Genres / Hip-Hop / Favoriete MC's
zoeken in:
0
|Joël|
geplaatst: 18 maart 2007, 17:05 uur
Relax schreef:
Het is wel goede tekst van Will Smith, wat is er slecht aan dan.. dat hij de zinnen opend dat hij eet ? hij verteld gewoon hoe het op zijn dag gebeurde.
Het is wel goede tekst van Will Smith, wat is er slecht aan dan.. dat hij de zinnen opend dat hij eet ? hij verteld gewoon hoe het op zijn dag gebeurde.

Dat heet toch gewoon story telling, maar als Will Smith het doet dan vinden sommige mensen het opeens slecht

0
geplaatst: 18 maart 2007, 17:30 uur
|Joël| schreef:

Dat heet toch gewoon story telling, maar als Will Smith het doet dan vinden sommige mensen het opeens slecht
(quote)

Het eerste stuk vond ik ook niet slecht. Ik quote enkel het middenstuk. Dat is zo ontzettend simpel en overtreft de gemiddelde 50 Cent lyric niet. Heb ook nergens aangegeven dat ik naar inhoud op zoek zou zijn.
Maar inderdaad in The Infamous zit niet superveel inhoud.
Wat er echter wel in zit is goede teksten, gevoel, goede flow, fijne beats en een unieke sfeer. Vijf dingen die bij Sean Price erg, erg ver te zoeken zijn.
0
geplaatst: 18 maart 2007, 17:50 uur
Precies, Will Smith die een betere wereld wil is wel het laatste dat ik hoef te horen, en vooral met zo'n kinderachtige tekst, storytelling, doe me een lol zeg.
0
geplaatst: 18 maart 2007, 18:05 uur
Conway Twitty schreef:
Het eerste stuk vond ik ook niet slecht. Ik quote enkel het middenstuk. Dat is zo ontzettend simpel en overtreft de gemiddelde 50 Cent lyric niet. Heb ook nergens aangegeven dat ik naar inhoud op zoek zou zijn.
Wat er echter wel in zit is goede teksten, gevoel, goede flow, fijne beats en een unieke sfeer. Vijf dingen die bij Sean Price erg, erg ver te zoeken zijn.
Sean Price? Ben het volledig met je eens als je het over Sean Price hebt hoor, maar snap niet zo goed hoe je plots bij SP komt..(quote)
Verder vind ik dat als het over teksten hebt, je het automatisch ook over inhoud hebt. Dat is een belangrijk onderdeel van tekst. En Will heeft wel inhoud. Ik ben geen groot fan van de man, maar slecht noem ik hem niet. En al helemaal niet lachwekkend, zoals hij hier door sommigen wel wordt afgeschildert. Ik snap Joel als hij Will goed vind. t Is een stijl die wat simpel overkomt, maar Will rijmt makkelijk en heeft wat te vertellen.
0
geplaatst: 18 maart 2007, 18:12 uur
Niek schreef:
Verder vind ik dat als het over teksten hebt, je het automatisch ook over inhoud hebt. Dat is een belangrijk onderdeel van tekst. En Will heeft wel inhoud. Ik ben geen groot fan van de man, maar slecht noem ik hem niet. En al helemaal niet lachwekkend, zoals hij hier door sommigen wel wordt afgeschildert. Ik snap Joel als hij Will goed vind. t Is een stijl die wat simpel overkomt, maar Will rijmt makkelijk en heeft wat te vertellen.
(quote)
Sean Price? Ben het volledig met je eens als je het over Sean Price hebt hoor, maar snap niet zo goed hoe je plots bij SP komt..Verder vind ik dat als het over teksten hebt, je het automatisch ook over inhoud hebt. Dat is een belangrijk onderdeel van tekst. En Will heeft wel inhoud. Ik ben geen groot fan van de man, maar slecht noem ik hem niet. En al helemaal niet lachwekkend, zoals hij hier door sommigen wel wordt afgeschildert. Ik snap Joel als hij Will goed vind. t Is een stijl die wat simpel overkomt, maar Will rijmt makkelijk en heeft wat te vertellen.
Ja maar toch is er wel een scheiding tussen Inhoud en Lyrics. Zo kan ik me er wel in vinden als Relax zegt dat Mobb Deep geen inhoud heeft, omdat het in hun teksten niet gaat over uiteenlopende onderwerpen. Mobb Deep heeft echter wel complexe teksten en rijmschema's.
0
Akonner
geplaatst: 18 maart 2007, 18:13 uur
[/quote]Ga maar eens wat nummers luisteren van hem, dan zal je zien dat Akon niet beter genoemd mag worden. Maar goed ieder zijn eigen mening, Will Smith zal altijd één van mijn favoriete MC's blijven, zijn teksten zijn leuk zoals Niek al zei en hij heeft een aantal hele goeie nummers, mede dankzij DJ Jazzy Jeff.[/quote]Akon is niet eens een MC,
dus kun je tog niet vergelijken met een goede acteur maar een middelmatige rapper.
0
geplaatst: 18 maart 2007, 18:22 uur
Conway Twitty schreef:
Ja maar toch is er wel een scheiding tussen Inhoud en Lyrics. Zo kan ik me er wel in vinden als Relax zegt dat Mobb Deep geen inhoud heeft, omdat het in hun teksten niet gaat over uiteenlopende onderwerpen. Mobb Deep heeft echter wel complexe teksten en rijmschema's.
Ik ga ook niet beweren dat Will beter is dan Havoc en Prodigy. Ik vind Will niet echt goed, maar ik kan me wel voorstellen dat je hem goed vind. Ook vind ik hem talentvol. Zijn teksten zijn dan weer grappig en dan weer serieuzer. Al met al vind ik een reactie van: 'Will Smith? Laat me niet lachen!' niet terecht. Was jij overigens niet maar onze expert Akonner. Een vriend van me die vind Will Smith echt geweldig. Gewoon niet moeilijk doen, lekker vrolijke beatjes met grappige lichte rijmpjes eroverheen. Die stijlen passen erg goed bij elkaar in zijn opinie en daar kan ik me goed in vinden.(quote)
0
geplaatst: 18 maart 2007, 20:28 uur
Niek schreef:
(quote)
Sean Price? Ben het volledig met je eens als je het over Sean Price hebt hoor, maar snap niet zo goed hoe je plots bij SP komt..Die staat in zijn top 10. Maar Sean P is idd ook weinig tot niets op lyric-gebied.
0
Harco
geplaatst: 18 maart 2007, 20:32 uur
Sean Price z'n lyrics > 99% van de teksten van andere rappers.
0
geplaatst: 18 maart 2007, 20:54 uur
Liever rappers met cliche-teksten dan rappers met van die gigantische kwijlteksten als die op de vorige pagina.
Dan waren Wills teksten toen hij 17 was tenminste nog grappig.
0
geplaatst: 18 maart 2007, 21:01 uur
Harco schreef:
Dat is natuurlijk erg overdreven. En zelfs dan weet ie er niks goeds uit te brengen in zijn lyrics. Nee, als Sean P op zijn album Monkey Barz niet zo'n geweldige beats had gehad had dat album laag gescoord bij mij. Maarja, smaken verschillen dus heel duidelijk bij de beste man.
0
geplaatst: 18 maart 2007, 21:46 uur
Dat is echt onzin wat je zegt.
Tell Me Why, van het album Lost and Found uit 2005, is één van mijn favoriete Will Smith nummers en dat is toch echt een Hip-Hop nummer en géén R&B. De tekst van dat nummer is ook goed met een echte boodschap.
Tell Me Why, van het album Lost and Found uit 2005, is één van mijn favoriete Will Smith nummers en dat is toch echt een Hip-Hop nummer en géén R&B. De tekst van dat nummer is ook goed met een echte boodschap.
haha sorry, maar ik vind die tekst echt heel erg simpel. De onderwerpen zijn niet echt origineel, en technisch zwak met alleen rijmpjes op 1 lettergreep.
en dan nog wat, veel shit van will smith is geschreven door ghostwriters.
0
Relax
geplaatst: 18 maart 2007, 22:37 uur
Jullie zeggen... Sean Price is slecht.. jullie spreken alsof het een feit is..
Verdiep je in rijms, gevoel en de chillheid die hij brengt, hij heeft er verstand van.
Verdiep je in rijms, gevoel en de chillheid die hij brengt, hij heeft er verstand van.
0
geplaatst: 18 maart 2007, 23:24 uur
Relax schreef:
Jullie zeggen... Sean Price is slecht.. jullie spreken alsof het een feit is..
Jij zegt: Sean Price is goed..vol gevoel en chillheid en heeft er verstand van.. je spreekt alsof het een feit is..Jullie zeggen... Sean Price is slecht.. jullie spreken alsof het een feit is..
Verdiep je in rijmt, het gebrek aan gevoel, het gebrek aan chillheid, het gebrek aan verstand dat hij heeft...
Relax; we hoeven toch niet overal 'ik vind' voor te plakken?? Dat doe je zelf toch ook niet. t Is een forum, alles wat gezegd wordt zijn meningen...
0
geplaatst: 18 maart 2007, 23:25 uur
Kos schreef:
Liever rappers met cliche-teksten dan rappers met van die gigantische kwijlteksten als die op de vorige pagina.
Dat ben ik helemaal met je eens. Toen was hij op zijn best.Liever rappers met cliche-teksten dan rappers met van die gigantische kwijlteksten als die op de vorige pagina.
0
geplaatst: 19 maart 2007, 10:20 uur
Van het weekend weer ff naar de drie Organized Konfusion's platen geluisterd... Pharoahe Monch is toch wel één van de beste MC's (en nog maar 2 a 3 keer genoemd!).
Afgezien van z'n ziekelijke flow, zijn z'n teksten kritisch, sherp en confronterend en maakt ie erg mooi gebruik van metaforen, wat overigens iets anders dan vergelijkingen — iets wat een hoop rappers blijkbaar niet weten. Dingen als "i love you like a fat kid loves cake" worden door rappers zelf vaak metaforen genoemd terwijl ze dat niet zijn. Voorbeeld van een metafoor is het nummer Rape van Pharoahe's solo album. Hij is zo goed dat je bijna over het hoofd zou zien dat de andere helft van Organized Konfusion er ook aardig wat van kan. Jammer dat z'n solo carriere een beetje moeizaam verloopt.
Afgezien van z'n ziekelijke flow, zijn z'n teksten kritisch, sherp en confronterend en maakt ie erg mooi gebruik van metaforen, wat overigens iets anders dan vergelijkingen — iets wat een hoop rappers blijkbaar niet weten. Dingen als "i love you like a fat kid loves cake" worden door rappers zelf vaak metaforen genoemd terwijl ze dat niet zijn. Voorbeeld van een metafoor is het nummer Rape van Pharoahe's solo album. Hij is zo goed dat je bijna over het hoofd zou zien dat de andere helft van Organized Konfusion er ook aardig wat van kan. Jammer dat z'n solo carriere een beetje moeizaam verloopt.
0
Relax
geplaatst: 19 maart 2007, 15:34 uur
Niek schreef:
Verdiep je in rijmt, het gebrek aan gevoel, het gebrek aan chillheid, het gebrek aan verstand dat hij heeft...
Relax; we hoeven toch niet overal 'ik vind' voor te plakken?? Dat doe je zelf toch ook niet. t Is een forum, alles wat gezegd wordt zijn meningen...
(quote)
Jij zegt: Sean Price is goed..vol gevoel en chillheid en heeft er verstand van.. je spreekt alsof het een feit is..Verdiep je in rijmt, het gebrek aan gevoel, het gebrek aan chillheid, het gebrek aan verstand dat hij heeft...
Ik doe dat express

Jullie kunnen niet eens iemand anders hun smaak waarderen, zielig hoor, ik dacht dat deze site juist daarvoor was.
0
geplaatst: 19 maart 2007, 16:43 uur
Relax schreef:
Ik doe dat express
Jullie kunnen niet eens iemand anders hun smaak waarderen, zielig hoor, ik dacht dat deze site juist daarvoor was.
(quote)
Ik doe dat express

Tja ik kan mezelf moeilijk dwingen iemand anders zijn smaak te waarderen. Ik respecteer het als iemand iets goed vind en dat goed kan beargumenteren. Iets waarderen is echter iets heel anders en ik heb niks anders gedaan dan mijn mening gegeven op een enkel nummertje van meneer Smith.
0
|Joël|
geplaatst: 19 maart 2007, 16:44 uur
Niek schreef:
Dat ben ik ook met jullie eens, de platen met Jazzy Jeff erbij daar was Will Smith op zijn best. Maar met het nummer Tell Me Why gaf ik even aan dat hij tegenwoordig geen R&B maakt en dat hij nu ook nog iets voorstelt. Maar vroeger was hij inderdaad beter.(quote)
Dat ben ik helemaal met je eens. Toen was hij op zijn best.
0
geplaatst: 19 maart 2007, 17:37 uur
Akonner schreef:
Zullen we deze topic vernoemen naar Will Smith?
Nee.Zullen we deze topic vernoemen naar Will Smith?
0
geplaatst: 19 maart 2007, 17:39 uur
Akonner schreef:
Zullen we jou vernoemen naar ''de totaal niks toevoegende user''?
0
geplaatst: 19 maart 2007, 17:47 uur
Relax schreef:
Ik doe dat express
Nee, deze site is er niet voor andere meningen te waarderen. Deze site is er voor je mening te geven en die te beargumenteren als deze mening een discussie uitlokt. Ik gaf mijn mening en dan ga jij moeilijk doen omdat het jou niet duidelijk was dat dit mijn mening is. (quote)
Ik doe dat express

En nog iets, deze site is er helemaal niet voor je mening over andere users te geven, dus dat je mij zielig noemt is niet gepast.
0
Akonner
geplaatst: 19 maart 2007, 18:21 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
mijn idee

0
geplaatst: 19 maart 2007, 19:58 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Humor heb je in ieder geval

0
Akonner
geplaatst: 19 maart 2007, 20:07 uur
Waarom jou smiley kijkt niet blij als jij zegt humor van mij is grapjas.
Goede MC's:
The Game ( als hij z'n rauwe stem op zet)
Snoop Dogg
Daz Dillinger
0
Raekwon the chef
geplaatst: 19 maart 2007, 20:38 uur
Daz???
maar ik vind smith ook best oké,
met jazzy jeff was ie best goed bezig en nummers als Gettin Jiggy with It en Men in Black zijn erg lekker.
maar ik vind smith ook best oké,
met jazzy jeff was ie best goed bezig en nummers als Gettin Jiggy with It en Men in Black zijn erg lekker.
0
geplaatst: 19 maart 2007, 23:13 uur
Akonner schreef:
Goede MC's:
Snoop Dogg
Daz Dillinger
(quote)
Goede MC's:
Snoop Dogg
Daz Dillinger
Ik had het tegen MJ_Da_Man
0
raffael77
geplaatst: 20 maart 2007, 01:18 uur
De meeste mogen mij niet hier maar wat ik zeg is waar.
Teveel gaat over hetzelfde omdat de meeste alleen die standaard hiphop luisteren. The Game *uck off hij wack, 50 ct nog erger, Biggy en pac allang dood dus hou toch op met die shit. Luister naar echte hiphop inplaats van dissen van gasten. Sean price is goed genoeg omdat BCC meer heeft gedaan dan de meeste clowns die hier elke keer genoemd worden. Li'l wayne ga je toch geen hiphop noemen tsssssssssssss. Het maakt niet uit wat ik noem het is nooit goed. Het is beter van elkaar te leren dan te zeuren wie goed is wie niet. Luister naar Puts, J5, UD en soundproviders om er een paar op te noemen. Dat is pure Hiphop en zij zijn orginal.
Teveel gaat over hetzelfde omdat de meeste alleen die standaard hiphop luisteren. The Game *uck off hij wack, 50 ct nog erger, Biggy en pac allang dood dus hou toch op met die shit. Luister naar echte hiphop inplaats van dissen van gasten. Sean price is goed genoeg omdat BCC meer heeft gedaan dan de meeste clowns die hier elke keer genoemd worden. Li'l wayne ga je toch geen hiphop noemen tsssssssssssss. Het maakt niet uit wat ik noem het is nooit goed. Het is beter van elkaar te leren dan te zeuren wie goed is wie niet. Luister naar Puts, J5, UD en soundproviders om er een paar op te noemen. Dat is pure Hiphop en zij zijn orginal.
0
geplaatst: 20 maart 2007, 10:57 uur
Nja, Raffael zolang iemand voldoende argumenten heeft om 50 cent of Lil' Wayne goed te vinden, heb ik daar geen problemen mee.
je zegt zelf dat Lil' Wayne geen hip-hop is; zeg dan ook waarom aub. Zo hebben mensen die niet veel van hip-hop afweten er ook wat aan. Het is beter van elkaar te leren dan te zeuren wie goed is en wie niet.
je zegt zelf dat Lil' Wayne geen hip-hop is; zeg dan ook waarom aub. Zo hebben mensen die niet veel van hip-hop afweten er ook wat aan. Het is beter van elkaar te leren dan te zeuren wie goed is en wie niet.

* denotes required fields.