MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
Vette beats Septua! Vind de galm ook zeker passend.
Volgens mij moet je ook gewoon mixen op gevoel, in mijn geval kom je dan toch meestal met iets beters. Ik ben nu weer eens bezig met iets nieuws. Geen idee of het goed genoeg wordt voor op Soundcloud maar het is soort van: post-rock meets mijn stijl (IDM).

kobe bryant fan schreef:
Ik ben nu weer eens bezig met iets nieuws. Geen idee of het goed genoeg wordt voor op Soundcloud maar het is soort van: post-rock meets mijn stijl (IDM).

Alles is goed genoeg voor SC, ik ben voor!!! Posten die hap Kobe!

Voor de geïnteresseerden mijn SC profiel : Klockhaus

Improvision
Vet man! Goldenrod doet me wat aan Lone denken.

Het is nog niet volledig af.
En niet alles is goed genoeg. Doordat je maar 2uur kunt uploaden post ik uitsluitend myn beste beats. Je hebt trouwrns een volger by.

Improvision schreef:
Vet man! Goldenrod doet me wat aan Lone denken.

Ah, dat vat ik op als een compliment. Ben groot liefhebber van het werk van Matt Cutler

kobe bryant fan schreef:
Het is nog niet volledig af.
En niet alles is goed genoeg. Doordat je maar 2uur kunt uploaden post ik uitsluitend myn beste beats. Je hebt trouwrns een volger by.

Jeu!

Improvision
jurado schreef:
(quote)

Ah, dat vat ik op als een compliment. Ben groot liefhebber van het werk van Matt Cutler

Het was ook een compliment.

kobe bryant fan schreef:
Doordat je maar 2uur kunt uploaden post ik uitsluitend myn beste beats.

Ik zie genoeg stukken staan om mij vandaag eens in te verdiepen, ben heel benieuwd.

Ik ben benieuwd wat jij ervan vindt.
Jouw werk vind ik van wat ik al gehoord heb schitterend. Je mixt ook prachtig af!

Hoi, ik heb net deze groep op Soundcloud aangemaakt: Dark Electronic.
Zou iedereen met een Soundclound account een member willen worden en de groep wat verspreiden? Alvast bedankt!

Improvision
Ik heb MF Doom - My Favorite Ladies geremixt. Wie de break kan raden krijgt een koekje.

Dope !
The Rimshots - Dance Girl
The Roots - Web
Oh No - Move
Nas - The Word is Yours

Improvision
Nope!

Zoals sommigen al weten zou er een remix van Bio4Ema van mijn 'werk' komen. Deel 1 is al uit. Het is een remix van mijn track: I Think In Found Her.
Binnekort komt deel 2 uit waarin hij: Underground gaat remixen. En er zijn plannen om samen een Splitalbum of EP te gaan maken.

Bio4Ema - Advanced Cryogenics Part I (Tribute to: Find Hope In Darkness)

Ook de tweede remix is nu op mijn profiel te vinden en ook een nieuwe beat van mij: Ghost Town.
Een net geen 9 minuten durende mix tussen: IDM, Klassiek, Hip-Hop en Ambient.
Feedback is meer dan welkom!

Klik!

Improvision
Ik vind de intro erg sterk.
Die synths daarna zijn echter niet mijn ding. Doen me wat aan Tangerine Dream denken.
Die piano op 2:22, daar zit net wat te veel progressie in om meteen er in te knallen. Ik zou er gewoon even een paar noten in gooien met hevige delay op, om daarna rustig in die piano te easen of zo.
Wat mij normaal aanspreekt in lange nummers is als er plotse 'gevoelswisselingen' in zitten, wat los staat van de instrumenten en samples die je gebruikt. Ik zit nu bijvoorbeeld de hele tijd te wachten tot er iets optimistisch/hoopvol in komt (zoals in dit nummer de omschakeling vanaf 6:24 tot 6:48 bijvoorbeeld). Ik weet dat het nummer Ghost Town heet en dit wellicht niet in het concept past, maar dat neemt niet weg dat ik die nood voel, los van de titel van het nummer.
Ook klinkt het vaak nogal rommelig met de piano, drums en synths samen.

Bedankt voor je feedback!
Even antwoorden: zo'n gevoelswissel lijkt me vet idd maar die delay was niet echt een optie omdat de intensiteit van de sample zou weggaan. Het is net die doordravende melodie die de sample (een piano cover van op Youtube van een GYBE compositie).
Dat rommelige klopt maar dat is volkomen expres gedaan al kan ik erg goed begrijpen dat je die productie niks vindt. Ik vond het nog wat hebben door het concept erachter.

Wil ook wel eens beginnen met het onder de knie krijgen van Fruity Loops, heb het al een tijd op mijn pc staan maar nog geen moeite genomen om het écht écht te leren. Zie door de bomen het bos niet meer met de vele opties.

Paar vragen:

- Ergens nog goede tutorials?

- Hoe krijgt een producer nou originele drums(amples)? Hoe deden ze dat vroeger op een MPC bijvoorbeeld en hoe lukt zoiets in Fruity Loops?

- Jullie hebben waarschijnlijk ook allerlei kits, VSTs, plug-ins etc. Welke sites zijn aan te raden om ze vandaan te halen?

Wil graag wat hiphop maken, 90s style

Als je 90's stijl beats wil maken, heb je niet echt VST's of plugins nodig, tenzij je syths erbij wil spelen. Je sounds (drums en samples) haal je uit drumbreaks (all the breaks 300 op internet te vinden) en andere muziek. Om te samplen kun je Fruity Slicer / FPC en Edison gebruiken om te knippen.

Op youtube vind ik persoonlijk dat er niet echt goede tutorials zijn. Ze laten maar "een manier" zien. Dat werkt dan misschien bij een paar samples. Als je uitleg wil, kan je het beste hier op Mume vragen. Meeste users weten heel goed hoe Fruity Loops werkt.

Daarnaast kun je whosampled.com raadplegen om je favoriete beats te bestuderen.

Als je al veel 90s hiphop luistert dan zul je vast weten dat het om drumbreaks gaat zoals nega al zegt. Jaren 90 hiphop = drumbreak loops.

Over 90s sound gesproken. I present to you DavidLa

jurado schreef:

Voor de geïnteresseerden mijn SC profiel : Klockhaus

Zeer dope tracks man.

Improvision
Gazzillion Ear remix. Vervelendste remix ooit, beat bestaat uit 3 delen met verschillende bpm. Heb dus maar drie beats gemaakt.

Nou, ben vol aan de slag gegaan met de vrije tijd die ik heb.
Nog niks geproduceerd, maar weet nu een heel end meer over samplen, choppen etc.
De equalizer kan ik alleen nog niks mee, heb er totaal geen verstand van dus daar moet ik maar eens wat over lezen. Kan handig zijn om je eigen draai aan drums, samples te geven.

Heb ook de 300 drum breaks gepindakaast, thanks nega voor de tip. Ik zoek af en toe via whosampled naar wie een bepaalde drumbreak heeft gebruikt, maar de producers geven de drums een veel voller en anders geluid. Betekent dit gewoon dat ze het 'namaken' met hun eigen drumsounds?

En samples zoeken.. Moeilijk hoor haha

Impro goed bezig ! Vette sound ga zo door

Dat volle geluid waar je het over hebt krijgen ze door meerdere drums(breaks) op elkaar te stapelen (ook wel layering genoemd) en vervolgens deze ook te pitchen en te EQ'en. Je hoeft dan niet per se altijd hele breaks te stapelen, je kunt namelijk ook 2 snares op elkaar zetten.
Pitchen betekent ook wel het juiste toonhoogte regelen en bij EQ'en haal je de frequenties naar boven die je nodig hebt en de minder goede frequenties haal je naar beneden. Gewoon mee oefenen, laat horen wat je maakt. We kunnen je hier goed wegwijs maken. Oefening kunstbaard

Voor de remix wedstrijd van Skiggy Rapz heb ik dit gemaakt.

Septua schreef:
Voor de remix wedstrijd van Skiggy Rapz heb ik dit gemaakt.
(embed)

Heel dope! Lekker dynamisch .
1 kritiekpuntje: De snare valt een beetje buiten de mix. Ietwat te droog denk ik.
Verder keep 'em coming!

Als voorproefje op de plaat die komende week (of de week daarna) uitkomt heb ik nog een laatste nummer gemaakt, met dezelfde drums van Don Cappuccino die ook op de plaat zullen te horen zijn. Het is een mix tussen post-rock en ambient.
Feedback is welkom!

Hoi!
Mijn nieuwe remix van Ashtray Wasp en, Rough Sleeper (samen gemixt) is het laatste tussendoortje geworden voor de plaat die ten laatste zondag uitkomt!
De remix klokt een kleine 11 minuten, feedback is welkom!

Gast
geplaatst: vandaag om 21:51 uur

geplaatst: vandaag om 21:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.