MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Waar koop ik mijn hiphopmuziek?

zoeken in:
MAS
Oke bedankt! Daar ga ik zeker naar op zoek.

Ik koop vaak cd's bij Eci.nl. Groot aanbod en erg goedkoop!

MAS
nega schreef:
Op de Camden Lock Market als ik het goed typ.

Bedankt! Ik heb daar wel wat leuke dingen gevonden.

Meestal koop ik bij bol.com, maar de laatste tijd echt vaak bij cdwow.nl.
Héél soms koop ik wel es bij discogs.com, maar alleen als de cd nergens meer te krijgen is ofzo. Ik koop eigenlijk alleen maar online. (Ik weet eigenlijk niet eens of er wel een fatsoenlijke CD winkel is hier in het diepe zuiden).

raffael77
Ik Koop bijna alles via UGHH. en ook wel bij CDWOW.

De winkels hebben vrijwel niets meer te bieden of het is te duur.

MAS
Het aanbod in de meeste muziek winkels is inderdaad bedroevend slecht. Winkels durven tegenwoordig geen enkel risico meer te nemen als het gaat om cd's inkopen. Vinyl is al helemaal niet (voor een normale prijs) te krijgen.

raffael77
Klopt en dat is gewoon slecht. Als je de prijzen omlaag gooit weet ik zeker dat er meer albums gekocht worden maar het probleem van commerciele winkels als Plato, Free Record Shop willen te veel voor zich zelf en dat werkt niet.

MAS
Inderdaad 15 tot 20 euro voor een cd is gewoon niet reëel in een tijdperk waarin downloaden bijna simpeler is dan het bestellen van een cd.

Ik zou wel willen kopen maar heb er het geld niet voor (over).

Als ik wel is wat koop is dat bij concerto, is ook niet heel goedkoop maar je hebt wel een 2e hands afdeling.

Ik ben naar London geweest, en heb daar heel wat (hiphop)platen kunnen scoren:

Omni Trio - The Deepest Cut (10,-) vinyl LP
Mobb Deep - Murda Muzik (9,-) vinyl LP
Dom & Ryme Tyme - Iceberg (1,-) vinyl 12"
The Brotherhood - One Shot (-,50) vinyl 12"
Congo Natty - Junglist (5,50) vinyl 12"
O.C. - Time's Up (vergeten, niet duur iig) vinyl 12"
Roni Size - Out of Breath ft. Rahzel (3,-) vinyl 12"
Funk Reflex: Nasty Jungle Remixes - Rock Dat Shit (3,-) vinyl 12"
Vakill - The Darkest Cloud (5,-) vinyl LP
Noreaga - N.O.R.E. (1,-) vinyl 12"
Current Affairs - Cutting Edge (-,50) 10" vinyl
Prokofiev - Peter and The Wolf (1,-) 12" vinyl
Masta Ace - A Long Hot Summer (5,-) CD
Cypress Hill - Black Sunday (3,-) CD
KRS-One - I Got Next (5,-) CD
Lewis Parker & John Robinson - International Summers (6,50) CD
Iron Braydz - Devil May Cry (5,-) CD

Ik liep in Camden Town over de straat, en werd door Iron Braydz
aangehouden met de vraag of ik hiphop luisterde (vreemd, want ik draag geen hiphop kleding meer). Ik had er niet veel zin in, maar mijn vrienden zeiden meteen ja, hij luisterd hiphop blabla. Moest ik dus naar die gast zijn gezeur luisteren over met wie hij wel niet allemaal heeft samen gewerkt en wat hij niet allemaal heeft geleerd van artiesten als Afrika Bambaata, Marley Marl, Sean Price, Guilty Simpson en Lewis Parker. Ik, groot Lewis Parker fan, geloofde er natuurlijk niks van maar werd toch enigsinds nieuwsgierig. Ik dus tegen die dude zeggen dat Lewis mijn idool is en enorm tegen 'm opkijk. Zegt hij heel droogjes: "Ja Lewis is mijn familie man, hij is mijn broer". Ik wou hem natuurlijk bijna in zijn gezicht uit lachen maar besloot gewoon (na een luisterbeurt door de beste mans headphones) de CD te kopen voor 5 pond omdat het toch wel dope klonk. Ik nog even met 'm lopen praten over het feit dat ik beats maakte en hij ze geweldig vond, dit en dat. Verder gewoon niet meer over Lewis Parker gehad omdat ik het idee had dat die gast maar wat uit z'n duim zoog. Moesten we weer verder, terug naar huis. Tijd om thuis effe de booklet van de CD te bekijken en een de "Thank You's" te bekijken:
Big Thank you to Mama, my beautiful children and their mother, I LOVE YOU guys . DJ Marley Marl, words can't express how much I appreciate you for the constant support you've shown me, Guilty Simpson(staat ook op de plaat als feat.)Lewis Parker, you are a good brother and you have my full respect.

No one give's a duck.

(afbeelding)

Mooi verhaal. Heb je die beachball er toevallig ook bij gescoord?

raffael77
Hahahahaha

MAS
A Long Hot Summer voor 5 euro das wel netjes.

raffael77
Voor de liefhebbers van Vinyl:

Check deze link om heel goedkoop LP's of 12inches te kopen.

http://cd-dvd.marktplaats.n...

JLjuju schreef:
Masta Ace - A Long Hot Summer (5,-) CD
Sta ik mooi voor lul met mijn €35,- (ook nog een tweedehands).

MAS
Ik had de advertentie al ooit gezien. Ik ga er nog wel een keer kijken want het aanbod van hiphop vinyl in Eindhoven is zeer schraal.

edit: Dit is een reactie op Raffael.

raffael77
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Sta ik mooi voor lul met mijn €35,- (ook nog een tweedehands).

Dat meen je niet. WTF?

MAS
Kan jij er voor mij voor een mooie prijs aankomen dan? Ik ham gekocht op Ebay voor 25 maar uiteindelijk is het pakketje nooit aangekomen en heb ik mijn geld terug gekregen.

raffael77 schreef:
(quote)
Dat meen je niet. WTF?
Die plaat is nergens meer normaal te krijgen, als je hem voor een spotprijs wil moet je hem toevallig tegenkomen in VS of Londen (waar ik nooit kom), want op het internet is hij alleen voor hoge bedragen te krijgen, tweedehands (al was de mijne dan niet gebruikt door de verkoper).

MAS schreef:
Kan jij er voor mij voor een mooie prijs aankomen dan? Ik ham gekocht op Ebay voor 25 maar uiteindelijk is het pakketje nooit aangekomen en heb ik mijn geld terug gekregen.
Ik kwam hem heel toevallig tegen op Marktplaats toentertijd.

Damn, ik had A Long Hot Summer ook 2dehands voor 30 euro gekocht. -_-

Ach ja, als je speciaal naar UK of VS reist om dat album te gaan zoeken ben je uiteindelijk veel meer kwijt (tenzij iemand anders de reis betaald).

Stapler schreef:
No one give's a duck.

(afbeelding)

Wat ruik ik daar?

*Sniff sniff..*

...::::Jaloezie::::....

Sorry sander, sommige mensen hebben soms geluk

MAS
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Ik kwam hem heel toevallig tegen op Marktplaats toentertijd.

Ja ik wacht ook maar weer geduldig tot hij op Marktplaats of zo komt.

Liever wat duurder bij (het voornamelijk zeer betrouwbare en Nederlandse) Marktplaats dan wat goedkoper bij bijv. Amazon of Discogs.

MAS
@Colucci_Era: Dankje maar ik had hem al gezien want hij staat in mijn wantlist op Discogs. Ik heb er over getwijfeld maar ik hem hem toch maar laten liggen om de reden die MJ noemt. Al moet ik wel zeggen dat ik met Discogs tot nu toe alleen maar goede ervaringen heb.

Ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad met Discogs.

MAS
Ik ook niet maar ik heb tot nu toe bijna alleen maar besteld van mensen binnen EU waarvan een groot deel ook nog uit Nederland.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:25 uur

geplaatst: vandaag om 04:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.