MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:
rico-bballer schreef:
luistert heerlijk weg...

Precies!

Score East Flatbush Project feat. DeS - Tried by 12 8,5;8,5;9;8,5;8,5;9;8,5;6,5;6,5;9;9;7;8,5;8,5 8,25

1 East Flatbush Project feat. DeS - Tried by 12: 8,25
2 Roots Manuva - Witness (1 Hope): 7,35
3 Slum Village - Multiply: 6,30

Gekkenhuis
Luistert inderdaad lekker weg. Doet me denken aan Pete Philly and Perquisite. Talib rapt in zijn eerste verse alsof hij de trein moet halen. Het tweede gedeelte kan ik daarom beter waarderen. Beat is niet echt bijzonder, maar wel een lekker refreintje.

6

Beat is wel aardig goed, Talib is wel redelijk op dreef, maar ik vind het wat te saai. Dat gezongen gedeelte duurt me ook te lang. 6,5

Ik ga daarin mee.

Kos
Ik ook, 6,5 dus.

Eigenlijk zou dit topic juist voor mensen zijn die onbekend zijn met hiphop toch. .

Social_Mask
Eingelijk wel jah .. Hoe zullen we ze hier naartoe lokken ?

rico-bballer
Gratis snacks!!

Erg toffe, zomerse, licht melancholische beat, die ik erg leuk vind.

Talib Kweli flowt erg passend op dit tempo en op deze beat. Klinkt gewoon erg goed en tof.

Het refrein geeft deze song meer dimensie. Van een gewoon hiphop-nummer wordt dit een symbiose tussen hiphop en iets soul-achtig. De zangeres geeft gewoon meer cachet aan deze song, wat vele gezongen refreintjes in hiphop-nummers NIET doen.

Er mocht wel 'iets' meer in gerapt worden, maar goed. Ik twijfel tussen 7,5 en 8.

Ach wat, ik krijg er een tof gevoel van: 8 !

rico-bballer
http://www.youtube.com/watch?v=W6oF04D7z6c

Classic van een aardige groep last Dayz van onyx.
Onyx word hier niet zo gewaardeerd maar dit nummer is toch wel geniaal vind ik.

Uit welk jaar is dit nummer weer? 93 toch? Was hem bijna vergeten. De sound is niet echt nineties of zo( clip wel ) en de beat vind ik subliem: de Bass in combinatie met samples, luister behalve de stem ook naar de reverse sample! Subtiel! Doet wat melancholisch aan, vind ik. Rapstijl op zich wat gimmickachtig, raspige stemmen van Sticky Fingaz, Fredro star and Sonee Seeza, kunnen op den duur vervelen en lijken mij lastig voor een heel album, maar ze passen op een of ander manier goed bij het sfeertje dat de beat oproept. De flow is aardig te noemen. Refrein is pakkend. Tekstueel okay. Hun stijl is later nog door anderen geimiteerd.
Een 8,5 voor dit nummer.

Topbeat! Heerlijke mid-nineties beat. Nummer is -dacht ik- uit '95.

De raps zijn gewoon standaard QBC-straatrap in een heel grimmige sfeer. Hierbij is de delivery vooral belangrijk: en Stick Fingaz heeft dit goed begrepen! Wat'n stem!

Het gaat hem hier vooral om de sfeerschepping.

8,5

P Jay schreef:
Topbeat! Heerlijke mid-nineties beat. Nummer is -dacht ik- uit '95.

De raps zijn gewoon standaard QBC-straatrap in een heel grimmige sfeer. Hierbij is de delivery vooral belangrijk: en Stick Fingaz heeft dit goed begrepen! Wat'n stem!

Het gaat hem hier vooral om de sfeerschepping.

8,5

Eens! Eigenlijk niet meer zo gehoord laatste jaren. Kan me herinneren dat ik met dit nummer ergens in de verte wel eens in slaap ben gevallen. Ik heb de stem van de dame, van de sample, in de verte nog in mijn geheugen.
Is overigens inderdaad uit 95.

Vind dit sowieso hun beste nummer. Een erg dikke, rustgevende beat gaat hier hand in hand met rauwe rapstyle van Onyx. Het contrast maakt deze plaat echt top.

9

Kos
7,5. beetje vaak gehoord.

Kos schreef:
Ik ook, 6,5 dus.

Eigenlijk zou dit topic juist voor mensen zijn die onbekend zijn met hiphop toch. .

klopt maar ook om elkaar (on)bekende nummers van (on)bekende rappers te laten horen.
Misschien handig om eens om de zoveel nummers, behalve het cijferoverzichtje, ook even een overzichtje te maken van de links met de gemiddelde cijfers erachter, zodat iemand die midden in de topic valt toch alle nummers achter elkaar kan beluisteren?

Mmh, vond dit lied (Last Dayz) niet zo super. Productie is wel vet, maar ik vond de MC's niet zó speciaal, om eerlijk te zijn. Klonk wel lekker rauw en ruig, dat's weer een pluspunt. Tekst is niet te interessant, wat op zich niet altijd hoeft, maar toch.

7

Raekwon the chef
ongelovelijk vet nummer.
die rustgevende, gevoelige beat en dan de agressieve raps van de heren van Onyx erbovenop, top

9,0

Social_Mask
Idd, heerlijke beat met de geweldige raps. 1 van de weinig nrs van Onyx die ik ken. Ik geef het toch een 9. Heb hem iets té vaak gedraaid 'vroeger'.

Die van Onyx kende ik, erg mooi! Als het op zo'n beat is, maakt het zoiezo niet meer uit wat er gerapped word, het komt veel minder snel als bulshit aan. Mooi! 8,5!

raffael77
Goed Nummer 8,5

raffael77
Ik heb hier een vet nummer van zeer ondergewaardeerde:

Hoodratz dat rond dezelfde tijd een album had als Onyx.

Dit was hun debut en jammer dat er nooit meer iets van ze is uitgekomen(Ik heb hun album en is kort maar krachtig.)

http://www.youtube.com/watch?v=EKKKjkZteX8

Mocht er niet pas een nieuw nummer komen om 4 uur?
Die beat van Onyx Last Dayz is echt gruwelijk, heerlijk gevoel krijg ik erbij. Die rauwe stemmen van Onyx over zo'n rustige beat heeft gewoon iets. Ik geef het een 8,5

Dat nummer van Hoodratz is ook dope trouwens

Ja, het gaat om het nummer dat het eerst na 16:00 uur is gepost.

Last Dayz heeft een sterke beat waar de mannen van Onyx welk raad mee weten. Ik kende Last Dayz nog niet, maar het is allemaal lekker rauw, zoals we van Onyx gewend zijn, terwijl de beat juist lekker subtiel is. Dat is wel vaker een combinatie die goed werkt en dit is geen uitzondering. Een 8.

Eens geen klassieker, maar een lied van een onbekend klein groepje; Iller Than Theirs. Hun debuut album moet nog uitkomen (over een paar weken). Eens kijken wat jullie hier van vinden.

Iller Than Theirs - Wash, Rinse, Repeat

(Het is geen YouTube link, maar wordt geladen in QuickTime, kan misschien even wat vertraging veroorzaken.)

Ik vind het een best goed nummer, beter dan wat de laatste tijd uitkomt. Lekkere beat, goede lyrics. Ik geef het een 7,5

rico-bballer
leuke beat goede lyrics qua inhoud maar matig qua opbouw en vind hun flow ook niet veel. Ik geef dit een 6.

Een nogal euforische beat, en idd een beetje een straatje zonder einde wat opbouw bettreft. Niet echt mn style, maar niet slecht; emcees komen wel overtuigend. 6*

Leuk nummer. Bouwt zich goed op, mooie beat, leuke lines . 7,5 geef ik hem.

Social_Mask
Ohw ik vind het geweldig. Alles klopt aan het nummer. Ik ga zeker dat album beluisteren!

8,5, ik ben snel tevreden ..

I don't wear a mask like Doom, I wear a mask like you.
It's true and everyone else do too..

Dat is 'Social Mask'

Gast
geplaatst: vandaag om 05:46 uur

geplaatst: vandaag om 05:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.