MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Rappers die eigenlijk al gestopt zouden moeten zijn

zoeken in:
Opgezwolle is no-doubt dusver het beste wat "ik" heb gehoord uit de Nederhop scene.

|Joël|
Luister Jay-Z eens op de nieuwe video van Rihanna: http://youtube.com/watch?v=e3OOAvLD5Cc
Weer heel zwak gerapt.

|Joël| schreef:
Luister Jay-Z eens op de nieuwe video van Rihanna: http://youtube.com/watch?v=e3OOAvLD5Cc
Weer heel zwak gerapt.

Gelukkig maakt Rihanna een heleboel goed

|Joël|
Misschien een beetje off-topic maar die video is inderdaad heel mooi gemaakt vind ik.

Social_Mask
Laatst dat nr op tv gezien, en ik kon Jay-Z echt niet meer aanhoren. De laatste tijd luister ik vaak zn debuut en als je die dan met dit gaat vergelijken Hij moet echt stoppen.

Jay-Z had na The Blueprint al moeten stoppen, want zonder de beats van Kanye blijft er niks meer van hem over...

Heeft niet zozeer alleen iets met de producties te maken, Jay-Z is gewoon een slechte MC met matige skills.

Social_Mask
Nu wel jah, dat was hij niet. Op zn debuut is hij erg sterk (maar die beats zijn het mooist).

|Joël|
waxs schreef:
Heeft niet zozeer alleen iets met de producties te maken, Jay-Z is gewoon een slechte MC met matige skills.
Dus moet hij het toch wel van de producties hebben maak ik uit de post van jou op
Maar ja hij is inderdaad geen geweldige MC maar vroeger vond ik hem nog wel goed maar zeker geen Nas.

Veel producties van vroeger vind ik inderdaad tof, maar tegenwoordig is het teveel Bling Bling.

|Joël|
Ja dat ben ik zeker met je eens ik denk dat niet alleen het probleem bij de rappers ligt die niet meer weten te flowen maar ook voor een deel bij de producties van tegenwoordig. Die jazzy beats op Reasonable Doubt van Jay-Z om maar ff een voorbeeld te noemen daar hoor je zeker op zijn laatste album helemaal niets meer van terug.

Voor mij was de lol eraf na het Hip-Hop onwaardige Sunshine, wat een kut track. Als je zo'n nummer hebt gemaakt dan kun je het gewoon nooit meer goed doen, klaar, valt niet over te twisten. Is echt een joker die gast.

Harco
Toen 'ie begon te rappen, dacht ik dat hij met een intro bezig was, maar het was rappen.

Harco schreef:
Toen 'ie begon te rappen, dacht ik dat hij met een intro bezig was, maar het was rappen.

Ik heb die CD orgineel

5O Cent stopt definitief met rappen hehe, dus de wens van velen gaat in.

Social_Mask

Van waar heb je deze informatie vandaan gehaald?

Ik ga een fles campange halen.

CaliLove
Snoop Dogg kan ook best stoppen, het is al van '96 (Tha Doggfather) geleden dat ie nog is een dope album heeft gedropt.
Tegenwoordig maakt hij zo van die pop/r&b shit feat. Justin Timberlake (wtf?!) , Pharell etc.

Ja want Doggystyle was wel muzikaal gezien wel het topje van de ijsberg

CaliLove
waxs schreef:
Ja want Doggystyle was wel muzikaal gezien wel het topje van de ijsberg

Word Up, ik ben trouwens van mening dat Snoop Doggy Dogg('92-'96) dope is en Snoop Dogg maar een flauw afkooksel van wat hij was.....

Dr.Greenthump
Ik denk niet dat waxs jou mening deelt, CaliLove, maar goed ik ben het toch niet met hem eens. Doggystyle is volgens mij nog altijd op muzikaal gebied beter dan op inhoudelijk gebied. Doet voor mij verder geen waarde af, vorm staat immers boven inhoud. De vorm staat als basis om de inhoud goed over te laten komen. Snoop is op Doggystyle gewoon op zijn hoogtepunt en flowt de ene naar de ander lekkere line eruit, heerlijk! Dre achter de knoppen en een handjevol westcoast maatjes maken het af. Wat een sfeer, magistraal. Bovendien vind ik dat Snoop nog steeds lekker muziek maakt. Justin of Pharrell? Het maakt niet uit , hij is zo'n rapper die daar mee weg komt en waarbij het nog goed uitpakt ook.

Snoop is voor mij nooit echt bijzonder geweest, het heeft me nooit echt bezig gehouden waar Snoop het over had. Tuurlijk heb ik Doggystyle orgineel, zo'n plaat "moet" je gewoon hebben als je jezelf enigzins Hip-Hop liefhebber durft te noemen. Alleen denk ik dat Doggystyle voor mij niet de impact heeft gehad als die hij in 1993 had toen die dingen gewoon heel vers waren, ik vind het gewoon niet zo bijzonder (verwar niet met slecht).

Tegenwoordig vind ik Snoop trouwens misschien nog wel beter dan voorheen. Puur omdat ik altijd het gevoel heb gehad dat Snoop niet "real" was. Nu blijken die gevoels waar te zijn, Snoop doet gewoon zijn ding en dat doet hij goed. Hij verkoopt z'n platen en z'n muziek doet het prima in het uitgaanscultuur'tje alleen hoef ik het thuis niet te horen. Denk dat voor mensen (fans) als CaliLove zijn credibility er ook een beetje af is als je samenwerkt met popsterren als Justin Timberlake, maar ik heb Snoop nooit echt als puur straat beschouwd of "echt", dan hecht je daar minder waarde aan.

Harco
AdRock schreef:
5O Cent stopt definitief met rappen hehe, dus de wens van velen gaat in.

Valt wel mee hoe slecht 50 Cent is. Power of the Dollar was toch goed, en zo nu en dan komt 'ie nog wel eens met iets leuks.

Sinds zijn introductie is Snoop Dog niets anders gebleken dan een muziekindustriehoer die zich voordoet als een pooier.
Het had bij zijn debuutalbum kunnen blijven naar mening heeft hij verder niets constructiefs voortgerbacht behalve dan zijn eigen zak goed te vullen, wat natuurlijk zijn goed recht is. Over 50 cent wil ik het niet eens hebben.

Weetje wie van mij ook niet meer had mogen rappen? P Diddy, hij is enorm zwak op dat nummer met Christina Aguilera .

Harco
ewalk schreef:
Sinds zijn introductie is Snoop Dog niets anders gebleken dan een muziekindustriehoer die zich voordoet als een pooier.
Het had bij zijn debuutalbum kunnen blijven naar mening heeft hij verder niets constructiefs voortgerbacht behalve dan zijn eigen zak goed te vullen, wat natuurlijk zijn goed recht is. Over 50 cent wil ik het niet eens hebben.

Je hebt Power of the Dollar niet beluisterd. Haat het als mensen artiesten gaan beoordelen op de dingen die ze op tv zien of wat dan ook, terwijl de beste man tientallen mixtapes per jaar uitbrengt waar wel een aantal dope dingen opstaan, of als ze diegene zijn oude materiaal nooit beluisterd hebben.

Ik snap niet hoe een artiest een slechte video kan uitbrengen, als je al zo ver bent, en een echte clip gaat maken, dan zorg je toch voor een uitstekende tekst en een prachtige beat?

MattDamon2
Necro moet stoppen, Non Phixion, Ill Bill, Goretex, Sabac Red, en Necro . did I mention him?

Social_Mask
Non Phixion? Waarom?

Non Phixion bestaat niet eens meer.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:16 uur

geplaatst: vandaag om 18:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.