MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Hiphop album van de week

zoeken in:
Foei Timmie! Ik zie nu pas dat je nog helemaal niet hebt gestemd op albums van Too $hort. Als je ze nog niet kent (het zijn er flink wat), dan raadt ik je aan ook hieraan te beginnen. Qua lyrics is het niks waard, maar Too $hort bracht de echte funk, hoor. Wel veel jatwerk van Parliament / Funkadelic, maar dat deert niet.

MAS
Niks mis met een beetje gangster rap. Net even Welcome To The Ghetto gecheckt. Vet nummer, ben benieuwd naar de rest van het album.

@principal2000 Tegenwoordig ben ik niet zo meer in de G-funk maar ik zal het is bekijken! bedankt.

nog even een vraagje ik heb paar dagen een geweldig album ontdekt wat ik wil gebruiken als HHAvdW nu heeft het wel 40 stemmen maar niemand die mee doet heeft er op gestemd. Geen probleem?

Voor mij geen probleem, hoor. Het gaat erom dat de deelnemers aan dit topic iets nieuws luisteren / ontdekken. Maar ik weet niet hoe de rest erover denkt.

Linkjes zijn zojuist verstuurd. Laat het me weten als er iets mis is gegaan / als ik je ben vergeten.

Timmie schreef:
maar niemand die mee doet heeft er op gestemd

Ik denk dat je het om die reden wel zou mogen inzenden.

MAS
Het is eigenlijk niet de bedoeling maar ik heb er ook geen problemen mee. Als het een wat bekender album is heb je wel een kans dat mensen het toch al kennen of ooit beluisterd hebben.

panjoe (moderator)
Dat zijn wel albums die andere mensen zonder hulp ook wel kunnen vinden... Maar als het af en toe gebeurt en niemand erop heeft gestemd zie ik ook geen probleem.

Mb.
Niemand die zijn weg kan vinden met Sole - Bottle of Humans heb ik zo het idee.

Ik zal er binnenkort even aan beginnen. Ik heb weer tentamenperiode, dus ik heb maar weinig tijd om een heel album te luisteren. Ik zal dus binnenkort wel weer drie albums achter lopen.

Mb. schreef:
Niemand die zijn weg kan vinden met Sole - Bottle of Humans heb ik zo het idee.

De meeste deelnemers aan dit topic, inclusief mijzelf, hebben het druk volgens mij. Het is vrij normaal dat pas 2/3 weken later een berichtje en stem wordt gegeven aan een album!

Mb.
Ik geef het enkel aan, want na een nieuwe opstart van dit initiatief verwacht je toch wat enthousiasme van mensen die echt hebben aangegeven hier mee aan de gang te gaan. Ik bewandel nu de paden van de hypocrisie, want ik heb het album eveneens niet beluisterd, maar als je echt geen gaatje kan vinden om het album op zijn minst één keertje te beluisteren had je jezelf in deze nieuwe opstart niet moeten opgeven. Beetje bot om zo mijn punt te maken, maar dat is volgens mij wel de reden waarom dit initiatief de vorige keer min of meer ten einde liep. Nogmaals, ik wil niet flauw doen, maar geef het enkel aan.

Op dit moment heb ik het dus druk. Over een paar weken niet meer en dan kan ik dus meerdere albums achter elkaar luisteren. Komt dus wel goed.

Het klopt wel wat je zegt hoor, Mb., dit topic had veel levendiger kunnen zijn als iedereen gewoon iedere week het album eens zou draaien.

Maar helaas lukt dat veelal niet. Ook niet bij mij Maar ik zou de drie albums binnenkort wel eens in de spelert moeten proppen.

panjoe (moderator)
Een beetje een dooddoener, maar zo werkt het nou eenmaal in dit topic. Over het algemeen zijn de mensen die hieraan meedoen niet zo stipt en ook niet zo consequent, zo leert de ervaring. Ook ikzelf, als één van de meer langdurige en actieve deelnemers, maak mij hieraan schuldig: ik heb de afgelopen week bijvoorbeeld 5 albums gedraaid die ik weken tot maanden geleden een keertje was vergeten te beoordelen voor dit topic. Ik kwam laatst een album van The Coup tegen dat ik maanden geleden eens had voorgedragen, en die was van alle deelnemers zelfs alleen maar door principal beoordeeld...

In dit geval begint een beter topic toch echt bij jezelf. Je doet natuurlijk deels mee aan dit topic om andere mensen dingen te laten ontdekken, maar in de eerste plaats om zélf dingen te ontdekken. Degenen die het belangrijk vinden dat de albums consequent en z.s.m. worden gerate en becommentarieerd (waaronder ikzelf) doen er dan toch het beste aan om dat zelf te doen, en te hopen dat anderen hun voorbeeld volgen. Volgens mij beleven zij ook het meeste plezier aan dit topic.

Klopt helemaal. En van zolang er mininum twee deelnemers zijn aan dit topic, kan het ook gewoon zonder problemen doorgaan.

Mijn beoordelingen volgen ALTIJD; alleen in de week zelf is niet altijd mogelijk. Mb., je weet hoe het gaat. Ook bij het SAvdW zie je hetzelfde terug. Zolang iedereen maar op redelijke termijn een stem en reactie bij het album plaatst, ben ik tevreden. Soms heb je wat meer tijd of is een album minder toegankelijk dan andere keren. Ik luister een album ook altijd meerdere keren, zodat ik een onderbouwde reactie en stem kan geven.

panjoe schreef:
Ik kwam laatst een album van The Coup tegen dat ik maanden geleden eens had voorgedragen, en die was van alle deelnemers zelfs alleen maar door principal beoordeeld...

Ook door mij.

panjoe (moderator)
Nee, die had Harderwiek aangedragen ik had deze ingestuurd, maar toen deed jij nog niet mee...

Ow

Naja, ik zal in ieder geval proberen om na mijn tentamens elk album in de week zelf al de beoordelen en een reactie er bij te plaatsen.

Check ook '187 He Wrote' van Spice 1.

MAS
principal2000 schreef:
Mijn beoordelingen volgen ALTIJD; alleen in de week zelf is niet altijd mogelijk. Mb., je weet hoe het gaat. Ook bij het SAvdW zie je hetzelfde terug. Zolang iedereen maar op redelijke termijn een stem en reactie bij het album plaatst, ben ik tevreden. Soms heb je wat meer tijd of is een album minder toegankelijk dan andere keren. Ik luister een album ook altijd meerdere keren, zodat ik een onderbouwde reactie en stem kan geven.

Ik denk dat ik op wat enkele albums tijdens vakanties of erg drukke weken na bijna alle albums die voorbij zijn gekomen al heb beoordeeld. Ik lig wel regelmatig 1 of 2 weken achter met mijn beoordeling.

Ik heb mijn laatste SE-week achter de rug. Dus nu heb ik weer tijd tot aan de examens, maar die zullen niet al teveel tijd in beslag nemen (in mijn geval dan ).

- Principal2000
- Harderwiek
- Timmie
- He$$el_01
- bennerd
- Mb.
- j.b.b.l
- MAS
- Panjoe
- Elohim
- Colucci_Era

Mb.

Bij mij speelt deze week ook nog eens mee dat ik de zwarte lijst op radio 6 veel aan het luisteren ben. Maar ik lig maar 1 album achter aangezien ikzelf Spice-1 heb aangedragen.

Ralph. schreef:
Check ook '187 He Wrote' van Spice 1.

Ik weet niet of die voor iedereen hier even goed gaat bevallen. Het is wel een veelzijdiger album dan het debuut, maar laten we eerst maar eens zien wat de meningen over dat album zijn.

panjoe (moderator)
Welkom terug Colucci_Era

Fijn, nog een deelnemer

Ik heb overigens twee van de drie platen beluisterd. Mijn bevinden kleef ik straks wel bij de albums. Spice 1 komt er binnenkort aan.

Aangezien ik het komend weekend erg druk heb, weet ik nog niet of ik het ga redden om het album te posten, vandaar dat ik het vandaag vast doe. Deze week een vrij recent album:

ArtOfficial - Fist Fights and Foot Races (2008)

(afbeelding)

De band ArtOfficial, die alleen maar gebruikt maakt van live instrumentatie, bestaat uit de leden Danny Perez (Keyboard), Ralf Valencia (Bass), Manny Patino (Drums), Keith Cooper (Saxophone) en de twee MC's Newsense en Logics. De groep heeft imo de bijna perfecte balans gevonden tussen jazz en hiphop. Dit album, dat ik de laatste maanden zo ben gaan waarderen dat het inmiddels een plaatsje in mijn top 10 heeft weten te bemachtigen, heeft een geweldige instrumentatie die een sfeervolle sound uitademt. De afwisseling van de twee MC's, die beide een gehele andere stem hebben, zorgt ervoor dat het album erg interessant blijft. Daarbij weten beide heren het in hun teksten ook interessant te houden.

Hoop dat het jullie bevalt, zag dat nog niemand erop gestemd had!

Mb.
Ik ken het album al, maar ik zal hem nogmaals beluisteren voordat ik een stem geef.

Spice 1 is er ineens ook door. Tot nu toe de beste inzending

De beschrijving van ArtOfficial klinkt interessant.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:37 uur

geplaatst: vandaag om 17:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.