MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:
7,4

En een 8,1 voor Call O' Da Wild

1. Call O' Da Wild - Cloud of Smoke (R&P / 8,59 / 7 stemmen)
2. The Coup - Fat Cats And Bigga Fish (R&P / 8.33 / 7 stemmen)
3. Dalek - 2012 (The Pillage) (FlyLo / 8,26 / 5 stemmen)
4. Joey Bada$$ feat. CJ Fly- Hardknock (Ward / 7,28 / 6 stemmen)
5. Spider Loc - Blutiful World Remix (Hessel / 7,25 / 2 hele stemmen)
6. Young Fathers - Remains (Dakduivel / 7,16 / 9 stemmen)
7. Ab-Soul ft. Danny Brown & Jhene Aiko (Stapler / 7,13 / 6 stemmen)
8. Young Fathers - Way Down in the Hole (Dakduivel / 6,9 / 2 stemmen)
9. Nneka ft. Disiz la Peste - Shining Star (panjoe/ 6,78 / 4 stemmen)
10. Luckyiam - Borrowedtime (Colluci Era / 6,6 / 3 stemmen)

Lekker nummertje, jammer dat ik het niet versta. Vooral die eerste rapper klinkt wel goed.

Die clip is wel een beetje wannabe Drop natuurlijk.

7.1

He$$el_01 schreef:

Die clip is wel een beetje wannabe Drop natuurlijk.

Als je goed kijkt zie je een paar hints dat het eerder een eerbetoon dan een kopieer actie is. De trap met tennisballen (ipv een trap met basketballen) en het glaswerk op het laatst met 1995 erop geschilderd (wat The Pharcyde op het laatst ook doet met een kunstwerkje). Vind het daarom juist erg dik dat ze het zo hebben gedaan.

Overigens, mocht iemand de smaak te pakken hebben en meer (hedendaagse) goede franse hiphop willen, schroom niet me te PMn.

Jazzmatic schreef:
(quote)

Als je goed kijkt zie je een paar hints dat het eerder een eerbetoon dan een kopieer actie is. De trap met tennisballen (ipv een trap met basketballen) en het glaswerk op het laatst met 1995 erop geschilderd (wat The Pharcyde op het laatst ook doet met een kunstwerkje). Vind het daarom juist erg dik dat ze het zo hebben gedaan.

Overigens, mocht iemand de smaak te pakken hebben en meer (hedendaagse) goede franse hiphop willen, schroom niet me te PMn.

Nu je het zegt. Die tennisballen waren we niet zo opgevallen en dat einde had ik ook niet gezien (zat een beetje half te kijken). Volgens mij is Drop ook in 1995 uitgekomen, dus het is dan inderdaad een soort van eerbetoon.

Ik heb gewoon niet zoveel met Franstalige hiphop, ik wil de teksten wel kunnen begrijpen en helaas beheers ik de taal niet (vind het ook niet een taal die mooi klinkt).

6je

shadowboxer
Niiice. 7,5

Rhythm & Poetry schreef:
(vind het ook niet een taal die mooi klinkt)

Franse behoort in mijn ogen zonder twijfel tot de mooiste talen van de wereld. Vandaar dat ik ook heerlijk van kan genieten terwijl ik het grootste deel van de teksten niet eens kan volgen. Daarnaast straalt franse hiphop ook altijd een heerlijke vibe uit.

YouTube - Mage Mortician feat Odoub of NGP "Perfect Nobodies" produced by Knowshun

YouTube - Meth Mouth & Mage Mortician (FREEWILL) "My God" produced by Knowshun

Deze Mage Mortician (Freewill) gaat hoge ogen gooien "redelijk nieuw begint nu op te komen". Wilde het even delen .

panjoe (moderator)
ewalk schreef:
Instructies: De bedoeling is in ieder geval om een ieder kennis te laten maken met een rapnummer, van welke artiest dan ook, uit welke tijd dan ook zet er ook even een jaartal bij. Het mag een audiofile zijn maar ook een video. Vervolgens volgt er een beoordeling aan de hand van een cijfer. Het nummer blijft 1 dag staan en dan kan er een volgend nummer worden geplaatst.

Rhythm & Poetry schreef:
Misschien kan de user die de nieuwe track plaatst ook even het gemiddelde van de vorige track berekenen. Dat zou wel fijn zijn in ieder geval.

ewalk schreef:
Degene die plaatst mag niet stemmen!

Rhythm & Poetry schreef:
Misschien leuk dat de plaatser ook gewoon stemt (hoe meer stemmers hoe meer vreugd).

panjoe (moderator)
Oh die was ik vergeten weg te halen .

raafmau schreef:
YouTube - Mage Mortician feat Odoub of NGP "Perfect Nobodies" produced by Knowshun

YouTube - Meth Mouth & Mage Mortician (FREEWILL) "My God" produced by Knowshun

Deze Mage Mortician (Freewill) gaat hoge ogen gooien "redelijk nieuw begint nu op te komen". Wilde het even delen .

Leuk en aardig, maar niet de bedoeling van dit topic.

Mensen kunnen dan toch beoordelen als ze in aanraking komen met hip hop zoals dit ?

panjoe (moderator)
Lees even de instructies die ik hierboven heb gequote goed door, bereken het gemiddelde van het vorige nummer en dien dan één nieuw nummer in.

En tevens stond de vorige er pas 5 uur; inplaats van 24.

Ik heb het vermoeden dat raafmau.

Rustig hier.

6. Nekfeu & Alpha Wann (1995) - Monsieur Sable (Jazzmatic / 7,18 / 5 stemmen)
7. Young Fathers - Remains (Dakduivel / 7,16 / 9 stemmen)
8. Ab-Soul ft. Danny Brown & Jhene Aiko (Stapler / 7,13 / 6 stemmen)
9. Young Fathers - Way Down in the Hole (Dakduivel / 6,9 / 2 stemmen)
10. Nneka ft. Disiz la Peste - Shining Star (panjoe/ 6,78 / 4 stemmen)

Kardinal Offishall & Nottz Raw - Mr. Parker

Van het nieuwe album van Kardinal Offishall & Nottz Raw. Zou dus kunnen dat sommige mensen dit album net hebben geluisterd oid, maar ik ga er eigenlijk niet van uit.

7.8

En dit is het beste nummer van de plaat? Want dan weet ik dat ik het lekker links kan laten liggen. Vreselijk refrein, stompzinnige vrolijke beat (heeft toch wel wat hoor) en totaal geen bijzondere raps.

5

Dit vind ik dus ook helemaal niks.

5.3

6. Nekfeu & Alpha Wann (1995) - Monsieur Sable (Jazzmatic / 7,18 / 5 stemmen)
7. Young Fathers - Remains (Dakduivel / 7,16 / 9 stemmen)
8. Ab-Soul ft. Danny Brown & Jhene Aiko (Stapler / 7,13 / 6 stemmen)
9. Young Fathers - Way Down in the Hole (Dakduivel / 6,9 / 2 stemmen)
10. Nneka ft. Disiz la Peste - Shining Star (panjoe/ 6,78 / 4 stemmen)

Verdacht stil hier.. Ik ga het nog maar weer een keer proberen met een frans hitje (sorry R&P), maar ik kon jullie dit heerlijk chaotische piano-loopje niet onthouden. Noza is op dit moment één van de allerbeste producers imo. Zoek meer van hem op (ook als je niks met franstalige hiphop hebt), want die gast is verschrikkelijk goed. Deze keer twee videos, omdat deze beat nog een keer gerecycled is. Hopelijk gaat me dit geen storm van kritiek opleveren (kleine kans als ik de sfeer op het forum een beetje goed heb ingeschat in de korte tijd die ik hier heb vertoeft ), maar de tweede maakt het allemaal wat makkelijker om naar te luisteren(kijken). De stem gaat echter wel over hitje nr. 1. Oh en die chick in video twee mag wat mij betreft meteen een nekschot.

8.2

Zullen we alleen 2.0 beoordelen dan? Is wel zo gemakkelijk. Best een interessante productie en de rapper met baard klinkt behoorlijk goed. Die vrouw en kat vind ik minder. Het einde is wel weer erg tof.

6,5

Vandaar ook dat 1.0 mijn voorkeur had, die gastartiesten zijn idd niet te pruimen. Qua rap is grems nu één van de vooraanstaandste gezichten in de betere franse hip-hop, maar Veence Hanao, die je op de eerste hoort vind ik persoonlijk een tikkeltje beter. Ik zal anders even een Franse Hiphop topic starten, wat volgens mij nog niet bestaat. Gebeurt erg veel moois daar int zuiden, met ook veel goede producers die gelukkig de wat toegankelijkere taal Muziek goed beheersen.

Dan beoordelen we die.

7

shadowboxer
Hmm, hmm. Pianoriedeltje an sich, vet. Ook met die lompe beat en raps? Wat mij betreft niet. 5. Je minste Franse post tot nu toe.

Ik vind het op zich wel een toffe beat hebben, het heeft iets 'ouds' (zal wel door het pianoriedeltje komen). Gastartiesten vind ik zelf ook niet heel bijzonder. Heb sowieso altijd wel moeite met het waarderen van femcees.

Daarmee ook de link naar mijn video, kwam toevallig vandaag achter door een blogje maar vond het wel een lekker genoeg lied om het hier te plaatsen, en verrassend genoeg dus een femcee die ik wel wat vind.

driewerf niks. vind het een irritante beat, ze weet me geen moment te boeien en je zou voor de grap de woorden bitch en nigga eens moeten turven..

4

Nu nog het gemiddelde uitrekenen van de vorige track en je bent helemaal een held Chrisseh. Anders doe ik het straks wel even. Ook geen ramp.

Angel Haze klinkt wel lekker voor een keer. Ik hou wel van dit soort beats, raps zijn best aangenaam. Voor een vrouw rapt ze vrij gemakkelijk. Maar New York runnen? Nah, misschien tijdens de marathon.

7

Dat geklap wordt na een tijdje redelijk hinderlijk. De raps zijn leuk, maar ik heb ook niet zo veel met femcees.

5.5

6,7

shadowboxer
He$$el_01 schreef:
Dat geklap wordt na een tijdje redelijk hinderlijk. De raps zijn leuk, maar ik heb ook niet zo veel met femcees.

5.5

Dit.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:48 uur

geplaatst: vandaag om 17:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.