Genres / Hip-Hop / Producers
zoeken in:
0
raffael77
geplaatst: 22 december 2006, 20:51 uur
ik was net ook op beste battle check nu deze lijst hehehehehehe lol:
1 DJ Premier
2 Pete Rock
3 RZA
4 Madlib
5 9th Wonder (of Little Brother)
6 Lord Finesse
7 DJ Dilla (Jay Dee)
8 Large Profesor
9 Bomb Squad
10 Stoupe (JMT)
1 DJ Premier
2 Pete Rock
3 RZA
4 Madlib
6 Lord Finesse
7 DJ Dilla (Jay Dee)
8 Large Profesor
9 Bomb Squad
10 Stoupe (JMT)
0
geplaatst: 23 december 2006, 00:15 uur
Jongens...iedereen heeft twee belangrijke hiphop-clans vergeten.
the Boot Camp Click: producers zijn Da Beatminerz en ik vind dit toch wel erg vette producers!! Evil Dee & Mr. Walt deden bijna alle beats op albums van Black Moon, Smif N Wessun, Heltah Skeltah & Originoo Gunn Clappaz begin jaren '90
D.I.T.C.: Diamond D, Showbiz & Buckwild...3 ijzersterke producers toch?!
Stunts, Blunts & HipHop van Diamond D is toch geroemd om de beats! En zijn werk op de cd's van Lord Finesse vind ik ook best goed!
Buckwild heeft ook heel wat classics op zijn naam: heeft beats gemaakt voor Artifacts, Big L, Capone-N-Noreaga, O.C., Mic Geronimo,...
The Beatnuts zijn ook niet genoemd, terwijl hun beats er toch ook wel mogen zijn!
No I.D. heeft niet echt veel uitgebracht maar zijn bijdrage aan bv. Resurrection van Common heeft de cd toch wel een classic gemaakt...
the Boot Camp Click: producers zijn Da Beatminerz en ik vind dit toch wel erg vette producers!! Evil Dee & Mr. Walt deden bijna alle beats op albums van Black Moon, Smif N Wessun, Heltah Skeltah & Originoo Gunn Clappaz begin jaren '90
Stunts, Blunts & HipHop van Diamond D is toch geroemd om de beats! En zijn werk op de cd's van Lord Finesse vind ik ook best goed!
Buckwild heeft ook heel wat classics op zijn naam: heeft beats gemaakt voor Artifacts, Big L, Capone-N-Noreaga, O.C., Mic Geronimo,...
The Beatnuts zijn ook niet genoemd, terwijl hun beats er toch ook wel mogen zijn!
No I.D. heeft niet echt veel uitgebracht maar zijn bijdrage aan bv. Resurrection van Common heeft de cd toch wel een classic gemaakt...
0
raffael77
geplaatst: 23 december 2006, 19:23 uur
P Jay schreef:
klopt man mr walt en evil d zijn zeker vet en ditc ook en zeker ook marley marl en madlib en j dilla maar wat ik opschreef is een lijst die bekent staat als beste producers aller tijden
0
geplaatst: 29 maart 2007, 17:49 uur
Bijna onmogelijk, maar ik zeg dan ook bijna:
1. Stoupe The Enemy Of Mankind (Jedi Mind Tricks)
2. Havoc
3. 9th Wonder
4. Q-Tip (m.m.v. Muhammad en Phife Dawg op de ATCQ-albums)
5. DJ Premier
6. Easy Mo Bee
7. RZA
8. MF Doom
9. Pete Rock
10. Dr. Dre
Maar dan doe ik o.a. RJD2, Blockhead, Kanye West (voornamelijk voor zijn werk op Common - Be), Large Professor, Marley Marl, Madlib en J Dilla eigenlijk te kort.
1. Stoupe The Enemy Of Mankind (Jedi Mind Tricks)
2. Havoc
3. 9th Wonder
4. Q-Tip (m.m.v. Muhammad en Phife Dawg op de ATCQ-albums)
5. DJ Premier
6. Easy Mo Bee
7. RZA
8. MF Doom
9. Pete Rock
10. Dr. Dre
Maar dan doe ik o.a. RJD2, Blockhead, Kanye West (voornamelijk voor zijn werk op Common - Be), Large Professor, Marley Marl, Madlib en J Dilla eigenlijk te kort.
0
geplaatst: 29 maart 2007, 19:35 uur
9th wonder een derde plaats geven is wel hoog...vindje hem zó goed dan? Vind hem toch lichtjes overschat.
0
geplaatst: 29 maart 2007, 19:45 uur
Hij heeft misschien geen briljante, tot in de details perfect uitgewerkte beats, maar het is gewoon een feest om naar zijn producties te luisteren. Maar gek genoeg deed het album The Listening van Little Brother me vrijwel niks. Maar verder heeft ie gewoon heerlijke producties afgeleverd, vooral de samenwerkingen met Murs is fantastisch.
0
Raekwon the chef
geplaatst: 29 maart 2007, 20:03 uur
1. RZA
2. MF Doom
3. Dan the Automator
4. Premier
5. q-tip
2. MF Doom
3. Dan the Automator
4. Premier
5. q-tip
0
raffael77
geplaatst: 29 maart 2007, 20:06 uur
Daarom staat 9th Wonder ook in de top 10 beste producers ooit, omdat ie niet zo goed is hahahahahaha
0
geplaatst: 29 maart 2007, 20:49 uur
Oh, sorry dat ik daar even geen rekening mee hield 
Ik vind gewoon dat hij nog wel een beetje meer mag laten zien vooraleer die hogere waardering te verkrijgen; zn werk met Murs was goed, maar hij heeft (relatief) nog niet zoveel beats geproduceerd. Maar dat is dan mijn mening; That's all... & stop being arrogant; bitch ass...

Ik vind gewoon dat hij nog wel een beetje meer mag laten zien vooraleer die hogere waardering te verkrijgen; zn werk met Murs was goed, maar hij heeft (relatief) nog niet zoveel beats geproduceerd. Maar dat is dan mijn mening; That's all... & stop being arrogant; bitch ass...
0
geplaatst: 29 maart 2007, 21:43 uur
FunkyMonk schreef:
Oh, sorry dat ik daar even geen rekening mee hield
9th Wonder kan mij ook totaal niet bekoren. Het klinkt allemaal leuk, maar het krijgt me nooit te pakken. Hier en daar een beatje waar ik een beetje op meedeins, maar dat is echt alles...Oh, sorry dat ik daar even geen rekening mee hield

0
geplaatst: 29 maart 2007, 22:12 uur
Ow, ik vind 9th wel goed, toffe stijl van produceren, lekker low budget.
0
geplaatst: 29 maart 2007, 22:14 uur
waxs schreef:
I agree, goed verwoord
.
0
raffael77
geplaatst: 30 maart 2007, 08:18 uur
9th Wonder mega goede porducer toch. Of houden jullie niet van beats met lots of soul & Funk. Ik wel en geniet er ook regelmatig van. Jullie vinden waarschijnlijk ook dan Five Deez of Lone Catalysts niets aan maar ja over smaak valt niet te twisten.
0
geplaatst: 30 maart 2007, 10:29 uur
raffael77 schreef:
9th Wonder mega goede porducer toch. Of houden jullie niet van beats met lots of soul & Funk. Ik wel en geniet er ook regelmatig van. Jullie vinden waarschijnlijk ook dan Five Deez of Lone Catalysts niets aan maar ja over smaak valt niet te twisten.
Als ik 9th Wonder zou vergelijken zou ik dat niet doen met J. Sands of Fat Jon, wel zelfde sample gebruik maar totaal verschillende stijlen in de aanpak in hoe ze daarmee omgaan.
Als ik denk aan 9th Wonder producties denk ik eerder aan Kev Brown, Illmind, Symbolyc One, Kyrisis, Nicolay en dergelijke.
0
raffael77
geplaatst: 31 maart 2007, 11:01 uur
Niek schreef:
(quote)
9th Wonder kan mij ook totaal niet bekoren. Het klinkt allemaal leuk, maar het krijgt me nooit te pakken. Hier en daar een beatje waar ik een beetje op meedeins, maar dat is echt alles...Jij kent hem zeker alleen van Jay-Z tijd. Lol maar daar was hij al snel achter dat hij niet met hem moest gaan samen werken meer en toen kwam Little Brother. Minstrel Show is in 2005 benoemd tot beste hiphop album.
0
raffael77
geplaatst: 31 maart 2007, 11:08 uur
[quote]waxs schreef:
Als ik 9th Wonder zou vergelijken zou ik dat niet doen met
Ik ken die gasten wel en sommige werken samen met hem.
Ik gaf antwoord op de vele top 10 producers, maar allemaal naar eigen smaak.
Ik heb de lijst erin gezet met de echte top 10.
Die had ik niet verzonnen maar staat vast.
En ik kan zeker nog wel een aantal opnoemen die ook vet goed zijn maar helaas niet voorkomen in de top 10. Maar dit is ook een onderwerp die nooit stopt. Want iedereen heeft eigen smaak.
By the way Kev brown heeft meer weg van pete rock het is zijn familie en is zelf verder gegaan, maar helaas dropt ie niet zo veel en dat is wel jammer. Maar alles wat je op noemde krijgen van mij ook een 10
(quote)
Als ik 9th Wonder zou vergelijken zou ik dat niet doen met
Ik ken die gasten wel en sommige werken samen met hem.
Ik gaf antwoord op de vele top 10 producers, maar allemaal naar eigen smaak.
Ik heb de lijst erin gezet met de echte top 10.
Die had ik niet verzonnen maar staat vast.
En ik kan zeker nog wel een aantal opnoemen die ook vet goed zijn maar helaas niet voorkomen in de top 10. Maar dit is ook een onderwerp die nooit stopt. Want iedereen heeft eigen smaak.
By the way Kev brown heeft meer weg van pete rock het is zijn familie en is zelf verder gegaan, maar helaas dropt ie niet zo veel en dat is wel jammer. Maar alles wat je op noemde krijgen van mij ook een 10
0
geplaatst: 31 maart 2007, 11:35 uur
raffael77 schreef:
Jij kent hem zeker alleen van Jay-Z tijd. Lol maar daar was hij al snel achter dat hij niet met hem moest gaan samen werken meer en toen kwam Little Brother. Minstrel Show is in 2005 benoemd tot beste hiphop album.
Nee -DIEPE ZUCHT-, je trekt weer eens een te snelle conclusie. Ik weet niet eens wat hij van Jay heeft geproduceert. Ik ken hem alleen goed van Little Brother. Had je ook kunnen weten als je naar mijn stemmen had gekeken, maar jij trekt liever conclusies of niet?(quote)
Jij kent hem zeker alleen van Jay-Z tijd. Lol maar daar was hij al snel achter dat hij niet met hem moest gaan samen werken meer en toen kwam Little Brother. Minstrel Show is in 2005 benoemd tot beste hiphop album.
0
Melle K
geplaatst: 31 maart 2007, 12:34 uur
raffael77 schreef:
Daarom staat 9th Wonder ook in de top 10 beste producers ooit, omdat ie niet zo goed is hahahahahaha
DE top 10?
raffael77 schreef:
en toen kwam Little Brother. Minstrel Show is in 2005 benoemd tot beste hiphop album.
en toen kwam Little Brother. Minstrel Show is in 2005 benoemd tot beste hiphop album.
Door?
Dat soort 'feiten' slaan gewoon nergens op, muziek is smaak.
9th Wonder haalt al jaren hetzelfde trucje uit met z'n samples, het was leuk maar nu heb ik het wel gehad, in tegenstelling tot bijv. Premier zijn stijl me wel blijft boeien.
0
raffael77
geplaatst: 31 maart 2007, 13:20 uur
Melle K schreef:
DE top 10?
Door?
9th Wonder haalt al jaren hetzelfde trucje uit met z'n samples, het was leuk maar nu heb ik het wel gehad, in tegenstelling tot bijv. Premier zijn stijl me wel blijft boeien.
(quote)
DE top 10?
(quote)
Door?
Premier staat op 1 mocht je dat nog niet weten
0
raffael77
geplaatst: 31 maart 2007, 13:33 uur
Noem nu Allen eens 10 goede producers die niet in deze topic voorkomen. Is kijken wat voor kennis jullie daar van hebben.Inplaats van te zeiken van: die Raffael77 zit weer te zeuren.
0
raffael77
geplaatst: 31 maart 2007, 13:41 uur
Niek schreef:
(quote)
9th Wonder kan mij ook totaal niet bekoren. Het klinkt allemaal leuk, maar het krijgt me nooit te pakken. Hier en daar een beatje waar ik een beetje op meedeins, maar dat is echt alles...Wat zeg je nu zelf dan. Je vind hem niets aan en dat geeft niet maar ga dan niet zeggen dat hij slecht is en zeuren over mij.
Wat mij opvalt is dat de meeste hier allemaal dezelfde producers kennen en niet meer of helaas niet noemen.
Jouw coclussie hier zegt dat je hem niets aan vind omdat hij jou niet kan raken. Lul dan niet zo dom over mij.
0
geplaatst: 31 maart 2007, 13:44 uur
raffael77 schreef:
1 DJ Premier
2 Pete Rock
3 RZA
4 Madlib
6 Lord Finesse
7 DJ Dilla (Jay Dee)
8 Large Profesor
9 Bomb Squad
10 Stoupe (JMT)
1 DJ Premier
2 Pete Rock
3 RZA
4 Madlib
6 Lord Finesse
7 DJ Dilla (Jay Dee)
8 Large Profesor
9 Bomb Squad
10 Stoupe (JMT)
in jouw lijst staan ook allemaal bekende producers
0
raffael77
geplaatst: 31 maart 2007, 19:47 uur
Osiris Apis schreef:
(quote)
Lol noem er nu een paar anderen dan.
0
geplaatst: 1 april 2007, 13:19 uur
Jij zegt dat je allemaal standaard namen voorbij ziet komen en zelf doe je het ook. 
Maar ik kan best lijst met goede producers die hier nog niet zijn genoemd:
1. Ant
2. Young Einstein
3. Thes One
4. Maker
5. Cut Chemist
6. J-Live
7. Sabzi
8. Edan
9. mcenroe
10. Amp Live

Maar ik kan best lijst met goede producers die hier nog niet zijn genoemd:
1. Ant
2. Young Einstein
3. Thes One
4. Maker
5. Cut Chemist
6. J-Live
7. Sabzi
8. Edan
9. mcenroe
10. Amp Live
0
|Joël|
geplaatst: 1 april 2007, 13:28 uur
Havoc, DJ Premier, RZA, Q-Tip, J Dilla, Kanye West, Timbaland, Dr. Dre, etc. vind ik ook allemaal goed maar ik zie niemand hier DJ Jazzy Jeff noemen. Zijn werk vind ik ook goed en hij heeft Summertime natuurlijk geproduceerd, dat is toch wel één van mijn favoriete Hip-Hop nummers. Maar opzich snap ik wel dat hij hier nergens wordt genoemd, zijn werk is misschien niet constant genoeg.
0
raffael77
geplaatst: 1 april 2007, 14:04 uur
|Joël| schreef:
Havoc, DJ Premier, RZA, Q-Tip, J Dilla, Kanye West, Timbaland, Dr. Dre, etc. vind ik ook allemaal goed maar ik zie niemand hier DJ Jazzy Jeff noemen. Zijn werk vind ik ook goed en hij heeft Summertime natuurlijk geproduceerd, dat is toch wel één van mijn favoriete Hip-Hop nummers. Maar opzich snap ik wel dat hij hier nergens wordt genoemd, zijn werk is misschien niet constant genoeg.
Hij is 1 van de betere en ook een favoriet van mij en jij bent om precies te zijn de eerste die een andere dj noemt dan bijna alle anderen. Ik Had het gevraagd lol.
Hij komt binnenkort uit met zijn 2e solo genaamd:
Return of the magnificent (datum 08-05-2007)
0
Harco
geplaatst: 1 april 2007, 14:10 uur
Hij is helemaal niet de eerste.
Wat doet Osiris nou een post boven hem?
Kap nou maar; je naam is geen Mr. Hip Hop.
Wat doet Osiris nou een post boven hem?Kap nou maar; je naam is geen Mr. Hip Hop.
0
|Joël|
geplaatst: 1 april 2007, 15:15 uur
Harco schreef:
Hij is helemaal niet de eerste.
Wat doet Osiris nou een post boven hem?
Kap nou maar; je naam is geen Mr. Hip Hop.
Maar hij weet er wel veel van Hij is helemaal niet de eerste.
Wat doet Osiris nou een post boven hem?Kap nou maar; je naam is geen Mr. Hip Hop.

raffael77 schreef:
Hij is 1 van de betere en ook een favoriet van mij en jij bent om precies te zijn de eerste die een andere dj noemt dan bijna alle anderen. Ik Had het gevraagd lol.
Leuk dat hij weer een nieuw album uitbrengt ik hou altijd wel van zijn producties dat noem ik nou echt pure Hip-Hop (quote)

0
raffael77
geplaatst: 1 april 2007, 22:14 uur
sorry das waar maar dan 1 van de weinige.
Thes one heeft ook nieuwe maar nog niet te koop gezien in de winkel
Thes one heeft ook nieuwe maar nog niet te koop gezien in de winkel
* denotes required fields.