Genres / Hip-Hop / De jeugd vat hip hop verkeerd op
zoeken in:
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 19:02 uur
Mb. schreef:
Omdat het makkelijke sensatie weer is. Lekker makkelijk ook om het allemaal weer is op hip-hop muziek te gooien. De vele problemen in wijken zoals de Bijlmer hebben vele redenen, en hip-hop is daar een indirecte reden van. Zoals al eerder gezegd is het een vicieuze cirkel; de media gooit al die problemen op hip-hop maar ondertussen is het diezelfde media die de mainstream 'boem boem' hip-hop verheerlijkt.
Omdat het makkelijke sensatie weer is. Lekker makkelijk ook om het allemaal weer is op hip-hop muziek te gooien. De vele problemen in wijken zoals de Bijlmer hebben vele redenen, en hip-hop is daar een indirecte reden van. Zoals al eerder gezegd is het een vicieuze cirkel; de media gooit al die problemen op hip-hop maar ondertussen is het diezelfde media die de mainstream 'boem boem' hip-hop verheerlijkt.
Nouja, het taaltje dat veel van die lui praten is toch echt wel beïnvloed door hiphop. Dat hiphop de belangrijkste oorzaak noemen van alle criminaliteit is natuurlijk onzin, de problemen liggen veel complexer.
Ik voel me in ieder geval niet onveilig als ik hier op het hiphop-forum een bericht plaats.

0
geplaatst: 23 augustus 2009, 20:17 uur
Het gaat tegenwoordig meer over hoe je eruit ziet dan over de muziek zelf.. jammer
0
Frostyx
geplaatst: 23 augustus 2009, 21:45 uur
ik heb nog steeds dezelfde opvatting als 7 jaar geleden.
ofzo
ofzo
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 21:59 uur
Frostyx schreef:
ofzo
ofzo
en die is?
0
Frostyx
geplaatst: 23 augustus 2009, 22:03 uur
Nou het moet lekker klinken en ergens over gaan maar niet te veel want dan moet je denken enzoo
0
Frostyx
geplaatst: 23 augustus 2009, 22:18 uur
raffael77 schreef:
Dat is dan 1 aap uit de mouw
Dat is dan 1 aap uit de mouw
wat is dat?
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 00:20 uur
Ik vind het al fascinerend genoeg dat iemand als Kempi echt populair is.
Dat zegt meer over de staat van de jeugd en de achterstandswijken dan 1.000 gemeentelijke rapporten bij elkaar
Dat zegt meer over de staat van de jeugd en de achterstandswijken dan 1.000 gemeentelijke rapporten bij elkaar

0
geplaatst: 24 augustus 2009, 01:18 uur
T.O. schreef:
Als ik aan vrienden van mij vraag wat ze zo goed aan Kempi vinden hebben ze daar niet eens een antwoord op. Of dan komen ze met een antwoord als ''Hij is real, hij heeft dingen meegemaakt'' of ''Hij is straat en heeft de beste teksten''.. En dan snappen ze bijv. niet wat ik zo goed vind aan een heerlijke plaat als Illmatic. Gelukkig heb ik ook nog genoeg vrienden die het wél snappen.

(Ieder zijn smaak natuurlijk, je hoeft het niet te snappen.)
Om terug te komen op de grote vraag. Ik denk dat Hiphop er wel mee te maken heeft. Je hebt natuurlijk grote voorbeelden voor jongeren als 50 Cent, Lil' Wayne en 2Pac.. En gaan dan snel doen als hun idolen. Het heeft natuurlijk veel meer redenen dat de meeste jongeren zo doen, (Meelopen, Erbij willen horen enz.) maar de Rap muziek is zeker een invloed.
0
raffael77
geplaatst: 24 augustus 2009, 08:48 uur
Het is juist niet de hiphop die er toe leid dat jongeren zo gedragen. Ik vind namelijk 50CT, Lil Wayne geen hiphop maar R&B trutten voor underground artiesten zijn zij Sell out Niggas.
Daarnaast is het zo dat veel mc's een echte boodschap hebben en het positief brengen. Zij praten namelijk niet goed zoals 50 ct met zijn Candy Shop doet dat vrouwen gewoon hoeren zijn en dat het normaal is om een pimp te zijn.
Daarnaast is het zo dat veel mc's een echte boodschap hebben en het positief brengen. Zij praten namelijk niet goed zoals 50 ct met zijn Candy Shop doet dat vrouwen gewoon hoeren zijn en dat het normaal is om een pimp te zijn.
0
raffael77
geplaatst: 24 augustus 2009, 08:51 uur
Frostyx schreef:
wat is dat?
(quote)
wat is dat?
Jij geeft toch aan dat jij er niet te veel wil over na wilt denken. Dan geef je toch aan dat je niet zo bezig bent met teksten. Die helemaal niet moeilijk te begrijpen zijn, want zoveel complexe mc's zijn er niet.
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 08:55 uur
Herman [/quote]
Nouja, het taaltje dat veel van die lui praten is toch echt wel beïnvloed door hiphop. Dat hiphop de belangrijkste oorzaak noemen van alle criminaliteit is natuurlijk onzin, de problemen liggen veel complexer.
Ik voel me in ieder geval niet onveilig als ik hier op het hiphop-forum een bericht plaats.
[/quote]
Het bepaalde spraakgebrek van rappers word wel overgenomen door bepaalde meeloop jeugd. Het brabbelen van bijv. Sjaak of Kempi vinden sommige jongeren cool. Die nemen dat over en worden zelf ook onverstaanbaar.
De problemen liggen volgens mij ook veel ingewikkelder. Je kan niet zo maar de Hip Hop de schuld geven, maar er zal ongetwijfeld ook iets mee te maken hebben.
[/quote]Het bepaalde spraakgebrek van rappers word wel overgenomen door bepaalde meeloop jeugd. Het brabbelen van bijv. Sjaak of Kempi vinden sommige jongeren cool. Die nemen dat over en worden zelf ook onverstaanbaar.
De problemen liggen volgens mij ook veel ingewikkelder. Je kan niet zo maar de Hip Hop de schuld geven, maar er zal ongetwijfeld ook iets mee te maken hebben.
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 12:05 uur
raffael77 schreef:
Het is juist niet de hiphop die er toe leid dat jongeren zo gedragen. Ik vind namelijk 50CT, Lil Wayne geen hiphop maar R&B trutten voor underground artiesten zijn zij Sell out Niggas.
Veel jongeren kijken naar TMF, daar worden 50 Cent en Lil' Wayne veel gedraaid. Zij beschouwen het wel als hiphop, en deze artiesten zijn zekere role-models. Ik denk dat hiphop een klein onderdeel is.
0
Frostyx
geplaatst: 24 augustus 2009, 12:21 uur
raffael77 schreef:
Jij geeft toch aan dat jij er niet te veel wil over na wilt denken. Dan geef je toch aan dat je niet zo bezig bent met teksten. Die helemaal niet moeilijk te begrijpen zijn, want zoveel complexe mc's zijn er niet.
(quote)
Wie zegt dat als ik er niet over na hoef te denken dat ik er niet veel me bezig ben? Misschien ben ik gewoon heel slim

0
Social_Mask
geplaatst: 24 augustus 2009, 15:58 uur
Wat ik zelf opmerk is dat de ironie en zelfspot van de oude gangster rap tegenwoordig geheel verdwenen is..
Maar die is geen nieuw fenomeen, het is dan ook vrij kort door de bocht om te zeggen dat het (alleen) komt door de slechte muziek die ze draaien op MTV of wat voor debiele zender dan ook en door de "huidige" Hip-Hop cultuur. Ik kan me nog herinneren dat in de VS twee jochies een agent hadden neergeschoten en zeiden als verklaring dat ze dat hadden van Tupac.
Het is wel een vrij interessant vraagstuk; maar je moet geen dingen uit sluiten, dit soort problemen worden veroorzaakt door verschillende factoren. Het grootste probleem is dat mensen niet het verschil tussen realiteit en fictie kunnen onderscheiden als het gaat om rappers. Die rappers bouwen een bepaalde imago op - wat ze niet echt zijn - maar gaan zich op ten duur wel zo gedragen; het Tupac effect. Daarnaast is het simpelweg ook het domme kuddegrap van mensen - de mens is sowieso een mislukking an sich. Uiteindelijk komt de verantwoordelijkheid bij de luisteraars - hoe zij het intrepreteren, hoe zij ermee omgaan. Een perfect voorbeeld is ook Eminem, die dolt maar wat maar mensen nemen het serieus. Dat is ook wat er gaande is in dat gangster gedoe. Ook moeten die ouders zich gedeeltelijk schuldig voelen;
But don't blame me when lil' Eric jumps off of the terrace
You shoulda been watchin him - apparently you ain't parents
Net als geweld op tv bijvoorbeeld moeten die ouders aan hun kinderen duidelijk kunnen maken dat het niet echt is; nep dus. Met name tieners zijn veels te gevoelig.
Ik zelf vraag me ook wel af hoe het komt dat mensen zich zo gaan gedragen.. Misschien iets voor een eventuele dissertatie?
Maar die is geen nieuw fenomeen, het is dan ook vrij kort door de bocht om te zeggen dat het (alleen) komt door de slechte muziek die ze draaien op MTV of wat voor debiele zender dan ook en door de "huidige" Hip-Hop cultuur. Ik kan me nog herinneren dat in de VS twee jochies een agent hadden neergeschoten en zeiden als verklaring dat ze dat hadden van Tupac.
Het is wel een vrij interessant vraagstuk; maar je moet geen dingen uit sluiten, dit soort problemen worden veroorzaakt door verschillende factoren. Het grootste probleem is dat mensen niet het verschil tussen realiteit en fictie kunnen onderscheiden als het gaat om rappers. Die rappers bouwen een bepaalde imago op - wat ze niet echt zijn - maar gaan zich op ten duur wel zo gedragen; het Tupac effect. Daarnaast is het simpelweg ook het domme kuddegrap van mensen - de mens is sowieso een mislukking an sich. Uiteindelijk komt de verantwoordelijkheid bij de luisteraars - hoe zij het intrepreteren, hoe zij ermee omgaan. Een perfect voorbeeld is ook Eminem, die dolt maar wat maar mensen nemen het serieus. Dat is ook wat er gaande is in dat gangster gedoe. Ook moeten die ouders zich gedeeltelijk schuldig voelen;
But don't blame me when lil' Eric jumps off of the terrace
You shoulda been watchin him - apparently you ain't parents
Net als geweld op tv bijvoorbeeld moeten die ouders aan hun kinderen duidelijk kunnen maken dat het niet echt is; nep dus. Met name tieners zijn veels te gevoelig.
Ik zelf vraag me ook wel af hoe het komt dat mensen zich zo gaan gedragen.. Misschien iets voor een eventuele dissertatie?
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 16:16 uur
De schietincidenten van de laatste maanden in Amsterdam-Zuidoost zijn het werk van Antilliaanse en Surinaamse jongeren, zegt de Amsterdamse korpschef Bernard Welten. Volgens hem dragen die jongeren steeds vaker vuurwapens, omdat populaire rappers dat verheerlijken.
Dit soort gasten.
. Nee, dat we duizenden jongeren decennia lang laten opgroeien in ghetto's waarin het lijkt alsof een beetje tof doen in een gang de enige vorm van familie lijkt te zijn is niet zo erg.
Dat we een hele generatie in de grote steden laten verpieteren en een beetje laten doen wat ze willen en als ze eens opgepakt worden voor overvallen naar een HALT-buro sturen om 2 dagen propjes op te rapen is ook niet belangrijk.
Nee, rapmuziek, dat is pas erg.
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 16:51 uur
Kreeg via hyves een bericht gestuurd van RBdjan met daarin een open brief aan commissaris Welten. Hier is de link: www.faqfiles.nl
Ben benieuwd of er gereageerd op gaat worden door de commissaris. Hij is ervan overtuigd dat het door de Gangster Rap komt. Misschien gaat hij wel infiltreren bij de gangsters.
En zo'n figuur als Lexxus, dat was gewoon een leeghoofd. Geen toegevoegde waarde voor het Hip Hop.
Ben benieuwd of er gereageerd op gaat worden door de commissaris. Hij is ervan overtuigd dat het door de Gangster Rap komt. Misschien gaat hij wel infiltreren bij de gangsters.
En zo'n figuur als Lexxus, dat was gewoon een leeghoofd. Geen toegevoegde waarde voor het Hip Hop.
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 17:01 uur
Dit topic
.
Ik heb nog niet alles gelezen, maar bijv Raffael sprak waarschijnlijk zijn meest wijze woorden ooit op musicmeter
.
Ik wil eigenlijk maar een ding zeggen ookal herhaal ik daarmee Raf.
Wees jezelf en denk daar ook eens goed over na, wil ik dit wel? Ben ik dit wel? etc.
.Ik heb nog niet alles gelezen, maar bijv Raffael sprak waarschijnlijk zijn meest wijze woorden ooit op musicmeter
.Ik wil eigenlijk maar een ding zeggen ookal herhaal ik daarmee Raf.
Wees jezelf en denk daar ook eens goed over na, wil ik dit wel? Ben ik dit wel? etc.
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 17:31 uur
Stapler schreef:
Dit topic
.
Ik heb nog niet alles gelezen, maar bijv Raffael sprak waarschijnlijk zijn meest wijze woorden ooit op musicmeter
.
Ik wil eigenlijk maar een ding zeggen ookal herhaal ik daarmee Raf.
Dit topic
.Ik heb nog niet alles gelezen, maar bijv Raffael sprak waarschijnlijk zijn meest wijze woorden ooit op musicmeter
.Ik wil eigenlijk maar een ding zeggen ookal herhaal ik daarmee Raf.
Dank je. Voel me vereerd.
Hopelijk komen er nog mooie en goede dicussies of meningen bij.
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 17:33 uur
Zit natuurlijk wat in. Een groot minpunt van de "Media HipHop" om het zo maar even te noemen is dan wel dat ze het verheerlijken wat een brainwashend effect kan hebben op menig puber.
Tuurlijk heeft elke generatie zijn raddraaiers wel, maar wees nu eerlijk, wat de gemiddelde puber tegenwoordig als "normaal" bestempelt is soms echt bijster triest.
Het was tegen Gallow, maar je hebt het weggehaald?
Tuurlijk heeft elke generatie zijn raddraaiers wel, maar wees nu eerlijk, wat de gemiddelde puber tegenwoordig als "normaal" bestempelt is soms echt bijster triest.
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 17:35 uur
Gallow schreef:
Heeft niemand in dit topic ooit van testosteron gehoord? Elk kind draait wel weer bij, zo niet lijkt het me erg leuk om je te zien als opa, schuin hangend in je scoot-mobiel.
Elke generatie heeft z'n hormonen problemen zo niet bij jezelf dan wel om je heen.
Hiphop staat hierbuiten, hoewel die met-geweren-zwaaiende macho's wel een adrenaline stoot geven voor menig 12-jarige.
Heeft niemand in dit topic ooit van testosteron gehoord? Elk kind draait wel weer bij, zo niet lijkt het me erg leuk om je te zien als opa, schuin hangend in je scoot-mobiel.
Elke generatie heeft z'n hormonen problemen zo niet bij jezelf dan wel om je heen.
Hiphop staat hierbuiten, hoewel die met-geweren-zwaaiende macho's wel een adrenaline stoot geven voor menig 12-jarige.
Tuurlijk heeft elke generatie zijn problemen. Maar nu loopt het toch een beetje uit de hand. Komt ook door de media. Die zenden (misschien) wel de verkeerde dingen uit, maar blijkbaar is de jeugd te vatbaar hiervoor.
Degene die ook gangsta rap beoefenen, zijn toch niet helemaal tof. Ik snap best dat je een statement wil maken, maar doe normaal. Ze hebben het allemaal over Martin Luther King, maar hebben er niks van geleerd.
0
Gallow
geplaatst: 24 augustus 2009, 20:09 uur
Stapler schreef:
Klopt, ik kreeg een herkauwend gevoel tijdens het typen wat later naar gal ging smaken.
0
raffael77
geplaatst: 24 augustus 2009, 20:32 uur
Die gangster rappers zijn zo nep als wat. Ze praten over pistolen maar hebben er nooit een vast gehad. Dissen allerlei lui maar gaan huilen als ze klappen krijgen.
Veel gangster rappers zijn niet eens gevaarlijk geweest. Kijk naar Lexxus die dacht ook stoer te doen maar wordt neer geschoten omdat hij een grote bek heeft.
Daarom vind ik dat nummertje van Stropstrikkers ook zo leuk Urban Is De Shit.
Veel gangster rappers zijn niet eens gevaarlijk geweest. Kijk naar Lexxus die dacht ook stoer te doen maar wordt neer geschoten omdat hij een grote bek heeft.
Daarom vind ik dat nummertje van Stropstrikkers ook zo leuk Urban Is De Shit.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 24 augustus 2009, 20:36 uur
raffael77 schreef:
Njaaaah joh. Slechte karma zeker.
Leuk topic maar gaat een beetje de verkeerde kant op, een petje op je hoofd moet niet worden vergeleken met een vlindermes in je broekzak. Dat kun je moeilijk op een muziekgenre afschuiven.
* denotes required fields.