MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Rappers die eigenlijk al gestopt zouden moeten zijn

zoeken in:
Rappers die met pensioen mogen gaan:

Snoop Dogg (nooit echt goed gevonden, maar hij is nu echt waardeloos vergeleken begin jaren '90)
Fat Joe (in de jaren '90 soms nog een verdienstelijke rapper, daarna al snel een genante vertoning)
50 Cent (carriere begon veel belovend, kan vanaf 2003 niks fatstoenlijks meer uitbrengen)
Ghostface Killah (houdt zich tegenwoordig voornamelijk bezig met schreeuwen en haastwerk)
Jedi Mind Tricks/AOtP (alleen Celph Titled en Esoteric mogen van mij nog muziek maken. Hoewel ik nog stiekem hoop dat deze heren mijn ongelijk gaan bewijzen.)
Jay-Z (midden jaren '90 nog een acceptabele rapper, tegenwoordig ver afgezakt als de broek van Lil Wayne)
Camp Lo (hadden na hun eerste album al moeten stoppen, die was goed daarna nooit meer de verwachtingen waar kunnen maken)
Outkast (jaren 90 nog prima, nu walgelijk)

Mb.
Outkast? Laatste album was toch uit ~2006 ofzo?

En Jay-Z is nooit een goede rapper geweest. Mening.

Nooit goed idd, wel acceptabel. En Outkast is nog niet gestopt, waren ze dat maar.

Mb.
Mwah. Jay-Z heb ik nooit kunnen waarderen, met die stem-flow combinatie. Al moet ik wel zeggen dat ik liever een Hard Knock Life hoor dan een Empire State of Mind.

Harco
Bedorvenkebab schreef:
Hmm. Ik wist al dat ik reacties op mijn lijstje zou krijgen
@ Harco: Dat is natuurlijk een mening. Maar nee, ik vind hem niet echt goed bezig de laatste tijd. En over de Reflection Eternal track: Talib lijkt verdwaald op zijn eigen track, en Bun-B vind ik niet zo bijzonder? Niet slecht (nooit verwacht dat hij beter zou komen dan Talib trouwens), maar over het algemeen vind ik het toch minder als vroegáh. Vandaar in het tweede lijstje, misschien verrast hij me nog.

Uiteraard, uiteraard. Maar ik wilde gewoon even je motivatie horen.

Haha is cool.

@ MJ: De lyrics zijn weer beter geworden. Dat had ik ook wel door. Maar wanneer het onluisterbaar wordt (uiteraard ook deels Dre's schuld), is hij heel erg matig geworden (Dat accent ook, wtf?).

Met Jay-Z ook nooit wat gehad... Zelfs zijn debuutalbum vind ik erg overschat. Ook Outkast trouwens...

@ R&P: Ik zou Ghostface nog niet helemaal afschrijven. Sterker nog, door zijn stemgeluid vind ik hem juist één van de Wu-leden die soms nog in de buurt komt van zijn oude geluid. Hoewel hij het zingen wel wat achterwege mag laten (en dat laatste solo-album maar niet geluisterd, ligt me denk ik toch niet).
En van AOTP vind ik Apathy, Reef, en Planetary ook nog goed, hoewel het laatste me vies tegenviel, en ik hoop dat er flink in de formatie gesneden gaat worden.

outkast afschrijven is echt heiligschennis, weten jullie wel hoevel zij hebben betekend voor hiphop in de jaren 90

raffael77
njirem schreef:
outkast afschrijven is echt heiligschennis, weten jullie wel hoevel zij hebben betekend voor hiphop in de jaren 90

Niet meer dan anderen uit het zuiden. Vroeger deden ze leuke dingen maar vanaf hun 4e plaat is het gegaan zoals met velen. Money money money, money.

Ja man, een plaat als The Love Below breng je echt uit als je heel veel geld wil verdienen .

Lol kebab eminem overschat ? Hij heeft toch echt briljante dingen gemaakt en is een super mc hoe je het draait of keert...

thgryda schreef:
Lol kebab eminem overschat ? Hij heeft toch echt briljante dingen gemaakt en is een super mc hoe je het draait of keert...

Sommige mensen doen alsof hij een legende is, of wat dan ook. Ik denk dat dat vooral door zijn imago komt. Misschien wel een rare opmerking, en ik wil nou geen discussie hierover op gang brengen, maar het is toch wel een feit dat hij bekendstond als "de enige goede blanke rapper". En doordat hij bij iedereen bekend is geworden, provocerende clips heeft gemaakt, het "white trash imago" af en toe. Haal dat bij hem weg, en je hebt een rapper dat materiaal heeft uitgebracht heeft dat bij vlagen geniaal was, maar dat hij nooit meer dat niveau haalt is duidelijk. Oftewel hij mag van mij stoppen.

Ik ga niet zeggen dat hij niet kan rappen of wat dan ook, ik vind hem zelf ook wel goed. Maar mensen doen alsof hij de best rapper alive is, en dat valt bij mij duidelijk onder overschat, ja. Sterker nog, ik vind hem soms verdomd veel op R.A. The Rugged Man lijken, en die rapt hem er echt wel uit hoor (Let op mening....).

Eminem was al slecht in de tijd dat 'men' hem nog wel goed vond.

Social_Mask
Natuurlijk joh.

Anders gaan we even trollen? Nee Eminem was al overschat in de tijd dat 'men' hem nog wel goed vond. Hij was niet slecht. Ik denk, R&P, dat dat soort MC's je ook niet liggen. Want hoewel het misschien een rare vergelijking is, is Fresku bijvoorbeeld van "hetzelfde soort" (in serieuze tracks dan).

Mb.
Ach joh'. Als je zo gaat redeneren kunnen wel heel veel rappers stoppen. Er zijn heel veel rappers die nog voortborduren op hun eens verkregen imago. Ik noem een Nas, of trek het verder door naar de leden van de Wu-Tang Clan. Laten we wel wezen, ook deze rappers halen al lang niet meer hun oude niveau. Maar vanwege de status van eerder werk worden ze zeer zeker nog erg hoog ingeschat (lees: overschat).

Overigens sta je volledig in je recht om Eminem overschat te vinden, kebab, maar ik ben het met je argumentatie oneens. Vandaar dat ik er even op in ga.

Dat kan natuurlijk Dan ga ik er alleen ook weer op in

Het punt is alleen dat ik bij de Wu en Nas het vaak nog wel wat kan waarderen, hoewel het soms ook pijnlijk is geworden.... Komt er toch nog genoeg positiefs uit om er nog in te geloven zegmaar. Het voordeel bij de Wu is natuurlijk ook dat het nu 8 MC's zijn, valt de één tegen kan de ander het weer wat omhoog halen. Maar bij Em heb ik het gevoel, dat hij echt de mic aan de wilgen mag gaan hangen.

Verder, of Nas en Wu overschat zijn? Minder als Eminem naar mijn mening in ieder geval. Want je kan de albums matig vinden of je stijl niet zijn, maar 36 Chambers en Illmatic hebben toch meer een classic status dan al het Eminem werk bij elkaar. Maar ik heb ook een zwak voor de Wu, dat geef ik toe, Nas vind ik soms ook iewat overschat. Maar als je dit zo zegt lijkt het net alsof ze slecht zijn ofwat dan ook. Er zijn alleen zoveel goede rappers dat je wel heel bijzonder moet zijn om in aanmerking te komen met termen waar nu dagelijks mee wordt gegooid: Top 10, Classic, weet ik het wat. Eminem valt wat mij betreft dus buiten de boot, vroeger en nu.

raffael77
BoordAppel schreef:
Ja man, een plaat als The Love Below breng je echt uit als je heel veel geld wil verdienen .

Volgens mij niet maar had wel een diamanten status. Of weet je niet wat dat is.

Dus kom volgende keer met een beter argument want 5,5 miljoen albums verkopen is nou niet bepaald weinig te noemen.

Maar, Raffael, er is wel degelijk verschil tussen wat jij beweert, en wat BoordAppel tegenspreekt. Er zit een groot verschil tussen doen wat je wilt en daarmee toevallig (veel of weinig) geld verdienen, en precies doen waarvan je denkt dat de 'massa' het leuk vind en je daarop instellen en daarmee je brood verdienen.

En tja, Roses en Hey Ya! slagen toevallig aan, ook in de hitlijsten, maar ik betwijfel of Andre3000 het op die manier had ingecalculeerd. The Love Below is sowieso wel Andre's 'stijl'.

raffael77
Wu classic is 36 Chambers en Illmatic ook.

Daarna steeds minder en nu zelfs heel slecht en dat gold voor alle Wu members en ook Nas is allang niet super meer.

Eminem is altijd al wack geweest. Nooit een zinnig woord uitgesproken en zwaar irritant met zijn Slim Shady alter ego. Door zijn imago heeft hij sterren status behaald maar nooit echt spannend geweest kwa muziek.

Bend ova bitch Jay-Z is een vuile ruggen prikker. Verraadde al zijn maatjes en liet ze allen in de kou staan.(Jaz-O, Freeway, B. Siegel)
Reasonable Doubt is wel aardig geslaagd maar daarna allemaal troep uitgebracht en dan ook nog eens zeggen dat je king of NY bent .

Snoop & Dre

Beiden super stoer in de oude dagen maar veranderden in geld geile wolven. Altijd maar zeuren dat ze nooit werden uitgezonden op tv vanwege explicite clips. Jaren later zelf extreem domme clips maken en heel veel onzin uit kramen.

Lil' Wayne en de rest van zijn sissi groep.

Wayne was al wack vanaf het begin dat hij muziek maakte. Hij werd destijds wel regelmatig gedist door artiesten die waren over gebleven na de golden age. Zijn label zoog vanwege rijke lui's rappers die zo slecht waren je er de kriebels van kreeg. Hotboyz en de rest van dat zooitje hebben nooit een hoge status gehad.

Master P en No Limit is nog zo'n vergane glorie label die net als hierboven zeer matig was en nooit goed is geweest.

Blu, Brother Ali, Cyne, Fashawn zijn allen zwaar over rated.
Hebben best leuke dingen maar super zijn ze niet en allen vrij doorsnee al kan ik BA nog wel waarderen voor zijn onderwerpen.

Canibus is nog zo rapper die het nooit is geweest. Begon grappig met LL dis maar het album zoog dik maar kon ook niet anders met een sukkel als Wycleff aan het stuur. Album had ook een ziek commerciele inslag maar door slechte resultaten is Canibus een soort van net niet rapper die daarna ineens een underground status claimde maar nooit gehad heeft.

Rakim
Net als velen andere duo's die uit elkaar gingen had Rakim eigenlijk ook niet echt succes en het werd er niet beter op. 2 solo's die niet al te veel voorstelde dan alleen een paar leuke tracks.
1 ding was wel te merken en dat was zijn matige flow die niet meer zo is geweest als vanouds. Einde oefening maar nee iedereen hoopte op een super comeback.

raffael77
Chrisseh schreef:
Maar, Raffael, er is wel degelijk verschil tussen wat jij beweert, en wat BoordAppel tegenspreekt. Er zit een groot verschil tussen doen wat je wilt en daarmee toevallig (veel of weinig) geld verdienen, en precies doen waarvan je denkt dat de 'massa' het leuk vind en je daarop instellen en daarmee je brood verdienen.

En tja, Roses en Hey Ya! slagen toevallig aan, ook in de hitlijsten, maar ik betwijfel of Andre3000 het op die manier had ingecalculeerd. The Love Below is sowieso wel Andre's 'stijl'.

Op Aquamini waren al wat commerciele uitstapjes te horen en de gevolgen daarvan zijn alleen maar geld beluste projecten.

Er is toch ook trouwens niks mis met in de hitlijsten staan en veel verkopen? Er word hier net gedaan of je dan meteen een commerciële uitbuiter bent o.i.d.

raffael77 schreef:

Op Aquamini waren al wat commerciele uitstapjes te horen en de gevolgen daarvan zijn alleen maar geld beluste projecten.

Doel je op een nummer als Rosa Parks? Want dat is inderdaad een hit geworden, maar ik denk niet dat het ze het nummer gemaakt hebben voor het geld. Geweldige beat is dat.
Verder vind ik Aquemini juist helemaal niet zo commercieel klinken. Nummers als Synthesizer en Liberation bijvoorbeeld zijn juist best experimenteel.

The Love Below is ook experimenteel en sowieso compleet anders dan de albums ervoor. Als Andre3000 had willen cashen had hij gewoon een album gemaakt als Stankonia. Dat hij dat juist niet doet getuigt van lef en absoluut niet van een commerciële instelling.

Dat het album diamant is geworden doet niet ter zake.

raffael77
Chrisseh schreef:

Laat ik het zo zeggen. ATCQ en De La Soul of Beastie Boys waren ook best commercieel maar maakte leuke hiphop muziek. Outkast deed dat ook maar na Aquamini hadden ze ineens een hele andere inslag die wel voor succes zorgde maar weinig inhoud hadden.

BoordAppel schreef:
The Love Below is ook experimenteel en sowieso compleet anders dan de albums ervoor. Als Andre3000 had willen cashen had hij gewoon een album gemaakt als Stankonia. Dat hij dat juist niet doet getuigt van lef en absoluut niet van een commerciële instelling.

Dat het album diamant is geworden doet niet ter zake.
Inderdaad, daar doelde ik dus ook op in mijn bericht.

Stapler schreef:
Er is toch ook trouwens niks mis met in de hitlijsten staan en veel verkopen?
Daar doelde ik ook op; er is mijns inziens helemaal niets mis mee (zoals ik al zei, bijv. met Roses en Hey Ya!), zolang je maar wel je eigen ding blijft doen. Waar ik het weer mee eens ben met BoordAppel; ik denk dat Andre3000 wel zeker z'n eigen ding op dat album heeft gedaan.

Mb.
@ Bedorvenkebab

Enfin, kwestie van smaak dan. Goed dat je even toelicht. Ik vind persoonlijk dat Eminem met eerder werk wel degelijk classic material heeft neergezet. Hij bracht zeker iets fris en dat heeft niet eens zozeer met zijn white trash imago te maken. Dit zeg ik overigens met de kanttekening dat ik eigenlijk helemaal niet zo'n Eminem liefhebber ben. Hier laat ik het bij.

Ok, is goed.

@ Raffael: Waarom post je Fashawn/Brother Ali/Blu/Cyne in dit topic? Want of ze overschat zijn, dat is een andere discussie eigenlijk (ja ok ik begon ook over Eminem), maar of ze moeten stoppen?

Raffael je moet Fashawn wel een kans geven. Die gast is nog jong en heeft pas een mixtape en een album gedropt. Zelf vind ik hem wel een erg groot talent, maar smaken verschillen. Met de goede begeleiding van Brother Ali, Evidence en Exile komt hij er zeker.

CYNE vind ik zelf ook erg dope, moet wel zeggen dat ik denk dat zij hun beste albums al gemaakt hebben maar ik kijk er naar uit om meer van ze te horen. Qua lyrics zul jij ze toch ook wel goed vinden? De producers zijn misschien niet heel sterk in het kick, snare, kick and hi-hat gedeelte, maar weten toch wel altijd erg fraaie soulsamples uit te kiezen.

Ik weet dat je Atmosphere goed vindt, dus vind ik het een beetje raar dat je BA niet kunt waarderen. Natuurlijk, zijn stem is niet doorsnee en veel mensen houden er niet van maar ook hij is qua lyrics prima (wat je trouwens ook wel aangeeft).

P-DawG
raffael77 schreef:
Blu, Brother Ali, Cyne, Fashawn zijn allen zwaar over rated.Hebben best leuke dingen maar super zijn ze niet en allen vrij doorsnee al kan ik BA nog wel waarderen voor zijn onderwerpen.
In welk opzicht is CYNE doorsnee dan in jou ogen? Hun onderwerpkeuze is vaak uniek en qua producties ken ik ook niets dat er op lijkt.

Van Blu en Fashawn kan ik nog wel enigszins begrijpen dat iemand ze doorsnee kan vinden..

raffael77 schreef:
Wu classic is 36 Chambers en Illmatic ook.

Daarna steeds minder en nu zelfs heel slecht en dat gold voor alle Wu members en ook Nas is allang niet super meer.

Eminem is altijd al wack geweest. Nooit een zinnig woord uitgesproken en zwaar irritant met zijn Slim Shady alter ego. Door zijn imago heeft hij sterren status behaald maar nooit echt spannend geweest kwa muziek.

Bend ova bitch Jay-Z is een vuile ruggen prikker. Verraadde al zijn maatjes en liet ze allen in de kou staan.(Jaz-O, Freeway, B. Siegel)
Reasonable Doubt is wel aardig geslaagd maar daarna allemaal troep uitgebracht en dan ook nog eens zeggen dat je king of NY bent .

Snoop & Dre

Beiden super stoer in de oude dagen maar veranderden in geld geile wolven. Altijd maar zeuren dat ze nooit werden uitgezonden op tv vanwege explicite clips. Jaren later zelf extreem domme clips maken en heel veel onzin uit kramen.

Lil' Wayne en de rest van zijn sissi groep.

Wayne was al wack vanaf het begin dat hij muziek maakte. Hij werd destijds wel regelmatig gedist door artiesten die waren over gebleven na de golden age. Zijn label zoog vanwege rijke lui's rappers die zo slecht waren je er de kriebels van kreeg. Hotboyz en de rest van dat zooitje hebben nooit een hoge status gehad.

Master P en No Limit is nog zo'n vergane glorie label die net als hierboven zeer matig was en nooit goed is geweest.

Blu, Brother Ali, Cyne, Fashawn zijn allen zwaar over rated.
Hebben best leuke dingen maar super zijn ze niet en allen vrij doorsnee al kan ik BA nog wel waarderen voor zijn onderwerpen.

Canibus is nog zo rapper die het nooit is geweest. Begon grappig met LL dis maar het album zoog dik maar kon ook niet anders met een sukkel als Wycleff aan het stuur. Album had ook een ziek commerciele inslag maar door slechte resultaten is Canibus een soort van net niet rapper die daarna ineens een underground status claimde maar nooit gehad heeft.

Rakim
Net als velen andere duo's die uit elkaar gingen had Rakim eigenlijk ook niet echt succes en het werd er niet beter op. 2 solo's die niet al te veel voorstelde dan alleen een paar leuke tracks.
1 ding was wel te merken en dat was zijn matige flow die niet meer zo is geweest als vanouds. Einde oefening maar nee iedereen hoopte op een super comeback.

Ik kan hier alleen maar mee eens zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:45 uur

geplaatst: vandaag om 14:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.