Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken
zoeken in:
0
geplaatst: 3 oktober 2013, 15:29 uur
Een beat live ingespeeld op de Maschine, laat me weten wat je van het filmpje vind, ben erg benieuwd!
0
geplaatst: 3 oktober 2013, 18:55 uur
nega schreef:
Wanneer komt de beat Septua ?
Wanneer komt de beat Septua ?
Als download? Deze beat blijft in de video, komt niet op soundcloud, misschien ooit een rapper in de verre toekomst.
0
Dennisami
geplaatst: 28 oktober 2013, 16:56 uur
Nou heb ik een Logitech geluidssysteem en de bassbox overheerst nogal weet iemand van jullie of er een software programma is waarmee ik het geluid zo kan instellen dat de bas niet meer overheerst?
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 17:45 uur
Er is wel software waarbij de audio nog door een equalizer gaat voordat het uit de luidsprekers komt, maar als je echt fijne mixen wilt maken zou ik nieuwe speakers aanschaffen.
0
geplaatst: 1 november 2013, 02:47 uur
Druk maar lekker op die toetsen Septua! Lekker saxophoontje hoor
0
geplaatst: 26 november 2013, 14:44 uur
0
geplaatst: 2 december 2013, 11:23 uur
NL_RAPPIN schreef:
Ik werk nu een paar maandjes met FL Studio dus ik dacht laat ik hier ook maar eens wat posten. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden
, dit zijn ze: Beat 1 en Beat 2.
Ik werk nu een paar maandjes met FL Studio dus ik dacht laat ik hier ook maar eens wat posten. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden
, dit zijn ze: Beat 1 en Beat 2. Nice, nice! Alleen nog wel masteren en zo. Which is kut.
0
geplaatst: 2 december 2013, 11:24 uur
Ik heb vandaag voor het eerst gesampled. Hoe vinden jullie dit?
0
geplaatst: 3 december 2013, 10:02 uur
Klinkt super dope, derest van je sounds ook! Ik follow je gelijk op soundcloud.
0
geplaatst: 3 december 2013, 10:54 uur
@NL_RAPPIN, vind het helemaal niks, maar trap is dan ook niet echt mijn stijl. Verder zijn er nog wel aardig duidelijke dingen qua mix, maar aan de andere kant lijkt die matige mix best tekenend voor trap muziek, dus dat lijkt mij misschien deel van de charme.
@Tim, probeer je drums iets organischer te laten klinken. Het klinkt nu erg statisch en ook passen de drums niet erg goed in de hele track. Een goede tip is, denk ik, om je HiHats minder luid te maken, for starters. Verder kan je altijd aandachtig luisteren naar beats die je zelf dope vind van pro's en proberen uit te vogelen waarom ze zo dope zijn. Hoe luid zijn die snares nou eigenlijk? Hou klinken die kicks? Jouw kick bijvoorbeeld, is meer een typische club-kick, een andere kick kan de hele beat veranderen. =]
@Tim, probeer je drums iets organischer te laten klinken. Het klinkt nu erg statisch en ook passen de drums niet erg goed in de hele track. Een goede tip is, denk ik, om je HiHats minder luid te maken, for starters. Verder kan je altijd aandachtig luisteren naar beats die je zelf dope vind van pro's en proberen uit te vogelen waarom ze zo dope zijn. Hoe luid zijn die snares nou eigenlijk? Hou klinken die kicks? Jouw kick bijvoorbeeld, is meer een typische club-kick, een andere kick kan de hele beat veranderen. =]
0
geplaatst: 3 december 2013, 14:00 uur
Elohim schreef:
@NL_RAPPIN, vind het helemaal niks, maar trap is dan ook niet echt mijn stijl. Verder zijn er nog wel aardig duidelijke dingen qua mix, maar aan de andere kant lijkt die matige mix best tekenend voor trap muziek, dus dat lijkt mij misschien deel van de charme.
Aye thanks! Ja, ik moet zeggen dat ik altijd de neiging heb de snares heel erg trap achtig te maken en de kicks heel clubby, omdat ik dat zelf vooral dig, maar het past idd niet helemaal in het repetoir. Zit misschien ook gewoon half in m'n systeem gebakken, aangezien ik normaal meer ambient trap / future soul achtige beats maak. Maar chill, ik hou van feedback als dit.
0
geplaatst: 6 december 2013, 18:14 uur
@timWTF & @Elohim beide bedankt voor de feedback, ik ga zeker aan de slag met het afmixen!
0
geplaatst: 6 december 2013, 19:09 uur
@NL_RAPPIN: je hebt er een volger bij (Find Hope In Darkness) niet zozeer omdat ik het goed vind (voorlopig) maar om te kijken hoe je groeit. Trap vind ik zelf wel lekker mits origineel, wat hier dus niet is (Angels & Demons). Te simpele synths, te lange track en die hoge lead klinkt ook vrij irritant in mijn oren.
De mix vind ik dan weer wel geslaagd past wel bij trap.
Who Else is eigenlijk net hetzelfde verhaal, een hoop Trap clichés verzameld in een nummer. Die kogels, klokken, herhalende synths, ... Ik zou zeggen luister eens naar Arcylics van TNGHT en dan hoor je direct hoe het anders kan. Maar ga zeker door met producen!
@timWTF: ik moet aansluiten bij Elohim. Je drums zijn - sorry - echt rommel.
Je hele kit klinkt vrij goedkoop en plastic, zelfs in House/Techno gebruiken ze tegenwoordig niet meer zulke drums. Van de sample word ik ook niet direct warm en verder passen drums en sample idd niet.
Ik heb de laatste tijd ook veel nieuws gemaakt check maar mijn profiel, ben benieuwd naar jullie mening.
Klik!
De mix vind ik dan weer wel geslaagd past wel bij trap.
Who Else is eigenlijk net hetzelfde verhaal, een hoop Trap clichés verzameld in een nummer. Die kogels, klokken, herhalende synths, ... Ik zou zeggen luister eens naar Arcylics van TNGHT en dan hoor je direct hoe het anders kan. Maar ga zeker door met producen!

@timWTF: ik moet aansluiten bij Elohim. Je drums zijn - sorry - echt rommel.
Je hele kit klinkt vrij goedkoop en plastic, zelfs in House/Techno gebruiken ze tegenwoordig niet meer zulke drums. Van de sample word ik ook niet direct warm en verder passen drums en sample idd niet.
Ik heb de laatste tijd ook veel nieuws gemaakt check maar mijn profiel, ben benieuwd naar jullie mening.
Klik!
0
geplaatst: 7 december 2013, 22:46 uur
Oke thanks, daar ga ik dan wat aan doen.
En jouw shit is te ambient voor mij, maar het zit wel goed in elkaar.
0
geplaatst: 8 december 2013, 12:35 uur
timWTF schreef:
Haha dan heb ik goed nieuws want binnenkort komt er een klein zijprojectnummer uit. Namelijk een hiphop nummer met een MC.

0
geplaatst: 8 december 2013, 17:38 uur
kobe bryant fan schreef:
Haha dan heb ik goed nieuws want binnenkort komt er een klein zijprojectnummer uit. Namelijk een hiphop nummer met een MC.
(quote)
Aye dope!
0
geplaatst: 8 december 2013, 17:56 uur
Haha, een edit van dat bericht zou eigenlijk al van toepassing zijn want er heeft net opnieuw een MC - die erg enthousiast over de beat was - aangegeven dat hij met plezier eroverheen wil rappen.
Dus 3 collabs in het vooruitzicht!
Dus 3 collabs in het vooruitzicht!

0
geplaatst: 8 december 2013, 21:17 uur
Ahh vet!
Hoe vinden jullie deze? Heb jullie advies ter harte genomen. Vrij simpel trackje, maar de drums zijn in elk geval niet zo plastic.
Check 'm.
Hoe vinden jullie deze? Heb jullie advies ter harte genomen. Vrij simpel trackje, maar de drums zijn in elk geval niet zo plastic.
Check 'm.
0
geplaatst: 8 december 2013, 22:08 uur
Dit is inderdaad al een mooie stap vooruit! 
Drums klinken lekker old-school, ik vind persoonlijk die kick dan dan weer wat te bonkend misschien was een iets vollere nog beter maar in vergelijking met je vorige is dit al erg goed!
Ik zou wel eerst ng wat afmixen want je samples klinken vrij stoffig, tenzij je het wat authenciteit zo wou meegeven?

Drums klinken lekker old-school, ik vind persoonlijk die kick dan dan weer wat te bonkend misschien was een iets vollere nog beter maar in vergelijking met je vorige is dit al erg goed!

Ik zou wel eerst ng wat afmixen want je samples klinken vrij stoffig, tenzij je het wat authenciteit zo wou meegeven?
0
geplaatst: 8 december 2013, 23:17 uur
Tja, deze is idd wel heel crunchy maar vond het in dit geval nog wel wat hebben. Maar veel stoffiger dan dit moet het inderdaad niet worden... Thanks iig!
0
geplaatst: 10 december 2013, 17:40 uur
Hier een track van me. Ik op een beat van mezelf. Ben wel benieuwd wat jullie vinden, alhoewel hij enigszins oud is (ik ben erg langzaam met het mixen van vocals... echt het saaiste werk in het maken van muziek...
En hier ik rappend over een Quasimoto beat. Omdat dit topic nog wat levend is, drop ik hem hier ook maar. Dit geld trouwens een als een tegenwoordige freestyle, ofwel een sloppy verse.
Trouwens niet mijn twee levendigste tracks, maar bij de eerste past dat niet in het onderwerp, en op de tweede beat mag je niet losgaan, vind ik dan.
En hier ik rappend over een Quasimoto beat. Omdat dit topic nog wat levend is, drop ik hem hier ook maar. Dit geld trouwens een als een tegenwoordige freestyle, ofwel een sloppy verse.
Trouwens niet mijn twee levendigste tracks, maar bij de eerste past dat niet in het onderwerp, en op de tweede beat mag je niet losgaan, vind ik dan.

0
geplaatst: 11 december 2013, 13:51 uur
Ik vind het dope shit! Die eerste met jouw beat is vet, man. Alleen vind ik je articulatie niet top notch, maar verder is het aan.
0
geplaatst: 15 december 2013, 15:39 uur
Thanks!
Tsja, uiteindelijk ben ik nog wel gewoon een Friese Nederlander. Dat gaat niet zomaar weg bij het opnemen.
Tsja, uiteindelijk ben ik nog wel gewoon een Friese Nederlander. Dat gaat niet zomaar weg bij het opnemen.

0
geplaatst: 15 december 2013, 16:15 uur
@ Elohim
Untitled Session: vette track!
Beat is wel lekker, al ben ik niet zo weg van de drums, die mogen wat minder swing hebben en vragen - vind ik - om wat statischer te zijn met wat meer punch en organisch (zie Fall In Love van Flying Lotus).
Articulatie stoor ik me niet aan omdat het past bij dat mijmerende van de track.
The Faceless: opzich wel oké, alleen past jouw stem en flow totaal niet op de beat. Jouw stem vraagt om een wat meer donkere, emotionele beat.
Between ik maak eigenlijk normaal gezien enkel experimentele IDM enzo maar nu ik toch als zijproject nu aan het werk ben met 2 MC's wil ik als je wil ook wel eens kijken wat ik kan maken voor jou, laat maar iets weten!
Untitled Session: vette track!
Beat is wel lekker, al ben ik niet zo weg van de drums, die mogen wat minder swing hebben en vragen - vind ik - om wat statischer te zijn met wat meer punch en organisch (zie Fall In Love van Flying Lotus).Articulatie stoor ik me niet aan omdat het past bij dat mijmerende van de track.
The Faceless: opzich wel oké, alleen past jouw stem en flow totaal niet op de beat. Jouw stem vraagt om een wat meer donkere, emotionele beat.
Between ik maak eigenlijk normaal gezien enkel experimentele IDM enzo maar nu ik toch als zijproject nu aan het werk ben met 2 MC's wil ik als je wil ook wel eens kijken wat ik kan maken voor jou, laat maar iets weten!

0
geplaatst: 16 december 2013, 10:33 uur
Hey bedankt!
Die drums had ik juist gekozen omdat ze wat meer offbeat zijn, wat vager zijn en dat paste wel in het geheel dacht ik.
Laat maar weten als je wat hebt, ik kan er vast wel wat mee.
De Quasimoto beat heb ik natuurlijk compleet opnieuw geinterpreteerd.
Die drums had ik juist gekozen omdat ze wat meer offbeat zijn, wat vager zijn en dat paste wel in het geheel dacht ik.
Laat maar weten als je wat hebt, ik kan er vast wel wat mee.
De Quasimoto beat heb ik natuurlijk compleet opnieuw geinterpreteerd.
* denotes required fields.