MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Hiphop album van de week

zoeken in:
Hey dat album van Seven Star vind ik een erg goede keus. Jammer dat het nog niet echt storm loopt bij dat album .

Rene1979
Rhythm & Poetry schreef:
Hey dat album van Seven Star vind ik een erg goede keus. Jammer dat het nog niet echt storm loopt bij dat album .

Hands down Echt een goed album van Seven Starr

Strak dat jullie het dope vinden ;D
En mensen hoeven het niet meteen te tjekken, ik tjek nu ook nog albums die eigenlijk paar weken geleden aan de beurt waren

Ja dat heb ik ook, 't gaat mij wat te snel. Plus dat ik nog andere albums te checken heb.

Vandaag mag Boris91 het album van de week aanwijzen. Dit heb ik hem ook laten weten via de PM. Ik ben benieuwd...

Ik ga nu snel door naar mijn bijbaantje, daarna zal ik de PM's versturen. Dit zal wat later op de avond zijn denk ik.

Ik ben nu pas terug, dus hoop dat jullie begrijpen dat ik nu niks kan plaatsen, laat staan het verhaaltje erbij. Morgen zal ik zodra ik wakker ben het album posten... excuses voor t wachten

Rene1979
Ben benieuwd!

Met een dag vertraging is ie hier dan toch, het nieuwe hiphopalbum van de week: Akinyele - Vagina Diner. Het album komt uit 1993, en is totaal geproduceerd door Large Proffesor. De productie is echt geniaal gedaan op dit album, en een hongerige MC met een wat aparte manier van rappen maakt het af.

Akinyele - Vagina Diner (1993)

Oh straaak, die wou ik al een hele tijd tjekken maar stelde et steeds uit. Goede keuze dus ^_^

Social_Mask
Vette beats, alleen erg jammer van de MC.

Social_Mask
Hhmm, blijkbaar moet ik voor het Hip-Hop album van de week zorgen.. Heb twee albums in gedachte, maar beetje moeite om ze te vinden. Zodra ik er één van vind horen jullie het wel.

Social_Mask
Ik wilde eerst een non Hip-Hop kiezen, aangezien best veel hiphoppers alleen Hip-Hop luisteren. Een beetje Daniel Lemma, Nick Drake of Amos Lee zou ze goed doen. Maar das tegen de regels, dus maar een Hip-Hop album.

Nou, dit is hem dan.

Intuition - Stories About Nothing

(afbeelding)

Intuition doet qua teksen denken aan Slug, alleen is hij niet net zo goed. Misschien wat eentonig qua intonatie (en flow), dus het zal voor sommige even wennen zijn. Maar geloof me, die teksten maken het waard. Nog een vrij sterk punt zijn de beats. Vreselijk mooi. Beste album van het jaar 2007.

Veel plezier.

God... nu nog al die links sturen...

Rene1979
Ik ga hem vanavond meteen downen... Erg hoog gemiddelde ben benieuwd

Sowiso super album!!

Mooie foto's op de cover. Ben benieuwd.

Morgen mag RedLightCityBoy ons verrassen met zijn album van de week.

RedLightCityBoy
Deze week mogen jullie genieten van heerlijke Franse hip-hop.
Ik plaats het album vandaag al omdat ik het morgen druk heb.

De linkjes komen eraan!

Hocus Pocus - Place 54

(afbeelding)

Hier een video van het nummer: Mr. Tout le Monde

Mijn mening over Place 54:

DJ Greem en 20syl waren rond 1992 samen de Franse hip-hop formatie: C2C. Hun kende elkaar al sinds kleins af aan en hun liefde voor muziek wisten ze al op jonge leeftijd te uiten in hip-hop. Maar in de loop der jaren zochten ze toch meer variatie in hun muziek. Zo was DJ Greem verantwoordelijk voor de beats (die zeker niet gek waren) maar toch ontbrak er iets. Zo rond 1995 was er dan eindelijk het pluspunt waar de 2 eigenlijk al enige maanden naar zochten, live muzikanten!

De twee MC's/producers kwamen in hip-hop cafe's: Matthieu Lelièvre, Hevré Gogard en Antoine Saint-Jean tegen. Met hun klikte het al snel en na enige tijd waren de live-muzikanten (bass, drum en accoustische gitaar) te vinden in de studio van C2C. Na een aantal maanden was de samenwerking zo positief dat C2C besloot zich te veranderen in: Hocus Pocus (met de 3 nieuwe leden als toevoeging).

Al snel kregen ze gigantisch veel belangstelling door het hele land. Commercieel werd het niet, maar zo nu en dan kwam er wel eens een hitje naar voren. Hocus Pocus was gecontracteerd onder kleine labels. Veel live optreden (en dat is bij hun indrukwekkend) maar het opnemen van een album was er tot hun spraakmakende debuut: 73 Touches (2005) nog niet van gekomen. En toen sloeg het talent van de mannen pas echt door, door heel Frankrijk.

De nieuwe jazz/soul hip-hop die Hocus Pocus leverde werd al snel een hype, en zo steeg Hocus Pocus in korte tijd erg snel qua fame. In 2007 werd het tijd voor een opvolger met de titel: Place 54.

En de vele positieve reacties die ik op vele sites zie zijn zeker niet ongeloofwaardig. Want wat is dit een ontzettend sterk en uniek album! Ik was al bij de eerste luisterbeurt zwaar onder de indruk van de prachtige klanken die Hocus Pocus uit oefende. De live-instrumenten geven deze plaat een prachtig warm/soulvol gevoel die aanslaat als een grote liefde. Echt elk nummer heeft iets pakkends, iets moois, iets onvergeetelijks. Ik ben na vele luisterbeurten nog altijd zwaar verslaafd aan dit album, ik kan geen zwak nummer noemen.

Dat de rappers Frans zijn, en dus ook Frans rappen maakt mij niks uit. Ik heb geen gevoel dat ik de teksten per se moet begrijpen, want de muziek slaat zo sterk over, dat de bedoeling achter dit album al snel duidelijk wordt. De gastbijdrages zijn ook uitermate fantastisch te noemen. Franse soulbandjes vullen dit bijvoorbeeld aan, maar ook een aantal Engelse/Amerikaanse rappers. En, wat ook leuk is om: Fred Wesley hier tegen te komen met zijn prachtige stem (van Funkadelic).

Kort gezegt: dit is totaal mijn soort hip-hop, met stuk voor stuk prachtige pakkende nummers. Uitmuntend scratch werk (waar ik een zwak voor heb) en een productie van enorme kwaliteit.

Dj2Jelle
Klinkt heel goed, jammer dat het frans is. We zullen zien

Yeaah, thnx hoereloper. Ziet er nice uit! Ben benieuwd.

RedLightCityBoy
Nega, altijd weer zo negatief. Ik een hoereloper? je loopt vast erg achter.

Haha nice 1.

RLCB mag nog niet naar de hoeren van zijn mama .

Fred Wesley is toch trombonist? Zingt hij hier ook?

Ziet er wel mooi uit.

RedLightCityBoy
Hij zingt niet echt, maar wel spoken-word achtig.

Hehe leuk album RLCB , had er in het begin ook nog over gedacht om deze in dit topic te plaatsen. Ook wel handig dat ik dit album al ken, kan ik namelijk weer wat inhalen wat ik de afgelopen weken heb gemist.

RedLightCityBoy
Daarvoor heb ik dit album ook gekozen (moet nog een hele hoop inhalen).

Rene1979
Is dit franstalig ook? Want dan ga ik hem even in de wachtrij zetten...
Ik ben niet goed in frans dan neem ik eerst een cursus bij een franse hoer..

Hou het niveau hoog Rene, hou het hoog .

Dj2Jelle
Rhythm & Poetry schreef:
RLCB mag nog niet naar de hoeren van zijn mama .

Gast
geplaatst: vandaag om 00:38 uur

geplaatst: vandaag om 00:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.