MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Hiphop album van de week

zoeken in:
Misschien leuk om met een groepje actief mee te doen aan dit topic: Genres >> R&B en Hip-Hop >> Maak kennis met Rap en beoordeel. Dan wordt het weer net zoals vroeger, en komt het hiphoptopic iets meer tot leven.

Ik vind het leuker om voor albums te gaan dan voor losse tracks. Daarnaast ben ik dermate "out of touch" met hip-hop dat ik qua moderne nummers niks kan aandragen. De oudere nummers die ik ken, zijn over het algemeen al bij menig user bekend. Zeker gezien mijn deelname aan dit topic. Ik behoor in dit geval dus niet tot het groepje.

MAS
Ik moet Nehru en Slumplordz ook nog beoordelen. Wel beluisterd maar nog niet vaak genoeg om tot een oordeel te komen.

Ik draai Het Verzet nu, het enige album waar ik nog kennis mee moet maken.

Dennisami
Deze week naar kendrick lamar section 80 geluisterd het album stond op repeat!:P ook het album van russ gedownload stonden ook wel wat gave nummertjes tussen:D

Ik ben ook weer bij. Helemaal klaar voor het album van Prinicpal.

Lijst geupdate:

- Principal
- Harderwiek
- Timmie
- He$$el_01
- bennerd
- Mb.
- R&P
- j.b.b.l
- MAS
- Panjoe
- Elohim
- Colucci_Era

Hierbij alvast mijn album van de week. Het wordt in ieder geval weer een weekje rust voor R&P (en waarschijnlijk voor Mb.).

(afbeelding)

Als iemand geen downloadlink nodig heeft, hoor ik het graag. R&P krijgt er sowieso geen .

De linkjes zijn verstuurd. Als je geen hebt ontvangen, hoor ik het wel. Overigens opmerkelijk dat het erop lijkt dat niemand, behalve Harderwiek, zat te wachten op een nieuw HHAvdW. Ik heb alleen van hem een PM ontvangen met de vraag of hij een link kon krijgen.............

Zie ook het bericht van R&P over het afnemen (ontbreken) van fanatisme bij deelnemers aan dit topic.

Ik had zelf al een link gevonden.

Ik zou graag meer tijd steken in dit topic ik vind het heel leuk om altijd nieuwe hiphop te ontdekken, ik heb het de laatste tijd alleen heel erg druk op school, het is het einde van het jaar en ik moet nog even heel hard mijn best doen om weer over te gaan. Ik hoop dat jullie dit snappen.
Als het vakantie is ben ik van plan om alles in te halen.

Natuurlijk is er begrip voor tijdelijke pieken van drukte. Zolang iedere deelnemer uiteindelijk maar de moeite neemt om te stemmen en een berichtje achter te laten bij de albums. Ik loop ook niet iedere week 1 op 1, maar zorg er altijd voor dat een stem en berichtje bij het album op redelijke termijn volgt.

Ik ben weer helemaal bij!

Deze week duiken we weer wat dieper de geschiedenis van dit prachtige genre in. 21 Jaar terug wel te verstaan. Graag wil ik het debuutalbum van WC & The Maad Circle aan jullie voorstellen: Ain't a Damn Thang Changed (1991). Ieder van jullie zal de rapper WC wel kennen; één van het drietal rappers van Westside Connection. Verder bestaat deze groep uit de leden , Coolio, Big Gee, Sir Jinx en DJ Crazy Toones. Ook Coolio zullen de meeste van jullie wel bekend mee zijn. Big Gee is een rapper die een decenium later waardig lid zal worden van Boyz n da Hood, maar op deze plaat nog een vrij kleine bijdrage heeft. Sir Jinx is op zowat alle platen van Ice Cube de hoofdproducer, ook hier verzorgt hij voornamelijk de producties. Een groep vol met talentvolle artiesten die hier nog aan het begin van hun carrière stonden, maar dat bederft de pret niet. Een erg sterk album waar alle rappers in vorm zijn en zich kenmerkt daar heerlijke oldschool westcoast-producties. Enjoy.

panjoe (moderator)
Lekker nummertje, ik zal dit album denk ik wel kunnen waarderen. Ik heb hem zojuist binnengehengeld, maar er staat een wachtwoord op.

YoBurg.Net

Dub-C, fijn!

Timmie is aan de beurt, zal hem een pm sturen.

- Timmie
- He$$el_01
- bennerd
- Mb.
- R&P
- j.b.b.l
- MAS
- Panjoe
- Elohim
- Colucci_Era
- Principal
- Harderwiek

Het is pas zaterdag.

Ik ben over . gister te horen gekregen. Ik heb dus nog geen HHAvdW omdat ik het heel druk had met school. Ik zal is wat gaan zoeken, morgen krijgen jullie mijn HHAvdW!

Gefeliciteerd:)!

panjoe (moderator)
Lekker Timmie.

MAS
De laatste weken heb ik weinig tijd voor MuMe. Volgende week ga ik op vakantie dus dan kan ook al niets checken. Ik ga de albums die ik nog moet beluisteren wel op mijn ipod zetten dus er volgt nog ee beoordeling.

Timmie, fijn dat je overbent!

Maareh....waar blijft jouw HHAvdW?

Timmie is over. Passé. Ik stel anders voor dat hij het komende weekend zijn tip plaatst, hebben we allemaal weer een weekje extra. In de zomermaanden zal het toch allemaal wat rustiger lopen hier.

Ik heb nog geen HHAvdW waardig album gevonden. Ik ben nog opzoek!

Zullen we een zomerstop in het leven roepen, want dit gaat nergens meer over...?

Ik ben voor. Ik loop zo ver achter dat het niet eens meer leuk is. Nog één tentamen en dan ga ik ze allemaal luisteren. Echt waar.

Ik heb hetzelfde als Hessel.

Ik ben ook voor een zomerstop!

Zullen we gewoon de stekker uit dit topic trekken? Mensen kunnen elkaar tippen via PM als daar behoefte aan is, maar dit topic (en dat is al tig keer gebleken) werkt gewoon (nog) niet.

Ach, de stekker eruit lijkt me een beetje overdreven. Misschien dat er wel wat dingen moeten veranderen om het goed te laten werken. Het lijkt me wel een goed idee in de tussentijd dit topic te gebruiken als een soort 'aanbevelingen-topic' of iets dergelijks. Als iemand een album heeft dat meer mensen misschien wel aardig vinden kan diegene het hier plaatsen. Mensen die interesse hebben kunnen bijvoorbeeld om een downloadlink vragen. Zo ben je van de verplichtingen af (niet dat die zo zwaar zijn, maar toch) en heb je alsnog de mogelijkheid om nieuwe albums te ontdekken.

Dan zien we na de vakantie wel weer hoe we verder gaan.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:49 uur

geplaatst: vandaag om 07:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.