MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
|Joël|
"Beat Number 24" vind ik heel mooi gemaakt , ik hoor soms beetje Jazz achtige invloeden terug. "Hope Remix" is gemaakt met een acapella + zelf gemaakte beat toch? Leuk gedaan, de beat klinkt goed. "Who" en "It’s gonna be alright" vind ik minder, bij "It’s gonna be alright" vind ik de piano melodie mooi maar ik vind dat de drum er niet helemaal bij past en te hard staat waardoor het een beetje eentonig gaat klinken. De drums bij "Who" vind ik ook niks aan, in dat nummer had van mij iets meer variatie gemogen. Nogmaals mijn complimenten voor "Beat Number 24" en ik hoop dat je iets aan mijn mening hebt

raffael77
Improvision schreef:
http://www.myspace.com/beatronome

Wees gerust, ik kan kritiek verdragen.

Piano is niet echt jouw ding denk ik. Beetje kaal deuntje.
24 is leuk alleen jammer dat je een uptempo beat gebruikt.
De beat is langzamer gemaakt. Jazz sample is lekker.
De beats over het algemeen zijn prima te doen alleen sommige bass geluiden zijn simpel.

PS ben benieuwd wat voor programma / instrumenten gebruikt.

Ga vooral zo door en het zal steeds beter lukken.

Improvision
raffael77 schreef:
(quote)

Piano is niet echt jouw ding denk ik. Beetje kaal deuntje.
24 is leuk alleen jammer dat je een uptempo beat gebruikt.
De beat is langzamer gemaakt. Jazz sample is lekker.
De beats over het algemeen zijn prima te doen alleen sommige bass geluiden zijn simpel.

PS ben benieuwd wat voor programma / instrumenten gebruikt.

Ga vooral zo door en het zal steeds beter lukken.

Enkel Fruity Loops en Audacity, met de nodige instrument-VST's en effect-VST's.

Ik vind ook dat Improvision het goed doet, maar dat wist ie al

Ik zeg precies hetzelfde .

kArIzMa_TuRk
Ahh, waxs is back!

kArIzMa_TuRk schreef:
Ahh, waxs is back!

Social_Mask
waxs schreef:
Ik vind ook dat Improvision het goed doet, maar dat wist ie al

, ik ook.. enuh Welcome Back

raffael77
Improvision schreef:
(quote)

Enkel Fruity Loops en Audacity, met de nodige instrument-VST's en effect-VST's.

Stap over op Reason dat is echt een super beatcreator voor hiphop.
duizenden drums die echt klinken en meer sample dingen.
Gebruik daarbij een Keybord(Een redelijke hoef niet erg duur te zijn)
Voor plakken kan je Wav studio gebruiken(en knippen). Je moet wel goed ritme gevoel hebben daarvoor omdat het toch wel een kunst is om je te plakken.

Keybord heb je nodig om een sample die je gebruikt langer of korter kunt maken. Je kan ook versnellen en langzamer maken.

Improvision
raffael77 schreef:
(quote)

Stap over op Reason dat is echt een super beatcreator voor hiphop.
duizenden drums die echt klinken en meer sample dingen.
Gebruik daarbij een Keybord(Een redelijke hoef niet erg duur te zijn)
Voor plakken kan je Wav studio gebruiken(en knippen). Je moet wel goed ritme gevoel hebben daarvoor omdat het toch wel een kunst is om je te plakken.

Keybord heb je nodig om een sample die je gebruikt langer of korter kunt maken. Je kan ook versnellen en langzamer maken.

Bedankt man, hier ben ik wel wat mee.

Die beat die je had gemaakt voor de acapella van Nas - Hope vond ik echt goed . (edit: ik zie al dat ie op je Myspace staat )

Maaruh, ik vind je drums vaak wat te standaard/voorspelbaar, een goede drum scheelt een hoop. Maar goed, je weet wat ik er van denk . Aan die tip van raf heb je denk ik wel wat, ja.

Maarten||
raffael77 schreef:

Een heel vet programma is Reason met heeeeeeel veeeel samples erin. Fruity Loops sucks want er zitten te veel bling bling beats en geluidjes ook.

Wil je voor pro gaan dan moet je MPC 3000 ofzo.

Waar kan je die halen ?

Bij je groenteboer, bij de bietjes.

Ik gebruik louter Fruity Loops voor beats momenteel; maak er nu weinig meer maar was vroeger zo productief dat ik nog zeer veel heb liggen. Maak voornamelijk hiphop, vroeger ook wel electronic en ambient-achtige muziek.

raffael77
Maarten|| schreef:
(quote)

Waar kan je die halen ?

Reason is te koop in ik denk muziek zaak waar je instrumenten kunt kopen of computer zaken. Het is wel een duur programma.

MPC en SP 1200 zijn te koop zie eerste regel behalve computer zaak.

Artifact
MPC 3000

Okej, hier ook al weer een tijd niet geweest, op de beat, Bounce gaat een artiest uit detroit nu rappen. Binnenkort te horen op het net!

Deed me erg denken aan de stijl van dit album, moet je maar eens gaan beluisteren om misschien wat inspiratie op te doen

In Genres > R&B en Hip-Hop > Samplen/Beats maken:

Sinds een jaar of wat ben ik bezig met muziek te maken.
En wat bleek, ik maak het liefste Hip Hop & Rap (wat sowieso al mijn favoriete genre is om naar te luisteren).
Tot nu toe gebruikte ik altijd alleen de computer.
En wil misschien overstappen naar het echte werk.

Ik vraag mij dus af wat zijn de voor en nadelen als ik ga samplen met bijvoorbeeld een MPC 2000 in plaats FL Studio 7.
En kan ik beter voor Vinyl of voor CD kiezen.
Al die electronica is voor mij toch wel een hele nieuwe wereld.

Iemand enig idee?

raffael77
Je kan beter Vinyl gebruiken, omdat je daar veel meer samples vanaf kan halen.

Je kan de gekste nummers vind in diverse muziekstijlen en dan toch een mooi stukje eruit halen die je kan gebruiken.

Ik geef voorkeur aan MPC 3000 al heb ik hem nooit gebruikt.
Je moet wel handig zijn en veel ritme gevoel hebben om deze dingen te gebruiken.

Drum computers zijn leuk maar je moet wel heel veel oefenen.
Dat is ook de reden dat bijv. Pete Rock, Premo & Evil D zulke meesters zijn op dat gebied.

Probeer veel te maken zoveel je kan en dan wordt het steeds beter.

Toen ik nog in de hiphop zat met vrienden. (DVC)
Deden wij alles met pc, 2 grooveboxen, 2 mini disc decks, 2 draaitafels, keybord, PC programma Reason + alle sample kits die er waren. Wav studio om te knippen en plakken.

De mogelijk heden van MPC zijn erg groot.

Je zet een nummer op floppie dropt hem erin en je kan het zo bewerken dat je het orgineel niet eens meer herkend.

Cd's kan je wel gebruiken maar je hebt beperkingen in het vind van zoeken naar samples en dat is omdat veel oude werk niet verkrijgbaar is op cd.

Het mooie van Vinyl is een bepaalde dinamique en Acoustic die je hoord en bijv de knetter van de naald dat maakt het zo unique.

Ook als je wil gaan scratchen kan ik je zeker SL 1200 aanbevelen

Bedankt voor de info man!

Alleen wat dan weer de voor en nadelen van de mpc 3000 voor mij zijn.

1 hij is ongelovelijk prijzig
2 handig kun je mij niet noemen met electronica.

1ritmegevoel en opbouw van muziek enz. heb ik wel aardig al zeg ik het zelf.
Ik weet alleen vaak niet waar ik moet beginnen maar door veel klooien komt er vaak wel een leuke sample uit.

Kan al deze randapparatuur ook op een laptop worden aangesloten?
Of kan ik toch beter de pc gebruiken..
Want ik zit er namelijk over na te denken om een laptop te kopen voor op mijn kamer (we hebben namelijk de PC in de woonkamer staan en daar is niet echt de ruimte voor 2 draaitafels en een mpc)

Topics samengevoegd en de topictitel aangepast.

Raffael heb je misschien ook wat nummers van jou en/of DVC op i-net staan?
Ik ben best wel benieuwd

adem in, adem uit vind ik wel een tof nummer:)
Goed gerapt..

raffael77
We hebben niet alle tracks erop gezet.

Zijn geen FL beats?

Maakt dat wat uit?

raffael77
Fruity Loops is bagger.

Wij gebruikte reason met oneindig veel samples.

Wat leuk was is dat veel wel wilde gebruiken maar het was te moeilijk. Daar hadden wij geen problemen mee.

Nu is het ook zo dat we wel regelmatig gewisseld hebben van nummers op die site.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:16 uur

geplaatst: vandaag om 06:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.