De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?
zoeken in:
0
geplaatst: 8 november 2011, 20:04 uur
Ach, zo'n groot drama is dat nu toch niet? Of zijn jullie hier in de eerste plaats om een leuke nieuwe vriendin te zoeken?
Wat ik persoonlijk mis op musicmeter is de optie om ook op afzonderlijke nummers te reageren/stemmen. Maar dat zal er wel nooit van komen, naar wat ik vernomen heb.
Wat ik persoonlijk mis op musicmeter is de optie om ook op afzonderlijke nummers te reageren/stemmen. Maar dat zal er wel nooit van komen, naar wat ik vernomen heb.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 8 november 2011, 20:13 uur
Nog altijd mijn duizend dankbetuigingen voor de albumlijsten waarvan ik dankbaar gebruik maak: bijna klaar met stemmen op mijn vinylplaten, binnenkort de cd's. Tof is het omdat ik een csv-export kan doen en op mijn gsm zetten wanneer ik weer eens naar een MuMe meeting moet
. Ik mis nog de mogelijkheid om op de discografie van een groep te zien welke albums ik nog tekort heb zoals ik wel kan zien op welke albums ik nog niet gestemd heb. Ach, voor de rest is dit een prima site, toch? 
. Ik mis nog de mogelijkheid om op de discografie van een groep te zien welke albums ik nog tekort heb zoals ik wel kan zien op welke albums ik nog niet gestemd heb. Ach, voor de rest is dit een prima site, toch? 
0
geplaatst: 8 november 2011, 20:21 uur
Voordat Stijn weer mijn ideeën gaat jatten: zouden voetnoten niet heel veel toevoegen aan MusicMeter?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 november 2011, 20:21 uur
Ik ben in ieder geval ook voor.
Heb je in ieder geval meer aan dan die spoilers.
0
geplaatst: 8 november 2011, 20:28 uur
Arrie schreef:
Hoe zie je dat voor je dan?
Net als pepernoten: als ze gestrooid zijn

Slowgaze is gewoon aan het batsen met zijn intellueliteit. Op een gegeven moment stop je nl met voetnoten lezen, het houdt op, het voegt weinig toe (itt een bibliografie en leestips) en het lettertype is zo klein.
0
geplaatst: 8 november 2011, 20:30 uur
Misschien is dit al een paar keer aangedragen, maar naast een album top 10 ook de mogelijkheid om een nummer top 10 te maken?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 november 2011, 20:31 uur
Arrie schreef:
Zoals in Word. Dit soort cijfertjes: ² en onderin dan de ruimte ter verklaring. Sommige zaken zijn dermate interessant dat het leuk kan zijn om wat uitgebreider door te verwijzen. Of je kan in de noot een extra toelichting geven zonder dat je zinnen/opmaak zo rommelig worden.
0
geplaatst: 8 november 2011, 20:55 uur
Wacht even...
Neen, ik zie het nut er nog steeds niet van in. Het voegt echt helemaal niets toe. Als je wilt tonen hoeveel je niet weet over bepaalde dingen, kun je dat ook perfect in je tekst verwerken. Als je wilt verwijzen naar bronnen, voeg die dan toe via een url.
Die spoilers zijn er vooral omdat deze site aan afgeleide is van MovieMeter. Daar zijn spoilers wel erg handig, net zoals bij games en boeken. Bij muziek zijn er geen spoilers nodig, maar het hoeft ook niet om enkel voor MusicMeter de hele boel aan te passen.
Al kun je spoilers wel gebruiken voor het maken van flauwe grappen.
Neen, ik zie het nut er nog steeds niet van in. Het voegt echt helemaal niets toe. Als je wilt tonen hoeveel je niet weet over bepaalde dingen, kun je dat ook perfect in je tekst verwerken. Als je wilt verwijzen naar bronnen, voeg die dan toe via een url.
Stijn_Slayer schreef:
Die spoilers zijn er vooral omdat deze site aan afgeleide is van MovieMeter. Daar zijn spoilers wel erg handig, net zoals bij games en boeken. Bij muziek zijn er geen spoilers nodig, maar het hoeft ook niet om enkel voor MusicMeter de hele boel aan te passen.
Al kun je spoilers wel gebruiken voor het maken van flauwe grappen.
0
geplaatst: 8 november 2011, 21:11 uur
Zou het niet handig zijn als je op een bepaalde manier (via berichtje of speciale update) geïnformeerd wordt over dat je ge-quote wordt of wanneer je naam ergens genoemd wordt?
0
geplaatst: 8 november 2011, 21:14 uur
Staat al op de lijst, volgens mij. Wel handig om die eerst even te checken.
De Site >> Algemeen >> voor je iets meldt: bekende bugs + ideeënlijst
--
Bij soundtracks en scores is het wel handig soms.
--
bennerd schreef:
Bij muziek zijn er geen spoilers nodig
Bij muziek zijn er geen spoilers nodig
0
geplaatst: 8 november 2011, 21:28 uur
herman schreef:
Ik zie hem niet staan...
0
Rizz
geplaatst: 8 november 2011, 21:38 uur
rock-rick schreef:
Zou het niet handig zijn als je op een bepaalde manier (via berichtje of speciale update) geïnformeerd wordt over dat je ge-quote wordt of wanneer je naam ergens genoemd wordt?
Dat zou idd erg handig zijn.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 november 2011, 21:42 uur
bennerd schreef:
Wacht even...
Wacht even...
Mijn punt is meer: als je midden in je verhaal ook termen (uitgebreid) moet uitleggen wordt dat een rommeltje. Het bericht loopt dan niet lekker meer. Als de uitleg onderaan apart staat met verwijzing (dus niet alleen naar websites) erbij kan de rest van het bericht vloeiend doorlopen.
Als ik trouwens al iets wil aantonen dan is het eerder hoeveel ik wél weet.

0
geplaatst: 8 november 2011, 21:52 uur
Bovendien, is er altijd wel de goede wil bij lezers om een link te gaan volgen? Het via een voetnoot even kort aanhalen van een bron kan veel handiger werken.
0
geplaatst: 8 november 2011, 21:54 uur
Het is hier godverdomme een muziekforum, geen wetenschappelijke publicatie.
0
geplaatst: 8 november 2011, 22:02 uur
Lijkt me ook een beetje onzinnige toevoeging die voor 99% van de users geen waarde heeft...
Het lijkt me dat het hiermee gecombineerd kan worden (en dat je eventueel kan instellen waarvan je notificaties zou willen hebben).
rock-rick schreef:
Ik zie hem niet staan...
Ik zie hem niet staan...
facebook achtig notification systeem ("je toevoeging is goedgekeurd" / " je hebt 2 nieuwe berichten")
Het lijkt me dat het hiermee gecombineerd kan worden (en dat je eventueel kan instellen waarvan je notificaties zou willen hebben).
0
geplaatst: 8 november 2011, 22:03 uur
GrafGantz schreef:
Precies.
Vind het nogal overdreven, en hoeveel zou het nou daadwerkelijk toevoegen? Niet iedereen checkt een linkje, maar ook niet iedereen gaat die voetnoten bekijken (ik sla die dingen heel vaak over). Als je ergens naartoe wil verwijzen, is een linkje goed genoeg (misschien zelfs beter, want dan hoeft iemand alleen maar te klikken), en als je ergens iets meer op in wil gaan, kan dat prima in de tekst.
0
Rizz
geplaatst: 8 november 2011, 22:05 uur
GrafGantz schreef:
Easyyyyy

0
geplaatst: 8 november 2011, 22:05 uur
Ten eerste: Micha, zou je de naam van de Heer niet meer ijdel willen gebruiken? Ten tweede: het gebruik van voetnoten is niet alleen voorbehouden aan wetenschappelijke publicaties. Bijna elke opleiding werkt er mee, behalve de opleiding voor nagelstyliste, en het gebruik van voetnoten buiten school om lijkt me ook geen verkeerd idee. Zo kunnen we de jongere gebruikers ook voorbereiden op het leven dat nog op hen wacht. Ik pleit voor meer voetnoten in het alledaagse leven; dat zou het leven een stuk prettiger maken.
0
geplaatst: 8 november 2011, 22:07 uur
Volgens mij stoppen nagelstylisten voetnoten tussen de tenen van hun clientèle.
0
geplaatst: 8 november 2011, 22:07 uur
Je kunt toch ook gewoon tussen vierkante haken een nummer achter zetten en daarmee een verwijzing maken?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 november 2011, 22:08 uur
De woorden 'heel veel toevoegen' zijn niet voor mijn rekening. Het is een verhoging van het gebruiksgemak en niemand heeft er last van, dus ik vind het een goed idee. That's all. Ik zou het gebruiken als de optie er is.
Maar dan improviseer ik wel en maak ik, indien nodig, handmade noten onderaan mijn bericht. Niet zeuren als het er niet uitziet.
Maar dan improviseer ik wel en maak ik, indien nodig, handmade noten onderaan mijn bericht. Niet zeuren als het er niet uitziet.

0
Voetnoten kun je zelf ook gewoon plaatsen, lijkt me. Maar serieus, heb je dat ooit gemist?
herman schreef:
Hoe dat zo?Bij soundtracks en scores is het wel handig soms.
0
Ulfat-e-Zulmat
Slowgaze schreef:
Ten eerste: Micha, zou je de naam van de Heer niet meer ijdel willen gebruiken? Ten tweede: het gebruik van voetnoten is niet alleen voorbehouden aan wetenschappelijke publicaties. Bijna elke opleiding werkt er mee, behalve de opleiding voor nagelstyliste, en het gebruik van voetnoten buiten school om lijkt me ook geen verkeerd idee. Zo kunnen we de jongere gebruikers ook voorbereiden op het leven dat nog op hen wacht. Ik pleit voor meer voetnoten in het alledaagse leven; dat zou het leven een stuk prettiger maken.
Volledig mee eens.
0
geplaatst: 8 november 2011, 22:10 uur
Slowgaze schreef:
Ten eerste: Micha, zou je de naam van de Heer niet meer ijdel willen gebruiken?
Ten eerste: Micha, zou je de naam van de Heer niet meer ijdel willen gebruiken?
Het zit me niet gewoon hoog, het zit me hemelshoog.
Slowgaze schreef:
Ten tweede: het gebruik van voetnoten is niet alleen voorbehouden aan wetenschappelijke publicaties. Bijna elke opleiding werkt er mee
Ten tweede: het gebruik van voetnoten is niet alleen voorbehouden aan wetenschappelijke publicaties. Bijna elke opleiding werkt er mee
En welke opleiding volgen we hier dan precies?
0
geplaatst: 8 november 2011, 22:11 uur
Wat een gigantisch non-argument, die laatste post van Slowgaze. Ik schoot zowaar in de lach 
Voetnoten toevoegen zodat twee users en een paardenkop kunnen tonen dat hun berichten van academisch niveau zijn lijkt me toch wel wat teveel van het goede.

Voetnoten toevoegen zodat twee users en een paardenkop kunnen tonen dat hun berichten van academisch niveau zijn lijkt me toch wel wat teveel van het goede.
0
geplaatst: 8 november 2011, 22:13 uur
ArthurDZ schreef:
Voetnoten toevoegen zodat twee users en een paardenkop kunnen tonen hoe academisch begaafd ze zijn lijkt me toch wel wat teveel van het goede.
Voetnoten toevoegen zodat twee users en een paardenkop kunnen tonen hoe academisch begaafd ze zijn lijkt me toch wel wat teveel van het goede.
En daar ben ik het dus volledig mee eens. Waarom zou je in godsnaam een forum zo willen inrichten dat alles academisch verantwoord is? Het is en blijft een forum. Maak het ook niet meer dan dat.
0
geplaatst: 8 november 2011, 22:14 uur
Stijn_Slayer schreef:
Weinig aan te doen, vrees ik. Als er bij wijze van spreken een bloemmeter.nl was zou daar ook slechts een enkele verdwaalde man op te vinden zijn.
Ik ken eigenlijk ook niet echt meisjes/vrouwen die verregaand geinteresseerd zijn in muziek. Ze zijn er natuurlijk wel, maar blijkbaar in mindere mate of ze uiten zich er niet zo over.
Weinig aan te doen, vrees ik. Als er bij wijze van spreken een bloemmeter.nl was zou daar ook slechts een enkele verdwaalde man op te vinden zijn.
Ik ken eigenlijk ook niet echt meisjes/vrouwen die verregaand geinteresseerd zijn in muziek. Ze zijn er natuurlijk wel, maar blijkbaar in mindere mate of ze uiten zich er niet zo over.
Ben ik het niet mee eens, als ik zo om me heen kijk ken ik meer vrouwen dan mannen met een "goede" muzieksmaak (lees: MuMe-proof). Kan misschien ook iets met verschillende generaties of levensfasen te maken hebben.
Nee, het echte probleem van het ontbreken van vrouwen op deze site is de cultuur. Lijstjes, heftige discussies, mannenhumor, etc. Eigenlijk zou er een taskforce o.i.d. moeten komen om deze site vrouwvriendelijker te maken

EDIT: Volgens mij is er naast Stijn en Slowgaze niemand die ook maar iets ziet in hun idee. Dus deze hele discussie lijkt me redelijk onnodig.
EDIT2: + Ulfat
* denotes required fields.