MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
Harco
Lekker, man.

Check mn beats op mijn Myspace: www.myspace.com/breakcutta[/url]

raffael77
Leuke tracks wel. Ga zo door.

Wat ik wel jammer vind van de 2e track is de snair.
Die vind ik totaal niet passen bij de rest.

Hmm oke, ik vind hem er juist goed bij passen. Je bedoeld Beat This toch?

raffael77
idd. De snair overheerst iets te veel ten opzichte van de bass en de rustige melodie die te horen

Klinkt tof.
Welk programma/ apparaat gebruik je?

Fruityloops
Reason
Cubase
ReCycle

A ha..
Ik FL Studio 7

Ik gebruik Fruityloops het meeste trouwens. ReCycle is heel erg handig om samples te knippen.

Misschien een noobish vraag, maar wat is het voordeel van samplen met een MPC ten opzichte van samplen met een prog als samplitude (ik weet uberhaupt niet of dit een goed prog is)?

Thanks

raffael77 schreef:
Leuke tracks wel. Ga zo door.

Wat ik wel jammer vind van de 2e track is de snair.
Die vind ik totaal niet passen bij de rest.

Integendeel..

Een dikke donkere harde beat van mij:

http://www.youtube.com/watch?v=UM5xh546ySQ

Dope en zeker harde drums
Ik drop binnenkort een lekker zomers trackje

Dikke beat!

raffael77
De beat en bass is vet.

Piano spel vind ik crap

Relax
Ik vind het eigenlijk niets voorstellen, sorry, alleen de drums zijn in het begin nog aardig, maar op een gegeven moment ook eentonig als er niets speciaals mee gebeurd.

Relax schreef:
Ik vind het eigenlijk niets voorstellen, sorry, alleen de drums zijn in het begin nog aardig, maar op een gegeven moment ook eentonig als er niets speciaals mee gebeurd.

Tja zoals er al staat bij het filmpje, ik ben niet zo good met FL. Ik vond 'm zelf ook vrij eentonig .
Maar wel dope dat mensen 'm toch nog aardig vinden .

Dit is een ander soort beat, veel minder donker, erg funky:
http://www.youtube.com/watch?v=DJLizNuG1-g

Samples Used:

A Tribe Called Quest - Can I Kick it?
Jennifer Lopez - Get Right --> Fred Wesley & The Jb's - Soul Power '74

In 't begin loopt ie niet even lekker. Met Virtual Dj blijft 't timen niet de makkelijkste klus.

Geen slechte beat.

Het nummer dat de basis vormt voor deze track is toch veel ouder dan die van ATCQ en J Lo?

Relax
Ja klopt, maar als je het herkend denk ik ?

Kijk goed

Er staat: Jennifer Lopez - Get Right --> Fred Wesley & The Jb's - Soul Power '74

Dat betekend dus dat Jennifer Lopez, Soul Power sampled

Past er totaal niet bij als je het mij vraagt.
Vooral bij het reffrein klinkt het niet.

Hate to say it, maar dat past toch helemààl niet! Ik zeg niet dat het een slechte beat is, maar je hoort toch dat de raps van Sadat en Biggie langs geen kanten flowen op jouw beat... Jammer.

raffael77
Jennifer's producer dacht dat hij goed was maar een vrij matig nummer. Hij heeft het verkeerde Sax stukje gesampled waardoor het heel irri wordt lol.

Zover ik weet is Schoolly D als eerste met dat sax sampletje.

Het kan trouwens ook de versie zijn van Maceo Parker & The Micks.

P Jay schreef:
Hate to say it, maar dat past toch helemààl niet! Ik zeg niet dat het een slechte beat is, maar je hoort toch dat de raps van Sadat en Biggie langs geen kanten flowen op jouw beat... Jammer.

Hehe, ja klopt ook wel. Ik had eerst die beat gemaakt en later had ik die acapella gevonden en heb ik hem er gewoon onder gezet. Maar het klinkt idd niet echt goed samen.

J.M. schreef:
(quote)

Hehe, ja klopt ook wel. Ik had eerst die beat gemaakt en later had ik die acapella gevonden en heb ik hem er gewoon onder gezet. Maar het klinkt idd niet echt goed samen.

Probeer een andere a capella te vinden die er wél op past, waarschijnlijk zal het resultaat dan wél goed zijn... mits wat zoekwerk.

http://www.myspace.com/stapler1990

Paar tracks aangepast, paar zijn nieuw en zoek zelf maar uit wat de zomerse track is

Ik ben een beetje aan t klooien met Fruity Loops en dit is de 2de beat die ik gemaakt heb..

http://www.supload.com/sound_confirm.php?get=1317436039.wav
Dit is een stukje ervan.

Ik zou graag willen weten wat jullie er van vinden ..ook al stelt het niet zoveel voor...

Is wel grappig maar stel inderdaad niet zoveel voor.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:36 uur

geplaatst: vandaag om 22:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.