Genres / Hip-Hop / Hiphop album van de week
zoeken in:
0
Rene1979
geplaatst: 16 oktober 2011, 15:34 uur
Ik bied u vandaag twee EPtjes aan. De eerste is:
Sons of Sam - The Unbirth EP
Deze groep heeft begin jaren negentig een single uitgebracht, maar de groep had nog een aantal onuitgebrachte tracks. Deze zijn vorig jaar door het Nederlands/Duitse label op vinyl geperst. Helaas waren er maar 250 gemaakt waardoor je deze niet snel zal vinden voor een normale prijs. Hieronder de eerste clip, je kan een jazzy jaren negentig sound verwachten. Mijn inziens een knaller van een plaat die zelfs in mijn top 10 staat.

Sons of Sam - The Unbirth EP (2010)
De tweede is een plaat met wederom nooit eerder uitgebracht materiaal.
Natural Elements - The Demos vol 1
Ook deze is gelimiteerd uitgebracht door Chopped Herring Records. Natural Elements is mijn inziens een van de beste groepen binnen het genre ooit. Lekkere rauwe jaren negentig Hip Hop.
Ook deze crew heeft het nooit helemaal mogen maken. Ze zouden ooit door Tommy Boy worden getekend maar door onbekende redenen is dit nooit gebeurt.

Natural Elements - The Lost Demos Vol 1 (2011)
Linkjes volgen...
Sons of Sam - The Unbirth EP
Deze groep heeft begin jaren negentig een single uitgebracht, maar de groep had nog een aantal onuitgebrachte tracks. Deze zijn vorig jaar door het Nederlands/Duitse label op vinyl geperst. Helaas waren er maar 250 gemaakt waardoor je deze niet snel zal vinden voor een normale prijs. Hieronder de eerste clip, je kan een jazzy jaren negentig sound verwachten. Mijn inziens een knaller van een plaat die zelfs in mijn top 10 staat.

Sons of Sam - The Unbirth EP (2010)
De tweede is een plaat met wederom nooit eerder uitgebracht materiaal.
Natural Elements - The Demos vol 1
Ook deze is gelimiteerd uitgebracht door Chopped Herring Records. Natural Elements is mijn inziens een van de beste groepen binnen het genre ooit. Lekkere rauwe jaren negentig Hip Hop.
Ook deze crew heeft het nooit helemaal mogen maken. Ze zouden ooit door Tommy Boy worden getekend maar door onbekende redenen is dit nooit gebeurt.

Natural Elements - The Lost Demos Vol 1 (2011)
Linkjes volgen...
0
geplaatst: 16 oktober 2011, 15:48 uur
Goede keuze! Ik ken de releases wel maar nog steeds niet geluisterd. Ooh He Got A Afro wel. Erg lekker nummer. De originele 12" is tegenwoordig extreem duur. Natural Elements stond al op mijn nog luisteren lijstje na een eerdere tip van Rene. 

0
Rene1979
geplaatst: 16 oktober 2011, 15:58 uur
Linkjes zijn verstuurd ik hoor graag als er meer een link willen.. Dit zijn toppers jongens.. Meer dan het beluisteren waard.
0
Rene1979
geplaatst: 16 oktober 2011, 16:03 uur
MAS schreef:
Goede keuze! Ik ken de releases wel maar nog steeds niet geluisterd. Ooh He Got A Afro wel. Erg lekker nummer. De originele 12" is tegenwoordig extreem duur. Natural Elements stond al op mijn nog luisteren lijstje na een eerdere tip van Rene.
Er is van Oooh he got a Afro wel een promo rerelease alleen dan moet je een t-shirt kopen en dan krijg je de plaat met unreleased bonus track en instrumentals gratis
Ik heb hem hier liggen en hij is dope!
0
geplaatst: 16 oktober 2011, 19:35 uur
Rene1979 schreef:
Er is van Oooh he got a Afro wel een promo rerelease alleen dan moet je een t-shirt kopen en dan krijg je de plaat met unreleased bonus track en instrumentals gratis
Ik heb hem hier liggen en hij is dope!
(quote)
Ik heb hem hier liggen en hij is dope! Waar? Is dat niet dezelfde als die 7` die je kreeg als je deze EP 2x kocht bij Vinyl Addicts?
0
Rene1979
geplaatst: 16 oktober 2011, 21:19 uur
Nee die 7 zijn twee remixen en die promo is gewoon de 12 met
Een extra track
Een extra track
0
geplaatst: 23 oktober 2011, 16:24 uur
Wel stemmen op de tips beste users (of berichten plaatsen), anders kun je beter niet meedoen aan dit topic. Vandaag mag Harderwiek zijn hiphopalbum van de week droppen.
- Harderwiek
- Timmie
- He$$el_01
- lambf
- MAS
- Silky & Smooth
- panjoe
- Elohim
- R&P
- Principal2000
- Rene1979
- Harderwiek
- Timmie
- He$$el_01
- lambf
- MAS
- Silky & Smooth
- panjoe
- Elohim
- R&P
- Principal2000
- Rene1979
0
geplaatst: 23 oktober 2011, 19:18 uur

Mijn Hiphop album van de week is het jazzy en oldschool To Whom It May Concern... uit 1991, van de groep Freestyle Fellowship.
Hoewel ik denk dat velen van jullie het al kennen, zag ik dat niemand er een stem op uitgebracht heeft. Daarom wil ik het album graag deze week nog een keer onder jullie aandacht brengen en jullie vragen het aandachtig te beluisteren, want het is een 51 minuten lang durend genot.
De groep bestaat uit de vier MC's Aceyalone, Myka 9, P.E.A.C.E., Self Jupiter die elkaar nagenoeg perfect afwisselen en geweldig worden ondersteund door producer J Sumbi.
Voor mij is dit album een pareltje, een groep die met dit album eigenlijk bijna niet onderdoet aan acts als ATCQ, The Pharcyde en Souls of Mischief.
Veel luisterplezier.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 23 oktober 2011, 22:11 uur
Klinkt goed, net zoals de eps van rené! Ik heb tijdelijk computer noch internet (afgezien van mijn telefoon) en loop dus een beetje achter, maar heb de albums van de afgelopen weken wel kort beluisterd. Stemmen doe ik wel als ik ze goed kan beluisteren en mume normaal kan bewandelden.
0
Rene1979
geplaatst: 23 oktober 2011, 23:40 uur
Mooie keuze Harderwiek. Ga ik zeker weer eens beluisteren ondanks dat ik hem al ken heb ik heel veel oudere albums nooit van een stem voorzien 

0
geplaatst: 24 oktober 2011, 00:00 uur
Lijkt mij ook een goede keus! Ken het album wel van naam maar nog nooit gecheckt. Ben erg benieuwd!
0
geplaatst: 24 oktober 2011, 11:53 uur
Ik ken deze van hen nog niet. De opvolger heb ik mijn kast staan, maar luister ik nagenoeg nooit, Ben benieuwd. Opvallend veel nineties albums. Dat juich ik natuurlijk alleen maar toe. Al vind ik het ook leuk om nieuwe hip-hop 'te ontdekken' via dit topic. Al ben ik daar meestal wel kritischer over (het nadeel van het ontbreken van nostalgische sound).
0
geplaatst: 28 oktober 2011, 10:29 uur
Deze week Timmie!
- Timmie
- He$$el_01
- lambf
- MAS
- Silky & Smooth
- panjoe
- Elohim
- R&P
- Principal2000
- Rene1979
- Harderwiek
The Freestyle Fellowship bevalt mij trouwens goed
- Timmie
- He$$el_01
- lambf
- MAS
- Silky & Smooth
- panjoe
- Elohim
- R&P
- Principal2000
- Rene1979
- Harderwiek
The Freestyle Fellowship bevalt mij trouwens goed

0
geplaatst: 29 oktober 2011, 12:19 uur
Nieuw Hip-Hop album van de Week!

Ugly Duckling - Journey to ...
Nou.... ja ik vind dit echt leuke vrolijke hip-hop!
de beats zijn hard, verder redelijk standaard. Ik houd altijd van hip-hop groepen (het doet me met vlagen aan J5 denken). De raps zijn snel. ik wil niet veel meer zeggen. Als je het mij vraagt is het een onbekend en goed album!

Ugly Duckling - Journey to ...
Nou.... ja ik vind dit echt leuke vrolijke hip-hop!
de beats zijn hard, verder redelijk standaard. Ik houd altijd van hip-hop groepen (het doet me met vlagen aan J5 denken). De raps zijn snel. ik wil niet veel meer zeggen. Als je het mij vraagt is het een onbekend en goed album!
0
geplaatst: 29 oktober 2011, 12:26 uur
Ik zal de plaat deze week nog maar eens de kan geven, tijd geleden, staat voorlopig bij mij op een 2,5.
0
geplaatst: 29 oktober 2011, 12:29 uur
Het komt niet in de buurt van J5, maar soms doet het me er aan denken.
0
geplaatst: 29 oktober 2011, 12:42 uur
Deze ken en heb ik al. Het komt meer in de buurt van De La Soul, vind ik dan.
0
geplaatst: 30 oktober 2011, 11:36 uur
Ik ben benieuwd! Ik ken Ugly Ducking alleen van naam. Heb er nog nooit iets van geluisterd.
0
geplaatst: 30 oktober 2011, 12:55 uur
Nou volgens mij heb ik destijds gesteld dat er wel meer dan 10 stemmen mochten zijn als er verder maar weinig users de plaat kennen. En dat is hier het geval, alleen Principal en ik kennen het al.
Edit. gevonden:
Edit. gevonden:
Rhythm & Poetry schreef:
Tot slot: het gekozen album mag niet meer dan 10 stemmen hebben (of je moet zien dat een groot deel van de overige deelnemers de plaat niet kennen).
Tot slot: het gekozen album mag niet meer dan 10 stemmen hebben (of je moet zien dat een groot deel van de overige deelnemers de plaat niet kennen).
0
geplaatst: 30 oktober 2011, 13:24 uur
Lijkt me sterk dat Rene dit niet kent, maar ik vind de 10 stemmen regel ook niet noodzakelijk. Het komt toch bijna nooit voor dat ik het HHAvdW ken. Voor degenen die dit album leuk vinden. De opvolger vind ik helemaal geniaal.
0
geplaatst: 30 oktober 2011, 13:38 uur
Ah, op die manier. Ik zei ook: maar ach! Wist niet dat die regel versoepeld was. 
Ik zal hem sowieso checken, maar verwacht er weinig van. Ben niet van het zomerse, blije. =]

Ik zal hem sowieso checken, maar verwacht er weinig van. Ben niet van het zomerse, blije. =]
0
geplaatst: 4 november 2011, 12:30 uur
Die 10 stemmen reden hebben we toch al maanden geleden versoepeld?
* denotes required fields.