MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Maak kennis met Rap en beoordeel

zoeken in:

die heb ik hehe. 7 wel een aardig nummer.

Heavy D nooit echt heel geweldig gevonden. Een beetje de voorloper van de huidige mainstream. Sinds Teddy Riley kreeg je een kruisbestuiving van rap met swingbeat. Heavy en enkele andere artiesten vanuit Uptown records en veel meer etc. zagen het wel zitten met Teddy. (zelfs Michael jackson) Leuke muziek, alleen jammer voor de rap.

6,5 van mij voor de swing en de beat maar niet voor de lyrics en stijl.

Moet je het album Blue Funk van hem eens checken. Een stuk minder commercieel getinte sound; veel meer underground jazzy 90's sound (oa. producties van Pete Rock & Premier) en zelfs een bijdrage van Biggie Smalls voor de fans
Erg lekker.
Ik heb het namelijk ook niet zo voor de eerdere sound van Heavy D & The boyz (voornamelijk hun eerste 2 albums); de meer naar pop-neigende swingsound die het op televisie erg goed deed, en waarmee de meesten Heavy D ook mee associëren.

7

Ik hou wel van de Heavy van de midnineties, wanneer hij niet meer commerciële dingen maakt zoals op zijn eerste platen.
Erg toffe beat die blijft hangen en gewoon leuke rhymes!

raffael77
eind 80 en begin 90 was heavy echt wel goed. Vette rhymes en beats. 1 van zijn mooiste nummers vind ik U Can't See What I Can See met Flavor Flav van PE.

Aangezien er gisteren om 16.00 ook geen nieuwe is gepost, een oldie vanuit Engeland.

London Posse - How's Life i...

CaliLove
^^^^
Blijkt precies niet veel interesse te zijn voor die track.
Het is nu al na 16.00 dus hier de volgende track:

http://www.youtube.com/watch?v=P1WIKOqfrCY

Killarmy - Wu-Renegades

Vooral mooie productie. MCs zijn niet zo speciaal. Voor eentje niet (de laatste of een van de laatste).

7

Nieuwe dan maar:

Blue Sky Black Death & Hell Razah ft. Shabazz The Disciple - Audiobiography, afkomstig van het nieuwe album Razah's Ladder. De video is zwaar low budget, en schetst daardoor niet echt een goed beeld gezien het nummer echt heel erg professioneel is verzorgd (voornamelijk door de productie van Blue Sky Black Death). Eigenlijk moet je het nummer checken zonder clip.

Social_Mask
Toeval?
Ik zat dit nummer pas nog te beluisteren en kreeg zowat de slappe lach Inderdaad, nummer moet je luisteren zonder de clip... dan 'klinkt' het veel beter. Geef dit een mooie

8.

'oned upon a time red hook projects'? Is dat een spel fout?

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo'n goed lied. Vind die andere video, Razah's Ladder beter. Productie is wel goed inderdaad, MC's ook wel leuk maar niet speciaal. Opzich wel mooi nummer, qua tekst, maar met zo'n Dolce en Gabbana bril op komt het toch veel minder effectief over.

6.8/10

Chrisseh schreef:
'Opzich wel mooi nummer, qua tekst, maar met zo'n Dolce en Gabbana bril op komt het toch veel minder effectief over.
Daarom moet je hem zonder clip checken, die video maakt het nummer gewoon minder .

Wel aardig idd,

7

7. Leuk.

Next: time to chill with

King Tee - Dippin' (Remix)

Kan er niet zoveel mee, G-Funk spreekt me uberhaupt al niet echt aan...

4

raffael77
waxs schreef:
Kan er niet zoveel mee, G-Funk spreekt me uberhaupt al niet echt aan...

4

Dan moet je zijn oude werk luisteren. Dit album is geloof ik van 95 ofzo. Hier was hij met hele andere dingen bezig. Ik houd zelf wel van G-Funk maar dan wel de goeie.

Luister naar zijn vorige albums:

Act A Fool (Producties & Scratches DJ Pooh & DJ Keith Kooley)
At Your Own Risk (DJ Pooh & E Swift(Tha Alkoholics)
Tha Triflin Album( DJ Pooh, E Swift & Marley Marl)

Ik denk dat je dit wel leuk vind.

CaliLove
7
Echt zo'n zomertrack.

CaliLove
Hier de nieuwe :

http://www.youtube.com/watch?v=u33sSMvsx4c

The Rza - Holocaust (Silkworm) feat Holocaust, Doc Doom and Ghostface Killah

Vooral die beat plus die vrouwelijke stem die "Bobby Digitaaaal" zingt en de verses van Ghostface Killah en The RZA vind ik dope.

CaliLove
Geen interesse?! :S
Het is nochtans een toptrack.
C'mon boys and girls, ch-ch-check it out now!!!

raffael77
valt wel mee.

Goede track idd..8

Kon me niet echt boeien, maar geef geen cijfers meer aan nummers die ik niet ken omdat die moeten groeien en meestal onbeoordeelbaar zijn de eerste keer.

Leuk nummer , vrolijke beat iets mindere vocals een 7

Hoor het ook voor het eerst maar dit topic is toch bedoeld om kennis met een artiest/nummer te maken, maar idd is het vaak het geval dat een nummer kan groeien of dat je het na een tijdje zat begint te raken

Daarom is het (voor mij) beetje een ongelukkig topic. Vaak voel je een nummer ook beter als je het gehele album erbij neemt.

raffael77
MJ_DA_MAN schreef:
Kon me niet echt boeien, maar geef geen cijfers meer aan nummers die ik niet ken omdat die moeten groeien en meestal onbeoordeelbaar zijn de eerste keer.

Je wwet toch wel wanneer een nummer goed is of niet.

Slaat helemaal nergens op wat je zegt

raffael77 schreef:
(quote)

Je wwet toch wel wanneer een nummer goed is of niet.

Slaat helemaal nergens op wat je zegt
Wel eens van nummers gehoord die groeien? Ik heb zovaak nummers gehoord die me in eerste instantie totaal niet boeide en die ik maanden later opeens helemaal top vond.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:35 uur

geplaatst: vandaag om 18:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.