Genres / Hip-Hop / Pictures die Hip-Hop uitstralen
zoeken in:
0
Improvision
geplaatst: 19 december 2008, 15:38 uur
Ondanks zijn imago vind ik het niet echt hiphop uitstralen...
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 19 december 2008, 15:39 uur
Door deze man is hip/hop imo ontstaan.
De 1e hip/hop samples kwamen van hem, en die old-skool rappers waren vooral geinspireert door zijn funk.
Imo is hip hop ontstaan door funk!
George Clinton (Funkadelic)

T-Pain lijkt er wel op: Die rasta, die hoed, alles
De 1e hip/hop samples kwamen van hem, en die old-skool rappers waren vooral geinspireert door zijn funk.

0
geplaatst: 19 december 2008, 15:40 uur
RedLightCityBoy schreef:
Door deze man is hip/hop ontstaan.
(afbeelding)
Door deze man is hip/hop ontstaan.
(afbeelding)

Ben ik niet zo zeker van.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 19 december 2008, 15:45 uur
Hoe is hiphop in jouw ogen dan ontstaan?
In funk zaten de eerste boom/bap´s
In funk zaten de eerste boom/bap´s
0
geplaatst: 19 december 2008, 15:55 uur
Clinton was natuurlijk een extreem grote inspiratiebron (is ie nog steeds), maar je zegt dat door hem hiphop is ontstaan en dat is natuurlijk niet waar.
0
geplaatst: 19 december 2008, 16:14 uur
Daar kun je geen mening over hebben, want het is een feit dat hiphop niet door hem is ontstaan
.
.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 19 december 2008, 16:20 uur
Voor mij is dat deels feitelijk. 
George Clinton begon ook zo nu en dan met een soort van rappen.
En de gesamplelde beats kwamen in het begin vooral uit de funk wereld, waaronder van George. Andere ´eigen´ invloeden binnen hip-hop werden later uiteraard door eigen creatiefe producers toegevoegd. Hoe is hip-hop ijo (in jouw ogen)
ontstaan? daar ben ik nu wel benieuwd naar.

En de gesamplelde beats kwamen in het begin vooral uit de funk wereld, waaronder van George. Andere ´eigen´ invloeden binnen hip-hop werden later uiteraard door eigen creatiefe producers toegevoegd. Hoe is hip-hop ijo (in jouw ogen)
0
geplaatst: 19 december 2008, 16:26 uur
Zoals ik al zei, dat zijn gewoon feiten en daar kan ik dus geen mening over hebben. Ik zou zeggen: ''Google'' het maar op
.
.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 19 december 2008, 16:30 uur
Het zou ontstaan zijn uit Jamaicaanse bands. 
Dat wist ik al wel, maarja, toch vind ik p-funk toch echt wel een verband met hip-hop hebben.

Dat wist ik al wel, maarja, toch vind ik p-funk toch echt wel een verband met hip-hop hebben.
0
geplaatst: 19 december 2008, 16:36 uur
Grandmaster Caz Delivers Hip-Hop History: Label Networks TV
Vroeger werd er in clubs "pre Hiphop"beats gespint. Maar dat hielt de crowd niet rustig (het kon nogal geweldadig worden) kwam Grandmaster Flash met het idee o m over het nummer te "rapper".
Edit:"Volgens een video filmpje waarin Flash dit verteld".
Vroeger werd er in clubs "pre Hiphop"beats gespint. Maar dat hielt de crowd niet rustig (het kon nogal geweldadig worden) kwam Grandmaster Flash met het idee o m over het nummer te "rapper".
Edit:"Volgens een video filmpje waarin Flash dit verteld".
0
geplaatst: 19 december 2008, 17:50 uur
Harco schreef:
Heb je Foesum - Perfection inmiddels al helemaal beluisterd?
Heb je Foesum - Perfection inmiddels al helemaal beluisterd?
Ja, ik zal er binnenkort op stemmen.
0
Harco
geplaatst: 19 december 2008, 19:11 uur
RedLightCityBoy schreef:

ontstaan? daar ben ik nu wel benieuwd naar.Bob Dylan rapte op Subterranean Homesick Blues ook al.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 19 december 2008, 19:20 uur
Dat vind ik nog niet echt rappen eerlijk gezegt.
Maar ik begrijp wel wat je ermee bedoelt, het is eerder flowend zingen.
Hip-Hop is gewoon door de jaren heen ontstaan door vele genres.
Maar ik begrijp wel wat je ermee bedoelt, het is eerder flowend zingen.

Hip-Hop is gewoon door de jaren heen ontstaan door vele genres.
0
geplaatst: 19 december 2008, 22:15 uur
Jullie moeten termen correct gebruiken. Hiphop is meer dan rappen of zo (maar dat weten jullie wel uiteraard). Hiphopmuziek is inderdaad ontstaan uit disco en funk. DJ's als Kool Herc e.d. namen één bepaald stukje uit zo'n nummer (volgens hen steeds het meest funky stukje) en herhaalden dat stukje steeds maar opnieuw volgens een bepaald ritme, waardoor je een beat bekomt met een repetitief "loopje" dat steeds terugkomt. Dit was zuiver bedoeld om op te dansen. Het was gewoon een creatief omgaan van DJ's met bestaande nummers om zoveel mogelijk mensen op de dansvloer te krijgen en te houden. Later kwam er dan een Master of the Ceremony bij de DJ staan om het publiek wat te onderhouden en aan te zetten om te blijven dansen én om de DJ op te hemelen. Dus enerzijds zei hij - op een ritmische manier - "Yes yes y'all to the beat y'all" e.d. maar anderzijds liet hij ook blijken dat deze DJ de beste is. Niet veel later begonnen die MC's steeds meer aandacht naar zich toe te trekken door rijmpjes te gebruiken op de beat en begonnen ze niet enkel de DJ op te hemelen maar ook HUN skills als "ceremoniemeesters". De focus verschoof dus helemaal. Nu zijn veel hiphop-nummers gefocust op de rhymes en de flow van de rapper en lijkt de beat vaak te zijn gemaakt in functie van de raps. Dat was dus aanvankelijk helemaal niet zo.
Zeggen dat hiphopmuziek ontstaan is door figuren als George Clinton slaat dan ook op niets vermits zij zelf de intentie niet hadden om door hun muziek een andere muziekstroming te ontwikkelen. Het zijn andere mensen die toevallig hun muziek zijn gaan manipuleren met het oog op iets nieuws. Sowieso denk ik dat het toeval een niet onaanzienlijke factor was bij het ontwikkelingsproces van hiphop. Zo van: "hey, laat ik dit beats eens blijven herhalen, hey dit klinkt niet slecht, laat ik dit ook eens met andere nummers proberen,... enz.".
Dat George Clinton en consorten iets met "rappen" te maken hebben slaat al helemaal nergens op. Als je de voorgeschiedenis van die MC's kent weet je dat het rappen ook een totaal andere ontstaansgeschiedenis heeft.
De hiphopbeats waren er eerst en dan pas kwam het rappen. Dat er invloed was van andere genres is niet meer dan logisch vermits hiphop gewoon andere platen gebruikte en er zelf iets creatiefs mee aanving, maar de decisieve factor, namelijk het creatieve brein achter een nieuw muziekgenre, heeft helemaal niets te maken met deze funk- of disco-artiesten: het zijn de DJ's uit de jaren '70 die al doende op iets nieuws zijn gestuit.
Zeggen dat hiphopmuziek ontstaan is door figuren als George Clinton slaat dan ook op niets vermits zij zelf de intentie niet hadden om door hun muziek een andere muziekstroming te ontwikkelen. Het zijn andere mensen die toevallig hun muziek zijn gaan manipuleren met het oog op iets nieuws. Sowieso denk ik dat het toeval een niet onaanzienlijke factor was bij het ontwikkelingsproces van hiphop. Zo van: "hey, laat ik dit beats eens blijven herhalen, hey dit klinkt niet slecht, laat ik dit ook eens met andere nummers proberen,... enz.".
Dat George Clinton en consorten iets met "rappen" te maken hebben slaat al helemaal nergens op. Als je de voorgeschiedenis van die MC's kent weet je dat het rappen ook een totaal andere ontstaansgeschiedenis heeft.
De hiphopbeats waren er eerst en dan pas kwam het rappen. Dat er invloed was van andere genres is niet meer dan logisch vermits hiphop gewoon andere platen gebruikte en er zelf iets creatiefs mee aanving, maar de decisieve factor, namelijk het creatieve brein achter een nieuw muziekgenre, heeft helemaal niets te maken met deze funk- of disco-artiesten: het zijn de DJ's uit de jaren '70 die al doende op iets nieuws zijn gestuit.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 19 december 2008, 22:21 uur
Ik heb nooit gezegt dat George Clinton iets met ''rappen'' te maken heeft maar met hip-hop. En zoals je zelf al zegt, hip-hop is o.a. ontstaan uit disco/funk (daarom noemde ik de hoofman van Funkadelic).
0
geplaatst: 19 december 2008, 22:38 uur
Ja maar dit:
oh nee?...
RedLightCityBoy schreef:
Door deze man is hip/hop imo ontstaan.
klopt niet... Daar heb ik het over.Door deze man is hip/hop imo ontstaan.
RedLightCityBoy schreef:
Ik heb nooit gezegt dat George Clinton iets met ''rappen'' te maken heeft maar met hip-hop.
Ik heb nooit gezegt dat George Clinton iets met ''rappen'' te maken heeft maar met hip-hop.
oh nee?...
RedLightCityBoy schreef:
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 19 december 2008, 22:47 uur
Het klopt niet dat hip-hop in mijn ogen door hem is ontstaan?
Nou moet ik er bij zeggen: Natuurlijk niet alleen hij, maar imo heeft hij wel 1 van de meeste invloed gehad.
Over het rappen, dat had ik over het hoofd gezien, maartoch:
Dat deed hij heel soms wel, maar iedereen beweert iets anders.
Sommige zeggen dat Bob Dylan als eerst rapte en zo vind ik dat George Clinton vaak over zijn funk instrumentals flowt (rapt).
Nou moet ik er bij zeggen: Natuurlijk niet alleen hij, maar imo heeft hij wel 1 van de meeste invloed gehad.
Over het rappen, dat had ik over het hoofd gezien, maartoch:
Dat deed hij heel soms wel, maar iedereen beweert iets anders.
Sommige zeggen dat Bob Dylan als eerst rapte en zo vind ik dat George Clinton vaak over zijn funk instrumentals flowt (rapt).
0
Improvision
geplaatst: 19 december 2008, 23:00 uur
Hiphop-DJ's zijn geïnspireerd door vele muziekstijlen. Eerst door de Funk en Disco, later ook door Jazz, Soul...
Maar een inspiratiebron zijn, is iets totaal anders dan de grondlegger zijn van iets. En uit jouw eerste bericht verstond ik ook dat je hem beschouwde als een van de grondleggers. Hij zal natuurlijk wel een invloed hebben gehad op de hiphop-DJ's, maar hij maakte zelf geen hiphop, dus hiphop is niet door hem ontstaan.
Hiphop is in feite ontstaan uit de innovatie in de draaitafel-industrie en het steeds belangrijker worden van een DJ (en het creatiever worden van de DJ) in de jaren 70-80.
Maar een inspiratiebron zijn, is iets totaal anders dan de grondlegger zijn van iets. En uit jouw eerste bericht verstond ik ook dat je hem beschouwde als een van de grondleggers. Hij zal natuurlijk wel een invloed hebben gehad op de hiphop-DJ's, maar hij maakte zelf geen hiphop, dus hiphop is niet door hem ontstaan.
Hiphop is in feite ontstaan uit de innovatie in de draaitafel-industrie en het steeds belangrijker worden van een DJ (en het creatiever worden van de DJ) in de jaren 70-80.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 20 december 2008, 00:06 uur
Er is geen duidelijke grens, zoiets ontstaat gelijdelijk, je zou kunnen zeggen dat hiphop is ontstaan vanaf 70 tot 90. je kunt dus ook niet echt een eerst mc onderscheiden, want voor die mc was er iemand anders die bijna precies hetzelfde deed, maar net iets anders.
0
raffael77
geplaatst: 20 december 2008, 00:29 uur
Herc draaide jazz, soul, funk, electro, disco en R&B.
Maar hij draaide voornamelijk funky Breaks.
Veel denken aan Funk zoals Funkadelic(band van George Clinton) maar dat is P-Funk of ook wel onder de noemer Psychodelic Funk.
Dit is eigenlijk een aftakking van funk.
Funk is begonnen bij James Brown en over genomen door Sly & The Family Stone en de rest.
Onstaan van hiphop is eigenlijk niet helemaal duidelijk maar ze zeggen dat het begin jaren 70 was.
Het rappen is onstaan door groepen zoals The Last Poets.
Poëtisch rijmen van een tekst. Dat later is overgenomen door bv Busy Bee, Casanova Fly (Grandmaster Caz van The Coldcrush Brothers) Rodney O en nog een paar.
Breaken komt voort uit Popping & Locking dat elementen waren van de Funk Styles uit het westen al in het begin van de jaren 60.
Hier voor diegene die willen weten wat voor belangrijke rol Herc had met hiphop en gezien wordt als de Founder of hiphop.
As the clichéd quote "break to the beat" points out, rhythmic music is an essential ingredient for breakdancing. The original songs that popularized the dance form borrow significantly from progressive genres of jazz, soul, funk, electro, disco, and R&B.[5] The most common feature of breakdance music exists in breaks, or compilations formed from samples taken from different songs which are then looped and chained together by the DJ. The tempo generally ranges between 110 and 135 beats per minute with shuffled sixteenth and quarter beats in the percussive pattern.[5] History credits Kool Dj Herc for the invention of this concept, later termed breakbeat.
Maar hij draaide voornamelijk funky Breaks.
Veel denken aan Funk zoals Funkadelic(band van George Clinton) maar dat is P-Funk of ook wel onder de noemer Psychodelic Funk.
Dit is eigenlijk een aftakking van funk.
Funk is begonnen bij James Brown en over genomen door Sly & The Family Stone en de rest.
Onstaan van hiphop is eigenlijk niet helemaal duidelijk maar ze zeggen dat het begin jaren 70 was.
Het rappen is onstaan door groepen zoals The Last Poets.
Poëtisch rijmen van een tekst. Dat later is overgenomen door bv Busy Bee, Casanova Fly (Grandmaster Caz van The Coldcrush Brothers) Rodney O en nog een paar.
Breaken komt voort uit Popping & Locking dat elementen waren van de Funk Styles uit het westen al in het begin van de jaren 60.
Hier voor diegene die willen weten wat voor belangrijke rol Herc had met hiphop en gezien wordt als de Founder of hiphop.
As the clichéd quote "break to the beat" points out, rhythmic music is an essential ingredient for breakdancing. The original songs that popularized the dance form borrow significantly from progressive genres of jazz, soul, funk, electro, disco, and R&B.[5] The most common feature of breakdance music exists in breaks, or compilations formed from samples taken from different songs which are then looped and chained together by the DJ. The tempo generally ranges between 110 and 135 beats per minute with shuffled sixteenth and quarter beats in the percussive pattern.[5] History credits Kool Dj Herc for the invention of this concept, later termed breakbeat.
0
geplaatst: 20 december 2008, 11:46 uur
Ik denk dat rappen op de straat al veel ontwikkelde/bekender was waardoor het niet duidelijk is te zeggen is wie nou als eerste was.
Dus dat er al lang straat MC's waren voordat er zoiezo een record werd opgenomen.
Dit is wat ik denk, niet gebaseert op specifieke fysieke bewijs.
Dus dat er al lang straat MC's waren voordat er zoiezo een record werd opgenomen.
Dit is wat ik denk, niet gebaseert op specifieke fysieke bewijs.
0
Gallow
geplaatst: 20 december 2008, 12:08 uur

Laten we het ontopic houden, ipv de oorsprong van hiphop.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 20 december 2008, 12:34 uur
Discussie is nooit erg op een discussie site.
0
Gallow
geplaatst: 20 december 2008, 12:53 uur
Ja laten we dan gaan discuseren over de doodstraf, immigratiebeleid etc. 
maak een nieuw topic aan als je er zo graag over wil praten.

maak een nieuw topic aan als je er zo graag over wil praten.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 20 december 2008, 13:04 uur
Nee, want dat heeft niet echt met hip-hop te maken...
En een nieuw topic kan, maar ik denk wel dat we al zijn uitgepraat.
En een nieuw topic kan, maar ik denk wel dat we al zijn uitgepraat.
0
Gekkenhuis
geplaatst: 20 december 2008, 13:10 uur
raffael77 schreef:
Stond laatst een groot artikel hierover in de Volkskrant. Volgens hen was het in 1973, met de huisfeesten van DJ Kool Herc. Plaats waar het allemaal gebeurde was 1520 Sedgewick (wat dreigde gesloopt te worden, maar door inspanningen van Herc, Caz en enkele Amerikaanse senatoren is het gebouw gespaard gebleven).
0
Gallow
geplaatst: 20 december 2008, 14:27 uur
RedLightCityBoy schreef:
Discussie is nooit erg op een discussie site.
spreekt jezelf een beetje tegen.* denotes required fields.