MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Hiphop album van de week

zoeken in:
Rene1979
Ik heb nu op deze na alle cd's die het doomtree label uit heeft gebracht origineel. Best leuk!!

Jablonski
Hallo,

ben niet altijd zo bijdehand om hier te komen kijken. Dus had 4 privéberichten. Geopend, en 2 vd 4 albums waren mij zeer bekend:

Menace II Society OS ligt hier al een tijdje weg te rotten in een van de dozen met cd's, omdat ik nog steeds op zoek ben naar een opbergsysteem dat niet te veel ruimte in beslag neemt. Maar dat terzijde, ik vind het een aardige soundtrack, niet meer dan dat. Het nummer van MC Eiht springt er voor mij uit. Die rock ik nog steeds regelmatig, die track van Cutthroats luisterde ik vroeger veel, liefde voor dat nummer is weg. Rest is solide, ik zou zeggen 3/5.

Dat Diamond-album heb ik ook, luister het eigenlijk nooit meer, toch een zeer solide album met wat uitschieters erop,. F*ck what ya heard en Sally got a one track mind zijn voor mij de clichématige favorieten. 3.5/5 Op zich wel een album dat elke hiphopliefhebber een keer gehoord moet hebben.

Dat 6th Sense album kreeg ik niet gedownload, ik moest eerst iets installeren, en daar past deze jongen voor. Dat P.O.S. album ben ik nu aan het binnenhalen en zal spoedig beluisterd worden.

Peace

MAS
Heeft niemand het album van P.O.S. verder geluisterd?

FightForMore
Ik moet hem nog binnenhalen, dus zal waarschijnlijk vanavond hem beluisterd hebben.

Jawel, maar moet nog even goed luisteren voor een beoordeling. Vind het heel vet klinken, dus zal wel rond een 4* liggen!

Jablonski
Ik heb P.O.S. geluisterd, ik vond het zeer behoorlijk. Alleen ergerde ik me aan een dude die als eminem klonk. Toch 3.5/5 voor mij.

Dat is Asher Roth maar die staat niet op het album van P.O.S.

MAS
Ik kan geen link vinden van het album wat ik wilde gebruiken. Als iemand een link vind zou het fijn zijn als die mij een pm wil sturen. Als niemand hem kan vinden rip ik vandaag of morgen wel even de cd. Dit is in ieder geval het nieuwe hiphop album van de week:

Spoonfull - Keep the Change (2009)

Jablonski
Rhythm & Poetry schreef:
Dat is Asher Roth maar die staat niet op het album van P.O.S.

Nee, die kneus ken ik ook, maar dit was iemand anders. Hij leek met name op em als hij zijn schreeuwflow eruit gooide.

Ik ken het album maar al te goed maar weet nog steeds niet over wie je het hebt. Welk(e) nummer(s)?

Jablonski
Hold on, ik ga het nog ff opzoeken

Jablonski
De 2de gast op Duct tape, hij is enkele keren vervelend aanwezig...

Haha, dat is P.O.S zelf (geen gastartiest). Ik vind het altijd wel lekker als hij zo aan het schreeuwen is, vind het niet op Eminem lijken.

Rene1979
P.O.S. luister ik dagelijks! Dat Spoonfull album en ik ook wel alleen vind de rapper niet zo goed. Verder wel een hele coole keus!

Jablonski
Rhythm & Poetry schreef:
Haha, dat is P.O.S zelf (geen gastartiest). Ik vind het altijd wel lekker als hij zo aan het schreeuwen is, vind het niet op Eminem lijken.

Ok, ik ga dat album nog wel een keer checken, en dan probeer ik door het geschreeuw heen te luisteren. Het was namelijk op zich geen tijdverspilling, of straf, toen ik er naar luisterde imo.

panjoe (moderator)
MAS schreef:
Ik kan geen link vinden van het album wat ik wilde gebruiken. Als iemand een link vind zou het fijn zijn als die mij een pm wil sturen. Als niemand hem kan vinden rip ik vandaag of morgen wel even de cd. Dit is in ieder geval het nieuwe hiphop album van de week:

Spoonfull - Keep the Change (2009)

Kan 'm nergens vinden ...

MAS
Mijn excuses voor de vertraging. Ik had dit weekend helaas geen tijd maar ik heb hem zojuist geript en rondgestuurd. Veel plezier er mee!

Rene1979 schreef:
Ik heb nu op deze na alle cd's die het doomtree label uit heeft gebracht origineel. Best leuk!!

Nice. Moet er zelf nog een paar.

Ipecac Neat is waarschijnlijk mijn favo P.O.S. album btw.

FightForMore
Ik moet nog die van vorige week beoordelen.

@ MAS

Zou je hem mij ook willen sturen? (als het niet teveel moeite is )

MAS
Zojuist gedaan.

Als andere mensen hem willen moeten ze het maar even laten weten.

Btw mischien is het handiger als ik passief meedoe anders moet ik de hele tijd voor de links vragen .
Dus:
Actieve Users:

1. Rene
2. Principal2000
3. FightForMore
4. Silky & Smooth
5. panjoe
6. MAS

Niet actieve Users (volgers die een link willen):

1. P-Dawg
2. Arrie
3. Delars
4. UmindC
5. Jablonski
6. pqt
7. Colucci_Era

Rene1979
Volgens mij ben ik deze week dan weer aan de beurt..

Maylay Sparks - Graymatter (2004)

(afbeelding)

Maylay Sparks is een zeer goed MC, waarbij het BoomBap gevoel in de beats overheerst.
Linkjes zijn verstuurt.

@MAS, wil je mij nog even een linkje doen van het vorige album

Ik heb flinke computerproblemen, dus ik zal de albums pas over een tijdje kunnen luisteren en beoordelen. Downloaden lukt momenteel niet.

FightForMore
Idem voor me, ik denk dat ik pas in het nieuwe jaar terug kan albums beluisteren, links wil ik nog steeds krijgen, maar heb pas tijd in januari.

Ik kan en zal nog steeds wel zelf met een album vd week op de proppen komen.

Mijn hip-hop album van de week heeft veel stemmen gekregen, maar volgens mij niet van mensen die aan dit topic meedoen. Vandaar mijn keuze voor:
Arrested Development - 3 Ye...

Een positief album dat leunt op goed samplegebruik en vrolijke beats uit het zuiden. Tevens het debuutalbum van een groep die met een aantal singles van dit album wereldwijd de popcharts haalde. Niet vreemd dat er op MuMe best veel stemmen van mensen tussen staan die hiphop niet als favoriete genre hebben. Hou je van positieve, vrolijke, hiphop met teksten die ook nog inhoud hebben, dan zul je dit wel kunnen waarderen.

Links volgen.
"Edit: links verstuurd. Laat me het weten als er iets mis is / je bent vergeten."

Rene1979
Principal dit album is niet toegestaan. 85 stemmen is veel te veel. Nog een keer de regels. Eigenlijk zijn het er maar 2

- een hip hop album
- er mag op t album maximaal 10x gestemd zijn

MAS
Hmm ik ga het denk ik toch checken. Die staat ook al lang op mijn lijstje. Mijn stem + reactie op Maylay Sparks volgt trouwens nog.

Kunnen die regels niet vervallen als (bijna) niemand in dit topic het album kent?

Gast
geplaatst: vandaag om 11:17 uur

geplaatst: vandaag om 11:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.