MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Hiphop album van de week

zoeken in:
MAS
Dit bericht stuurde ik gisteren morgen naar Harderwiek maar was eigenlijk in dit topic bedoeld.

Leuk dat er eens een band voorbij komt.

Na het weekend komen mijn beoordelingen van Sole en Spice 1. Vooral Sole moet ik nog een paar keer luisteren om een mening te vormen. Het is niet echt een toegankelijk album maar op zich kan ik het wel waarderen.

Inmiddels heb ik Sole en Spice 1 beroordeeld dus ben ik weer bij.

Dit ga je niet menen Dit album was mijn HHAvdW geworden... gelukkig had ik nog een andere op zak!

MAS
Beter dat album kende ik al. Is sowieso wel een beetje bekend denk ik vanwege Sluggo. Heb het toevallig naar aanleiding van die review weer overnieuw gedownload.

MAS schreef:
Heb het toevallig naar aanleiding van die review weer overnieuw gedownload.

Ook Sole had ik daar trouwens al behandeld

Downloadtips verwijderd. De volgende keer graag via pm doen.

panjoe (moderator)
Excuses, ik dacht dat het wel mocht zolang je geen links naar een bestand postte.

Goh, het was op het randje Praten over verschillende (illegale) downloadbronnen hoeft ook niet. Niemeerdoenjoh.

panjoe (moderator)
Understood, ik zal erop letten .

MAS
Dat Artofficial album bevalt me erg goed.

panjoe (moderator)
Ik heb hem vandaag ook even gedraaid, lekker jazzy ! Doet me erg denken aan Justice System, en dat is positief. Nog een keertje luisteren en dan beoordeel ik hem.

Fijn om te horen mannen!

Mb.
ArtOfficial is ook een exponent van Justice System, maar wat mij betreft zeker niet een van de beste.

Mijn reactie volgt binnenkort nog.

Artofficial gaat zeker geen onvoldoende worden. Ik vraag me alleen af wat de houdbaarheid van het album is. Dus nog een paar luisterbeurten om dit te achterhalen en mijn punt te geven.

Vandaag 2 oude HHAvdW beluisterd en gestemd (Autumn in Sound, Strictly Ghetto EP)! HHAvdW komt altijd in het weekend toch? Dan krijgen jullie morgen mijn HHAvdW en ik vind het tot nu mijn beste!

MAS
Ja het komt altijd in het weekend.

- Timmie
- He$$el_01
- bennerd
- Mb.
- j.b.b.l
- MAS
- Panjoe
- Elohim
- Colucci_Era
- Principal
- Harderwiek

Ok Hier komt mijn HHAvdW
One Be Low - S.O.N.O.G.R.A.M.

(afbeelding)

Ik kwam het album tegen op deze site. Het is echt een dope album!
De Beats op dit album zijn erg goed, de beste track vind ik "Enecs Eht No Kcab" De beat is geweldig en er word lekker rustig op gerapt. Soms doet dit album me denken aan Masta Ace, Luister bijvoorbeeld maar eens naar de track "Ghetto" en "H.O.O.D" van Masta Ace.
Ik hoop dat jullie het ook wat vinden!
Zoals ik al had gezegd heeft dit album al 43 stemmen maar geen van jullie hebben er nog op gestemd.

Tim

Ok, goed album. Ik ken hem wel al redelijk, maar heb inderdaad nooit gestemd omdat ik het niet heel vaak heb geluisterd. Dat was eigenlijk omdat de nummers bij mijn download allemaal door elkaar stonden en ik had geen zin om ze in de goede volgorde te zetten.

The UNDERground en Rocketship zijn wel gewoon klassiekers.

Mb.
Weer een album dat ik al ken, maar enfin, dan kan ik eens beginnen aan Sole.

Die staat bij mij al langer op het lijstje. Heeft hij ineens een iets hogere prioriteit gekregen

Mb. schreef:
Weer een album dat ik al ken, maar enfin, dan kan ik eens beginnen aan Sole.

Eh.....en Spice-1 dan? Ik ben benieuwd of je die kende en wat je ervan vindt. Het is wel een redelijk bekende artiest dus het zou me eigenlijk verbazen als je het niet kent, maar misschien ben je wel helemaal niet van de gangstarap en heb je het angstvallig vermeden.

MAS
Timmie schreef:
Ok Hier komt mijn HHAvdW
One Be Low - S.O.N.O.G.R.A.M.

(afbeelding)

Ik kwam het album tegen op deze site. Het is echt een dope album!
De Beats op dit album zijn erg goed, de beste track vind ik "Enecs Eht No Kcab" De beat is geweldig en er word lekker rustig op gerapt. Soms doet dit album me denken aan Masta Ace, Luister bijvoorbeeld maar eens naar de track "Ghetto" en "H.O.O.D" van Masta Ace.
Ik hoop dat jullie het ook wat vinden!
Zoals ik al had gezegd heeft dit album al 43 stemmen maar geen van jullie hebben er nog op gestemd.

Tim

Ik ken alleen het album Masters Of The Universe dat hij met Binary Star heeft gemaakt. MotU is in ieder geval erg tof dus ik ben zeer benieuwd naar dit album.

panjoe (moderator)
Wat MAS zegt .

bennerd schreef:
Die staat bij mij al langer op het lijstje. Heeft hij ineens een iets hogere prioriteit gekregen

Same here. Heb van zijn album van afgelopen jaar wel het een en andere geluisterd, maar was ik niet echt van overtuigd. Zullen zien!

Al meerdere keren in het verleden voorbij zien komen op sites, maar nooit geluisterd. Nu maar eens keer doen dan!

Van het weekend weer eens voor het eerst in lange tijd Spice 1 albums geluisterd.

Ik ken niks van Binary Star, dus als dit album mij bevalt zal ik daar ook maar eens iets van checken. Ben benieuwd.

He$$el jij post vandaag nog een album of.... ?

Jup, nog even geduld. Eerst paasontbijt en shit...

Hier is hij dan. Het hiphop album van de week.

Debaser - Back To Work

(afbeelding)

Ik denk dat bijna iedereen hier op een lekker Dirty South album had gehoopt, maar helaas. Dit keer even niet.

Debaser bestaat uit Ethic en Sapient, twee rappers van de groep Sandpeople. Na het hhavdw van Elohim gaan we dus nog een keer de Sandpeople hoek in. Debaser heeft tot nu toe drie albums uit gebracht. Dit is het tweede album uit 2009. Het is een gratis album die je van hun site kan downloaden.

Het album is redelijk kort, net iets meer dan 30 minuten. De beats zijn (geloof ik) allemaal gemaakt door Sapient en Ethic is de rapper. De sound is erg vergelijkbaar met de albums van Sandpeople zelf en dit is zeker niet erg. Je merkt duidelijk dat deze mannen talent hebben. De raps zijn het hele album erg sterk. Ethic heeft een rustige flow en een aangename stem. Dit zorgt er voor dat je lekker luistert en dat het niet erg is dat er niet zo veel gastartiesten op staan. Sapient bezorgt twaalf beats die van een constant hoog niveau zijn. Ze zijn nergens echt hoogstaand, maar ze passen perfect bij Ethic waardoor het een goed geheel is.

He$$el_01 schreef:
Ik denk dat bijna iedereen hier op een lekker Dirty South album had gehoopt, maar helaas. Dit keer even niet.

Maar naar deze plaat ben ik ook wel benieuwd. Sapient staat al een heel lange tijd op het lijstje.

Net mijn stem en bericht geplaatst bij het album van One.Be.Lo. Ik ga meteen beginnen aan het nieuwe album van de week. De albums van Sandpeople staan al langer in mijn nog te luisteren lijst (zoals een miljoen andere albums ).

Gast
geplaatst: vandaag om 15:52 uur

geplaatst: vandaag om 15:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.