MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Hiphop album van de week

zoeken in:
Oke mensen laat bij deze even weten of je nog van plan bent om serieus mee te doen of niet. Veel mensen laten zich alleen maar zien in dit topic als ze (meestal aangespoord door mij) aan de beurt zijn om een album te posten. Dit schiet niet echt op zo. Als je nog van plan bent om regelmatig de albums te checken en actief deel te nemen zet je naam hieronder:

- Harderwiek
- MAS
- Principal2000
- panjoe
- He$$el_01

(Ik heb mezelf nu even bovenaan gezet maar uiteraard houden we de volgorde van hierboven gewoon aan)

Voor de rest: Geen probleem maar dan kunnen de wel actieve users zichzelf de moeite besparen om iedereen te PMen

Oke mensen laat bij deze even weten of je nog van plan bent om serieus mee te doen of niet. Veel mensen laten zich alleen maar zien in dit topic als ze (meestal aangespoord door mij) aan de beurt zijn om een album te posten. Dit schiet niet echt op zo. Als je nog van plan bent om regelmatig de albums te checken en actief deel te nemen zet je naam hieronder:

- Harderwiek
- MAS
- Principal2000
- panjoe
- He$$el_01
- Timmie

(Ik heb mezelf nu even bovenaan gezet maar uiteraard houden we de volgorde van hierboven gewoon aan)

Voor de rest: Geen probleem maar dan kunnen de wel actieve users zichzelf de moeite besparen om iedereen te PMen

Ik heb nog niet bij veel HHAvdW gestemd maar toch luister ik ze altijd allemaal en ik vind het ook leuk om zelf albums aan te leveren dus. Ik ben in!

Timmie schreef:
Ik heb nog niet bij veel HHAvdW gestemd maar toch luister ik ze altijd allemaal en ik vind het ook leuk om zelf albums aan te leveren dus. Ik ben in!

Goed om te horen, maar wat weerhoudt je dan eigenlijk van een (kort) berichtje en stem?

Het zou inderdaad het beste zijn als iedereen in ieder geval gewoon even een kort stukje bij het album plaatst. Als je niet wilt stemmen is dat je eigen keuze natuurlijk. Als je geen stukje wilt schrijven uiteraard ook, maja.

principal2000 schreef:
(quote)

Goed om te horen, maar wat weerhoudt je dan eigenlijk van een (kort) berichtje en stem?

ik doe er meestal heel lang over om te stemmen , ik ben al bezig hoor! Ik heb het druk dus ik luister de laatste tijd ook iets minder muziek.

wanneer beginnen we weer?

MAS
Dit weekend beginnen we weer. Ik wacht nog tot vrijdag of er nog mensen bij komen en dan zet ik de namen weer in de goede volgorde.

Weet je wat? Ik ga ook eens meedoen. Ik hoop alleen dat ik er genoeg tijd voor ga hebben en dat er geen overload aan old school albums uit het oosten langskomt.

MAS
Leuk! Er komen wel redelijk wat old school albums uit het oosten voorbij. Maar speciaal voor jou zou ik de volgende keer iets anders inbrengen!

Ik heb trouwens al ooit UGK getipt.

Eeuwig respect daarvoor

Actieve deelnemers:
- Harderwiek
- MAS
- Principal2000
- panjoe
- He$$el_01
- Timmie
- bennerd

Top dat je meedoet. Nieuwe mensen zijn altijd welkom en fijn! Zolang jij maar niet teveel old school albums uit het zuiden inbrengt

Daar gaat mijn inbreng

Bennerd en ik gaan die Dirty South representen.

Dit gaat gezellig worden, ik voel het

Ik zal dit topic eens in de gaten gaan houden. Laatste twee jaar luister ik weinig actief meer naar Hip-Hop. Onder andere omdat het forum waar ik zat is opgeheven en daarnaast vind ik het de laatste paar jaar mager.

MAS
Welk forum?

Mb.
Actieve deelnemers:
- Harderwiek
- MAS
- Principal2000
- panjoe
- He$$el_01
- Timmie
- bennerd
- Mb.

panjoe (moderator)
Welkom bennerd, Mb. en Ralph.! Hoe meer zielen, hoe meer invalshoeken, hoe meer diversiteit, hoe meer vreugd!

En zo is het maar net!

Actieve deelnemers:
- Harderwiek
- MAS
- Principal2000
- panjoe
- He$$el_01
- Timmie
- bennerd
- Mb.
- Elohim

Ik kan niet altijd de albums even grondig beluisteren. Soms is het ook echt niks voor mij, en om dan een slechte stem te geven vind ik ook niks, omdat ik het dan vaak niet grondig genoeg heb beluisterd. Maar ik zal mijn best doen! Ik wil sowieso dat album van die kerel van X-Clan nog een paar keer beluisteren. Had al een paar nummers opgezocht toen hij net was gedropt, en dat was niet verkeerd!

Dark Sun Riders is de shit!

MAS schreef:
Welk forum?

Holla-front.com.

Amerikaans forum.

panjoe schreef:
Welkom bennerd, Mb. en Ralph.! Hoe meer zielen, hoe meer invalshoeken, hoe meer diversiteit, hoe meer vreugd!

Topics als deze draaien rond diversiteit. En als ik het lijstje deelnemers zie, dan komt dat zeker in orde

Actieve deelnemers:
- Harderwiek
- MAS
- Principal2000
- panjoe
- He$$el_01
- Timmie
- bennerd
- Mb.
- Elohim
- j.b.b.l

MAS
principal2000 schreef:
Dark Sun Riders is de shit!

Ik ben blij dat het bevalt!

Mooi trouwens ineens een paar nieuwe deelnemers!

MAS
Ik heb morgen waarschijnlijk niet veel op MuMe te vinden dus hier vast de nieuwe lijst. Als zich nog oude deelnemers overnieuw aanmelden zal ik ze er weer tussen zetten.

- Panjoe
- Elohim
- Principal2000
- Harderwiek
- Timmie
- He$$el_01
- bennerd
- Mb.
- j.b.b.l
- MAS

He$$el_01 schreef:
Hier dan mijn album van de week.

A.B.N. - It is What it is
(afbeelding)

Er waren de laatste paar weken redelijk wat jaren '90 albums, maar ik heb er voor gekozen om een album te posten dat een paar jaar geleden is uitgekomen. Tevens gaan we voor dit album naar het zuiden van de U.S.A, namelijk Houston. Het album is van Assholes By Nature (A.B.N.). Dit is een rapduo bestaande uit Z-Ro The Crooked en Trae The Truth. Twee rappers die een behoorlijk grote naam hebben in de Dirty South scene en dan vooral in Houston zelf. Z-Ro rapt al vanaf 1998 en zijn neef Trae kwam met zijn eerste album in 2003, maar was ook al te horen op het eerste album van Z-Ro. Dit is het tweede album van het duo en het is voor beide rappers het grootste succes qua verkoop.

Trae en Z-Ro staan beide bekend om hun snelle flow. Op dit album zal die ook veel te horen zijn. Naast het feit dat hij een goede flow heeft kan Z-Ro ook redelijk goed zingen. Zijn stem is ook wat 'zuiverder' dan die van Trae. Uiteraard staat op dit album ook weer een aantal gastverses uit Houston, zoals het hoort op een H-Town album. Onder andere Jay'Ton (Broertje van Trae) en de H-Town legende Big H.A.W.K.

Ondanks dat Houston toch bekend staat om zijn 'Dirty South' beats en Z-Ro en Trae hier ook vaak aan mee doen, bestaat dit album voor het grootste gedeelte uit rustigere beats. De teksten zijn wel typisch Dirty South, in de zin dat ze niet heel diepgaand zijn. Beide rappers bezitten echter wel een redelijk goede delivery, dus dit hoeft niet storend te zijn.

Ik hoop hiermee de Dirty South en Houston toch een beetje te promoten, aangezien ik vaak vind
dat die hier een beetje onderschat worden.

Deze ga ik sowieso checken. 'Restless' van Trae is 1 van mijn favo Dirty South albums!

Moet je zeker doen dan.

Ik heb nog wel een torrentlink voor je en als je een gewone downloadlink wilt zou je MAS nog kunnen PM'en.

Laatste album Dark Sun Rider was van MAS, toch?
Dusssss.....
Is Panjoe dit weekend aan de beurt?

Gast
geplaatst: vandaag om 13:48 uur

geplaatst: vandaag om 13:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.