Genres / Hip-Hop / Hiphop album van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 8 april 2012, 20:21 uur
Honest Racket moet je ook zeker luisteren als je iets van Sandpeople wilt luisteren. Ik wilde die eerst doen als hhavdw, maar Elohim kent die al (en misschien nog wel meer mensen hier maar toen heb ik niet meer verder gekeken).
0
geplaatst: 12 april 2012, 21:08 uur
Debaser!
Oh dit album luistert echt zo lekker weg!
Er is iets mee.
Oh dit album luistert echt zo lekker weg!
Er is iets mee.
0
geplaatst: 12 april 2012, 22:12 uur
@Hessel, leuk dat je aan me hebt gedacht, maar deze ken ik ook al.
Desalniettemin, leuk om em weer eens op te zetten! Is wel zo'n album dat ik regelmatig vergeet.
Desalniettemin, leuk om em weer eens op te zetten! Is wel zo'n album dat ik regelmatig vergeet.
0
geplaatst: 12 april 2012, 22:22 uur
Haha oke, balen man. Je had niet gestemd vandaar.
Dan moet ik de volgende keer toch maar weer richting de Dirty South gaan hè.
Dan moet ik de volgende keer toch maar weer richting de Dirty South gaan hè.

0
geplaatst: 13 april 2012, 17:38 uur
Dit weekend is Bennerd aan de beurt!
- bennerd
- Mb.
- j.b.b.l
- MAS
- Panjoe
- Elohim
- Colucci_Era
- Principal
- Harderwiek
- Timmie
- He$$el_01
- bennerd
- Mb.
- j.b.b.l
- MAS
- Panjoe
- Elohim
- Colucci_Era
- Principal
- Harderwiek
- Timmie
- He$$el_01
0
geplaatst: 13 april 2012, 17:41 uur
0
geplaatst: 13 april 2012, 18:42 uur
Oh shit, dat wordt lastig kiezen... Ik denk dat ik voor een rasecht backpack-plaatje ga.
0
geplaatst: 14 april 2012, 00:15 uur
Ik ga er waarschijnlijk nooit echt uitkomen. Ik zat te denken aan iets lomps (uit de Lex Luger-stal), iets vaags (uit de ASAP Mob-stal) of een boel op MusicMeter onbekende southern-platen. Ik ga voor dat laatste.
He$$el heeft in feite al half onder mijn duiven geschoten door A.B.N. in te zenden, maar aangezien er tien jaar en een wereld van verschil zit tussen de plaat die hij plaatste en de plaat die ik jullie zal geven, kan het nog door de beugel.
Het zal jullie niet verbazen dat ik jullie wat meer wil laten kennismaken met de stroming die op MusicMeter helaas gruwelijk hard onderschat wordt: southern hiphop. Jammer, want het is sowieso mijn favoriete subgenre in hiphop. Het tekstuele aspect wordt iets meer naar de achtergrond gedrongen en maakt plaats voor meer muzikale beats (dus geen kale east coast) en een heerlijk warme sfeer (meer dan bij west coast).
Om jullie een voorproefje te geven van southern hiphop, geef ik jullie het debuut van ABN's helft, nl. Z-Ro - Look What You Did to Me. Klinkt een stuk anders dan het latere werk dat Z-Ro leverde: op die plaat klinkt het nog veel rauwer. Z-Ro klinkt met momenten helemaal paranoïde en geeft de luisteraar een kijk in zijn donkere visie op de wereld. Af en toe klinkt hij als een zuiderse 2Pac.
De beats zijn dan weer heel erg warm en bijna troostend. Zo'n nummer als Life Story... Prachtig gewoon. Maar goed, volgens mij hemel ik de plaat veel te veel op.
Z-Ro - Look What You Did to Me (1998)
He$$el heeft in feite al half onder mijn duiven geschoten door A.B.N. in te zenden, maar aangezien er tien jaar en een wereld van verschil zit tussen de plaat die hij plaatste en de plaat die ik jullie zal geven, kan het nog door de beugel.
Het zal jullie niet verbazen dat ik jullie wat meer wil laten kennismaken met de stroming die op MusicMeter helaas gruwelijk hard onderschat wordt: southern hiphop. Jammer, want het is sowieso mijn favoriete subgenre in hiphop. Het tekstuele aspect wordt iets meer naar de achtergrond gedrongen en maakt plaats voor meer muzikale beats (dus geen kale east coast) en een heerlijk warme sfeer (meer dan bij west coast).
Om jullie een voorproefje te geven van southern hiphop, geef ik jullie het debuut van ABN's helft, nl. Z-Ro - Look What You Did to Me. Klinkt een stuk anders dan het latere werk dat Z-Ro leverde: op die plaat klinkt het nog veel rauwer. Z-Ro klinkt met momenten helemaal paranoïde en geeft de luisteraar een kijk in zijn donkere visie op de wereld. Af en toe klinkt hij als een zuiderse 2Pac.
De beats zijn dan weer heel erg warm en bijna troostend. Zo'n nummer als Life Story... Prachtig gewoon. Maar goed, volgens mij hemel ik de plaat veel te veel op.
Z-Ro - Look What You Did to Me (1998)
0
geplaatst: 14 april 2012, 01:28 uur
Tof album. Ik ken hem al omdat ik nonkel Corin laatst vroeg om Southern hiphop tips.
De mensen die A.B.N. leuk vonden kunnen dit denk ik ook wel waarderen.
0
geplaatst: 14 april 2012, 10:04 uur
Ik vrees ervoor. Ik ben niet van de southern hiphop, maar misschien valt dit mee.
0
geplaatst: 14 april 2012, 10:35 uur
MAS schreef:
Dan gaat het voor mij niet al te best uitpakken vrees ik. Bij A.B.N. vond ik Z-Ro zijn flow al niet heel fijn, hoop dat hij er op zijn soloproject wat meer van maakt. Leuke beschrijving van Bennerd, dat wel.
0
geplaatst: 14 april 2012, 19:59 uur
Alweer een artiest waar ik al langer iets van wil checken. Southern hiphop kan er altijd in bij mij.
0
geplaatst: 18 april 2012, 11:57 uur
Persoonlijk geniet ik momenteel heel erg van de nieuwe Mickey Factz mixtape Mickey Mau5. Iemand die deze al heeft geluisterd?
0
geplaatst: 19 april 2012, 14:19 uur
Ga ik checken. Op Rapreviews zijn ze ook altijd positief over Z-Ro!
0
geplaatst: 19 april 2012, 14:39 uur
Ik heb nog zoveel te beluisteren... Drukke weken! Hoop dat ik snel weer wat kan inhalen.
Z-Ro heb ik altijd erg veel op Tupac vinden lijken qua stemgebruik en ook qua flow, maar dan wel zoals Bennerd zegt met een zuiders accent.
Niet heel erg positief voor mij, maar ach!
Ik verwacht niet veel hiervan, jammer genoeg...
Z-Ro heb ik altijd erg veel op Tupac vinden lijken qua stemgebruik en ook qua flow, maar dan wel zoals Bennerd zegt met een zuiders accent.
Niet heel erg positief voor mij, maar ach!
Ik verwacht niet veel hiervan, jammer genoeg...
0
geplaatst: 21 april 2012, 17:26 uur
Dit weekend Mb.!
- Mb.
- j.b.b.l
- MAS
- Panjoe
- Elohim
- Colucci_Era
- Principal
- Harderwiek
- Timmie
- He$$el_01
- bennerd
- Mb.
- j.b.b.l
- MAS
- Panjoe
- Elohim
- Colucci_Era
- Principal
- Harderwiek
- Timmie
- He$$el_01
- bennerd
0
Mb.
geplaatst: 22 april 2012, 12:32 uur
Na vier albums geprobeerd te hebben toe te voegen heb ik de hoop opgegeven en ben ik gegaan voor een plaat die wel op MusicMeter staat, en dat is deze: Mad Kap - Look Ma Duke, No Hands! Veel plezier.
0
geplaatst: 23 april 2012, 12:14 uur
Ik ben benieuwd, zal hem vanavond eens een eerste luisterbeurt geven. Kende de groep nog niet...
0
geplaatst: 23 april 2012, 15:10 uur
MAS heeft me om gepraat, ik doe weer mee met dit topic:
- j.b.b.l
- MAS
- Panjoe
- Elohim
- Colucci_Era
- Principal
- Harderwiek
- Timmie
- He$$el_01
- bennerd
- Mb.
- R&P
- j.b.b.l
- MAS
- Panjoe
- Elohim
- Colucci_Era
- Principal
- Harderwiek
- Timmie
- He$$el_01
- bennerd
- Mb.
- R&P
0
geplaatst: 23 april 2012, 15:12 uur
Ik luister Madkap nu. Klinkt goed! Net als Debaser trouwens. Mijn beoordeling daarvan komt nog.
0
geplaatst: 27 april 2012, 21:30 uur
Deze week wil ik aandacht schenken aan, in mijn ogen de meest ondergewaardeerde hip hop duo allertijden, D.J Jazzy Jeff & The Fresh ...

Downloadlinks worden later vanavond verstuurd.

Downloadlinks worden later vanavond verstuurd.
0
geplaatst: 27 april 2012, 21:41 uur
Altijd al wat van dit duo willen beluisteren, mooie mogelijkheid.
0
geplaatst: 27 april 2012, 22:06 uur
Deze heb ik nog niet! Moet een goed en vooral ook grappig album zijn. Dit duo was echt wel leuk in hun beginperiode.
0
geplaatst: 28 april 2012, 00:00 uur
Ik ken alleen maar Rock The House en Code Red. 2. Allebei degelijke albums maar niet heel speciaal. Ben benieuwd of deze me beter bevalt.
0
geplaatst: 28 april 2012, 12:24 uur
Ik heb deze al eens eerder geluisterd. Ik vond er niet veel aan, maar ik zal hem nog een keer beluisteren.
* denotes required fields.