MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Samplen/Beats maken

zoeken in:
Ja.. Reason vind ik nu ook nog te moeilijk.
Wellicht ooit de overstap

raffael77
Hee Stapler. Deventer toch?

Ken jij Waxs toevallig.

Ja die ken ik ook een héél klein beetje persoonlijk.
Jij ook?

rico-bballer
Wat is er trouwens met hem gebeurt is die geband?

Harco
Ja.

kArIzMa_TuRk
Waarom nou weer?

Relax
Improvision schreef:
http://www.myspace.com/beatronome

Wees gerust, ik kan kritiek verdragen.

Ik heb wel een mening, je gebruikt leuke samples, maar je basslines vind ik nogal te standaard inclusief je drumrolls.
Je drums klinken nogal boem boem klak en op die formatie gaat het dan door.
Ik hoor dat je veel speeld met de hi-hat en de cymbals.
Maar het heeft laat maar zeggen potentie tot groeien.

http://www.myspace.com/stapler1990
Beluister en oordeel!

En dat over waxs. als ik het goed heb, heeft hij nogal lopen vloeken op iemand die kritiek had op Mr. Lif - I Phantom.
Maar dit weet ik niet 100% zeker.

Ik vraag het hem wel als ik hem een keer tegen kom in de stad.

Waxs had een hele directe mening richting het beleid hier op de site (bij I Phantom inderdaad), en gezien hij al eerder een tijdelijke ban had gekregen is hij nu definitief geband van MuMe. Jammer, maar gelukkig heb ik hem op MSN . Hij zei dat hij zijn mening wel voor een ban over had.

Kan zijn mening hier dan globaal heraald worden?
Zonder dat er een reden is om geband te worden.

Hij was boos op ene Reijersen..

Tja.. ok, en inderdaad dat is erg globaal gezegd

rico-bballer schreef:
Wat is er trouwens met hem gebeurt is die geband?

http://www.musicmeter.nl/album/944
Hier word het een en ander gezegd.

Aparte maar toffe beats heeft het album btw

Bij Mr. Lif - I Phantom:
freddze schreef:
Wat scheldberichten verwijderd...

zegt genoeg lijkt me

raffael77
Stapler schreef:
Beluister en oordeel!

En dat over waxs. als ik het goed heb, heeft hij nogal lopen vloeken op iemand die kritiek had op Mr. Lif - I Phantom.
Maar dit weet ik niet 100% zeker.

Ik vraag het hem wel als ik hem een keer tegen kom in de stad.

Doe hem de groten van mij.

rico-bballer
Aha, dat verklaard het . Maar ontopic ik wou hier graag meebeginnen maar mijn computer is gewoon te slecht ik schijn aardig wat ritme en geluids gevoel te hebben.IK dacht eraan veel live instrumenten te gebruiken in combinatie met samples. Samples heel voorzichtig gebruiken een bepaalde toon ofzo bassline zelf bouwen en daar met liveinstrumenten omheenbouwen en zo afwegen. Ik hou van uitvogelen dus als het niet zoveel geld kostte had ik dit snel uitgeprobeerd nu word het 1st sparen.

Ik heb sinds kort de Roland MV-8000 met de Roland KC-150 versterker (een zwaarder model kan ik mijn buren niet aandoen). Erg dope apparaat met sampler, sequencer, effects, mixer en mastering. Je kunt er gewoon synthesizers, mics, draaitafels of wat dan ook op aan sluiten maar via USB kan je ook samples via je pc toevoegen. Je kan dus zowel MIDI als Audio opnemen en ook samenvoegen. Ook kan je gewoon cd-roms met samples etc invoeren en er zit een 40 Gb harddisc in om alles op te slaan. Ik heb hem aangesloten op een groot scherm voor optimaal overzicht en je kan ook een muis gebruiken om alles makkelijk te selecteren. Wat ook leuk is zijn de 16 drumpads die je o.a. ook bij de Akai MPC's ziet. Als alles afgemixed en gemastered is kan je je tracks kopieren op een cd en meteen ter plekke je eigen cd maken.
Voorlopig ben ik alles nog aan het uitvogelen maar als ik een beat of track klaar heb zal ik hem hier posten.

Holy Sh-t!
Dat lijkt mij nou erg toffe apparatuur.
Wat ik mij wel afvraag als ik nou ook in die richting iets zou kopen, wat ben ik dan kwijt? beste herbertwest?

Nieuw kost de Roland MV-8000 zo rond de 2500 euro. Ik heb hem op marktplaats voor 1150 gekocht. Maar goed, ik had door middel van een erfenis een financiele meevaller.

(afbeelding)

Leuk detail, RZA maakt er ook beats mee. Op youtube heb ik een interview gezien waarin hij vertelt dat hij er beats mee maakt voor Raekwon's Only Built 4 Cuban Linx 2

Ah ha.. gecondoleerd dan.

En tof detail inderdaad! dan moet het wel snor zitten.
Maar ja ik ga waarschijnlijk (als ik genoegn cash heb uiteraard ) ook maar iets dergelijks halen.

Can't wait!

Wat er op het scherm staat zier er FL achtig uit.
Lijkt mij fijn werken, klopt dat?

raffael77 schreef:
(quote)

Doe hem de groten van mij.

Zal ik doen.
Raffael is gewoon je echte naam neem ik aan?

rico-bballer
Cool spul, heb je al eerder materiaal gebruikt of is dit het eerste wat je koopt. Want mijn onzekerheid is dat dit allemaal niet werkt voor mij en dat ik dan 2500 euro kwijt ben.

Het is heel praktisch hoor. Met 1 knop schakel je over naar masteren of effecten. Eigenlijk spreekt heel veel voor zichzelf. Loopen enzo hebben ze makkelijk verwerkt en je hebt ook een functie waarmee als je bijv offbeat gaat op de drumpads hij het zelf herstelt. Alleen ik heb nu zoveel drumcomputers en samples erin opgeslagen dat ik nog wel 2 maanden bezig ben om uit al die geluidjes de vetste dingen te halen. En al die effectenmogelijkheden en filters enzo dat gaat veel tijd kosten. Maar de basis kan je jezelf makkelijk aanleren. Het is alleen te ingewikkeld om hier nu helemaal uit te leggen. De gebruiksaanwijzing is trouwens zo kort mogelijk, duidelijk stap voor stap uitgelegd met veel plaatjes van knoppen en schermen erbij.

Het is mijn eerste productiestudio. Ben wel al bekend met Reason etc maar dit is mijn eerste echte studio. Ik snap je onzekerheid, maar je moet je dan ook eerst goed orienteren op wat je wilt, welk budget je hebt etc. Ik heb me wel voorbereid.

Relax
Stapler schreef:
Beluister en oordeel! .

Sorry maar ik vind het echt niets aan, ben je een beginner ? dan kan ik het begrijpen.
Als je het al lang doet moet dat toch echt veranderen.

Tja.. wat noem je een beginner ik ben 17 en beats maken doe ik pas een jaar.
Eerst vond ik de nummers ook niet veel aan, maar als je het iets vaker beluister klopt het plaatje wel, snap je?

Kan je misschien uitleggen wat je er dan niks aan vind en wat nog wel leuk is (voor een beginner)?

http://www.speedyshare.com/902359612.html

Wat vinden jullie hiervan?
Ik maak af en toe wat beats via FL Studio, en ben benieuwd of jullie het wat vinden?

Relax
Stapler schreef:
Tja.. wat noem je een beginner ik ben 17 en beats maken doe ik pas een jaar.
Eerst vond ik de nummers ook niet veel aan, maar als je het iets vaker beluister klopt het plaatje wel, snap je?

Kan je misschien uitleggen wat je er dan niks aan vind en wat nog wel leuk is (voor een beginner)?

De basslines zijn ongelovelijk vals, ze passen er niet bij.
Het klinkt wat eentonig, wissel mischien af en toe een keer af met een andere sample ?
En de drums mogen wel wat opgewekter.

Bedankt, daar kan ik wat mee.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:55 uur

geplaatst: vandaag om 07:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.