MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:

kArIzMa_TuRk
Chill 7,5

Mars Ill - Sound Off

8, vet lied. Ben wel benieuwd geraakt naar een van hun albums.

Next:

Tao of Slick - Liquid Light

Tao of Slick , bestaande uit een zangeres, producer en als MC Labtekwon. Heb Labtekwon nog niet zo lang geleden 'ontdekt', vind hem wel vet, doet me soms aan Black Thought denken. Blijkt dat hij al zo'n 18 albums op zijn naam heeft staan en een veteraan in het 'B-More' hip-hop wereldje is. Ga binnenkort is wat van hem opzoeken.

Goede zangeres en de MC is zeker de moeite waard, ook ik moet hem nog gaan checken. Nummer ligt mij wel,

8,5

Helemaal mijn style.
8,5

Harco
Labtekwon heeft toch nog geen 18 albums op zijn naam staan?

kArIzMa_TuRk
Harco schreef:
Jawel.

8.

Harco schreef:
Nou, indergeval wel heel veel. Heel veel Labteknology Volumes, daarna nog ook 'gewone' albums, en nog veel samenwerkingen (o.a. deze Tao of Slick, CSD, 410 Pharaohs - alhoewel zij nog geen album hebben- ), dus iniedergeval veel. Op zijn Wiki staan er een stuk of 18 gelist, dus voor het gemak maar even dat aangehouden.

Ken je hem trouwens?

Harco
Ik ken hem van Hustlaz Guide to the Universe. Één van de eerste hip hop albums die ik op m'n PC had staan.

En karizma, 8 -> 18?

Is dat een vet album? Er staan redelijk veel albums op iTunes enzo, maar heb geen idee met welke ik zal beginnen. Ben wel van plan om op z'n minst één album van hem eens goed uit te proberen.

Harco
Is inmiddels drie jaar geleden dat ik die voor het laatst beluisterd heb. Daar vraag je me wat, haha. Wat ik nog wel weet was dat het allemaal tracks waren uit een periode van 1993 tot 2002, ofzo.

raffael77
Ik heb op een aantal verschillende sites gezocht en blijf steken op 4 albums.

Harco
Discogs heeft er sowieso zes.

Op Wikipedia staan inderdaad veel meer, maar daar zullen ongetwijfeld een hele reeks bootlegs tussen zitten. Die reken ik niet tot iemand's discografie.

Op iTunes kan je er 17 kopen. Tel daar bijv. een groepalbum als The Tao of Slick bij en je hebt er ook al achttien. (Of kunnen op iTunes ook bootlegs staan?)

CaliLove
De nieuwe :

http://nl.youtube.com/watch?v=Yj5iPIyVDjs

D-12 - Derelict Theme
Track van hun underground EP van voor ze bekend waren.

raffael77
Op discogs zijn er een 2 die verzamel zijn. Dus niet alleen hij als mc

6,5

Vooral de raps zijn goed.

Harco
Chrisseh schreef:
Op iTunes kan je er 17 kopen. Tel daar bijv. een groepalbum als The Tao of Slick bij en je hebt er ook al achttien. (Of kunnen op iTunes ook bootlegs staan?)

Volgens mij wel. Maar wie koopt er nou bij iTunes-store? Dan download ik wel illegaal.

Harco schreef:
Volgens mij wel. Maar wie koopt er nou bij iTunes-store? Dan download ik wel illegaal.
Haha, daar gaat 't niet om. 'T ging er even om hoeveel albums die gast heeft. Enniewee, boeit niet.

En ik koop zelf ook niet bij de iTunes-store, heb liever een CD zelf, maar als het niet anders kan...

Harco
Ik ga geen geld lappen voor digitale muziek. Dan ga ik wel op zoek naar het origineel.

raffael77
Fuck I-Tunes. Gewoon bagger. betaal je een album dat compleet mp3 is van lage kwaliteit.

Wat wel een voordeel van tunes is is dat albums daar sneller uitkomen en dat ze vaak remix versies hebben die meestal alleen op vinyl staan.

Toch koop ik net als Harco albums orgineel. Niet allemaal maar het het meeste wel.

kArIzMa_TuRk
Harco schreef:
Ik ken hem van Hustlaz Guide to the Universe. Één van de eerste hip hop albums die ik op m'n PC had staan.

En karizma, 8 -> 18?
Ik gaf voor het nummer een 8

6 wat irritante beat, maar misschien ligt dat aan mij

raffael77
Vet nummer. Met een heerlijk Funk sample.

8

Children of the Corn - American Dream
Toen Big L, Mase, Camron en Herb McGruff nog niet doorgebroken waren en samen een hiphopformatie waren.

Ow, wacht, sorry ik heb niet op de datum gelet. Te snel gepost...

Gast
geplaatst: vandaag om 11:33 uur

geplaatst: vandaag om 11:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.