Genres / Hip-Hop / Rappers die eigenlijk al gestopt zouden moeten zijn
zoeken in:
0
raffael77
geplaatst: 27 april 2010, 08:40 uur
Het heeft ermee te maken dat ze niets nieuws brengen. Veel is al gedaan en heel stabiel zijn ze niet.
Cyne heeft 2 leuke albums gemaakt en verfrissend was het ook wel maar wel hun eerste 2 albums. De producties zijn redelijk en soms goed. Het probleem is dat ze te veel op het zelfde houtje verder gaan.
Blu ook, ik vind hem zonder Exile al helemaal niet te versmaden.
Persoonlijk vind ik vrij saai kwa rapstijl en heel sloom overkomen.
Fashawn is helemaal om te huilen en een kans geef ik hem niet want hij kan mij totaal niet boeien. Alleen zijn naam is al irritant gevolgd door zijn zeer matige flow en producties zijn ook weer hetzelfde dat je continu hoort. Blu, Exile en dat soort softe beat creating shit. Exile is nog wel te doen maar steeds hetzelfde is ook niets aan.
Dat was ff offtopic maar nu weer verder.
Cyne heeft 2 leuke albums gemaakt en verfrissend was het ook wel maar wel hun eerste 2 albums. De producties zijn redelijk en soms goed. Het probleem is dat ze te veel op het zelfde houtje verder gaan.
Blu ook, ik vind hem zonder Exile al helemaal niet te versmaden.
Persoonlijk vind ik vrij saai kwa rapstijl en heel sloom overkomen.
Fashawn is helemaal om te huilen en een kans geef ik hem niet want hij kan mij totaal niet boeien. Alleen zijn naam is al irritant gevolgd door zijn zeer matige flow en producties zijn ook weer hetzelfde dat je continu hoort. Blu, Exile en dat soort softe beat creating shit. Exile is nog wel te doen maar steeds hetzelfde is ook niets aan.
Dat was ff offtopic maar nu weer verder.
0
raffael77
geplaatst: 27 april 2010, 08:45 uur
Chamillionair, Kid Kudi & Jay Electronica
Hier nog 3 van die wappies die beter teletubies genoemd kunnen worden. Zeer hoog mc hammer gehalte.(zegt genoeg.)
Zoals Guru zei: ik haat nep mc's die zich hard gedragen maar nooit over straat gaan zonder persoonlijke beveiliging.
Hier nog 3 van die wappies die beter teletubies genoemd kunnen worden. Zeer hoog mc hammer gehalte.(zegt genoeg.)
Zoals Guru zei: ik haat nep mc's die zich hard gedragen maar nooit over straat gaan zonder persoonlijke beveiliging.
0
geplaatst: 27 april 2010, 10:15 uur
Ja, maar alle rappers die jij niet opnoemt gedragen zich niet "hard". Sterker nog, Kid Cudi wilt eerder een imago hebben van een stoner ofzo. Niet dat ik een fan van hem ben, maar die quote kan je beter gebruiken bij ganster rappers a lá Rick Ross.
Maar als ik je goed begrijp dan mogen alleen rappers die vernieuwend bezig zijn nog materiaal uitbrengen? Dan kan ik ook wel een héle lange lijst maken. Sterker nog, dan mogen een heleboel oldskool rappers ook hun koffers in gaan pakken. En hoeveel MC's zijn nou "stabiel". Het komt in Hip-Hop immers voor dat een MC nooit zijn eerste debuutalbum (classic) heeft kunnen evenaren. Maar dan hoeft hij toch niet gelijk te stoppen?
Maar als ik je goed begrijp dan mogen alleen rappers die vernieuwend bezig zijn nog materiaal uitbrengen? Dan kan ik ook wel een héle lange lijst maken. Sterker nog, dan mogen een heleboel oldskool rappers ook hun koffers in gaan pakken. En hoeveel MC's zijn nou "stabiel". Het komt in Hip-Hop immers voor dat een MC nooit zijn eerste debuutalbum (classic) heeft kunnen evenaren. Maar dan hoeft hij toch niet gelijk te stoppen?
0
geplaatst: 27 april 2010, 11:18 uur
raffael77 schreef:
Moest dat nou? Door het te vertalen klinkt het juist nep.

0
raffael77
geplaatst: 27 april 2010, 18:40 uur
Bedorvenkebab schreef:
Ja, maar alle rappers die jij niet opnoemt gedragen zich niet "hard". Sterker nog, Kid Cudi wilt eerder een imago hebben van een stoner ofzo. Niet dat ik een fan van hem ben, maar die quote kan je beter gebruiken bij ganster rappers a lá Rick Ross.
Weet ik niet hoeveel jij er kent maar ik ken er genoeg die meerdere classic albums hebben lol.
Rock Ross is zo fake als de pest man. Het gaat niet alleen om gangster zijn maar gewoon hun arrogante houding. Dat ze boven alles staan maar zeer zielige nummers maken en vaak alleen over onzin.
0
Relax
geplaatst: 27 april 2010, 19:04 uur
raffael77 schreef:
Niet meer dan anderen uit het zuiden. Vroeger deden ze leuke dingen maar vanaf hun 4e plaat is het gegaan zoals met velen. Money money money, money.
(quote)
Niet meer dan anderen uit het zuiden. Vroeger deden ze leuke dingen maar vanaf hun 4e plaat is het gegaan zoals met velen. Money money money, money.
Dus als je geld verdiend met hiphop ben je per definitie meteen een slechte rapper?
Dan kan ik er veel opnoemen als ik jou ga volgen.
0
geplaatst: 27 april 2010, 22:04 uur
raffael77 schreef:
Weet ik niet hoeveel jij er kent maar ik ken er genoeg die meerdere classic albums hebben lol.
Rock Ross is zo fake als de pest man. Het gaat niet alleen om gangster zijn maar gewoon hun arrogante houding. Dat ze boven alles staan maar zeer zielige nummers maken en vaak alleen over onzin.
(quote)
Ken vast niet zo veel als jou, maar ik kan er een heleboel opnoemen die na één album niet meer op het oude niveau kunnen terugkomen. Voorbeeldje a lá een Nas of een GZA. Een groep als Gangstarr was wel weer constant, maar dat zie ik toch eerder als een uitzondering.
Maar jammer dat je niet echt op mijn bericht ingaat.... Want Rick Ross was juist een voorbeeld die ik aangaf dat die bij de Guru zou passen, in de plaats van de drie die jij noemde. En nogmaals daar ben ik geen fan van, maar die profileren zich simpelweg niet als gangster.
Edit: @ Relax: Raffael bedoelde geld de belangrijkste factor achter je muziek laten zijn, en dus de muzikaliteit, emoties enzovoorts daarvoor te laten vervallen om bij de massa geaccepteerd te worden.
0
raffael77
geplaatst: 28 april 2010, 08:13 uur
Relax schreef:
Dus als je geld verdiend met hiphop ben je per definitie meteen een slechte rapper?
(quote)
Wie kan jij nu goed noemen en toch een platina aan albums te hebben verkocht.
0
raffael77
geplaatst: 28 april 2010, 08:15 uur
Bedorvenkebab schreef:
Ken vast niet zo veel als jou, maar ik kan er een heleboel opnoemen die na één album niet meer op het oude niveau kunnen terugkomen. Voorbeeldje a lá een Nas of een GZA. Een groep als Gangstarr was wel weer constant, maar dat zie ik toch eerder als een uitzondering.
Maar jammer dat je niet echt op mijn bericht ingaat.... Want Rick Ross was juist een voorbeeld die ik aangaf dat die bij de Guru zou passen, in de plaats van de drie die jij noemde. En nogmaals daar ben ik geen fan van, maar die profileren zich simpelweg niet als gangster.
Edit: @ Relax: Raffael bedoelde geld de belangrijkste factor achter je muziek laten zijn, en dus de muzikaliteit, emoties enzovoorts daarvoor te laten vervallen om bij de massa geaccepteerd te worden.
(quote)
Met dat laatste snap jij in ieder geval wat ik bedoel.
Ik snap alleen niet dat jij Rick Ross goed kan vinden. Hij immers bij 1 van de matigste sukkels uit de game rondhangt. Birdman, Lil Wayne & Flo-Rida zijn stuk voor stuk bitch niggaz.
0
geplaatst: 28 april 2010, 08:45 uur
raffael77 schreef:
(quote)
The Notorious B.I.G. (zefls diamand)
Tupac
Nas
Eminem
Outkast ( Ook diamand)
0
geplaatst: 3 mei 2010, 18:58 uur
Rick Ross is FLOPHOP
net zo als Birdman, Lil Wayne & Flo-Rida akon t pain Soulja Boy
die mogen van mij wel stoppen JA!!!!!
net zo als Birdman, Lil Wayne & Flo-Rida akon t pain Soulja Boy
die mogen van mij wel stoppen JA!!!!!
0
geplaatst: 3 mei 2010, 19:08 uur
Kill_illuminati schreef:
Outkast ( Ook diamand)
(quote)
Outkast ( Ook diamand)
En ik maar denken dat ze niet verder kwamen dan gout.
0
geplaatst: 3 mei 2010, 20:59 uur
Dat diamant int nederlands met een t is en niet met een d zoals in diamond ? Fout die vaak gemaakt wordt geloof me... Grapje met gout is niet slecht maar toch
Raffael : Ice Cube, Dr. Dre (ondertussen wel al even niks gebracht), Lauryn Hill, Beastie Boys (idem als dre)
Platinum is natuurlijk echt wel commercieel meestal: Common komt erg in de buurt en zo zullen er nog wel zijn..
Raffael : Ice Cube, Dr. Dre (ondertussen wel al even niks gebracht), Lauryn Hill, Beastie Boys (idem als dre)
Platinum is natuurlijk echt wel commercieel meestal: Common komt erg in de buurt en zo zullen er nog wel zijn..
0
geplaatst: 3 mei 2010, 21:25 uur
Ik weet niks over verkoopaantallen, maar deze hebben denk ik genoeg verkocht? (En meerdere albums erg goed/classic).
Eric B. & Rakim
Wu-Tang Clan
Ghostface Killah
Mobb Deep (hoewel... Die verkochten juist tegenvallend dacht ik?)
A Tribe Called Quest
Gangstarr
Misschien weet ik er later meer.
Eric B. & Rakim
Wu-Tang Clan
Ghostface Killah
Mobb Deep (hoewel... Die verkochten juist tegenvallend dacht ik?)
A Tribe Called Quest
Gangstarr
Misschien weet ik er later meer.
0
geplaatst: 4 mei 2010, 11:06 uur
Ja de eerste 2 albums van Mobb Deep verkochten slecht, maar kregen (The Infamous dan) veel aanzien in de underground scene.
Hell on Earth verkocht wat beter, maar Murda Muzik is hun best verkochte album, dacht dat die platina ging.
Hell on Earth verkocht wat beter, maar Murda Muzik is hun best verkochte album, dacht dat die platina ging.
0
raffael77
geplaatst: 5 mei 2010, 09:27 uur
Dit zijn de best verkochte hiphop albums ooit.
OutKast - Speakerboxxx/The Love Below (LaFace Records, 2003) - 11 times platinum
MC Hammer - Please Hammer Don't Hurt 'Em (Capitol Records, 1990) - 10 times platinum
The Notorious B.I.G. - Life After Death - (Bad Boy Records, 1997) - 10 times platinum
Eminem - The Eminem Show (Aftermath Records, 2002) - 9 times platinum
Tupac Shakur - All Eyez On Me (Death Row Records, 1996) - 9 times platinum
Tupac Shakur - Greatest Hits (Death Row Records, 1998) - 9 times platinum
Nelly - Country Grammar (Universal Records, 2000) - 8 times platinum
Eerlijk toegeven dat dit toch het slechtste werk was.
OutKast - Speakerboxxx/The Love Below (LaFace Records, 2003) - 11 times platinum
MC Hammer - Please Hammer Don't Hurt 'Em (Capitol Records, 1990) - 10 times platinum
The Notorious B.I.G. - Life After Death - (Bad Boy Records, 1997) - 10 times platinum
Eminem - The Eminem Show (Aftermath Records, 2002) - 9 times platinum
Tupac Shakur - All Eyez On Me (Death Row Records, 1996) - 9 times platinum
Tupac Shakur - Greatest Hits (Death Row Records, 1998) - 9 times platinum
Nelly - Country Grammar (Universal Records, 2000) - 8 times platinum
Eerlijk toegeven dat dit toch het slechtste werk was.
0
Social_Mask
geplaatst: 19 mei 2010, 21:24 uur
Talib Kweli mag van mij zijn mic - of zichzelf, het is mij om het even - aan de wilgen hangen..
0
geplaatst: 19 mei 2010, 22:00 uur
Dankje Social_Mask
. Eindelijk nog iemand die Talib Kweli totaal niet ziet zitten
.
. Eindelijk nog iemand die Talib Kweli totaal niet ziet zitten
.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 22:42 uur
Vind het wel weer een beetje ver gaan dat hij dood zou mogen, maargoed. Hij mag zich wel weer eens heel snel gaan bewijzen inderdaad.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 22:58 uur
Eeuwig respect voor Talib Kweli, door hem, Mos Def en ATCQ ben ik hiphop gaan luisteren. Maar Q-Tip en Mos Def staan er nog steeds alleen Kweli laat het serieus afweten, jammer.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 23:01 uur
Bedorvenkebab schreef:
Vind het wel weer een beetje ver gaan dat hij dood zou mogen, maargoed. Hij mag zich wel weer eens heel snel gaan bewijzen inderdaad.
Idd hij hoeft ook niet dood hoor
.
0
geplaatst: 19 mei 2010, 23:50 uur
Mos Def mag van mij wel stoppen met optreden. Ik wordt nog steeds kwaad als ik denk aan zijn gebrabbel bij Rock The Bells.
0
Social_Mask
geplaatst: 20 mei 2010, 21:29 uur
Bedorvenkebab schreef:
Vind het wel weer een beetje ver gaan dat hij dood zou mogen, maargoed.
Vind het wel weer een beetje ver gaan dat hij dood zou mogen, maargoed.
Kom op, niet altijd zo politiek correct doen!

0
geplaatst: 22 mei 2010, 11:52 uur
PJC schreef:
Eeuwig respect voor Talib Kweli, door hem, Mos Def en ATCQ ben ik hiphop gaan luisteren. Maar Q-Tip en Mos Def staan er nog steeds alleen Kweli laat het serieus afweten, jammer.
True, haters hier, niet normaal. Al is het zo dat Talib de laatste tijd stukken minder is maar dan halen ze meteen ook maar hun stem omlaag op reflection eternal of blackstar. Toen die albums uitkwamen waren dat revoluties maar ja goed, dat weten de meeste niet natuurlijk. Soms dig je mcs om het gevoel dat ze je destijds gaven, je kan dat overschatting noemen en je hebt niet eens ongelijk. Maar muziek gaat om beleving en dat is nog belangrijk dan de pure, objectieve kwaliteit.
* denotes required fields.