MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / MC's die je helemaal niet voelt...

zoeken in:
Arrie schreef:
Wat is er mis met rokjes dragen?

In Hip Hop als man? Veel... Ik ga deze discussie niet aan omdat ik geen zin heb in vermoeiende conversaties.

ForWhomThePeteTolls schreef:
(quote)
In Hip Hop als man? Veel... Ik ga deze discussie niet aan omdat ik geen zin heb in vermoeiende conversaties.
Het komt natuurlijk niet overeen met zijn lyrics en imago of van hiphop in het algemeen, maar zeggen dat rokjes niet bij een mannelijke rapper horen is natuurlijk volledig outdated. Daarnaast viel het ook allemaal wel mee met de rokjesheid van het ''rokje'' dat ie droeg. Absoluut niet queer o.i.d. Zijn overige look is zelfs volledig stereotype hiphop. Mannen als Conway hebben gewoon schijt aan alles. Ook vrij stereotype hiphop. Heeft 0,0 te maken met de richting waar jij heen wil.

Ik voeg even een MC toe die best goed kan spitten, maar zijn lyrics zijn zo kut en hij draagt tegenwoordig rokjes...Dus Conway krijgt van mij ook dit certificaat!

Lyrics kut: eens. Voor de rest...
https://images.complex.com/complex/images/c_fill,f_auto,g_center,w_1200/fl_lossy,pg_1/foibzxpyskhwwfdrw7wp/jeffery

Bro, ik moet even ingrijpen, want je klinkt, zeker voor een hiphopliefhebber, nu wel heel erg als een Telegraaflezer.

Slowgaze schreef:
(quote)

Bro, ik moet even ingrijpen, want je klinkt, zeker voor een hiphopliefhebber, nu wel heel erg als een Telegraaflezer.

Ik vind alles best, ik heb zo mijn eigen kijk op wat ik Hip Hop vind en een gast die vrouwenkleren draagt vind ik verre van Hip Hop... Heeft niets met wat anders dan ook te maken. Ik vind het een verschrikkelijk verschijnsel en kan dat niet echt waarderen... Telegraaflezer, misschien als Marcel van Roosmalen er columns gaat schrijven...dan overweeg ik het!

Juist stoer/hip-hop toch, schijt hebben aan verwachtingspatronen.

Een groot deel van de nieuwe generatie cared ook echt niet meer om al die outdated stereotyperingen.

Silky & Smooth schreef:
Unieke rapper.

Vandaag op de terugweg vanaf het kantoor nog vol enthousiasme 'Ego Death' meegerapt. Mensen op straat keken wel een beetje raar tho, zeker bij de verse van Danny Brown.

Het gaat nog wel verder in de hip-hop dan een keertje een rok dragen. Ik heb me voor mijn bachelorscriptie gefocust op queer rap, specifiek Mykki Blanco. Ik vond dat interessant om te onderzoeken omdat dat inderdaad haaks lijkt te staan op bepaalde waarden binnen hip-hop, wat vaak erg de nadruk legt op masculiniteit. Maar gelukkig zijn er tegenwoordig zat hip-hopartiesten die zich daar niets van aantrekken en er hun eigen draai aan geven.

Arrie schreef:
Het gaat nog wel verder in de hip-hop dan een keertje een rok dragen. Ik heb me voor mijn bachelorscriptie gefocust op queer rap, specifiek Mykki Blanco. Ik vond dat interessant om te onderzoeken omdat dat inderdaad haaks lijkt te staan op bepaalde waarden binnen hip-hop, wat vaak erg de nadruk legt op masculiniteit. Maar gelukkig zijn er tegenwoordig zat hip-hopartiesten die zich daar niets van aantrekken en er hun eigen draai aan geven.

Gelukkig mag ik ook voor mezelf bepalen wat ik belangrijk vind in muziek en aan de kleding van een artiest, omdat dit ook een representatie van het genre is. Teken van de tijd zal het wel zijn. Ik heb niks met, maar ook niet tegen, homoseksualiteit. Alles leuk en aardig, maar mijn voorkeur gaat niet naar rok-dragende MC's. Als ik naar een concert zou gaan van Rakim en hij draagt een rok, draai ik ter plekke om. Of hij nu the GOAT is of niet... Ieder mag voor zichzelf bepalen wat wel en niet! Voor mij is dit in de Hip Hop een dikke nee!!

Koenr schreef:
Juist stoer/hip-hop toch, schijt hebben aan verwachtingspatronen.

Een groot deel van de nieuwe generatie cared ook echt niet meer om al die outdated stereotyperingen.

Ja die nieuwe generatie, ze roepen het al jaren in moderne ish skrt skrt, nu dragen ze er een. Die nieuwe generatie Hip Hop en zijn modeverschijnselen vind ik ook totaal niet wat bij het genre past. Ik ben een van de laatste der mohikanen die zich nog baggy kleedt en zweert bij bepaalde andere dingen... Niet erg hoor, ik word er een beetje weemoedig van en hoopte medestanders te vinden. Rationeel gezien hebben jullie gelijk hoor, maar ik kan dit niet rationeel bekijken. Hip Hop is een groot deel van mijn leven en het is voor mij dus ook een levensstijl. Een levensstijl waar rokjes bij mannen niet in voorkomen... Gelukkig vond ik het al een zwaar wacke rapper. Spitten kan die wel, maar geen bars...

Ik moet zeggen dat bepaalde stijlkeuzes binnen hiphop uit eind jaren ‘70 en begin jaren ‘80 aardig in lijn liggen met het dragen van een rok. En dat wordt wel ‘echte’ hiphop genoemd. Niet dat ik Conway echte hiphop vind, maar dat is een ander verhaal

Om even het misschien begrijpelijker te maken: De mensen zijn allemaal politiek correct. Natuurlijk moet iedereen zelf uitmaken wat ze aan doen, maar persoonlijk vind ik het wack. Ik ben blij dat ik vroeger idolen had als Rakim, LL, G Rap etc. Gasten die zich als een kerel kleden en gedragen. Heb soms medelijden met de jonge generatie die opgroeien met metro-mannen... Niet dat ik het veroordeel, maar idd: ik vind het wack en heb er dus best een (zeker hier en ook op FaceBook) afwijkende mening over!

Ik vind het dus wel veroordelend als je stelt dat zij zich niet als een kerel kleden en gedragen.

Dat mag... en ik vind metro-mannen een afschuwelijk verschijnsel. Verder zijn skinny jeans, rokjes en meer van dat soort meuk verre van mannelijk. Of het nu in de beginperiode van Hip Hop ook gedaan werd of niet maakt me geen reet uit, ik zou nooit iets aan doen wat strak om mn ballen zit. Gaan jullie straks ook allemaal met leggings en rokjes lopen, leuke zomerjurkjes lenen van je partner enzo... Ach ja, ik heb het mijne wel gezegd.

Ik zou Arrie best wel in een strakke legging willen zien.

Natuurlijk moet iedereen zelf uitmaken wat ze aan doen, maar persoonlijk vind ik het wack. Ik ben blij dat ik vroeger idolen had als Rakim, LL, G Rap etc. Gasten die zich als een kerel kleden en gedragen.

LL Cool J laat op elke foto zijn tieten zien…

Silky & Smooth schreef:
(quote)

LL Cool J laat op elke foto zijn tieten zien…

Scherp

(quote)
Gelukkig mag ik ook voor mezelf bepalen wat ik belangrijk vind in muziek en aan de kleding van een artiest, omdat dit ook een representatie van het genre is. Teken van de tijd zal het wel zijn. Ik heb niks met, maar ook niet tegen, homoseksualiteit. Alles leuk en aardig, maar mijn voorkeur gaat niet naar rok-dragende MC's. Als ik naar een concert zou gaan van Rakim en hij draagt een rok, draai ik ter plekke om. Of hij nu the GOAT is of niet... Ieder mag voor zichzelf bepalen wat wel en niet! Voor mij is dit in de Hip Hop een dikke nee!!
Als het geen afkeer tegen homoseksualiteit is, waar komt die enorme afkeer dan vandaan? Puur omdat het niet mannelijk (en dus niet hiphop) is? Het weegt blijkbaar zwaarder dan de muziek zelf voor je, als je aangeeft Ra aan de kant te zetten als ie een rok zou dragen. Ik heb weinig tot niets met moderne rap (trap kan ik al niet eens beluisteren) en ook helemaal niets met deze stijl (in en buiten hiphop), maar de (hiphop)wereld is groter dan jij en ik. Maar goed, de ouderwetse tak hiphopfans die niet uit hun bubbels komen zal altijd blijven bestaan. Daar heb ik al sinds dat ik hiphop luister mee te maken. O.a. een reden dat ik zelf overigens nooit 100% bij de cultuur wil horen. Ook al is deze groep in de minderheid.
Je hebt het recht om tegen een bepaalde vorm te zijn in een genre en jezelf te beperken in dingen door je afkeer. Ook als dit politiek incorrect is of zelfs discriminerend (geen idee of dit bij jou is, ken je verder niet om dit te kunnen bepalen). Ik ben ook niet boos op je hier om, maar mijn punt is dat je uiteindelijk alleen jezelf ermee hebt. Je hebt er gewoon niks aan, deze instelling. Het levert je niets op. Niet cultureel en niet persoonlijk.
Niet dat ik het veroordeel
Dit doe je dus wel. Of zou je iig doen. Zie voorbeeld Rakim.

Dat mag... en ik vind metro-mannen een afschuwelijk verschijnsel. Verder zijn skinny jeans, rokjes en meer van dat soort meuk verre van mannelijk. Of het nu in de beginperiode van Hip Hop ook gedaan werd of niet maakt me geen reet uit, ik zou nooit iets aan doen wat strak om mn ballen zit. Gaan jullie straks ook allemaal met leggings en rokjes lopen, leuke zomerjurkjes lenen van je partner enzo... Ach ja, ik heb het mijne wel gezegd.

Ik droom minstens één keer per maand dat ik een vrouw ben en ik moet zeggen dat ik dan een uitstekende smaak heb in jurken en schoenen.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Als het geen afkeer tegen homoseksualiteit is, waar komt die enorme afkeer dan vandaan? Puur omdat het niet mannelijk (en dus niet hiphop) is? Het weegt blijkbaar zwaarder dan de muziek zelf voor je, als je aangeeft Ra aan de kant te zetten als ie een rok zou dragen. Ik heb weinig tot niets met moderne rap (trap kan ik al niet eens beluisteren) en ook helemaal niets met deze stijl (in en buiten hiphop), maar de (hiphop)wereld is groter dan jij en ik. Maar goed, de ouderwetse tak hiphopfans die niet uit hun bubbels komen zal altijd blijven bestaan. Daar heb ik al sinds dat ik hiphop luister mee te maken. O.a. een reden dat ik zelf overigens nooit 100% bij de cultuur wil horen. Ook al is deze groep in de minderheid.
Je hebt het recht om tegen een bepaalde vorm te zijn in een genre en jezelf te beperken in dingen door je afkeer. Ook als dit politiek incorrect is of zelfs discriminerend (geen idee of dit bij jou is, ken je verder niet om dit te kunnen bepalen). Ik ben ook niet boos op je hier om, maar mijn punt is dat je uiteindelijk alleen jezelf ermee hebt. Je hebt er gewoon niks aan, deze instelling. Het levert je niets op. Niet cultureel en niet persoonlijk.
(quote)
Dit doe je dus wel. Of zou je iig doen. Zie voorbeeld Rakim.

Whatever gast, ik beleef Hip Hop op mijn manier en heb mijn dingen die ik wel of niet dope vind (en ja, ik ben voor het grootste deel een vastgeroeste head qua Hip Hop en alles wat het meebrengt). Als iemand dat wil doen prima, maar ik wil er geen onderdeel van zijn. Wil je dat veroordelen noemen, prima doe dat. Ik heb er een mening over maar ik veroordeel het niet, beoordelen is namelijk iets anders... Hoe ik er dan mee om ga mag jij als whatever zien, ik weet hoe het echt zit.

Wat Conway draagt qua kleding moet ie lekker zelf weten en wat zunne maat Westside Gunn draagt aan fluoriserende vreemde creaties moet ie ook lekker zelf weten. En wat ForWhomThePeteTolls daar dan weer van vindt, moet ie ook zelf weten.
Persoonlijk vind ik het wel grappig dat een macho figuur als Conway, toch wel het tegenovergestelde van een metro-man, blijkbaar totaal schijt heeft en aantrekt wat ie maar wil.
Overigens 'voel' ik hem als rapper wel. Best bijzonder eigenlijk als je bedenkt dat hij het voor mij puur doet op flow/delivery en toch ook wel zijn 'stoere' charisma.

Onweerwolf
Is ForWhomThePeteTolls nou 's lands eerste hiphopboomer?

Onweerwolf schreef:
Is ForWhomThePeteTolls nou 's lands eerste hiphopboomer?

Ik ben wel lowkey een van jouw grootste fans!

Onweerwolf
Oh, is dit een slecht moment om te vertellen dat ik rond mijn 20e wel eens een kilt heb gedragen?

MJ_DA_MAN schreef:
Absoluut niet queer o.i.d.

En als het wel queer was, had het vandaag de dag ook niet uit gemaakt, toch?

Onweerwolf schreef:
Oh, is dit een slecht moment om te vertellen dat ik rond mijn 20e wel eens een kilt heb gedragen?

Al liep je in leggings, jij bent zo'n ruwe wolf, van jou ben ik sowieso fan!

Onweerwolf schreef:

Pete heeft zich vandaag uitgeschreven en iets zegt me dat dat jouw schuld is.

Zette net August Greene up, maar afgezet wegens Common. Kan die stem nauwelijks nog harden.

-SprayIt- schreef:
Zette net August Greene up, maar afgezet wegens Common. Kan die stem nauwelijks nog harden.

Zonde man, heerlijke MC. Een van de fijnste stemmen binnen hip-hop.

Hij heeft ergens een paar seizoenen van een ontwerp programma gepresenteerd en dat een paar keer gekeken, maar hij deed dat zo overdreven en irritant dat hij vol in de irritatiezone is beland. Ik weet dat hij en zijn stem erg gewaardeerd worden, maar ik kan er niet tegen. My loss I guess.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:38 uur

geplaatst: vandaag om 08:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.