MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Hiphop album van de week

zoeken in:
MAS

(afbeelding)

Het nieuwe hiphop album van de week is van Just-Ice. De man die in '86 al back to the oldschool ging. Een oldschool hiphop klassieker met beats van Mantronix!

Ik zal de plaat nog eens beluisteren. Lang geleden. Wel een prima plaat trouwens, heb het zelf op 3,5* staan. Ook dit wordt een rustige week.

Heeft er iemand voor mij een andere link van DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince? Ik heb j.b.b.l. al hierover gePMt, maar zonder reactie. Een nieuwe link kan uiteraard via de PM verstuurd worden. Alvast bedankt.

MAS
Bij mij deed die het ook niet. Ik heb hem zelf via een torrent gedownload dus kan je er niet bij helpen.

Ik heb het ondertussen het album binnen. Bedankt voor de reacties.

panjoe (moderator)
Ik had hem ook nog wel gehad, maar je hebt hem nou toch al...

Vraagje aan moderators of andere mensen die het weten:
Het album van de volgende week is door de artiest gratis beschikbaar gesteld. Dit deed hij echter via megaupload (waardoor het album nu dus verwijderd is). Het is voor zover ik kan overzien nergens te koop, en is dus ook niet voor commerciële doeleinden gemaakt. Kan ik de downloadlink vanaf een andere site dan gewoon hier neerzetten? Wel zo gemakkelijk is dat namelijk.

Biedt de artiest de plaat dan niet aan via zijn eigen site/bandcamp? Want dan kun je daar gewoon naar linken.

panjoe (moderator)
Voorzover ik kan overzien niet, alle sites die ik kan vinden linken naar die megaupload .

We hebben liever dat users hier geen illegale downloadlinks posten. Hier is het een speciaal geval, omdat de artiest het album zelf geüploaded heeft, maar het is beter dat je de link niet in dit topic, maar gewoon via pm post.

Links naar officiële, legale sites zoals Datpiff, Bandcamp en dergelijke zijn wel toegestaan, maar als de downloadbron illegaal is, doe je het beter niet hier.

panjoe (moderator)
Het hiphop album van deze week is Heems - Nehru Jackets.

(afbeelding)

Hierover schreef ik in februari:
panjoe schreef:
Sterke mixtape van Himanshu, m.i. de beste rapper van Das Racist, geproduceerd door Mike Finito. Heems rapt over redelijk duistere, electronische beats (zoals we die al gezien hebben bij menig nummer op DR's albums) met droge punchlines en cultuurverwijzingen, waarbij hij vaak over de grens tussen het grappige en het melige heen gaat. Het zou kunnen dat sommigen die droogheid niet (willen) bevatten, of niet zo van zijn associatieve klankrijm houden, maar als je al een beetje met de stijl van Das Racist bekend bent en de heren kan waarderen is dit zeker een aanrader.

En zo is het. Ik denk niet dat dit bij iedereen in de smaak zal vallen, maar dit topic is er immers ook deels voor bedoeld om in contact te komen met hiphop die je gewoonlijk niet zou luisteren. En dit is nogal aparte shit.

Veel luisterplezier!

In ieder geval fijn dat je het eens bent met jezelf.

Rhythm & Poetry schreef:
In ieder geval fijn dat je het eens bent met jezelf.

En zo is het.

Ik loop al weer vier albums achter geloof ik. Deze week maar even wat hhavdw albums luisteren.

MAS
Ik ga Elohim nu een PM sturen.

- Elohim
- Colucci_Era
- Principal
- Harderwiek
- Timmie
- He$$el_01
- bennerd
- Mb.
- j.b.b.l
- MAS
- Panjoe

Ooooeeeh! Weer een die ik vergeten ben! Ik loop inderdaad ook erg achter... Heb over twee weken ofzo mn laatste tentamens, daarna kan ik een mooie inhaalslag maken.

Ik ben nu een album aan het uploaden (staat niet op internet). Staat al op MuMe, maar ik laat nog heel even een verrassing wat het is!

Ik gok dat niemand hier er van gehoord heeft. Ook gok ik dat niemand hier dit album van mij had verwacht (niet vergelijkbaar met mijn gebruikelijke Slug/Grieves/Sole-smaak).

Slumplordz - Sunnmoonsekt

Wat weet ik toch weinig over deze mensen, en wat is er weinig te vinden. Voor zover ik weet een duo uit het westen van de US die eind jaren '90 is begonnen met muziek maken. Nu over de muziek. Het is lastig te vangen in vergelijkingen, omdat ik weinig vergelijkbaars heb gehoord. Op zich zijn de drums best typisch voor die tijd, harde bass, verder weinig speciaals. De samples en melodieën zijn echter wel vaker apart. Om nou te zeggen dat ze jazzy, soulvol of weetikvalwat zijn, lijkt me te ver gaan, maar ze stappen vaak wel af van de typische hiphop instrumentatie. Soms space-achtige geluidjes, dan weer een vaagklinkende gitaar, dan weer een (matig gemixte, maar niet vervelende) viool-synthesizer. Anyway, we kunnen verschillende dingen zeggen over de beats, maar over het algemeen laten ze je hoofd heen en weer gaan.

Qua flow zit het allemaal lekker in elkaar. Ik weet niet of iedereen hier het zal kunnen waarderen, maar ik kan erg genieten van het stemgeluid en de flows.

"Pray you might get hit by the sunnray, I'm Qwaze,
Riding on these niggas like a runway, relentless,
My status on the microphone is Raw Apparatus"

Op zich zijn het niet de beste regels die je hebt gelezen. Zet ze echter in de context, en het wordt heel anders. Op een beat met drums die MF DOOM-stijl dof klinken (dan heb ik het alleen over de dofheid van de drums, voor de rest lijkt het er weinig op), een robot-achtige flow en vage geluiden komt het echt tot leven.

Wat je ook zegt, er is instrumenteel gezien genoeg verschillends aan te treffen om interessant te blijven.

Het compleet geschifte (mede door de "No! Nonononono!" en "Just to calm your nerves down" samples in het begin, met de MCs die met de drums mee dreunen "Boom, boom", maar vooral het vreemde "Here comes the sun" sample dat het heel korte refreintje vormt) Here Comes Tha Sunn wordt afgewisseld met... tsja... eigenlijk ook simpelweg vage tracks als Qwaze / D.Mic en Adventures (met het leuke "Adventures... In Time, and space").

Kortom is het een vet album, met donkere, bass-driven beats, lekkere flows en af en toe erg vette teksten.

Ik loop ook wel weer heel erg achter. Ik heb deze weken ook tentamens en daarna ga ik me hier maar even op concentreren.

Als het goed is, zijn alle links nu verstuurd!

Niks ontvangen. Ben ik nu zwanger?

Oh sorry! Ik heb iedereen een link verstuurd die in dit lijstje stond:
- Elohim
- Colucci_Era
- Principal
- Harderwiek
- Timmie
- He$$el_01
- bennerd
- Mb.
- j.b.b.l
- MAS
- Panjoe

Vandaar.

Linkje komt er aan dan!

Dat is dan een oud lijstje. Maar het is de schuld van MAS zie ik.

- j.b.b.l
- MAS
- Panjoe
- Elohim
- Colucci_Era
- Principal
- Harderwiek
- Timmie
- He$$el_01
- bennerd
- Mb.
- R&P
- Kuo Weh Ho

MAS
Ik wilde R&P eigenlijk weg hebben maarja.

Het hiphop album van deze week:

(afbeelding)

Het VerZet - Greatest (S)Hits

Het album is een maand geleden uitgebracht, maar ik verwacht niet dat veel mensen het oppikken. Het album stond gepland voor november 2011, helaas is dat wat later geworden (onder andere doordat het Hof van Jaeden op inactief werd gesteld).

Het VerZet is een hiphopgroep uit Heerlen (Zuid-Limburg), zowel nederlandstalige als engelstalige rappers. Anderhalf jaar geleden hadden ze wat bekendheid opgedaan met de cyphers die ze uitbrachten (deel 1, 2 en 3).

Ik hoop dat jullie ervan genieten.

MAS
Tof dat er een keer iets Nederlands voorbij komt. Ik heb begin deze week toevallig de CD besteld dus zodra ik hem binnen heb ga ik hem checken.

Dit topic is dood. Niemand checkt volgens mij de albums die geplaatst worden en de meeste users lopen hopeloos achter met het plaatsen van een bericht en/of stem. Vroeger leefde hiphop nog op MuMe, maar nu is er nog maar nauwelijks actie.

Heb je grotendeels gelijk in. Ik merk ook dat weinig personen de albums checken, ik zie bij veel albums geen berichten van de users, of ze stemmen hou ik niet in de gaten. Ik ben zelf ook zeker niet de snelste, loop momenteel ook twee albums achter. Maar ik ben gewoon erg druk met werk en studeren en in mijn vrije tijd check ik dan eerder nieuwe albums of oude albums die ik nog graag wil beluisteren. En als ik eens wat extra tijd over heb beluister ik de albums van dit topic, die ik toch wel minimaal twee keer wil beluisteren, dus dat kost al snel 2 uur. Maar ik vind het nog altijd leuk om hier albums en artiesten te ontdekken, vandaar dat ik dit topic nog volg en aan deel neem.

Ik loop 2 albums achter, maar mijn reacties volgen altijd. En dan heb ik het over een stem + REACTIE (die ontbreekt inderdaad wel vaak van mede-deelnemers). Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik overweeg om passief aan dit topic deel te gaan nemen. Ik vind niet ieder HHAvdW even interessant. Maar als ik daar uiteindelijk voor kies, laat ik het wel weten.

Principal was afgelopen weekend aan de beurt, ik denk dat het beter is dat hij komend weekend zijn album van de week plaatst. Dan hebben we wat meer tijd om de resterende albums te beoordelen.

Ik zit ook nog enorm achter. Heb volgens mij ongeveer vier albums van deze ronde gehoord... Binnenkort eens een inhaalslag doen.

Rhythm & Poetry schreef:
Principal was afgelopen weekend aan de beurt, ik denk dat het beter is dat hij komend weekend zijn album van de week plaatst. Dan hebben we wat meer tijd om de resterende albums te beoordelen.

Mee eens! Ook al was ik het glad vergeten

Gast
geplaatst: vandaag om 09:23 uur

geplaatst: vandaag om 09:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.