetten het dan maar in urban lol
0
|Joël|
geplaatst: 24 juni 2007, 14:04 uur
Ik denk dat hiphop wel weer terug kan komen zoals het "vroeger" was. Op dit moment is "urban" muziek gewoon heel erg in, als dat minder wordt en er minder media aandacht voor komt dan zullen die commerciële artiesten ook vanzelf afhaken. Tenminste dat denk ik / hoop ik.
0
geplaatst: 24 juni 2007, 15:24 uur
Mwah, ik acht die kans klein. Commerciele hip-hop draait voornamelijk om de beat - en pop ook. Door dit raakvlak blijven (commerciele) hip-hop en pop verbonden... En aangezien ik niet denk dat pop ooit uit zal raken, denk ik niet ook niet dat commerciele hip-hop snel zal stoppen.
Maarja, het enige jammere aan het commerciele gepruts vind ik dat mensen die naar een ander genre luisteren een slecht beeld van hip-hop krijgen, dat zelfs zover gaat dat sommige hip-hop een inferieur genre is. Dat is gewoon erg zonde, omdat hip-hop (ook) gewoon een vorm van kunst kan zijn.
Maar hip-hop zal nooit echt 'dood gaan', dat is bullshit. Je zal wat harder moeten zoeken voor echte hip-hop, maar je vindt al snel veel goeds als je iets verder kijkt.
Maarja, het enige jammere aan het commerciele gepruts vind ik dat mensen die naar een ander genre luisteren een slecht beeld van hip-hop krijgen, dat zelfs zover gaat dat sommige hip-hop een inferieur genre is. Dat is gewoon erg zonde, omdat hip-hop (ook) gewoon een vorm van kunst kan zijn.
Maar hip-hop zal nooit echt 'dood gaan', dat is bullshit. Je zal wat harder moeten zoeken voor echte hip-hop, maar je vindt al snel veel goeds als je iets verder kijkt.
0
Akonner
geplaatst: 24 juni 2007, 15:27 uur
En wat zal er gebeuren als het idee van russel simmons, geen scheldwoorden meer in de tracks, uit zou komen? Zou er dan weer meer fatsoenlijke hiphop komen, rappers als 50 en the game zullen dan weinig meet te melden hebben.
0
geplaatst: 24 juni 2007, 16:42 uur
Rond 1986 was alleen Schoolly D een van de eerste rappers die schunnig rapte. Alle andere rappers waren vrij"braaf". Toch had hetgeen waar ze over rapten en de beats veel impact.
Wat de overgang betreft: ik denk zeker dat een Biggie, Tupac, Snoop een grote rol hebben gespeeld in hoe de mainstream eruit is gaan zien. Vooral een Suge Knight en een Sean Combs zijn de geldwolven die precies ruiken wat verkoopt: (sex, en violence). Beide heren, Pac en Biggie, waren het exponent van deze onderwerpen. Ze rapten erover en wilden zogenaamd uitleggen waar ze vandaan kwamen, maar ze verheerlijkten het ook. Er ontstond een mythe rondom PAc en Biggie, wiens beider dood de geboorte inluidde van ontzettend veel slechte groepen die in hun voetsporen wilden treden. Dwepen met geweld, sex, het vereren van Tony Montana, etc.Kortom: de trend was gezet.
Wat de term Urban betreft: weer een of ander marketing truck om een muziekstroming die zogenaamd niet blank is, ergens onder te brengen. De hiphop, R&B, SOul, maar ook Caraibische, Afrikaanse muziek moeten altijd het onderspit delven ten opzichte van de zogenaamde hoogstaande |Westerse popcultuur. Alles wat daar volgens de heren critici (meestal dezelfde mensen) niet tussen hoort heet of Urban of Wereldmuziek. Dat deze zelfde popmuzikanten gigantisch jatten van al die andere stroming wordt op de koop toe geaccepteerd en zelfs innoverend genoemd. Belachelijk gewoon! Ooit een goed hiphopnummer in de topduizend allertijden gehoord? Altijd dezelfde nonsens in de top 10. Zelfs het aantal zwarte artiesten is beperkt in deze top 1000. Allemaal bewuste marketing en manipulatie door de platenindustrie en medialand.
Hiphop is realness en puurheid en dat is bij deze heren vaak ver te zoeken.
Wat de overgang betreft: ik denk zeker dat een Biggie, Tupac, Snoop een grote rol hebben gespeeld in hoe de mainstream eruit is gaan zien. Vooral een Suge Knight en een Sean Combs zijn de geldwolven die precies ruiken wat verkoopt: (sex, en violence). Beide heren, Pac en Biggie, waren het exponent van deze onderwerpen. Ze rapten erover en wilden zogenaamd uitleggen waar ze vandaan kwamen, maar ze verheerlijkten het ook. Er ontstond een mythe rondom PAc en Biggie, wiens beider dood de geboorte inluidde van ontzettend veel slechte groepen die in hun voetsporen wilden treden. Dwepen met geweld, sex, het vereren van Tony Montana, etc.Kortom: de trend was gezet.
Wat de term Urban betreft: weer een of ander marketing truck om een muziekstroming die zogenaamd niet blank is, ergens onder te brengen. De hiphop, R&B, SOul, maar ook Caraibische, Afrikaanse muziek moeten altijd het onderspit delven ten opzichte van de zogenaamde hoogstaande |Westerse popcultuur. Alles wat daar volgens de heren critici (meestal dezelfde mensen) niet tussen hoort heet of Urban of Wereldmuziek. Dat deze zelfde popmuzikanten gigantisch jatten van al die andere stroming wordt op de koop toe geaccepteerd en zelfs innoverend genoemd. Belachelijk gewoon! Ooit een goed hiphopnummer in de topduizend allertijden gehoord? Altijd dezelfde nonsens in de top 10. Zelfs het aantal zwarte artiesten is beperkt in deze top 1000. Allemaal bewuste marketing en manipulatie door de platenindustrie en medialand.
Hiphop is realness en puurheid en dat is bij deze heren vaak ver te zoeken.
0
geplaatst: 24 juni 2007, 16:46 uur
ewalk schreef:
Volledig mee eens, was precies waar ik op doelde. Daarom heb ik die artiesten ook niet echt hoog zitten.
0
geplaatst: 24 juni 2007, 16:48 uur
waxs schreef:
Volledig mee eens, was precies waar ik op doelde. Daarom heb ik die artiesten ook niet echt hoog zitten.
(quote)
High Five!

0
geplaatst: 24 juni 2007, 17:06 uur
Hypno schreef:
Ja man dit forum weet echt veel meer van hiphop als bijvoorbeeld ML75 want daar is het echt alleen maar een storm van mainstream Shit. en Anno 2007 irriteer ik me echt zwaar aan de media echt Overal wordt je geterroriseerd met die verneukte media shit. als ik Op school ben lopen al die mongolen te jumpen en shit, als ik op Straat loop zijn er van die kutmongoltjes die je lopen te pesten met Die kutmobieltjes waar ze Kempi opdraaien, als ik de TV aanzet is Het ook alleen maar shownieuws en dance with the stars. de enige Manier hoe ik geen last van die bullshit kan hebben is om mezelf te Isoleren dat gaat misschien een beetje te ver maar ik krijg echt Gewoon de behoefte om naar de Free Record Shop te lopen en al Die neppe hiphop en en pop cd,s te stelen, naar huis mee te Nemen en gewoon al die kutzooi vernielen, van het dak afgooien of Verbranden weg met die fucking bullshit ! en als ik al die shit Gefilmd heb zet ik het op Youtube.
Het grappige is dat veel zaken die zich in de Gabber, house en hardcore scene afspelen, rechtstreekse kopieen zijn vanuit de hiphopcultuur. De kale koppen, de dansjes, de manier van groeten, de trainingspakken zelfs de term hardcore en oldskool zijn gekaapt door deze scene terwijl de hiphopcultuur toch echt vooropliep.
0
KSPR
geplaatst: 24 juni 2007, 18:15 uur
En die hebben (hier iig) een hekel aan hiphop... 
Wat klopt er niet.

Wat klopt er niet.
0
geplaatst: 24 juni 2007, 18:30 uur
Veel hardcore producers hebben volgens mij ook een achtergrond in de hiphop. Ze vinden het in ieder geval een leuk genre gezien de vele samples die ze gebruiken.
0
geplaatst: 24 juni 2007, 18:39 uur
Ja, ontzettend veel Public Enemy samples, zelfs Biz markie moest het ooit ontgelden": Just a friend.
0
geplaatst: 24 juni 2007, 18:47 uur
Die hele jumpstyle en hakken is een travestie van de hiphop moves: uprock, chillen, brownmoves etc.
mijn persoonlijke mening is bovendien dat het totaal niet lijkt. Het oogt veel te houterig en lijkt echt ontwikkeld voor mensen die niet kunnen dansen en echt op alle muzieksoorten proberen te jumpen zonder enig gevoel voor ritme. Dit is overigens kritiek die ik ook op de housedreun heb. Ik vind het nauwelijks ritmisch te noemen: iedere tel een dreun, terwijl hiphop wat dat betreft veel meer variatie biedt. Op de 1st en derde tel of andere variaties. Tevens is het rythme veel syncopischer waardoor je gedwongen wordt om ook rytmischer te bewegen en niet hersenloos als een springveer rond te springen.
klik eens op youtube jumpstyle in en daarna uprock en vergelijk het eens!
Just my 2 cents!
mijn persoonlijke mening is bovendien dat het totaal niet lijkt. Het oogt veel te houterig en lijkt echt ontwikkeld voor mensen die niet kunnen dansen en echt op alle muzieksoorten proberen te jumpen zonder enig gevoel voor ritme. Dit is overigens kritiek die ik ook op de housedreun heb. Ik vind het nauwelijks ritmisch te noemen: iedere tel een dreun, terwijl hiphop wat dat betreft veel meer variatie biedt. Op de 1st en derde tel of andere variaties. Tevens is het rythme veel syncopischer waardoor je gedwongen wordt om ook rytmischer te bewegen en niet hersenloos als een springveer rond te springen.
klik eens op youtube jumpstyle in en daarna uprock en vergelijk het eens!
Just my 2 cents!
0
geplaatst: 24 juni 2007, 20:39 uur
Klopt, bovendien zijn er zeer veel verschillende dans stromingen binnen de Hip-Hop.
* denotes required fields.