MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop

zoeken in:
Ik vind Osdorp ook echt een van de meest overschatte acts binnen in de NLhiphop.
het vetste nummer van O.P vind ik turbotaal en dat komt vooral door de verse van Extince, damn die gast blaast Def P van de kaart.

Ik heb weinig tot niks positiefs te melden over Osdorp.
Maar ik kom ook uit Brabant, dus i gotta go for my mayne Ex!

KGV, Harde kern is echt TOP!! Wat een beats en die gasten klinken ook lekker!! Ken die gasten no niet zo lang maar ik ben echt zwaar onder de indruk!

MAS
Ik denk dat Nederland een gunstig land is voor hiphop om zich te ontwikkelen. Er valt hier toch niet zo ontzettend veel geld mee te verdienen wat in Amerika vaak een reden is voor een artiest concessies te doen. Er is hier maar plaats voor een Ali of Yes R.

Superbeertje
Ali B is een van de weinige die in Nederland 'echt' geld verdient.

Ja dat is wel waar.
Maar hij is lang niet de beste. Rappers als Jiggy Djé, Per. Verz e.d. verdienen meer bekenheid en zouden meer geld moeten verdienen.

raffael77
El Tee schreef:
Ja dat is wel waar.
Maar hij is lang niet de beste. Rappers als Jiggy Djé, Per. Verz e.d. verdienen meer bekenheid en zouden meer geld moeten verdienen.

Idd.

Ali B is een Bitch.

lambf
Dat weten we nu wel raffael....

Superbeertje
Ik vind Ali B ook niks, maar vind de scene wat populairiteit betreft goed zo. Anders wordt Opgezwolle te commercieel..

Harco
Wat maakt het nou weer uit dat Opgezwolle commercieel wordt? Die maken toch geen muziek meer in die formatie.

Hoe kunnen ze dan commercieel worden xD ?

Ali B had een grote mond laatst toen hij op tv was, ik had echt zo van ''wie de fock denk je dat je bent'.

raffael77
In Genres > R&B en Hip-Hop > Nederlandse 'bewuste' rappers:

Hypnotick schreef:
Nul7Negen is zonder enige twijfel het beste wat je kunt vinden op dat gebied.

Ik ben er zeker van dat Spinal 1 van de beste NL rappers is.

Zijn woordenschat is hoog en heeft een goede flow en klinkt gruwelijk met een soort van duistere stem.
Daarnaast spit hij metaforen zoals geen één dat kan.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Die kun je denk ik niet serieus genoeg nemen, ik doe dat iig totaal niet.

Tja, ik heb geprobeerd zijn album te luisteren maar ik kwam er niet doorheen. Beetje een aandachtstrekker die Salah.

Hypnotick
Sterker nog ik ben er zeker van dat Spinal 1 van de beste rappers op de wereld is. Spinal doet bijna elke rapper op deze planeet verstijfen met angst, bewondering en verbasing. 1 van de beste artiesten van ons verdorven ras.

Spinal een van de beste rappers op deze planeet? Uitspraak van de dag; als dat waar zou zijn was ik het waarschijnlijk gelijk eens met de uitspraak dat hiphop dood zou zijn.

Hij heeft vooral nogal een kutaccent waardoor zowat alle zieke shit waarover hij rapt niet echt overkomt.

Harco
BoordAppel schreef:
Hij heeft vooral nogal een kutaccent waardoor zowat alle zieke shit waarover hij rapt niet echt overkomt.

Plus die geweldige woordenschat die Raffael aanhaalt valt ook wel mee. Hij maakt veel simpele taalfouten die een allochtoon op z'n inburgeringscursus nog niet eens fout zou doen.

Daarom is zijn woordenschat nog wel geweldig.
Stelletje PlayaHataz.. Jullie schijten gewoon op NL Hiphop als het niet in het straatje van Opgezwolle en 0118 valt.

Harco
Ik vind Opgezwolle ook helemaal niks hoor. En 0118 is ook zwaar overgewaardeerd.

Harco schreef:
En 0118 is ook zwaar overgewaardeerd.
0118(-Vier) is helemaal niet zo bekend in de NL-scene, dus overgewaardeerd kan het dan volgens mij niet zijn. Eerder ondergewaardeerd imo, of beter gezegd: niet erkend.
Stapler schreef:
Daarom is zijn woordenschat nog wel geweldig.
Stelletje PlayaHataz.. Jullie schijten gewoon op NL Hiphop als het niet in het straatje van Opgezwolle en 0118 valt.
Is this a joke?

Stapler schreef:
Jullie schijten gewoon op NL Hiphop als het niet in het straatje van Opgezwolle en 0118 valt.

En terecht.

raffael77
No thx Stapler.

Opgezwolle is het meest overschat. Daarna Typhoon.

0118 is wel minder bekend maar de beste rapper van de groep is Vinny.

Een aantal Top Notch gasten gaan nog wel maar het gros is klote.

De hiphop scene groeit uit naar ongekende grote in nederland.
Er staan steeds betere rappers op en de producties worden ook steeds beter.

Toch moet ik wel zeggen dat de hollanders het nooit bij kunnen benen bij de amerikanen.
Ze zullen altijd de mindere zijn.

Als het gaat om beste mc is het geen nederlander.
Als het gaat om beste producer kies ik ook geen nederlander.
Als het gaat om de beste groep is het wederom geen nederlander.

Ga maar zo door met DJ, B-Boy en zelfs Graffitti.

Het gaat er mij ook niet om wie de beste is.
En zo wel.. dan is de beste ... van NL zijn ook al een groot compliment.

opgezwolle overschat? Sticks vind ik wel overschat, MAAR Rico + Delic ?? Rico spit iedereen eruit ( zijn raps zijn zo doordacht, is te gek voor woorden)

Relax
Dat vind jij ja, vind het nogal simpel allemaal, die Opgezwolle is gewoon ... gewoon.

dat vind jij....

Ik geef hierbij de boks aan Nega en de middelvinger aan Relax

Relax
Oké, jullie letten duidelijk niet goed genoeg op de lyrics van Opgezwolle, die zijn gewoon normaal.

Ik kan me voor een groot deel aansluiten bij raffael. Ik ben zelf niet zo'n liefhebber van de nederlandstalige hiphop, soms een act die ik wel leuk vind. En idd rappers die bij de beste van de wereld horen hoeven we niet in NL te zoeken. Is ook geen ramp, een klein land hoeft zich van mij niet in de wereld top te nestelen. Een enkele keer geniet ik van Opgezwolle, Typhoon of 0118-Vier bijv.

Qua producers ben ik het niet helemaal eens met Raffael. Met Nicolay (mijn stokpaardje ) hebben we een producer die bij de beste van de wereld zit. De talenten; Inf en Kid Sublime gaan het denk ik ook wel maken, Perquisite en Arts the Beatdoctor evenzo.

Maar goed eigenlijk ben ik nu erg offtopic bezig. Typhoon blijft als het om 'bewuste' rappers gaat mijn favoriet. Maar ook Pete Philly is bewust van zichzelf en wat er rond hem en de wereld gebeurd.

Relax schreef:
Oké, jullie letten duidelijk niet goed genoeg op de lyrics van Opgezwolle, die zijn gewoon normaal.
Ze zijn niet uniek of zo nee, maar ik heb liever dat soort teksten (alhoewel ik Sticks solo niet goed vind) dan die onbegrijpelijke interessantdoenerij van bijv. Typhoon.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:42 uur

geplaatst: vandaag om 17:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.