Genres / Hip-Hop / MC's die je helemaal niet voelt...
zoeken in:
0
raffael77
geplaatst: 16 december 2007, 18:00 uur
P Jay schreef:
Mensen opnoemen à la Ja Rule, Nelly, P Diddy,... was niet bepaald de bedoeling van dit topic. Als je naar die gasten hun clips of cd hoesjes kijkt, moet je al op voorhand weten dat dit je ding niet gaat zijn (toch?). Het moeten MC's zijn waarvan je beetje verrast was dat je ze niet voelt ondanks het feit dat hun cd's bv. erg goede reviews krijgen of dat ze uit een crew of hoek komen die je wél erg goed vindt,...
Mensen opnoemen à la Ja Rule, Nelly, P Diddy,... was niet bepaald de bedoeling van dit topic. Als je naar die gasten hun clips of cd hoesjes kijkt, moet je al op voorhand weten dat dit je ding niet gaat zijn (toch?). Het moeten MC's zijn waarvan je beetje verrast was dat je ze niet voelt ondanks het feit dat hun cd's bv. erg goede reviews krijgen of dat ze uit een crew of hoek komen die je wél erg goed vindt,...
Dat heb ik met wel meer maar dan beginnen anderen weer te zeiken snap je.
Ik vind bijv. Tech9Nyne ook wack en Wu-Tang ook.
Wu was leuk maar maakt nu vooral crap.
Oja ik weet er nog 1.
Fuck Silly Rings om er nu na al die jaren nog niet achter bent gekomen dat Wu niet meer is wat het was. Ik heb een enorme hekel aan dat soort wanna be rappers.
Ali B is ook zo'n Quink die ze op de brandstapel moeten gooien.
0
geplaatst: 16 december 2007, 18:22 uur
Wu was vroeger gewoon subliem, velen hebben hun debuutplaat in hun top10. De 2de had nog goede nummers, maar nu is het inderdaad iets minder, maar crap vind ik iets te hard uitgedrukt.
0
raffael77
geplaatst: 16 december 2007, 19:10 uur
Net als Dre, Snoop & meer van die westcoast rappers van toen.
Waren goed maar zijn nu ook slecht.
Waarom willen die die hards het niet toegeven dat ze slechter geworden zijn. Datzelfde geld voor Wu-Tang.
Waarom willen die die hards het niet toegeven dat ze slechter geworden zijn. Datzelfde geld voor Wu-Tang.
0
rico-bballer
geplaatst: 16 december 2007, 19:32 uur
Als je kijkt naar de gemiddeldes van de wu-tang cd's zie je toch heel duidelijk dat mensen ze minder vinden na enter the wu-tang.
0
geplaatst: 16 december 2007, 20:01 uur
Hehe toen ik in het begin las was ik toch wel verbaasd. Krs-one, Jay-z en GZA genoemd zag worden. Mja toch allemaal wel in m'n rijtje met favoriete Mc's.
De meeste MC's die hier genoemd worden trek ik prima, maar ben ook redelijk tolerant. Wat ik niet trek.
LIl Wayne = bagger (sowieso bijna alles met Lil in de naam)
Lupe Fiasco : leuk dat er al een waarschuwing in z'n naam zit.
UGK, ik dig die stijl al helemaal niet dat is ook wel weer zo. Amper iets uit het zuiden wat ik wel kan aanhoren.
Brother Ali, samen met Sage Francis een van de meest overschatte MC's van de afgelopen jaren. Niet slecht, maar ook verre van het beste wat er de laatste jaren op de markt komt.
Milk (Audio 2) deze MC's soloalbum heb ik met veel moeite gevonden. Maar die hele stem, de een noemt het apart de ander verpestend.
Kokaine, dan skip ik een track.
Immortal Technique, heeft de laatste tijd niet meer
Ra The Rugged Man, ik had echt verwacht dat ik dit dope zou vinden maar nee.
cLouddead, off beat en niet leuk experimenteel.
Blaxtar, de kenners noemden het een geniale plaat. Ik hoor alleen maar een zeurderig toontje. Kempi is natuurlijk even irritant maar die wordt over het algemeen niet hoog aangeslagen, deze gast wel.
Biz Markie, ben al niet zo van het genre van de comic hiphop. Deze gast heeft daarnaast geen flow.
Eminem, ik denk dat ik zonder Eminem sneller HipHop was gaan luisteren. Ik vind het echt een gruwelijk irritante artiest zoals hij zich profileert. Z'n stemgeluid trek ik ook bijna niet, enkele tracks uitgezonderd. Verder ook heel D12 uiteraard met Bizarre voorop.
Mack 10, sommige gangsterrap is nog leuk dat vind ik bij hem dus niet.
Techn9ne, zal vast een heel harde MC zijn met teksten en woord maar nee I can't see the magic en ik irriteer me zelfs aan z'n stem.
Pigeon John, niet heel irritant maar ook niet echt aangenaam. Q-tip heeft dat trekje op sommige platen ook.
Tonedeff, niet mijn stijl.
Nine, soms is z'n stemgeluid een toevoeging voor een track meestal vind ik z'n stem een track verpesten.
DeMC's van 5 Ela gaan me trouwens veel sneller vervelen dan bv. Common. (wel zelfde stijl)
De huidige WTC vind ik ook erg wack, maar alleen U-God heeft bewezen dat hij niet beter kan. De anderen wel. Maar Raffael ik ben het met je eens w.b.t. het merendeel van die artiesten echter is deze topic vooral bedoeld voor de artiesten waarin je nooit het licht hebt gezien terwijl ze normaal wel erkenning kregen.
Grappige is overgens dat ik met Ja Rule nooit zo'n problemen heb gehad. Maakte wel foutemuziek maar puur als MC weinig probleem, so much pain (2pac tribute) vind ik hem zelfs erg goed.
De meeste MC's die hier genoemd worden trek ik prima, maar ben ook redelijk tolerant. Wat ik niet trek.
LIl Wayne = bagger (sowieso bijna alles met Lil in de naam)
Lupe Fiasco : leuk dat er al een waarschuwing in z'n naam zit.
UGK, ik dig die stijl al helemaal niet dat is ook wel weer zo. Amper iets uit het zuiden wat ik wel kan aanhoren.
Brother Ali, samen met Sage Francis een van de meest overschatte MC's van de afgelopen jaren. Niet slecht, maar ook verre van het beste wat er de laatste jaren op de markt komt.
Milk (Audio 2) deze MC's soloalbum heb ik met veel moeite gevonden. Maar die hele stem, de een noemt het apart de ander verpestend.
Kokaine, dan skip ik een track.
Immortal Technique, heeft de laatste tijd niet meer
Ra The Rugged Man, ik had echt verwacht dat ik dit dope zou vinden maar nee.
cLouddead, off beat en niet leuk experimenteel.
Blaxtar, de kenners noemden het een geniale plaat. Ik hoor alleen maar een zeurderig toontje. Kempi is natuurlijk even irritant maar die wordt over het algemeen niet hoog aangeslagen, deze gast wel.
Biz Markie, ben al niet zo van het genre van de comic hiphop. Deze gast heeft daarnaast geen flow.
Eminem, ik denk dat ik zonder Eminem sneller HipHop was gaan luisteren. Ik vind het echt een gruwelijk irritante artiest zoals hij zich profileert. Z'n stemgeluid trek ik ook bijna niet, enkele tracks uitgezonderd. Verder ook heel D12 uiteraard met Bizarre voorop.
Mack 10, sommige gangsterrap is nog leuk dat vind ik bij hem dus niet.
Techn9ne, zal vast een heel harde MC zijn met teksten en woord maar nee I can't see the magic en ik irriteer me zelfs aan z'n stem.
Pigeon John, niet heel irritant maar ook niet echt aangenaam. Q-tip heeft dat trekje op sommige platen ook.
Tonedeff, niet mijn stijl.
Nine, soms is z'n stemgeluid een toevoeging voor een track meestal vind ik z'n stem een track verpesten.
DeMC's van 5 Ela gaan me trouwens veel sneller vervelen dan bv. Common. (wel zelfde stijl)
De huidige WTC vind ik ook erg wack, maar alleen U-God heeft bewezen dat hij niet beter kan. De anderen wel. Maar Raffael ik ben het met je eens w.b.t. het merendeel van die artiesten echter is deze topic vooral bedoeld voor de artiesten waarin je nooit het licht hebt gezien terwijl ze normaal wel erkenning kregen.
Grappige is overgens dat ik met Ja Rule nooit zo'n problemen heb gehad. Maakte wel foutemuziek maar puur als MC weinig probleem, so much pain (2pac tribute) vind ik hem zelfs erg goed.
0
Harco
geplaatst: 16 december 2007, 21:16 uur
Zoveel rappers die ik niet track die door velen hoog aangeschreven worden; veelal in het hedendaagse conscience-genre.
- El-P. Productiegewijs helemaal dramatisch met zijn "kijk mij en mijn innovatieve rock-hip hop-crossover beats". Zo vind ik The Cold Vein helemaal niet de classic die anderen het wel vinden, al vind ik Vordul en Vast Aire beiden super.
- Cage.
- Brother Ali en de hele Rhymesayers-stal.
- Bijna alles wat met Madlib te maken heeft. Quasimoto's The Unseen heeft nog wel een aantal leuke tracks, met name "Come on Feet."
- Tonedeff; vervelende rapper met een vervelend stemgeluid.
En nog zoveel meer backpack-rappers die mij niet kunnen bekoren. Sage en Aesop trek ik dan weer wel. Waarschijnlijk omdat ik daardoor hip hop ben gaan luisteren.
EDIT: Helemaal vergeten:
- Celph Titled; verschrikkelijke rapper met het meest verschrikkelijke stemgeluid ooit.
- Dead Prez; achterlijke onderwerpen. Black pride, world wide.
- El-P. Productiegewijs helemaal dramatisch met zijn "kijk mij en mijn innovatieve rock-hip hop-crossover beats". Zo vind ik The Cold Vein helemaal niet de classic die anderen het wel vinden, al vind ik Vordul en Vast Aire beiden super.
- Cage.
- Brother Ali en de hele Rhymesayers-stal.
- Bijna alles wat met Madlib te maken heeft. Quasimoto's The Unseen heeft nog wel een aantal leuke tracks, met name "Come on Feet."
- Tonedeff; vervelende rapper met een vervelend stemgeluid.
En nog zoveel meer backpack-rappers die mij niet kunnen bekoren. Sage en Aesop trek ik dan weer wel. Waarschijnlijk omdat ik daardoor hip hop ben gaan luisteren.
EDIT: Helemaal vergeten:
- Celph Titled; verschrikkelijke rapper met het meest verschrikkelijke stemgeluid ooit.
- Dead Prez; achterlijke onderwerpen. Black pride, world wide.
0
raffael77
geplaatst: 16 december 2007, 22:28 uur
Harco. Misschien zijn de producties van El-P & Madlib te moeilijk voor jou om te begrijpen.
Ik moet wel toegeven dat El-P soms erg ver gaat maar dat je Madlib die zeker tegenwoordig tot 1 van de beste producers is niets vind vind ik wel raar.
Wat ik wel weer goed vind van hun beide is dat ze een zeer diepe manier van produceren hebben die je ook tegenkomt in Jazz muziek.
Er zit diepgang in maar veel mensen begrijpen het niet.
Wat ik ook raar vind is dat jij Celph Titled wack vind.
Laat me raden. Je vind hem Gay klinken zeker.
Dat is nou precies wat hij verteld in zijn tracks maar hij heeft een Punchline waar je u tegen zegt. Battle skilzz waar zelfs rappers van vroeger stil van kunnen worden. Goede aanwinst voor hiphop.
Ik heb maar 1 album van Dead Prez en die is idd pro black.
Zij doen mij denken aan groepen zoals:
Poor Righteous Teachers
Public Enemy
Hardknocks
PHD
Die allemaal voor de Afro Amerikanen opkwamen en zeiden dat ze trots moesten zijn op hun ID.
Ik moet wel toegeven dat El-P soms erg ver gaat maar dat je Madlib die zeker tegenwoordig tot 1 van de beste producers is niets vind vind ik wel raar.
Wat ik wel weer goed vind van hun beide is dat ze een zeer diepe manier van produceren hebben die je ook tegenkomt in Jazz muziek.
Er zit diepgang in maar veel mensen begrijpen het niet.
Wat ik ook raar vind is dat jij Celph Titled wack vind.
Laat me raden. Je vind hem Gay klinken zeker.
Dat is nou precies wat hij verteld in zijn tracks maar hij heeft een Punchline waar je u tegen zegt. Battle skilzz waar zelfs rappers van vroeger stil van kunnen worden. Goede aanwinst voor hiphop.
Ik heb maar 1 album van Dead Prez en die is idd pro black.
Zij doen mij denken aan groepen zoals:
Poor Righteous Teachers
Public Enemy
Hardknocks
PHD
Die allemaal voor de Afro Amerikanen opkwamen en zeiden dat ze trots moesten zijn op hun ID.
0
Harco
geplaatst: 16 december 2007, 22:30 uur
Ik reageer niet eens op dat bericht van jou. Ik zou het niet begrijpen... 

0
Relax
geplaatst: 16 december 2007, 23:47 uur
raffael77 schreef:
Volgens mij ben je alleen tegen Wu-Tang geworden omdat de beats niet meer hetzelfde zijn als bij hun debuut.
Hun teksten zijn altijd nog hetzelfde geweest, maar letterlijk niemand luisterd naar teksten hier, de beats zijn wat veranderd.. so what ? ze klinken nog steeds dope.
0
raffael77
geplaatst: 17 december 2007, 08:34 uur
Relax schreef:
Volgens mij ben je alleen tegen Wu-Tang geworden omdat de beats niet meer hetzelfde zijn als bij hun debuut.
Hun teksten zijn altijd nog hetzelfde geweest, maar letterlijk niemand luisterd naar teksten hier, de beats zijn wat veranderd.. so what ? ze klinken nog steeds dope.
(quote)
Laat me raden jij bent zeker weer zo'n Wu fanaat die niet wil toegeven dat Wu slechter is geworden.
Ik luister altijd naar de tekst alleen kan het mij niet boeien.
De enige mc van wu die ik echt leuk vond was Genius omdat hij een oldschool rapper is. Hij is ook 1 van de belangrijkste oprichters geweest van Wu. RZA is eigenlijk wel erg wack geworden.
Jullie Wu fanaten moeten eens toegeven dat ze commercieel zijn geworden en ook uiteindelijk ook voor een MTV award zijn gegaan.
0
geplaatst: 17 december 2007, 15:23 uur
Ik zie hier dat Tonedeff vaak genoemd wordt, kan ik me ook wel deels in vinden. Zijn 'solo' platen trekken me vaak echt niet, maar zijn gastversen bij de CunninLynguists zijn echter vaak wel geniaal. Dus een beetje twijfelgeval bij mij.
0
geplaatst: 17 december 2007, 15:51 uur
raffael77 schreef:
Ik ben, ondanks dat ik een album van ze in mijn top 10 heb staan, geen Wu-fanaat of iets dergelijks maar hun nieuwe album is dus echt níet commerciël. Heb je hem eigenlijk wel beluistert?(quote)
Jullie Wu fanaten moeten eens toegeven dat ze commercieel zijn geworden en ook uiteindelijk ook voor een MTV award zijn gegaan.
0
geplaatst: 17 december 2007, 15:54 uur
Hypno schreef:
verder vind ik: Madlib, Jeru, GZA, ODB, Kanye West, Lil Wayne, Mobb Deep, Common, Mr Lif, Q Tip Ook gewoon echt niet om aan te horen.
verder vind ik: Madlib, Jeru, GZA, ODB, Kanye West, Lil Wayne, Mobb Deep, Common, Mr Lif, Q Tip Ook gewoon echt niet om aan te horen.
. anyhoe. Ik vind dit nogal moeilijk, genoeg rappers die me niet liggen, maar dat zijn veelal rappers wiens stijl ik gewoon niet trek dus niet binnen mn straatje liggen.
0
rico-bballer
geplaatst: 17 december 2007, 16:05 uur
Ik heb verder ook niks met necro terwijl ik ill bill wel kan waarderen.
0
geplaatst: 17 december 2007, 16:31 uur
Necro vond ik individueel tegenvallen tot hij in 2007 wel met een goed album kwam.
Ik ben zelf niet zo'n fan van Busta Rhymes. Tech9ne vind ik ook matig als ik hem vergelijk met een van mijn favo rappers Tonedeff. Lupe Fiasco valt ook vies tegen als ik zijn hoge punten zie.
Ik ben zelf niet zo'n fan van Busta Rhymes. Tech9ne vind ik ook matig als ik hem vergelijk met een van mijn favo rappers Tonedeff. Lupe Fiasco valt ook vies tegen als ik zijn hoge punten zie.
0
geplaatst: 17 december 2007, 17:13 uur
Nu ik erover nadenk, Quasimoto (Madlib) is ook niet echt mijn ding.
Rhytm & Poetry schreef:
Lupe Fiasco valt ook vies tegen als ik zijn hoge punten zie.
Lupe is niets echts speciaals, maar ik vind hem opzich wel een chille rapper, luistert gewoon lekker weg. Een van de betere commerciële artiesten, IMO.Lupe Fiasco valt ook vies tegen als ik zijn hoge punten zie.
0
geplaatst: 17 december 2007, 17:29 uur
Oh, helemaal vergeten te vermelden: Sean Price. Durf hem zelfs bijna een kutrapper te noemen (sorry, maar het is niet anders). Hij krijgt het voor elkaar om een nummer minder te maken met zijn flow en stem.
0
geplaatst: 17 december 2007, 17:51 uur
Hier een lijstje (wil niet zeggen dat ik niks van hen goed vind, maar meeste is om te kotsen)
MF Doom, Sean Price, Common, Q-Tip, Public Enemy.
MF Doom, Sean Price, Common, Q-Tip, Public Enemy.
0
raffael77
geplaatst: 17 december 2007, 19:06 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Ik ben, ondanks dat ik een album van ze in mijn top 10 heb staan, geen Wu-fanaat of iets dergelijks maar hun nieuwe album is dus echt níet commerciël. Heb je hem eigenlijk wel beluistert?Ik volg Wu al eigenlijk niet meer sinds '97.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hun nieuwste album niet heb gehoord maar eerlijk gezegt heb ik er ook geen behoefte aan.
0
geplaatst: 17 december 2007, 19:15 uur
raffael77 schreef:
Ik volg Wu al eigenlijk niet meer sinds '97.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hun nieuwste album niet heb gehoord maar eerlijk gezegt heb ik er ook geen behoefte aan.
Ok, maar dan moet je niet zeggen dat ze voor een MTV-award gaan want het is, zoals ik al zei, absoluut geen commerciël album. RZA doet tenminste weer echt moeite om iets vernieuwends te produceren en dat is hem naar mijn mening erg goed gelukt. Jammer dat het over het algemeen niet zo gewaardeerd wordt.(quote)
Ik volg Wu al eigenlijk niet meer sinds '97.
0
geplaatst: 17 december 2007, 20:04 uur
Nee, pakt mij ook niet echt. Maar dat is waarschijnlijk een kwestie van zo nu en dan opzetten en opeens klikt het. Heb ik wel vaker met albums. En aangezien ik niet twijfel van de kwaliteit...
0
Social_Mask
geplaatst: 17 december 2007, 20:11 uur
Mobb Deep vind ik trouwens ook niet zo goed als de meeste hier. Beats zijn best goed, maar die raps boeien me niet altijd. Weet alleen niet of dan ook direct de Mc's slecht zijn.. Maar ik voel ze iig niet.
Ook Cage vind ik niet veel. Niet een fijne stem en zo ook Aesop Rock. Geweldige teksten en die beats, mijn god hoe geniaal, maar zijn stem..
Dat vind ikzelf sowieso belangrijk; heeft een rapper geen aangename stem, dan houdt het erg snel op.
Devin the Dude voel ik ook niet helemaal, van dat zang/rap van hem kan ik gwn niet genieten.
Masta Ace is ook een heel album lang soms wat..saai. Kan het waarderen als gastartiest, maar wat ik tot nu toe van hem heb gehoord solo, vind ik weinig boeiend.
Ook Cage vind ik niet veel. Niet een fijne stem en zo ook Aesop Rock. Geweldige teksten en die beats, mijn god hoe geniaal, maar zijn stem..
Dat vind ikzelf sowieso belangrijk; heeft een rapper geen aangename stem, dan houdt het erg snel op.
Devin the Dude voel ik ook niet helemaal, van dat zang/rap van hem kan ik gwn niet genieten.
Masta Ace is ook een heel album lang soms wat..saai. Kan het waarderen als gastartiest, maar wat ik tot nu toe van hem heb gehoord solo, vind ik weinig boeiend.
0
geplaatst: 17 december 2007, 21:05 uur
Social_Mask schreef:
Mobb Deep vind ik trouwens ook niet zo goed als de meeste hier. Beats zijn best goed, maar die raps boeien me niet altijd. Weet alleen niet of dan ook direct de Mc's slecht zijn.. Maar ik voel ze iig niet.
Toch raar, hun raps vervelen me bijna nooit.
0
geplaatst: 17 december 2007, 22:36 uur
Haha, erg grappig om te lezen...
Meestal zijn de topics gericht naar het positieve... Favoriete MC/Punchline, Beste album, Beste....
En nu komt er eens een 'negatief' topic en er blijken hier toch wel heel wat grote namen toch niet zo algemeen geapprecieerd te worden als eerder gedacht. Common, MF Doom, Mobb Deep, Q Tip, Jeru... zijn niet de minste...
Meestal zijn de topics gericht naar het positieve... Favoriete MC/Punchline, Beste album, Beste....
En nu komt er eens een 'negatief' topic en er blijken hier toch wel heel wat grote namen toch niet zo algemeen geapprecieerd te worden als eerder gedacht. Common, MF Doom, Mobb Deep, Q Tip, Jeru... zijn niet de minste...
0
SinX
geplaatst: 18 december 2007, 08:55 uur
Biggie, jus allah ( solo, en ook op het nieuwe AOTP album ), Rugged Man ( Die misleid volgens mij heel veel mensen door zijn bijdrage op uncommon valor ).
0
geplaatst: 18 december 2007, 13:43 uur
Nee, dat is toch best wel een erg goeie rapper. Ook op zijn album staan regelmatig geniale verses.
Ik dig Duvel niet en van MF DOOM ben ik ook geen fan.
Ik dig Duvel niet en van MF DOOM ben ik ook geen fan.
0
rico-bballer
geplaatst: 18 december 2007, 15:22 uur
SinX schreef:
Rugged Man ( Die misleid volgens mij heel veel mensen door zijn bijdrage op uncommon valor ).
Rugged Man ( Die misleid volgens mij heel veel mensen door zijn bijdrage op uncommon valor ).
Inderdaad ik had echt vreselijk hoge verwachtingen van hem.
Ik vergat quasimoto nog, dat kan ik echt niet aanhoren verder kan ik madlob als producer wel waarderen.
0
geplaatst: 18 december 2007, 15:47 uur
Erg leuk dat zowat al mijn favoriete rappers en producers al langs zijn gekomen 

* denotes required fields.