MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / MC's die je helemaal niet voelt...

zoeken in:
... ook al liggen ze binnen je stijlgebied. Dus geen "rappers" à la MIMS, Nelly,...

Ik ben Ultramagnetic MC's-fan (heerlijke beats) en ook zeker liefhebber van Kool Keith, maar... ik vind Ced Gee een ramp, echt een catastrofe...
Vreselijke MC in mijn o(g/r)en. Ik zet de UMC's-cd's gewoon niet veel op dank zij hem.

Jullie moeten toch ook wel MC's hebben die jullie helemaal niet voelen ook al zou je hen gezien hun stijl, periode, samenwerkingen,... wel goed "moeten" vinden?!

rico-bballer
duvelduvel misschien maar ook niet echt qua style vind hem gewoon vreselijk terwijl die toch wle aardig gewaardeerd word.

Jay-Z, KRS-One (solo), Winne ( ) komen het eerst in me op.

Social_Mask
GZA.... Vreselijke rapper, die stem, die flow..totaal niks voor mij. Nog meer leden van WU, maar die in mindere mate. Vreselijk is misschien wel wat overdreven..maar echt goed vind ik hem echt niet.

Poison Pen, het album van hem viel vies tegen ondanks de samenwerking met Immortal Technique. Het solo werk van Jus Allah viel me ook tegen.

Relax
Duvelduvel

Social_Mask
Ohw jah, hun ook nog. Die vind ik dan wel ECHT vreselijk. Niet om aan te horen..Slechte flow, teksten stellen niet veel voor en die stemmen, vind er niks aan.

Hypno
MF Doom vind ik echt extreem slecht echt vreselijk gewoon die gast Die is hier enorm overrated ik snap echt niet dat ik zowat de enige Ben die MF Doom vershrikelijk vind want hij heeft echt zo,n irritante Stem, slechte flow, slappe delivery echt die gast komt zo Ongeinspireerd over bij mij ik val er echt gewoon in slaap bij en de Beats die die maakt zijn ook echt niet om aan te horen lyrics zijn Redeliik maar een goed punt aan MF Doom kan ik echt niet Bedenken luister nog liever Lil Jon verder vind ik: Madlib, Jeru, GZA, ODB, Kanye West, Lil Wayne, Mobb Deep, Common, Mr Lif, Q Tip Ook gewoon echt niet om aan te horen.

Social_Mask
Hahah, dat zijn er behoorlijk wat!
Ik vind Kanye soms ook erg irritant, maar de rest vind ik best goed (op GZA en Wayne na). MF DOOM vond ik eerst ook niet veel, maar vind zijn stem nu echt dope. Alleen een echt flow heeft hij niet. Vind hem denk ik ook wel wat overrated, jah. Zo geniaal vind ik hem echt niet.

Social_Mask schreef:
Alleen een echt flow heeft hij niet. Vind hem denk ik ook wel wat overrated, jah. Zo geniaal vind ik hem echt niet.

Dat is het nu net. Hij heeft zeker flow, gewoon een totaal andere flow dan de rest, heel inventief van hem. Want ook al hoor je op het eerste gehoor geen flow, toch is alles on-beat wat hij spit en het is echt wel doordacht. Ik vind hem redelijk heerlijk...

Social_Mask
Jah, die flow begrijp ik jah. Maar het klinkt niet altijd even...boeiend. Volgens mij zou hij met een andere stijl van rappen erg goed klinken. Vooral met zo'n vette stem.

rico-bballer
Door mf doom' s stijl valt het wle te begrijpen en GZa snap ik ook maar common en Q-tip verbaasd me echt .

Social_Mask
Dat lijkt me ook wel "te begrijpen". Ze hebben een bepaalde stem geluid. Alsof ze een beetje verkouden zijn, vind ik. Misschien ligt hem dat niet. Ikzelf vond dat in het begin iig wat irritant. Nu is dat zeer zeker niet het geval. Sommige mc's moet je gwn wat tijd geven..

Hypno
Nee inderdaad ik hou niet van mc,s die verkouden klinken of off Beat klinken ik heb liever mc,s met een energieke delivery zoals Tech N9ne bijvoorbeeld zijn stem is heerlijk echt enorm fijn om te Luisteren en ik heb zelfs nog liever een heel erge gevorceerde delivery dan iemand die off beat komt want daar kan ik gewoon echt Niet tegen vind het enorm slaapverwekkend. een rapper moet bij mij Uniek klinken als Q-Unique

rico-bballer
Ja, q-tip's stem heb ik geen last van maar snap het nog wel aardig, toch is zijn delivery vooral in combinatie met phofe dawg echt heel goed.

Social_Mask schreef:
Ze hebben een bepaalde stem geluid. Alsof ze een beetje verkouden zijn, vind ik.

Pas op, ik vind hem een absolute top-MC, maar om even advocaat van de duivel te spelen: als er één MC is die verkouden klinkt, is het toch wel Biggie Smalls...

On-topic weer: Sonny Cheeba van Camp Lo. Diens flow en vooral stemgeluid kunnen me ook danig irriteren. Erg jammer voor "Uptown Saturday Night" overigens dat de prachtige beats daarop zo moeten lijden onder een voor mij irritante MC...
Ik leg het uit bij dit album...

Hypno
Ja Biggie die voel ik ook niet alleen heeft ie soms zo z,n Momenten zwaar overrated dat zeker ik snap echt niet dat sommige Mensen hem de beste rapper vinden met z,n kinderrijmpjes hij komt bij mij Nog niet eens in de top50 mischien niet eens in de top 100

Mij is dat toch wel Busta Rhymes.

Degene die als eerste in me opkwam was Talib Kweli. Maar als ik er genoeg naar luister geloof ik wel dat ik daaroverheen kan komen.

Blaxtar ook. Een héle zure stem heeft die gast.
Duvelduvel is ook niet echt mijn stijl.

Die komen zo even in me op... Alhoewel er wel veel meer MC's zijn die (hier) erg gewaardeerd zijn waar ik niks mee kan. Tupac bijvoorbeeld, nooit echt interessant gevonden. Ach...

Hypno schreef:
Ja Biggie die voel ik ook niet alleen heeft ie soms zo z,n Momenten zwaar overrated dat zeker ik snap echt niet dat sommige Mensen hem de beste rapper vinden met z,n kinderrijmpjes hij komt bij mij Nog niet eens in de top50 mischien niet eens in de top 100
Nou nou met alle respect, ik kan begrijpen dat Biggie je niet ligt en dat maakt me verder ook niks uit, maar als je zegt dat ie kleuterrijm heeft raad ik je aan om zijn lyrics eens op te zoeken.

Harco
Zit 'ie te roepen dat alles aan hem overrated is, zegt hij dat B.I.G. niet eens in z'n top 50 komt. Als 'ie zo kut is, zou 'ie nooit in Hypno's top-zoveel horen te komen.

raffael77
Ik ga het maar proberen dan.

De eerste vlapper is Eminem gevolgd door: P Diddy(Of wat voor tjappie naam die gast heeft), Kanye West, Nelly, Jay-Z(omdat die eikel zei dat hij king of NY was nadat Biggie was dood geschoten).

Common (zijn stem gaat na verloop van tijd vervelen).Ondanks dat hij toch mooie plaatjes heeft gemaakt. Jarule is ook zo'n smaus met zijn goeie(Not) zang carriere. Fuck Da Luniz.(Damn, die gasten heb ik altijd wack gevonden en dat geld ook voor). Precies The Coup met crappe shit die hij dropt.

Jammer dat sommige rappers in het begin leuk waren zoals Snoop Dogg, Dre, Kurrupt, Daz, Mack 10, Ice Cube, WC, Coolio (Toen hij nog bij The Maad circle zat). Natuurlijk ook nog Nate Dogg & Da Dogg Pound en niet te vergeten Above The Law.

Nu zijn zij niets anders als geldwolfen die niet meer doen wat ze deden en dat was Rappen.

Nu vergat ik er bijna nog 1 of meerdere moet ik zeggen.

Those Suckaz from da south hehehehehehe.

Cash Money Millionairs & No Limit Sodiers.

De meeste hier weten wel welke verwanten ik bedoel die bij deze tjabo's horen.

verder kan ik het nu ff niet bedenken maar er komen er vast meer.

Chrisseh schreef:
Degene die als eerste in me opkwam was Talib Kweli. Maar als ik er genoeg naar luister geloof ik wel dat ik daaroverheen kan komen.

Jup, heb ik ook een beetje met Talib. Als ik Blackstar, wat ik als geheel nog steeds een absolute topper vind, opleg kijk ik ook meer uit naar Mos Def. Maar om nu te zeggen dat ik Talib helemaal niet voel (zoals bv. Ced Gee *huiver*), dat zou te ver gaan... Maar Talib is ook weer typisch zo'n MC met een flow die je ligt ofwel helemaal niet ligt...

Ja Rule, P Diddy, Kanye West, Nelly,... vind ik ook echt niet goed.
Eminem, Common en Jay-Z vervelen ook snel, ondanks goede songs.
Biggie en Tupac zijn volgens mij ook overrated, de 'kleuterrijmpjes' van Biggie zijn wel zeer overdreven. Bij Biggie ligt het niet zozeer aan zijn flow, maar ik vind maar weinig van hem goed. Tupac heeft wel goede teksten, maar kan er moeilijk blijven naar luisteren.

eazyfan
P. Diddy (is dit wel een 'MC'?), Bizarre , Soulja Boy , Nelly , Lupe Fiasco (al compleet waardeloos),

gewoon de zwakkere MC's vind ik echt rampzalig slecht en kan het met hen daarom niet vinden.

Mensen opnoemen à la Ja Rule, Nelly, P Diddy,... was niet bepaald de bedoeling van dit topic. Als je naar die gasten hun clips of cd hoesjes kijkt, moet je al op voorhand weten dat dit je ding niet gaat zijn (toch?). Het moeten MC's zijn waarvan je beetje verrast was dat je ze niet voelt ondanks het feit dat hun cd's bv. erg goede reviews krijgen of dat ze uit een crew of hoek komen die je wél erg goed vindt,...

eazyfan schreef:
P. Diddy (is dit wel een 'MC'?), Bizarre , Soulja Boy , Nelly , Lupe Fiasco (al compleet waardeloos),

gewoon de zwakkere MC's vind ik echt rampzalig slecht en kan het met hen daarom niet vinden.

Soulja Boy, dat is gewoon je kapot lachen.

P Jay schreef:
Mensen opnoemen à la Ja Rule, Nelly, P Diddy,... was niet bepaald de bedoeling van dit topic. Als je naar die gasten hun clips of cd hoesjes kijkt, moet je al op voorhand weten dat dit je ding niet gaat zijn (toch?). Het moeten MC's zijn waarvan je beetje verrast was dat je ze niet voelt ondanks het feit dat hun cd's bv. erg goede reviews krijgen of dat ze uit een crew of hoek komen die je wél erg goed vindt,...

Mja, wist ik wel, maar gewoon omdat raffael77 die aanhaalde, en omdat ze zo succesvol zijn. Maar goed, goede reviews krijgen ze hier (gelukkig) niet.

raffael77
idd Frozen.

Ik noem ze op omdat ze veel te veel ster-a-lures hebben.
Ze staan stuk voor stuk boven omdat de commerciele muziek liefhebber er voor kiest. Jammer is dat maarja. Ik hou me er niet veel mee bezig en dan stoort het mij niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:35 uur

geplaatst: vandaag om 21:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.