MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Favoriete MC's

zoeken in:
raffael77 schreef:
De meeste mogen mij niet hier maar wat ik zeg is waar.
Teveel gaat over hetzelfde omdat de meeste alleen die standaard hiphop luisteren. The Game *uck off hij wack, 50 ct nog erger, Biggy en pac allang dood dus hou toch op met die shit. Luister naar echte hiphop inplaats van dissen van gasten. Sean price is goed genoeg omdat BCC meer heeft gedaan dan de meeste clowns die hier elke keer genoemd worden. Li'l wayne ga je toch geen hiphop noemen tsssssssssssss. Het maakt niet uit wat ik noem het is nooit goed. Het is beter van elkaar te leren dan te zeuren wie goed is wie niet. Luister naar Puts, J5, UD en soundproviders om er een paar op te noemen. Dat is pure Hiphop en zij zijn orginal.

Hoevaak kun je jezelf tegenspreken in één bericht ? Verder ga ik er niet dieper op in, gezien dat eigenlijk amper kan.

raffael77
FunkyMonk schreef:
Nja, Raffael zolang iemand voldoende argumenten heeft om 50 cent of Lil' Wayne goed te vinden, heb ik daar geen problemen mee.
je zegt zelf dat Lil' Wayne geen hip-hop is; zeg dan ook waarom aub. Zo hebben mensen die niet veel van hip-hop afweten er ook wat aan. Het is beter van elkaar te leren dan te zeuren wie goed is en wie niet.

Het is iets waar je in hiphop voor staat of niet.
Vb. Ik heb die 25 j hiphop shit gezien van vpro en komt die smaus van een blackstarr aanzetten met: Opgezwolle heeft alles op eigen houtje gedaan en zijn altijd hun zelf gebleven. Waarop Raymster reageerd hallo zij zitten toch bij topnotch die heeft hun geholpen. Via via dus.(Topnotch is grootste hiphop label NL /Net als defjam nu in amerika).
Ze hebben hun deals gekocht en zeker die gek lil wayne.
Ze dissen de underground gasten die er echt hard voor moeten knokken. Ze staan alleen in de pop charts op 1.
Maar als je gaat kijken in de echte hiphop industrie dan staan zij ergens onderaan. Maar dit is een onderwerp die al jaren is en altijd zal blijven. Ze zeggen zij maken veel geld dus ze zijn goed maar als je dan vraagt waar ze over rappen weten ze het niet, want ze luisteren alleen naar de muziek. 1994 wordt gezien als een jaar van de hiphop, omdat er zoveel uitkwam en ook goed was daar kunnen de meeste nu nog niet aan tippen. de 90's(begin tot midden) hiphop wordt ook gezien als the golden area hiphop ofterwijl de tijd dat hiphop op zijn best was.

Harco
Harco schreef:
Sean Price.
GZA.
Masta Ace.
MF Doom.
Sage Francis.
T.I.

Bun B en O.C. vergeten.

01 Rakim
02 Nas
03 Big Pun
04 Big L
05 Pharaohe Monch
06 Inspectah Deck
07 O.C.
08 Chino XL
09 Notorious BIG
10 Immortal Technique
11 Jeru The Damaja
12 Q-Tip
13 KRS One
14 Kool G Rap
15 MF Doom

|Joël|
Common, Nas en Talib Kweli (alfabetische volgorde)

Dat zijn nu absoluut mijn 3 favoriete MC's.
Ik wou eerst ook nooit meer dan één album per artiest in mijn top 10, maar Common staat er nu toch twee keer in omdat ik die twee albums gewoon erg goed vind en graag luister.

rico-bballer
onwillekeurig:
2pac, nas, rakim, talib kweli, mos def, slug, sage francis, esoteric, q-tip, immortal technique.

Hypno
In willekeurige volgorde:
K Rino
Chino XL
Tech N9ne
Eminem
2Pac
Immortal Technique
Kool G Rap
Vakill
Virtuoso
Ill Bill
Big L
Lord Finesse
Q Unique
Royce Da 59
Killah Priest
Tonedeff
Murs
Kool Keith
Vinne Paz
Brotha Lynch Hung
Z Ro
Jus Allah
Crypt The Warchild
Louis Logic
Celph Titled
Nas
Slug
Murs
Cage
Necro
Sabac
Pharoah Monch
Canibus
Diabolic
Mr Morbid

rico-bballer
rico-bballer schreef:
onwillekeurig:
2pac, nas, rakim, talib kweli, mos def, slug, sage francis, esoteric, q-tip, immortal technique.
Dit moet willekeurig zijn .

KRS-One, Guru, The Gift of Gab, Chubb Rock en Pharoahe Monch.

Akonner
01. 2pac
02. Nas
03. Eazy-E
04. Snoop Dogg
05. AZ
06. Big L
07. Canibus
08. The Game
09. Havoc
10. Ice Cube
11. Prodigy
12. Billy Danze
13. Tim Dog
14. Murs

|Joël|
Suez schreef:
Chubb Rock
Inderdaad ook erg goed die wordt hier volgens mij niet vaak genoemt. Ik luister nu zijn album uit 1991, The One.
Nineteen ninety
Chubb Rock jumps up on the scene
With a lean
And a pocket full of green... etc.

Hoe hij dat flowt

raffael77
|Joël| schreef:
(quote)
Inderdaad ook erg goed die wordt hier volgens mij niet vaak genoemt. Ik luister nu zijn album uit 1991, The One.
Nineteen ninety
Chubb Rock jumps up on the scene
With a lean
And a pocket full of green... etc.

Hoe hij dat flowt

Ik heb een special gezien van hem en hij is samen met 2Pac de beste teksten schrijver van hiphop maar ook voor R&B.
Ik weet niet meer precies voor wie hij schreef maar wel heel veel.
Hij is ook heel erg goed in freestylen en heeft een vette flow idd.

raffael77 schreef:
(quote)

hij is samen met 2Pac de beste teksten schrijver van hiphop maar ook voor R&B.

Dat is geen feit. Deze ''fout'' maak je wel vaker raffael, je brengt soms dingen alsof het een feit is en dat wekt soms irritatie op. Jij vindt hun twee de beste schrijvers, maar het is geen feit dat ze het zijn. Bovendien ben ik het helemaal niet met je eens (over 2Pac, van Chubb ken ik niks).

rico-bballer
Je hebt gelijk ook al ben ik het met raffael eens over 2pac ik ken geen rapper die meer emotie en poezie in zijn teksten kon stoppen.

Hypno
rico-bballer schreef:
Je hebt gelijk ook al ben ik het met raffael eens over 2pac ik ken geen rapper die meer emotie en poezie in zijn teksten kon stoppen.
ik ken er genoeg die meer emotie en Poezie in hun teksten stoppen.

rico-bballer
Oke, dan ben jij het dus niet met mij eens .

K. Rino is een goede artiest. Bekend geworden door Ganksta NIP. Ook een goede rapper. Nog meer goede rappers:

Lord Infamous
Tommy Wright III
K-Rock
M-Child
Juicy J.
Project Pat
Koopsta Knicca
Gangsta Blac
Rakim
Billy Dance
Bun B.
Big Mello
Willie D.
Big Mike
Bushwick Bill
PMD
A K. to a G.
Big Punisher
007
E. Rock
Lo Life
Can-i-bus
Masta Killa
The RZA
The GZA
Brotha Lynch Hung
Kool G Rap
Saafir

Op www.Berkelstroom.nl is trouwens elke donderdagavond een hiphopprogramma met deze goede artiesten. Van 20:00-22:00.

rico-bballer
Paar ken ik niet zitten hele goede tussen (gza kool g rap enz) maar project pat vind ik zo'n beetje een dieptepunt.

Raekwon the chef
en RZA is middelmatig, als producer geniaal en een legende, maar als rapper behoorrrrlijk maaaatig

Vind het een erg goede rapper juist, heerlijke eigen stijl heeft hij toch ontwikkeld.
Vooral op Wu-tang Forever vind ik hem een van de betere.

Social_Mask
Ik vind RZA geweldig!

ik écht niet (als rapper)

Ik wel, ik denk dat het zo'n beetje de meeste onderschatte MC is die ik ken (ja ik weet het, dat heb ik al vaker gezegd).

Aangezien in lang niet genoeg verschillende artiesten heb gehoord, kan ik nog niet echt beoordelen welke mc ik het beste vind. Maar op dit moment zou ik kiezen voor:

Substantial en Brother Ali

Ik snap echt niet wat mensen in Brother Ali zien. Het zijn leuke producties op zijn platen (ook niet meer dan dat) en hij rapt leuk. Maar zijn flow wordt snel saai, en hij heeft niets extra's. Niets dat hem echt onderscheid. Vind hem vrij doorsnee eigenlijk. Wat vinden jullie, Ali-liefhebbers, xo bijzonder aan de goede man?

eazyfan
1. Nas
2. 2Pac
3. The Notorious B.I.G.
4. GZA
5. Ice Cube
6. Common Sense
7. Rakim
8. Chino XL
9. Big L
10. MF DOOM

Toch wel

Raekwon the chef
1. MF DOOM
2. Ghostface Killah
3. GZA
4. Raekwon
5. Q-Tip
6. Rico
7. Guru
8. Notorious B.I.G.
9. Ice Cube
10. Black Thought

raffael77
Niek schreef:
Ik snap echt niet wat mensen in Brother Ali zien. Het zijn leuke producties op zijn platen (ook niet meer dan dat) en hij rapt leuk. Maar zijn flow wordt snel saai, en hij heeft niets extra's. Niets dat hem echt onderscheid. Vind hem vrij doorsnee eigenlijk. Wat vinden jullie, Ali-liefhebbers, xo bijzonder aan de goede man?

Hij is voor mij niet het beste maar vind zijn verhaal lijn wel prima.
Net als jou kan ik niet de hele tijd naar hem luisteren omdat idd zijn stem iri wordt. Maar het is altijd beter dan 50 ct, Jarule, nelly en dat soort crap.

Niek schreef:

Ik vind Brother Ali erg goede teksten en flow hebben. Zijn stem vind ik juist erg prettig. Hij legt gevoel in zijn muziek en schrijft over persoonlijke shit, waardoor zijn muziek mij echt raakt. De producties op zijn laatste plaat zijn GEweLdIg en passen perfect bij hem. Daarnaast heeft hij een bepaalt soort funk in zijn stem dat mij erg aanspreekt en bij de producties past. Als je een optreden van hem ziet (ook al is het op dvd) dan knalt de power er gewoon vanaf. Hij is een van de weinige MC waarbij ik het gevoel krijg dat hij het echt meent. Njaah...ik kan het wel blijven herhalen, maar ik vind hem erg goed, wat natuurlijk grotendeels met smaak te maken heeft.

Social_Mask
Ik vond Brother Ali in het begin, net als Niek, ook niet echt veel. Maar toen ik zijn nieuwe album had beluisterd...echt een top plaat! Enjah, ik vind ook dat Ali erg veel gevoel in zijn stem heeft, altijd met sterke teksten komt en hij heeft een geweldige delivery. Vind ik dan. Zijn stem was even wennen voor mij, maar ook die vind ik nu goed. Zijn flow vind ik wel zijn zwakste punt om eerlijk te zijn. Maar verder is alles goed aan hem. En die beats op zijn nieuwe album zijn totaal anders dan op Shadows on the Sun. En ik vind de beats van The Undisputed Truth zowat perfect passen bij Ali.

Mijn top rappers zijn:

1. Tupac, zijn delivery is en de emotie die hij in zijn teksten verwerkt zijn gewoon van het hoogste niveau. Daarnaast weet zijn stem me altijd te pakken, om me maar niet los te laten. Als ik een nr van hem opzet, moet ik het gewoon helemaal beluisteren. En na 1 nr krijg ik zin in nóg meer nrs van Pac. Mijn nummer 1!

2. Eminem, wat hij gedaan heeft rond '00 was werkelijk geniaal. Hoe hij sarcasme en zijn humor in teksten verwerkt vind ik geweldig. De grappigste rapper die ik ken. Zijn stem alleen al. Ook heeft hij een erg vette wordplay. En net als Tupac weet hij ook veel emotie in zijn nummers te brengen. Jammer hoe hij nu is, maar hoe hij was maakt hem voor mij 1 van de beste rappers.

Dit zijn in mijn ogen de 2 beste rappers. Vanaf nu wordt het in willekeurige volgorde. Een aantal erg goede rappers:

Mos Def
Common
Nas
Talib Kweli
Immortal Technique
Vinnie Paz
Slug
Cee-Lo
Mr. Lif
Black Thought
Jay-Z (tot een bepaalde tijd)

Nederlandse rappers:
Pete Philly (alhoewel Engelstalig)
Brainpower
Sticks
Rico
Neger R. de Vries
KD

Gast
geplaatst: vandaag om 00:59 uur

geplaatst: vandaag om 00:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.