Genres / Hip-Hop / Het officiële battle topic
zoeken in:
0
geplaatst: 18 maart 2011, 22:58 uur
Eens met Harderwiek. Elohims tekst is waarschijnlijk meer geschreven echt als rap, wat het in het in een vocale battle misschien beter doet.
7-1.
<modknip>
7-1.
<modknip>
0
geplaatst: 18 maart 2011, 23:16 uur
Harderwiek schreef:
Herman moet hier volgens mij sowieso even een bezoekje doen...
Herman moet hier volgens mij sowieso even een bezoekje doen...
niels94 schreef:
Laten we nou ophouden over FFM want anders krijgen we hier precies wat niet de bedoeling was: een enorme off-topic slowchat/ruzie sessie.
Laten we nou ophouden over FFM want anders krijgen we hier precies wat niet de bedoeling was: een enorme off-topic slowchat/ruzie sessie.
Ik heb er de bezem inderdaad even doorheen gehaald. Bedankt voor het pm'tje, zo was ik er nog enigszins op tijd bij.
Sommige users moeten zich niet roomser dan de Paus gaan voordoen... Over de battles: blijft toch lastig zo zonder muziek, maar ik probeer er voor mezelf een beat bij te horen. Ben benieuwd naar wat er nog komen gaat.

edit: nog een nagekomen bericht verwijderd. FFM: een andere mening is welkom, maar heb het gewoon over de battles en niet over allerlei randzaken (spelfouten, dit topic, etc.).
0
geplaatst: 19 maart 2011, 00:05 uur
Ah, ik zie al in dat ik totaal niet goed ben in disses, ik doe de volgende keer wel mee, dat wel.
Ik denk dat ik me te veel zou richten op "gewone" teksten dan disses, zo ben ik niet
Die van Elohim klinkt in mijn oren lekker onder een beat als nummer, niet als dis, dus:
8-1
Ik denk dat ik me te veel zou richten op "gewone" teksten dan disses, zo ben ik niet

Die van Elohim klinkt in mijn oren lekker onder een beat als nummer, niet als dis, dus:
8-1
0
geplaatst: 19 maart 2011, 00:07 uur
9-1
Staan wel wat leuke lines in.
Die van Elohim vind ik niet veel aan.
Staan wel wat leuke lines in.
Die van Elohim vind ik niet veel aan.
0
Hakunamatafaka
geplaatst: 19 maart 2011, 00:43 uur
Tot hoever gaat dit?
IK zal volgende keer overigens wat meer energie erin stoppen, en mijn punches beter uitwerken zonder al die fillers.
IK zal volgende keer overigens wat meer energie erin stoppen, en mijn punches beter uitwerken zonder al die fillers.
0
geplaatst: 19 maart 2011, 01:24 uur
11-1
Misschien leuk om een keer met beat te doen en dan filmpje op youtube
. 2 tegen mekaar met dezelfde beat en dan 1:30 ofzo.
Misschien leuk om een keer met beat te doen en dan filmpje op youtube
. 2 tegen mekaar met dezelfde beat en dan 1:30 ofzo.
0
geplaatst: 19 maart 2011, 04:11 uur
Hakunamatafaka schreef:
ik geef je zo'n blokhoofd dat je straks in legoland kan wonen
(...)
Tis zielig geloof me, maar wanneer alles om hem draait...... dan heeft ie gezopen
(...)
Als ik je pats G. Elohim zit vaker op zijn knieën in bosjes dan papparazi.
(...)
Als ik aan het bidden ben, praat ik tegen mezelf
(...)
Tja het kan vreemdgaan….net zoals jij.. die fokt met de verkeerde.
(...)
je bent nog sneller gebroken dan een stilte
(...)
En krijg ik een ram…. is het omdat ik je mams in juli gepaald heb.
ik geef je zo'n blokhoofd dat je straks in legoland kan wonen
(...)
Tis zielig geloof me, maar wanneer alles om hem draait...... dan heeft ie gezopen
(...)
Als ik je pats G. Elohim zit vaker op zijn knieën in bosjes dan papparazi.
(...)
Als ik aan het bidden ben, praat ik tegen mezelf
(...)
Tja het kan vreemdgaan….net zoals jij.. die fokt met de verkeerde.
(...)
je bent nog sneller gebroken dan een stilte
(...)
En krijg ik een ram…. is het omdat ik je mams in juli gepaald heb.
Duidelijk 12-1. Dit vond ik allemaal aardige tot sterke regels. Wat ik wel ontiegelijk triest vind, is dat deze diss totaal onrapbaar is. Het vetste zou zijn dat mensen hun teksten hier in zouden rappen een een zshare-bestand of iets dergelijks zouden plaatsten. Dat komt vele malen beter over en dwingt tegelijkertijd direct meer respect af. Of je moet zelfs zonder beat echt niet kunnen rappen natuurlijk.
0
geplaatst: 19 maart 2011, 10:13 uur
13-1 ik had meer van Elohim verwacht, maar zijn tekst is beter voor als song uit te brengen, maar Hakunamatafaka zijn diss was beter.
0
geplaatst: 19 maart 2011, 10:47 uur
14-1
Ik heb zelf gisternacht een tekst geschreven die is zo slecht ik moest echt lachen toen ik wakker werd en die shit las.
Ik heb zelf gisternacht een tekst geschreven die is zo slecht ik moest echt lachen toen ik wakker werd en die shit las.
0
geplaatst: 19 maart 2011, 11:09 uur
15-2
Het niveau van de battles gaat pas echt kelderen als ik mijn tekst drop.
Het niveau van de battles gaat pas echt kelderen als ik mijn tekst drop.

0
geplaatst: 19 maart 2011, 11:23 uur
Maakt eigenlijk niet uit. Gewoon doorgaan tot de volgende battle gedropt wordt 

0
geplaatst: 19 maart 2011, 11:47 uur
Lijkt me duidelijk 
Had barweinig tijd dus het enige wat ik heb kunnen doen is wat leuke rijmschema's neerzetten...
weet je, ik denk, ik typ het toch nog maar even uit, valt denk ik niet zo snel op in een tekst battle =]
HAKUNAMATAFAKA
GA'T DOEN DAN JA maar WAT DAN
PAKZAK, AFGHAN
AF MAN, AFGANG
VERRE van MIJN HOOGTE
LEKKER op PIJP HOOGTE
LEB'REN aan MIJN KLOTEN
SCHRIJF DOPER, BLIJF HOGER, RIJMS KOMEN
HEM, CHECK
RAPCATS BACKPACKS, CRAPPED PANTS
LAPDANCE, GEK MENS
THAT'S THAT FAN BENT
NAH, je bent DOPE, MAAK je het GROOT
BLAAS JE OP,
RARE KOP
LAAT JE TOCH
Qua punchlines suckt die van mij inderdaad, maar ik denk toch dat ie niet zooo slecht is.
Anyway, gefeliciteerd =]

Had barweinig tijd dus het enige wat ik heb kunnen doen is wat leuke rijmschema's neerzetten...
weet je, ik denk, ik typ het toch nog maar even uit, valt denk ik niet zo snel op in een tekst battle =]
HAKUNAMATAFAKA
PAKZAK, AFGHAN
AF MAN, AFGANG
VERRE van MIJN HOOGTE
LEKKER op PIJP HOOGTE
LEB'REN aan MIJN KLOTEN
HEM, CHECK
LAPDANCE, GEK MENS
THAT'S THAT FAN BENT
BLAAS JE OP,
RARE KOP
LAAT JE TOCH
Qua punchlines suckt die van mij inderdaad, maar ik denk toch dat ie niet zooo slecht is.

Anyway, gefeliciteerd =]
0
geplaatst: 19 maart 2011, 12:02 uur
Na stemming van gisteren is het duidelijk dat er genoeg is voor een minimaal aantal van 8 stemmen tot de deadline verlopen is. Ik begrijp het enthousiasme, maar foto's van ballen mogen jullie wel achterwege laten de volgende keer
.
@Sjaak: Dit is voorzichtig de 1e battle. Er zijn inderdaad ook users die vocaal willen battelen.
.@Sjaak: Dit is voorzichtig de 1e battle. Er zijn inderdaad ook users die vocaal willen battelen.
0
geplaatst: 19 maart 2011, 12:05 uur
Bedorvenkebab schreef:
Ik begrijp het enthousiasme, maar foto's van ballen mogen jullie wel achterwege laten de volgende keer
.
Ik begrijp het enthousiasme, maar foto's van ballen mogen jullie wel achterwege laten de volgende keer
.Nu maak je R&P verdrietig
.
0
Hakunamatafaka
geplaatst: 19 maart 2011, 12:58 uur
Elohim schreef:
Lijkt me duidelijk
HAKUNAMATAFAKA
PAKZAK, AFGHAN
AF MAN, AFGANG
VERRE van MIJN HOOGTE
LEKKER op PIJP HOOGTE
LEB'REN aan MIJN KLOTEN
HEM, CHECK
LAPDANCE, GEK MENS
THAT'S THAT FAN BENT
BLAAS JE OP,
RARE KOP
LAAT JE TOCH
Anyway, gefeliciteerd =]
Lijkt me duidelijk

HAKUNAMATAFAKA
PAKZAK, AFGHAN
AF MAN, AFGANG
VERRE van MIJN HOOGTE
LEKKER op PIJP HOOGTE
LEB'REN aan MIJN KLOTEN
HEM, CHECK
LAPDANCE, GEK MENS
THAT'S THAT FAN BENT
BLAAS JE OP,
RARE KOP
LAAT JE TOCH

Anyway, gefeliciteerd =]
De essentie van tekst battles zijn funny jokes toch? Niet of het flowbaar is ja of nee.
0
geplaatst: 19 maart 2011, 14:35 uur
Ja weet ik, daarom zeg ik ook: qua punchlines suckt die van mij inderdaad.
Ik heb dit ook echt al jaren niet meer gedaan, maar het was leuk om weer even te proberen xD
Ik ga niet moeilijk doen hoor, die van jou had een paar grappige lines ertussen enzo, dus je hebt gewoon dik verdiend gewonnen
Btw, wel een tip, probeer wat aan je rijmschema's te werken, is hier misschien minder belangrijk maar het brengt je tekst zeker naar een hoger niveau. Ook een simpel te flowen tekst maakt het lezen prettiger en zal waarschijnlijk (onbewust) leiden tot een betere beoordeling
@Sjaakspeare, het probleem met gerapte battles is alleen wel dat er dan volgens mij minder mensen mee hadden kunnen doen. Niet elke tekstschrijver heeft een mic staan, hea.
Ik heb dit ook echt al jaren niet meer gedaan, maar het was leuk om weer even te proberen xD
Ik ga niet moeilijk doen hoor, die van jou had een paar grappige lines ertussen enzo, dus je hebt gewoon dik verdiend gewonnen

Btw, wel een tip, probeer wat aan je rijmschema's te werken, is hier misschien minder belangrijk maar het brengt je tekst zeker naar een hoger niveau. Ook een simpel te flowen tekst maakt het lezen prettiger en zal waarschijnlijk (onbewust) leiden tot een betere beoordeling

@Sjaakspeare, het probleem met gerapte battles is alleen wel dat er dan volgens mij minder mensen mee hadden kunnen doen. Niet elke tekstschrijver heeft een mic staan, hea.

0
CannabisFristi
geplaatst: 19 maart 2011, 17:42 uur
Je kunt met een headphone zelfs een tekst opnemen.
16-2.
16-2.

0
geplaatst: 19 maart 2011, 18:53 uur
Wat wel raar is dat we 1 dag voor lopen op het schema:
Elohim Vs. Hakunamatafaka Deadline: 19 maart 23:59
Delars Vs. Stapler 20 maart 23:59
Silky & Smooth Vs. pqt 21 maart 23:59
MAS Vs. Robbie Keane 22 maart 23:59
CannabisFristi Vs. Timmie 23 maart 23:59
Bedorvenkebab Vs. Toris 24 maart 23:59
Elohim Vs. Hakunamatafaka Deadline: 19 maart 23:59