Genres / Hip-Hop / Nederlandstalige hiphop
zoeken in:
0
raffael77
geplaatst: 16 februari 2010, 15:27 uur
Typisch zo'n irritante Osdorp nederhop stijl bah. Weg ermee
0
geplaatst: 16 februari 2010, 15:42 uur
Brakko heeft toch een hele andere stijl dan Osdorp Posse. Echt die typische hedendaagse Bijlmer stijl. Kan er goed naar luisteren. Zeker als hij op die bombastische beats rapt.
Alleen niet op dit nummer, dit is wel erg zwak. Met name die andere rapper kan er weinig van maar ook de productie zuigt, op een vervelende manier erg eentonig.
Alleen niet op dit nummer, dit is wel erg zwak. Met name die andere rapper kan er weinig van maar ook de productie zuigt, op een vervelende manier erg eentonig.
0
geplaatst: 16 februari 2010, 15:45 uur
Vind de beat wel dik, maar dat accent is gewoon kut en zijn flow is ook érg matig. Jammer.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 16 februari 2010, 17:55 uur
Dat nummer vind ik wel dope. De beat is niet per se zo hard, maar die rapper maakt veel goed vind ik. Ik merk niet zoveel van dat accent, ik vind het gewoon hard klinken. @raffael; osdorp posse heerst.
0
geplaatst: 17 februari 2010, 15:22 uur
Die Whitedogg is wel heel erg slecht zeg. Teveel woorden in een regel proppen zonder zelfs maar te versnellen... tsjonge jonge. En dan ook nog 'gemanipúleerd' zeggen...
En van die zoete suikerspinraps van voor hun gevoel achtergestelde simplisten die niet begrijpen dat je discriminatie oplost door simpelweg niet te letten op hoe mensen eruit zien mogen van mij linea recta door de plee gespoeld worden. Winne is sowieso veruit de meest overschatte rapper van Nederland. Ik vind hem van het niveau 'Lange Frans'. En ook van de instelling 'Lange Frans'.
Gelukkig staat (...) dan nog op de vorige pagina: dat maakt het allemaal iets minder triest. Dat nummer van Spylacopa is ook nog wel aardig.
En van die zoete suikerspinraps van voor hun gevoel achtergestelde simplisten die niet begrijpen dat je discriminatie oplost door simpelweg niet te letten op hoe mensen eruit zien mogen van mij linea recta door de plee gespoeld worden. Winne is sowieso veruit de meest overschatte rapper van Nederland. Ik vind hem van het niveau 'Lange Frans'. En ook van de instelling 'Lange Frans'.
Gelukkig staat (...) dan nog op de vorige pagina: dat maakt het allemaal iets minder triest. Dat nummer van Spylacopa is ook nog wel aardig.
0
geplaatst: 18 februari 2010, 22:10 uur
MC Robhef - De Vaas
Ik denk dat we nu wel mijn zijn allen kunnen stellen dat ik de beste MC van Nederland ben.
Ik denk dat we nu wel mijn zijn allen kunnen stellen dat ik de beste MC van Nederland ben.
0
geplaatst: 19 februari 2010, 22:37 uur
De beat is natuurlijk nummer 9 van dit geniale album: Juju & Stapler - The House of Horror (2008)
.
.
0
geplaatst: 23 februari 2010, 00:04 uur
De Boef heeft goed geleerd hoe je Dubstep moet maken en de Gelogeerde Aap klinkt mij zeer fris in de oren, vrij vernieuwend.
Aparte flow en nog maffere teksten. Ik geniet.
0
lambf
geplaatst: 23 februari 2010, 11:51 uur
Doet me wat aan Bløf denken.
Zich als intellectueel voordoen en daarin keihard op de bek gaan omdat het gewoon nergens op slaat.
Zich als intellectueel voordoen en daarin keihard op de bek gaan omdat het gewoon nergens op slaat.
0
geplaatst: 23 februari 2010, 19:08 uur
Stapler schreef:
(embed)
De Boef heeft goed geleerd hoe je Dubstep moet maken en de Gelogeerde Aap klinkt mij zeer fris in de oren, vrij vernieuwend.
(embed)
Vind het echt totaaal niet klinken, beter blijven ze gewoon bij graffiti dat kunnen ze nog tenminste
0
raffael77
geplaatst: 23 februari 2010, 19:50 uur
Zwaar gejatte en zeer goedkope sample zul je bedoelen.
Geen zak aan. Zo wie zo deze wacko's laat ik links liggen.
Geen zak aan. Zo wie zo deze wacko's laat ik links liggen.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 24 februari 2010, 00:32 uur
raffael77 schreef:
Zwaar gejatte sample
Zwaar gejatte sample
Echt een flapdrol ben je ook
. een zwaar gejatte sample?...
0
geplaatst: 24 februari 2010, 00:51 uur
lambf schreef:
Ik vind niet dat hij zich intellectueel voordoet. De teksten zijn ook niet erg moeilijk.
Daarnaast vind ik Bløf niet pretentieus. De teksten van Bløf zijn niet direct doorgrondbaar, maar staan in verhouding tot zichzelf; het zijn niet steeds allemaal willekeurige zinnen. Dat maakt het interpreteerbaar en dus, samen met de ongebruikelijkheid van het taalgebruik, poëtisch. Bløfs teksten zijn vrij simpele poëzie, maar zeker gezien het op muziek is, vind ik het respectabel. Degene die bij hun de tekst schrijft, niet de zanger, is ook best een toffe gast. Maar ja, als je geen trek hebt in moeite doen voor taal of wanneer je gewoonweg niet in staat bent die moeite te doen, dan houdt het op.
Deze hiphopflappies klinken, en dan heb ik het dus niet over het woordelijke, daarentegen wel nergens naar. Innovatief klinken en raar klinken kunnen net zo goed twee verschillende werelden zijn.
En: Roze Staat Je Good? Good?! Roze? En dan ook nog: El-Stylo?! Jezus! Man, laat die gast zichzelf door de plee spoelen.
0
lambf
geplaatst: 24 februari 2010, 01:09 uur
Ik vind niet dat hij zich intellectueel voordoet. De teksten zijn ook niet erg moeilijk.
Pseudo-intellectueel dan, jij je zin. De maken het zich niet moeijlijk nee, met die teksten die nergens op slaan.
Daarnaast vind ik Bløf niet pretentieus.
Dan heb je niet goed geluisterd of hoor jij er meer achter dan ik, want met die holle frasen kan ik vrij weinig.
De teksten van Bløf zijn niet direct doorgrondbaar, maar staan in verhouding tot zichzelf; het zijn niet steeds allemaal willekeurige zinnen.
Er zijn verdacht veel loze kreten in te horen in mijn oren.
Dat maakt het interpreteerbaar en dus, samen met de ongebruikelijkheid van het taalgebruik, poëtisch.
Dus, en, o wacht, dat moet ik knap vinden of wat?
Bløfs teksten zijn vrij simpele poëzie, maar zeker gezien het op muziek is, vind ik het respectabel.
Omdat het simpele is? Omdat het pöezie is? Dat is knap? huh.
Degene die bij hun de tekst schrijft, niet de zanger, is ook best een toffe gast.
Dat zal best, dus, en, wat heb ik daar mee te maken?
[quote]Maar ja, als je geen trek hebt in moeite doen voor taal of wanneer je gewoonweg niet in staat bent die moeite te doen, dan houdt het op.[quote]
Ehhh...voor dat geneuzel doe ik inderdaad geen moeite, dank je.
0
geplaatst: 26 februari 2010, 22:43 uur
Sjaakspeare schreef:
Hij past inderdaad bij Zwart Licht. De enige intonatie die hij hanteert is precies die standaardintonatie van Akwasi.
Hij past inderdaad bij Zwart Licht. De enige intonatie die hij hanteert is precies die standaardintonatie van Akwasi.
Inderdaad, nu je het zegt, echt precies hetzelfde!
0
geplaatst: 28 februari 2010, 21:07 uur
Dat nummer van MutariaTEC is best vet. Die eerste rapper steekt er wel bovenuit. Ik kende die groep nog niet, trouwens.
0
geplaatst: 1 maart 2010, 01:10 uur
Mutiara TEC vind ik ook wel leuk. Ze hadden ook een goede 101sessie op een beat van JMT.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 2 maart 2010, 21:42 uur
FightForMore schreef:
Van welk nummer is die sample btw ?
(quote)
Van welk nummer is die sample btw ?
0
geplaatst: 7 maart 2010, 00:42 uur
Jawel met Miker G
hahah.
Wel grappig maar gelukkig is hiphop in NL inmiddels een stuk verder
.
hahah.Wel grappig maar gelukkig is hiphop in NL inmiddels een stuk verder
.
0
geplaatst: 8 maart 2010, 01:27 uur
Vind er niet zo veel aan. Daar zit toch ook die Dennis T of zo in.
* denotes required fields.