MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De jeugd vat hip hop verkeerd op

zoeken in:
Ik hoop gisteren al Ingo .
En Juju, dat is nou een mooi stukje waarheid .

Maar ja, ridders gingen ook zwaardvechten zonder dat ze hiphop hadden.

RedLightCityBoy
waarom discusseren we hier eigenlijk over? willen ze hiphop verbieden dan?

Ill
Er zullen d'r vast bij zijn die dat willen ja

Rhythm & Poetry schreef:
Maar ja, ridders gingen ook zwaardvechten zonder dat ze hiphop hadden.

Off topic/slowchat verwijderd. Zoek inderdaad maar MSN op als je behoefte hebt aan geklets.

Het is toch duidelijk dat mevr Manon van der Garde een oorzaak probeert te zoeken. Ze weten van gekkigheid niet meer waar ze het moeten zoeken. Nu is het de Hip Hop, volgende week is het iets anders. Waarom kijken ze niet eens naar de drugs die die gasten gebruiken en dealen. Misschien is dat wel een oorzaak? Daar hoor ik ze niet over. Kijk een blowtje moet kunnen, dat moeten ze ook niet verbieden. Tenzij je gevoelig bent voor psychoses dan moet je het niet doen. Wat ook niet verteld wordt is dat de THC waarde in de loop van je jaren 70 tot nu wel 6 tot 8 keer zo hoog is, daardoor is cannabis wel verslavender geworden. Dit komt voornamelijk voor bij jongeren. Maar goed, ik wijk af.
Hoe zit het met de harddrugs die die gasten gebruiken, daar kan je wel gekke dingen van doen. Daar hoor ik de PVDA niet over en de politie. Volgens mij was het een tijdje geleden nog verboden gebied omdat je naalden bij de speelplaatsen niet kon onderscheiden van het zand in de zandbak.
Ze moeten eerst maar eens kijken naar de echte oorzaak voor ze vingers gaan wijzen naar de verkeerde dingen. Ik denk dat ze het hele sociale netwerk van zo'n crimineel moeten bekijken en dan iets ondernemen.

RedLightCityBoy
Ill schreef:
Er zullen d'r vast bij zijn die dat willen ja

Maar dat kan niet eens. Ik zeg: negeren die polititie, gewoon ondergaan die ''aanval''. Verbieden kan toch niet, dat lijkt me logisch. Maarja dat is slechts wat ik denk, maar wie ben ik? de siamese wederhelft van frostyx, meer niet.

raffael77
Idd TM. Ze moeten gewoon de dealers aanpakken. Die zijn gewoon lui om te werken. Ze doen allemaal zielig dat ze geen kant op kunnen maar dat is onzin. Ze willen gewoon niet. Ze zijn al zeker niet zo onderdrukt als de afrikanen in Amerika.
Waarom werken als ze veel geld kunnen verdienen met dealen.

Ik hoorde gisteren van een vriendin van mij zus dat zij een dealer kent en hij verdient 1200 euri in de week door te dealen.

dealen is dan ook wel de makkelijkste manier om goed veel geld te verdienen, door alleen een beetje wat aan mensen te bezorgen

Fuck de dealers. Ik zie dagelijks mensen die moeten afkicken omdat ze de verkeerde shit in hun neus hebben gestopt. Heb al zat jongeren gezien die moeten afkicken van cannabis omdat ze er echt aan verslaafd zijn.
Mensen gaan domme dingen doen als ze verslaafd zijn en geen geld meer hebben.

raffael77 schreef:
Idd TM. Ze moeten gewoon de dealers aanpakken. Die zijn gewoon lui om te werken. Ze doen allemaal zielig dat ze geen kant op kunnen maar dat is onzin. Ze willen gewoon niet. Ze zijn al zeker niet zo onderdrukt als de afrikanen in Amerika.
Waarom werken als ze veel geld kunnen verdienen met dealen.

Ik hoorde gisteren van een vriendin van mij zus dat zij een dealer kent en hij verdient 1200 euri in de week door te dealen.

1200 euro! Dat word vast niet aangegeven bij de belastingdienst. Dat is makkelijk je poen verdienen. Hopelijk loopt ie tegen de lamp aan.
Er lopen er bij ons in de randstad ook genoeg rond. Ik kan ze er zo uitpikken. Hebben allemaal een zeer aantrekkelijke auto. Petje op, zelfd jasjes, air maxjes, plak haar, broek op half 6, oorbelletje, kut kop.
Beetje kopieer gedrag. Ik denk dat er wel wat 50 cent trekjes in zitten. Misschien zelfs wat Lil' Wayne. Alleen de 'grill' ontbreekt.

raffael77
ThingMan schreef:
(quote)

1200 euro! Dat word vast niet aangegeven bij de belastingdienst. Dat is makkelijk je poen verdienen. Hopelijk loopt ie tegen de lamp aan.
Er lopen er bij ons in de randstad ook genoeg rond. Ik kan ze er zo uitpikken. Hebben allemaal een zeer aantrekkelijke auto. Petje op, zelfd jasjes, air maxjes, plak haar, broek op half 6, oorbelletje, kut kop.
Beetje kopieer gedrag. Ik denk dat er wel wat 50 cent trekjes in zitten. Misschien zelfs wat Lil' Wayne. Alleen de 'grill' ontbreekt.

Het is een dikke mongool. Hij ziet er niet uit, maar hij zei dat ie pas ging werken als hij een baan vond waar hij net zoveel kan verdienen.

Maar ik ken zelf ook wel gasten die wel veel meer verdienen dan hij.
Ik ken ze van vroeger en ze zijn nu levens gevaarlijk doen aan drugs handel en vrouwen handel en zelfs wapen handel.

ThingMan schreef:
(quote)

Ik ken anders ook een dealer van 60 jaar die er als een hippie uit ziet

raffael77 schreef:
Maar ik ken zelf ook wel gasten die wel veel meer verdienen dan hij. Ik ken ze van vroeger en ze zijn nu levens gevaarlijk doen aan drugs handel en vrouwen handel en zelfs wapen handel.

Dan maar hopen dat Karma bestaat.

Berichten omtrent een user verwijderd.

PJC
Je moet ook niet alle dealers over één kam scheren. Hier in België vind ik het best handig dat er dealers zijn waar je cannabis kan halen als je daar zin in hebt. Een daguitstapje naar de coffeeshop in Nederland is wel leuk, daar niet van, maar het kost je elke keer wel véél tijd. Die dealers waar ik het over heb zijn overigens niet van die gangstertypes zoals hierboven beschreven, gewoon rustige jongens met een goeie bijverdienste

Dealers zijn er echt in alle soorten en maten.

Net als.. alles eigenlijk.

Daarom juist. Mensen zien dealers vaak ook als dikke criminelen die zelf ook zwaar verslaafd zijn terwijl dat vaak gewoon niet zo is.

Natuurlijk, het is ook makkelijk om van zoiets een verkeerd beeld te krijgen.. Dat is bij Hip Hop dus ook het geval

PJC
Als je als dealer zelf zwaar aan je spul zit ben je geen goeie dealer, zo simpel is het. Probeer je zaakjes maar goed te regelen als je constant wazig bent...gaat niet

Don't get high on your own supply .

Ik heb het ook over de jongeren dealers bij mij in de buurt. Ik weet van andere mensen ook wel dat ze soms wat dealen, maar die zorgen niet voor overlast. Deze groep wel. En dat zijn vaak de jongeren die er tussen lopen.

@PJC
Ik heb het wel over Nederland, niet over Belgie. Daar kan ik niks aan doen, dat cannabis illegaal is. Dat ligt aan de regering.

Frostyx
Emigreer dan PJC

PJC schreef:
Als je als dealer zelf zwaar aan je spul zit ben je geen goeie dealer, zo simpel is het. Probeer je zaakjes maar goed te regelen als je constant wazig bent...gaat niet

Al die bendes die in de jaren 70 succesvol waren geworden door de cocaïne verkoop in Miami zijn (mede door de drugsoorlog met de daarbij golf aan geweld van 20 jaar) uiteindelijk meestal kapot gegaan aan hun eigen spullen. Inclusief Pablo Escobar.

PJC
@ ThingMan
verkopen die jonge dealers bij jou in de buurt dan ook gewoon cannabis of zwaarder spul? want waarom zou je cannabis bij die pipo's kopen als je het gewoon legaal in de shop kan halen? als dit een domme vraag vergeef het mij, ik ben niet zo bekend met het fenomeen dealende snotneuzen in de buurt...

Frostyx
Kill_illuminati schreef:
(quote)

Al die bendes die in de jaren 70 succesvol waren geworden door de cocaïne verkoop in Miami zijn (mede door de drugsoorlog met de daarbij golf aan geweld van 20 jaar) uiteindelijk meestal kapot gegaan aan hun eigen spullen. Inclusief Pablo Escobar.

Ik heb Scarface ook wel 3x gezien

PJC schreef:
@ ThingMan
verkopen die jonge dealers bij jou in de buurt dan ook gewoon cannabis of zwaarder spul? want waarom zou je cannabis bij die pipo's kopen als je het gewoon legaal in de shop kan halen? als dit een domme vraag vergeef het mij, ik ben niet zo bekend met het fenomeen dealende snotneuzen in de buurt...

als je nog geen 18 bent, kan je niet de shop in.
En een andere reden om het bij dealers te halen is dat je vaak veel meer wiet krijgt dan bij de shop

PJC schreef:
@ ThingMan

Als je een beetje goeie dealer hebt, kan je bijna alles krijgen. Heb het zelf nooit geprobeerd want ik hoef die shit niet. Maar weet wel van andere mensen. Maar de groep is veel groter dan die paar jonge dealers die je ziet. Er zitten een aantal ouderen (broers) achter die al die shit regelen. Die jonkies krijgen een flink deel, maar moeten wel buiten lopen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:02 uur

geplaatst: vandaag om 07:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.