De Site / Algemeen / Wat mis je op MusicMeter?
zoeken in:
0
geplaatst: 9 oktober 2011, 08:12 uur
Ik stem voor paars met een geel randje en in een vetgedrukt gothic lettertype.
0
geplaatst: 9 oktober 2011, 15:13 uur
Ik had het al een keer aangekaart, maar dat was in het Feedbacktopic en volgens mij kreeg ik daar geen reactie op, dus nu nog maar een keer;
Kan er misschien, als de zoekmachine ge-update wordt, ook een zoekfunctie vanaf een bepaalde datum komen? Zo is ieder bericht zichtbaar en stopt de zoekmachine niet met resultaten geven vanaf een bepaald bericht? Zou erg handig uitkomen bij verschillende topics met veel berichten, zoals bijvoorbeeld de top-2000 besproken.
Kan er misschien, als de zoekmachine ge-update wordt, ook een zoekfunctie vanaf een bepaalde datum komen? Zo is ieder bericht zichtbaar en stopt de zoekmachine niet met resultaten geven vanaf een bepaald bericht? Zou erg handig uitkomen bij verschillende topics met veel berichten, zoals bijvoorbeeld de top-2000 besproken.
0
geplaatst: 10 oktober 2011, 14:23 uur
Jordy schreef:
Ik zou eerder een goede mobiele versie van de site willen maken dan een app, wellicht over een tijdje.
Hoi Jordy, gewoon uit nieuwsgierigheid: staat dit nog op je todo lijstje?Ik zou eerder een goede mobiele versie van de site willen maken dan een app, wellicht over een tijdje.
0
geplaatst: 10 oktober 2011, 20:59 uur
Er is inmiddels een mobiele site voor android en iphone, en daar blijft het voor nu even bij
0
geplaatst: 12 oktober 2011, 13:38 uur
^ Klopt, maar het jammere daar aan is dat het helaas z'n doel voorbij schiet, want de forum functie zit daar niet op. En volgens mij is MuMe juist een muziekforum... Maar dank je voor je reactie en de gemaakte mobiele sites.
0
geplaatst: 12 oktober 2011, 13:39 uur
Ik gebruik de site eigenlijk vooral mobiel als ik in een platenzaak sta en even snel wil checken wat de rating is van een bepaald album. Discussies lezen en berichten plaatsen via m'n telefoon vind ik teveel gedoe eigenlijk, al sta ik wel standaard ingelogd op dat ding.
0
geplaatst: 2 november 2011, 00:37 uur
MuMe is al jaren lang mijn openingssite, en ik heb jullie nog nooit een compliment gegeven; Shame on me ! Geweldig werk jongens (meisjes ?) Mijn liefde voor muziek is er alleen maar sterker door geworden.
Jullie zijn zorgvuldig en integer. Het is goed dat gelul en gehakkefit op elkaar wordt weggehaald.
Jammer genoeg ontbreekt het me vaak aan tijd voor een echte goede recensie.
Eén ding vidt ik een beetje jammer. Zouden jullie er niets voor voelen om i.p.v. een persoonlijke top 10, een persoonlijke top 25 of zo te introduceren ? Ik vindt het zo jammer dat ik maar 10 plaatjes kan wegschrijven.
mvg. Corporal Clegg

Jullie zijn zorgvuldig en integer. Het is goed dat gelul en gehakkefit op elkaar wordt weggehaald.
Jammer genoeg ontbreekt het me vaak aan tijd voor een echte goede recensie.
Eén ding vidt ik een beetje jammer. Zouden jullie er niets voor voelen om i.p.v. een persoonlijke top 10, een persoonlijke top 25 of zo te introduceren ? Ik vindt het zo jammer dat ik maar 10 plaatjes kan wegschrijven.
mvg. Corporal Clegg

0
geplaatst: 2 november 2011, 00:57 uur
Corporal Clegg schreef:
Zouden jullie er niets voor voelen om i.p.v. een persoonlijke top 10, een persoonlijke top 25 of zo te introduceren? Ik vindt het zo jammer dat ik maar 10 plaatjes kan wegschrijven.
Zouden jullie er niets voor voelen om i.p.v. een persoonlijke top 10, een persoonlijke top 25 of zo te introduceren? Ik vindt het zo jammer dat ik maar 10 plaatjes kan wegschrijven.
Zelf ben ik helemaal voor een top 15 of top 20.

0
geplaatst: 2 november 2011, 01:13 uur
Dat zal er nooit komen. Ik vind 10 trouwens een prima nummer.
0
geplaatst: 2 november 2011, 01:24 uur
Dank je Corporal Clegg, voor mij geldt hetzelfde eigenlijk (bedankt iedereen).. 
En jij de complimenten voor je mooie avatar en username. Goed dat er nog meer mensen zijn die de vroege periode van Pink Floyd zo waarderen.

En jij de complimenten voor je mooie avatar en username. Goed dat er nog meer mensen zijn die de vroege periode van Pink Floyd zo waarderen.

0
Rizz
geplaatst: 2 november 2011, 01:32 uur
Iets van een nummer van de dag of iets dergelijks waar je op kan stemmen en wat op de hoofdpagina verschijnt.
0
geplaatst: 2 november 2011, 01:34 uur
Hoe word dan bepaald welk nummer er die dag geselecteerd word?
0
geplaatst: 2 november 2011, 01:40 uur
Dat lijkt me ook wel wat. Alleen niet per se een nummer, maar bv. een release van langer geleden die op de homepage in het zonnetje staat. Of dagelijks de top 5 van een willekeurige toplijst (land, jaar, decennium, genre). Ik kijk wel eens naar de frontpage van Rateyourmusic.com, maar daar staat dan weer teveel op naar mijn zin. MovieMeter heeft dan al 4 items op de home, dat ziet er toch net wat 'stoerder' uit.
0
geplaatst: 2 november 2011, 01:53 uur
Een nummer van de dag lijkt me eigenlijk ook wel leuk. Plaats je zo'n muziek spelertje boven 'Welkom terug' of zoiets. Dan kan je op play drukken en speelt het het nummer van de dag af.
0
geplaatst: 2 november 2011, 23:03 uur
Waarom wordt het nieuwe album van Moss genegeerd ("Barnstorm")?
0
geplaatst: 2 november 2011, 23:10 uur
Die wordt niet genegeerd, hij is alleen nog niet toegevoegd. Dat kun je zelf ook doen...
http://www.musicmeter.nl/album/add/
http://www.musicmeter.nl/album/add/
0
geplaatst: 4 november 2011, 20:59 uur
Leuk idee van Rizz. 
ik vind het trouwens ook jammer dat er geen Top 15 of Top 20 komt want dan zou ik niet telkens mijn Top 10 moeten verwijderen.
Maar dat ligt waarschijnlijk aan mij.

ik vind het trouwens ook jammer dat er geen Top 15 of Top 20 komt want dan zou ik niet telkens mijn Top 10 moeten verwijderen.
Maar dat ligt waarschijnlijk aan mij.
0
geplaatst: 6 november 2011, 22:52 uur
Is het geen plan om naast een album top-10 ook een artiesten top-10 in te voeren voor je profiel?
Ik heb bijvoorbeeld de neiging dat ik als ik een artiest erg goed vind, dit geval Groundation, meteen alle albums van deze artiest in de top-10 te zetten. Dit doe ik niet, want dan wordt het ook zo eentonig en komen anderen ook niet echt veel te weten over mijn muzieksmaak.
Ook zou ik het leuk vinden om van andere users de top-10 artiesten te kunnen zien.
Ik heb bijvoorbeeld de neiging dat ik als ik een artiest erg goed vind, dit geval Groundation, meteen alle albums van deze artiest in de top-10 te zetten. Dit doe ik niet, want dan wordt het ook zo eentonig en komen anderen ook niet echt veel te weten over mijn muzieksmaak.
Ook zou ik het leuk vinden om van andere users de top-10 artiesten te kunnen zien.
0
geplaatst: 6 november 2011, 22:56 uur
Ik zie niet echt in wat het toevoegt. Voorlopig kan je echter hier terecht voor een persoonlijke artiestentoplijst.
Edit: Oh, dat wist je dus al.
Edit: Oh, dat wist je dus al.
0
geplaatst: 8 november 2011, 16:34 uur
Wat mis je op MuMe?
Dames! Voor de nodige afwisseling. Vrouwen hebben vaak meer de neiging om hun mening persoonlijker te verwoorden, zonder gezever over "hoe belangrijk een album is" en dat soort ongein, of van dat 'wie kan het meest ver pissen' gedoe over wie "de beste gitarist" is, een menig ventileren met een overdosis aan algmeen bekende informatie of de onweerstaanbare drang grappig te willen overkomen.
Natuurlijjk krijg ik lang niet alles op MuMe mee, maar mjn indruk is dat 99% van de leden man is. En soms is dat best jammer, vind ik.
Dames! Voor de nodige afwisseling. Vrouwen hebben vaak meer de neiging om hun mening persoonlijker te verwoorden, zonder gezever over "hoe belangrijk een album is" en dat soort ongein, of van dat 'wie kan het meest ver pissen' gedoe over wie "de beste gitarist" is, een menig ventileren met een overdosis aan algmeen bekende informatie of de onweerstaanbare drang grappig te willen overkomen.
Natuurlijjk krijg ik lang niet alles op MuMe mee, maar mjn indruk is dat 99% van de leden man is. En soms is dat best jammer, vind ik.
0
geplaatst: 8 november 2011, 16:45 uur
Inderdaad, MusicMeter lijkt wel een mannenbolwerk waar je af en toe een dame voorbij ziet komen, maar dan vaker in de hoedanigheid van muzikante dan iemand die haar opinie geeft over muziek. Jammer dus. Vroeger hadden we nog Sheplays die zeer duidelijk in beeld was op deze pracht site. Bij deze van mijn zijde ook, dames jullie zijn van harte welkom hier, laat eens wat van je horen en schrijf je in.
0
geplaatst: 8 november 2011, 17:00 uur
Crush schreef:
Dames! Voor de nodige afwisseling. Vrouwen hebben vaak meer de neiging om hun mening persoonlijker te verwoorden, zonder gezever over "hoe belangrijk een album is" en dat soort ongein, of van dat 'wie kan het meest ver pissen' gedoe over wie "de beste gitarist" is, een menig ventileren met een overdosis aan algemeen bekende informatie of de onweerstaanbare drang grappig te willen overkomen.
Dames! Voor de nodige afwisseling. Vrouwen hebben vaak meer de neiging om hun mening persoonlijker te verwoorden, zonder gezever over "hoe belangrijk een album is" en dat soort ongein, of van dat 'wie kan het meest ver pissen' gedoe over wie "de beste gitarist" is, een menig ventileren met een overdosis aan algemeen bekende informatie of de onweerstaanbare drang grappig te willen overkomen.
Op een incidentele uitzondering na hebben dames volgens mij volstrekt niet de behoefte om met muziek bezig te zijn op de manier waarop wij dat hier met z'n allen doen. Als dat wel zo was hadden er hier heus wel meer vrouwen gezeten.
0
geplaatst: 8 november 2011, 17:04 uur
Inderdaad, dit is echt een mannending, en de vrouwen/meisjes die ik op deze site heb gewezen hadden het allemaal ook al snel gezien. Vind het ook wel jammer.
0
geplaatst: 8 november 2011, 17:09 uur
Zo erg is het toch ook weer niet om deel uit te maken van een echt "mannending"? Als je dat echt een probleem vindt kan je beter op korfbal gaan ofzo.
0
geplaatst: 8 november 2011, 17:15 uur
GrafGantz schreef:
Zo erg is het toch ook weer niet om deel uit te maken van een echt "mannending"? Als je dat echt een probleem vindt kan je beter op korfbal gaan ofzo.
Laat ik het dan eens anders formuleren - zonder confronterend te willen zijn: hoe vrolijk word je als vrouw die foto's ziet van een meeting van mannelijke muziekfanatici die - ook nog eens - met zijn allen rond een tafel aan het bier zitten? La'k zo zeggen - stierenbal optima forma

Overigens heb je hetzelfde met bijeenkomsten van stripverzamelaars (ik spreek uit ervaring). En ga maar eens na waar verzamelen past/staat in de Freudiaanse versie van de psychologie

0
Zephyr
geplaatst: 8 november 2011, 17:57 uur
@Mjuman :
Het gaat hier over wat je mist op de SITE ! En daar hebben MuMe-meetings in eerste instantie toch niets mee te maken ?
Het gaat hier over wat je mist op de SITE ! En daar hebben MuMe-meetings in eerste instantie toch niets mee te maken ?
0
geplaatst: 8 november 2011, 18:41 uur
Zephyr schreef:
@Mjuman :
@Mjuman :
Lees even de reacties hier, kijk op het foto-topic, lees de posts op het dagtopic van afgelopen zo en ma, wellicht gaat er dan een lichtje branden waarom hier weinig vrouwen zullen komen (en/of regelmatig zullen afhaken) no offence intended.
Een meeting is niets anders dan een fysieke representaie van een typisch mannending (hence Freud).
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 november 2011, 18:43 uur
Weinig aan te doen, vrees ik. Als er bij wijze van spreken een bloemmeter.nl was zou daar ook slechts een enkele verdwaalde man op te vinden zijn.
Ik ken eigenlijk ook niet echt meisjes/vrouwen die verregaand geinteresseerd zijn in muziek. Ze zijn er natuurlijk wel, maar blijkbaar in mindere mate of ze uiten zich er niet zo over.
Ik ken eigenlijk ook niet echt meisjes/vrouwen die verregaand geinteresseerd zijn in muziek. Ze zijn er natuurlijk wel, maar blijkbaar in mindere mate of ze uiten zich er niet zo over.
0
geplaatst: 8 november 2011, 19:36 uur
We zijn niet de enige site met een "mannenprobleem" ook de Wikipedia schijnt er "last" van te hebben. Zo blijkt uit dit bericht van tijdschrift Kijk: Wikipedia blijkt een mannenbolwerk - KIJK.nl
* denotes required fields.