Genres / Hip-Hop / Hiphop album van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 9 februari 2013, 14:35 uur
Ik zal het volgende Hip Hop album van de week ergens vandaag posten.
0
geplaatst: 9 februari 2013, 16:23 uur
He$$el_01 schreef:
Soort van paasei dus. En wij maar zoeken.
0
geplaatst: 9 februari 2013, 16:41 uur
Voor mijn eerste Hip Hop van de week album na de herstart gaan we richting het zuiden van de VS, namelijk Houston. In de vorige HHAVDW ronde kwam het album van mijn keuze ook al uit de grootste stad van Texas, maar er zit dan ook ongelofelijk veel Hip Hop talent verstopt in de 'Space City'. 
De vorige keer moesten jullie een album van A.B.N. van mij luisteren, dit keer heb ik een album uitgekozen van een rapper die door The Houston Press wel eens "the conscience of Houston rap, king of the Houston battle rappers," en "true pioneer of Southern hip-hop." is genoemd. Ik heb het hier over K-Rino.
Ondanks de vele albums die K-Rino in zijn carrière heeft uitgebracht, en dan vooral de afgelopen vijf jaar, is er op MusicMeter nog maar negen keer gestemd op de albums van deze man. Zonde naar mijn mening, aangezien K-Rino toch zeker over het nodige talent beschikt.
Het album dat ik heb uitgekozen is 80 Minute Eternity.

Het album is nog relatief nieuw, namelijk uit 2012, en heeft zoals de naam al doet vermoeden een tijdsduur van (bijna) 80 minuten. Deze 80 minuten bevatten veel verschillende soorten nummers waarbij K-Rino op bijna alle nummers in zijn eentje te horen is. K-Rino heeft een erg kenmerkende manier van rappen en de afwisseling die op dit album zeker te horen is zit hem dan ook vooral in de verschillende soorten teksten en beats de gebruikt worden. Zo is Hidden Agenda een soort vervolg (zei het in een iets mildere vorm) op Grand Deception, waarschijnlijk het bekendste nummer van K-Rino en bestaat het nummer Journey Thru the Metaphor Labyrinth louter uit, zoals de titel al zegt, Metaforen waarmee K-Rino vooral zijn freestyle kwaliteiten laat horen. Hiernaast staan er nog een aantal storytelling nummers op het album en wordt er geëindigd met een klassieke Posse Cut.
De beats van dit album zijn over het algemeen van een goed niveau. De kritiek die K-Rino nog wel eens kreeg was dat zijn beatkeuze vrij belabberd was, maar op dit album zijn de matige beats achterwege gebleven. Tevens bevatten de beats imo genoeg afwisseling om het album interessant te houden.
Als het goed is heeft iedereen een PM ontvangen. Zo niet dan hoor ik het nog wel.

De vorige keer moesten jullie een album van A.B.N. van mij luisteren, dit keer heb ik een album uitgekozen van een rapper die door The Houston Press wel eens "the conscience of Houston rap, king of the Houston battle rappers," en "true pioneer of Southern hip-hop." is genoemd. Ik heb het hier over K-Rino.
Ondanks de vele albums die K-Rino in zijn carrière heeft uitgebracht, en dan vooral de afgelopen vijf jaar, is er op MusicMeter nog maar negen keer gestemd op de albums van deze man. Zonde naar mijn mening, aangezien K-Rino toch zeker over het nodige talent beschikt.
Het album dat ik heb uitgekozen is 80 Minute Eternity.

Het album is nog relatief nieuw, namelijk uit 2012, en heeft zoals de naam al doet vermoeden een tijdsduur van (bijna) 80 minuten. Deze 80 minuten bevatten veel verschillende soorten nummers waarbij K-Rino op bijna alle nummers in zijn eentje te horen is. K-Rino heeft een erg kenmerkende manier van rappen en de afwisseling die op dit album zeker te horen is zit hem dan ook vooral in de verschillende soorten teksten en beats de gebruikt worden. Zo is Hidden Agenda een soort vervolg (zei het in een iets mildere vorm) op Grand Deception, waarschijnlijk het bekendste nummer van K-Rino en bestaat het nummer Journey Thru the Metaphor Labyrinth louter uit, zoals de titel al zegt, Metaforen waarmee K-Rino vooral zijn freestyle kwaliteiten laat horen. Hiernaast staan er nog een aantal storytelling nummers op het album en wordt er geëindigd met een klassieke Posse Cut.
De beats van dit album zijn over het algemeen van een goed niveau. De kritiek die K-Rino nog wel eens kreeg was dat zijn beatkeuze vrij belabberd was, maar op dit album zijn de matige beats achterwege gebleven. Tevens bevatten de beats imo genoeg afwisseling om het album interessant te houden.
Als het goed is heeft iedereen een PM ontvangen. Zo niet dan hoor ik het nog wel.

0
geplaatst: 9 februari 2013, 23:38 uur
Niet mijn favoriete streek wat betreft hiphop. Maar we zullen zien, ben benieuwd.
0
geplaatst: 10 februari 2013, 11:03 uur
K-Rino is erg vet, maar gaat helaas te vaak voor kwantiteit ipv kwaliteit. Langs de ene kant heb ik enorm veel respect voor het stug doorspitten van briljante metaforen en punchlines, langs de andere kant merk ik dat het muzikaal gewoon niet aangenaam werkt. Maar goed, zo veel heb ik nog niet van de man gehoord, ben benieuwd naar die plaat! Southern hiphop wekt mijn interesse altijd wel.
0
geplaatst: 10 februari 2013, 12:32 uur
Ik vind de muziek van K-Rino onaangenaam eentonig. Doet mij een beetje denken aan Canibus alleen heeft K-Rino dan ook nog eens de beats niet mee.
0
geplaatst: 10 februari 2013, 20:42 uur
Ik vind K-Rino de southern Canibus, al was Rino er wel al wat eerder.
0
geplaatst: 10 februari 2013, 20:57 uur
Ze zijn inderdaad redelijk vergelijkbaar. K-Rino heeft in ieder geval niet echt die typische Dirty South sound.
0
geplaatst: 17 februari 2013, 23:10 uur
Vergeet je geen album te plaatsen, S&S? Teven verwacht ik van een aantal leden nog wel een stem (+berichtje) bij de al aangeboden platen hier.
0
geplaatst: 18 februari 2013, 00:31 uur
Het spijt me enorm, maar ik trek me terug vanwege verplichtingen op school. Ik doe nog wel mee op de achtergrond en wellicht de volgende keer?
0
geplaatst: 18 februari 2013, 10:24 uur
Goedemorgen iedereen,
ik was het niet vergeten hoor! Ik had alleen een leuk album in gedachten, maar achteraf bleek het toch minder hiphop dan gedacht. Desalniettemin een vet album en zeker een aanrader!
Het album dat wél Hip Hop Album van de Week is geworden heeft 22 stemmen, maar aangezien ik jullie namen niet in de statistieken zie staan geef ik daar geen fuck om. Het wordt namelijk tijd dat jullie kennis maken met de man achter nummers van o.a. Talib Kweli, Mos Def en Pharcyde. Waarschijnlijk kennen jullie hem al vanwege zijn productie van No Church in the Wild.
Het album is een combinatie van fijne producties en een mengelmoes aan genres, samengesmolten tot een vrolijk, grappig en origineel conceptalbum. Er zijn gastoptredens van Kanye West, Bilal, Redman en Kid Cudi, de cover is briljant en ook leuk om te weten is dat hij 16 jaar lang Ralph Lauren heeft gedragen.
Alstublieft:

MusicMeter
ik was het niet vergeten hoor! Ik had alleen een leuk album in gedachten, maar achteraf bleek het toch minder hiphop dan gedacht. Desalniettemin een vet album en zeker een aanrader!
Het album dat wél Hip Hop Album van de Week is geworden heeft 22 stemmen, maar aangezien ik jullie namen niet in de statistieken zie staan geef ik daar geen fuck om. Het wordt namelijk tijd dat jullie kennis maken met de man achter nummers van o.a. Talib Kweli, Mos Def en Pharcyde. Waarschijnlijk kennen jullie hem al vanwege zijn productie van No Church in the Wild.
Het album is een combinatie van fijne producties en een mengelmoes aan genres, samengesmolten tot een vrolijk, grappig en origineel conceptalbum. Er zijn gastoptredens van Kanye West, Bilal, Redman en Kid Cudi, de cover is briljant en ook leuk om te weten is dat hij 16 jaar lang Ralph Lauren heeft gedragen.

Alstublieft:

MusicMeter
0
geplaatst: 18 februari 2013, 14:41 uur
Op voorhand al -1*, want geen southern. Maar ik ben benieuwd!
0
geplaatst: 18 februari 2013, 15:30 uur
Misschien is dit wat voor jou Bennerd. Ik denk dat je Andre's eerste en laatste verse wel gaat diggen. Southern op zijn best vind ik.
0
geplaatst: 18 februari 2013, 15:38 uur
Oemf, eerste Outkast-track die ik echt trek. Netjes, eens wat opsnorren.
0
geplaatst: 18 februari 2013, 23:26 uur
Glaciers of Ice schreef:
Misschien is dit wat voor jou Bennerd. Ik denk dat je Andre's eerste en laatste verse wel gaat diggen. Southern op zijn best vind ik.
Wat een skills hadden ze toen toch.
0
geplaatst: 19 februari 2013, 11:19 uur
Aan het luisteren, het kan twee kanten uitgaan, maar nog steeds niet wild van. Teveel kanye west-gehalte...
0
geplaatst: 20 februari 2013, 15:48 uur
Glaciers of Ice schreef:
Het spijt me enorm, maar ik trek me terug vanwege verplichtingen op school. Ik doe nog wel mee op de achtergrond en wellicht de volgende keer?
Ook ik trek me terug, te weinig tijd op het moment om aan nieuwe albums te spenderen.
Dus als het goed is de lijst nu:
- Harderwiek
- He$$el_01
- Silky $ Smooth
- nega
- Rene1979
- Dungeon
- Elohim
- MAS
- Colucci_Era
- bennerd
- Fake_world
0
geplaatst: 25 februari 2013, 18:05 uur
Nega was dit weekend eigenlijk aan de beurt. Kunnen we dat album binnenkort nog verwachten of moeten we een weekje wachten?
0
geplaatst: 25 februari 2013, 18:13 uur
Sorry allemaal, linkjes komen eraan. Als ik iemand vergeten ben graag een PM.
Edit:
Bedankt voor het wachten, hierbij deel ik het album van de week.Funkdoobiest - Brothas Doob...

Edit: Wat kunnen jullie verwachten?
Het album heeft 14 stemmen waarvan de stemmers niet meer actief zijn. Ik hoop dat jullie het album niet kennen. Ik weet niet hoe ik hun stijl zou moeten omschrijven, maar het lijkt op Cypress Hill qua productie. De raps van Son Doobie vind ik erg verslavend. Zijn stem is echt geweldig !! Zijn teksten en rijms zijn niet echt moeilijk maar hij weet precies waar ze geplaatst moeten worden.
Edit:
Bedankt voor het wachten, hierbij deel ik het album van de week.Funkdoobiest - Brothas Doob...

Edit: Wat kunnen jullie verwachten?
Het album heeft 14 stemmen waarvan de stemmers niet meer actief zijn. Ik hoop dat jullie het album niet kennen. Ik weet niet hoe ik hun stijl zou moeten omschrijven, maar het lijkt op Cypress Hill qua productie. De raps van Son Doobie vind ik erg verslavend. Zijn stem is echt geweldig !! Zijn teksten en rijms zijn niet echt moeilijk maar hij weet precies waar ze geplaatst moeten worden.
0
Rene1979
geplaatst: 25 februari 2013, 20:52 uur
Tof man een Funkdoobiest album ken ik al wel maar leuk weer eens te luisteren. Heb voor volgende week wel een leuke klaarstaan.
0
geplaatst: 26 februari 2013, 22:32 uur
nega schreef:
Ik weet niet hoe ik hun stijl zou moeten omschrijven, maar het lijkt op Cypress Hill qua productie.
Ik weet niet hoe ik hun stijl zou moeten omschrijven, maar het lijkt op Cypress Hill qua productie.
Ik lees net dat het album grotendeels door DJ Muggs is geproduceerd!

0
geplaatst: 28 februari 2013, 15:26 uur
Ik loop een beetje achter. 88 Keys inmiddels gecheckt. Leuke plaat maar niet echt mijn ding. Moet het nog wat vaker beluisteren voor een cijfer.
* denotes required fields.