Genres / Hip-Hop / Hiphop album van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 15 december 2010, 01:10 uur
Had dan nog n paar weekjes meegedaan 
Ik zal is kijken wat ik kan vinden als ik Specifics beter heb geluisterd! Thanks voor de tips iig

Ik zal is kijken wat ik kan vinden als ik Specifics beter heb geluisterd! Thanks voor de tips iig

0
Rene1979
geplaatst: 15 december 2010, 01:25 uur
V.B. schreef:

Er is nog veel meer waar dat vandaan kwam

0
geplaatst: 15 december 2010, 10:41 uur
Heef er hier iemand ooit van odd future gehoord het is een net beginnende groep die word vergeleken met Eminem(Slim shady) meets Wu-Tang clan.
Een Video van de lijder van de groep
Tyler the Creator Bastard
YouTube - Tyler, The Creator - BASTARD
Tyler the Creator Bastard
YouTube - Tyler, The Creator - BASTARD
0
geplaatst: 15 december 2010, 12:06 uur
ELdonkey schreef:
Is hij ziek dan?

En je kunt zulke berichten beter hier plaatsen.
0
geplaatst: 16 december 2010, 01:58 uur
Ik laat binnenkort wel even weten in wat voor hiphop ik zoek icm voorbeelden, misschien heb je dan nog wat tips voor uit albums van de week of daarbuiten. Alle pagina's doorspitten en luisteren kost me iets teveel tijd!
0
geplaatst: 17 december 2010, 15:44 uur
Dit weekend is panjoe weer aan de beurt! 
- panjoe
- MAS
- V.B.
- principal2000
- Silky & Smooth
Niet actieve Users (volgers die een link willen):
1. P-Dawg
2. Arrie
3. Delars
4. UmindC
5. Jablonski
6. pqt
7. Rene1979
8. FightForMore
9. Colucci_Era

- panjoe
- MAS
- V.B.
- principal2000
- Silky & Smooth
1. P-Dawg
2. Arrie
3. Delars
4. UmindC
5. Jablonski
6. pqt
7. Rene1979
8. FightForMore
9. Colucci_Era
0
geplaatst: 19 december 2010, 13:58 uur
Hoe gaan we nu om met de "10 stemmen regel" nu Rene gestopt is? 

0
Rene1979
geplaatst: 19 december 2010, 14:08 uur
Deze regel is er al sinds het begin van dit topic. Evenals bij het Soul album van de week. Ik verwacht dus dat jullie deze regel in ere houden. Het topic is immers bedoelt om onbekende albums meer aandacht te geven.
0
geplaatst: 19 december 2010, 15:06 uur
Ik vind het op zich ook wel een goede reden maar ik vind dat er wel een beetje van mag worden afgeweken. Een album met 15 stemmen vind ik ook geen probleem.
0
geplaatst: 19 december 2010, 15:08 uur
Er mag ook gewoon van afgeweken worden, bijvoorbeeld als veel users die meedoen aan dit topic het album niet kennen.
0
Rene1979
geplaatst: 19 december 2010, 15:37 uur
Een beetje afwijken kan altijd iom de andere users.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 19 december 2010, 18:20 uur
Het album van de week is From Man to Mouse van Danger Mouse, een verzameling van remixes van bekende nummers en totaal nieuwe nummers van de beatbakkende helft van Gnarls Barkley en DANGERDOOM.
Linkjes komen eraan.
Linkjes komen eraan.
0
geplaatst: 19 december 2010, 18:22 uur
Goede keus! Ik had dat album toevallig deze week in mijn nog-luisteren rijtje gezet. Ik ga hem vanavond meteen een keer luisteren.
0
Rene1979
geplaatst: 19 december 2010, 20:12 uur
Wat een goede keus Joe. Had ook eigenlijk niets anders verwacht.
0
geplaatst: 19 december 2010, 22:34 uur
Ik heb de eerste luisterbeurt erop zitten en dit is echt een vette plaat! Een zeer goede keus.
0
geplaatst: 20 december 2010, 00:23 uur
Dit vind ik een vet album! Ben wel fan van Danger Mouse, dus het was niet een onbekend album. Had hem al een tijd. Toch heb ik er nog niet echt heel aandachtig naar geluisterd. Mooie reden om dat nu wel te doen! Goede keuze!
0
FightForMore
geplaatst: 20 december 2010, 22:18 uur
Ik ken Danger Mouse enkel van dat die theme heeft gemaakt voor GTA : LCS. Ik ben benieuwd! 

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 21 december 2010, 17:14 uur
Chill dat het tot dusver in goede aarde valt! Ik moet zo een flink essay schrijven voor school, maar daar heb ik totaal geen zin dus ik ga wel even uitgebreid beschrijven waarom ik dit album koos.
De eerste artiest die mij echt wist te overtuigen toen ik underground hiphop net begon te ontdekken was MF DOOM, en het eerste album dat dat deed was het album dat hij maakte met de Britse producer Danger Mouse. Danger mouse had ik al hoog aangeschreven staan omdat hij degene is die Demon Days van Gorillaz heeft afgemixt (nota bene het album waardoor ik me ging interesseren in MF DOOM). Doordat de combinatie DANGERDOOM mij zo goed beviel, kwam ik via Youtube bij Somersault. Dit is een remix van het gelijknamige nummer van Zero 7 (whoever that may be) met raps van MF DOOM (volgens mij zelfs zijn alter ego Viktor Vaughn, maar overal wordt DOOM gecredit dus het zal wel). Van het een kwam het ander: voor ik het wist kocht ik op eBay de plaat waar dit nummer op stond, niet geheel toevalligerwijs het Hiphop album van de week.
From Man to Mouse bevat een prima voorproefje van Danger Mouse zijn vaardigheden en talent. Er staan een twaalftal nummers op met bekende (waaronder dus MF DOOM en Murs) en minder bekende (waaronder Jemini, waar hij een volledig album voor heeft geproduceerd) underground rappers. Danger Mouse geeft zijn eigen touch aan twee klassiekers van respectievelijk Nas en Big L met bestaande beats die er perfect bij passen, en remixt een drietal non-hiphop nummers tot smakelijke hiphop. Telkens blijkt hij goed te snappen hoe muziek in elkaar zit, waarbij hij gebruik maakt van leuke samples, de juiste instrumenten en aparte drums om te zorgen dat het nergens gezapig klinkt.
Misschien moet ik hem toch maar weer verhogen...
De eerste artiest die mij echt wist te overtuigen toen ik underground hiphop net begon te ontdekken was MF DOOM, en het eerste album dat dat deed was het album dat hij maakte met de Britse producer Danger Mouse. Danger mouse had ik al hoog aangeschreven staan omdat hij degene is die Demon Days van Gorillaz heeft afgemixt (nota bene het album waardoor ik me ging interesseren in MF DOOM). Doordat de combinatie DANGERDOOM mij zo goed beviel, kwam ik via Youtube bij Somersault. Dit is een remix van het gelijknamige nummer van Zero 7 (whoever that may be) met raps van MF DOOM (volgens mij zelfs zijn alter ego Viktor Vaughn, maar overal wordt DOOM gecredit dus het zal wel). Van het een kwam het ander: voor ik het wist kocht ik op eBay de plaat waar dit nummer op stond, niet geheel toevalligerwijs het Hiphop album van de week.
From Man to Mouse bevat een prima voorproefje van Danger Mouse zijn vaardigheden en talent. Er staan een twaalftal nummers op met bekende (waaronder dus MF DOOM en Murs) en minder bekende (waaronder Jemini, waar hij een volledig album voor heeft geproduceerd) underground rappers. Danger Mouse geeft zijn eigen touch aan twee klassiekers van respectievelijk Nas en Big L met bestaande beats die er perfect bij passen, en remixt een drietal non-hiphop nummers tot smakelijke hiphop. Telkens blijkt hij goed te snappen hoe muziek in elkaar zit, waarbij hij gebruik maakt van leuke samples, de juiste instrumenten en aparte drums om te zorgen dat het nergens gezapig klinkt.
Misschien moet ik hem toch maar weer verhogen...
0
geplaatst: 27 december 2010, 19:56 uur
We gaan hier blijkbaar pas weer in het nieuwe jaar mee verder?
0
geplaatst: 28 december 2010, 00:20 uur
Ik was dit weekend eigenlijk aan de beurt maar door de kerstdrukte heb ik er niet meer aan gedacht. Omdat ik zo snel ook geen album weet sla ik deze keer wel gewoon over. Misschien kan V.B. vast zijn album posten dan hebben mensen wat meer tijd om te luisteren aangezien het volgend volgend weekend oud en nieuw is.
- V.B.
- principal2000
- Silky & Smooth
- panjoe
- MAS
1. P-Dawg
2. Arrie
3. Delars
4. UmindC
5. Jablonski
6. pqt
7. Rene1979
8. FightForMore
9. Colucci_Era
- V.B.
- principal2000
- Silky & Smooth
- panjoe
- MAS
1. P-Dawg
2. Arrie
3. Delars
4. UmindC
5. Jablonski
6. pqt
7. Rene1979
8. FightForMore
9. Colucci_Era
0
geplaatst: 28 december 2010, 03:53 uur
Tuurlijk! Ik had laatst het volgende album toegevoegd:
DJ Wich - The Golden Touch (2008)
DJ Wich - The Golden Touch
Dj Wich is een bekende dj uit Tsjechië die maar eens een poging gewaagd heeft in het productielandje. Het album komt uit 2008 en bevat een hoop bekende artiesten binnen de hiphop wereld, oa Talib Kweli, Dogg Pound, Raekwon, Guilty Simpson, en nog een hoop anderen.
Dit jaar heeft hij ook een album gemaakt samen met Rasco, die ik nog wil beluisteren.
Mochten mensen thuis oud&nieuw gaan vieren, dan is het wel leuk om wat bangers erin te gooien en die zijn op dit album zeker aanwezig!
Anyweg, check it out &zo!
DJ Wich - The Golden Touch (2008)
DJ Wich - The Golden Touch
Dj Wich is een bekende dj uit Tsjechië die maar eens een poging gewaagd heeft in het productielandje. Het album komt uit 2008 en bevat een hoop bekende artiesten binnen de hiphop wereld, oa Talib Kweli, Dogg Pound, Raekwon, Guilty Simpson, en nog een hoop anderen.
Dit jaar heeft hij ook een album gemaakt samen met Rasco, die ik nog wil beluisteren.
Mochten mensen thuis oud&nieuw gaan vieren, dan is het wel leuk om wat bangers erin te gooien en die zijn op dit album zeker aanwezig!
Anyweg, check it out &zo!
0
geplaatst: 29 december 2010, 00:52 uur
Je naam bij actieve of inactieve users zetten. Als je inactief bent krijg je downloadlinkjes via de pm, en hoef je geen albums door te geven.
0
geplaatst: 29 december 2010, 01:02 uur
zoiets?
- V.B.
- principal2000
- Silky & Smooth
- panjoe
- MAS
-klootviool
1. P-Dawg
2. Arrie
3. Delars
4. UmindC
5. Jablonski
6. pqt
7. Rene1979
8. FightForMore
9. Colucci_Era
- V.B.
- principal2000
- Silky & Smooth
- panjoe
- MAS
-klootviool
1. P-Dawg
2. Arrie
3. Delars
4. UmindC
5. Jablonski
6. pqt
7. Rene1979
8. FightForMore
9. Colucci_Era
0
geplaatst: 29 december 2010, 01:03 uur
En als je actief bent wordt er van van je verwacht dat je als je kan de geposte albums luisterd, er op stemt en er eventueel een reactie bij zet.
0
geplaatst: 29 december 2010, 01:07 uur
Ja zo is het goed. Ik heb je boven mij gezet want ik heb mijn beurt deze week overgeslagen. Ik zal je het linkje van het album van deze week doorsturen.
Het weekend van 3 januari post Principal2000 weer een nieuw album.
- V.B.
- principal2000
- Silky & Smooth
- panjoe
- klootviool
- MAS
1. P-Dawg
2. Arrie
3. Delars
4. UmindC
5. Jablonski
6. pqt
7. Rene1979
8. FightForMore
9. Colucci_Era
Het weekend van 3 januari post Principal2000 weer een nieuw album.- V.B.
- principal2000
- Silky & Smooth
- panjoe
- klootviool
- MAS
1. P-Dawg
2. Arrie
3. Delars
4. UmindC
5. Jablonski
6. pqt