Genres / Electronic / Electronic-album van de week
zoeken in:
0
_2M
geplaatst: 18 januari 2008, 19:24 uur
Inmiddels 2 luisterbeurten erop zitten, en dit word mijn laagste stem tot nu toe ben ik bang..
0
geplaatst: 19 januari 2008, 01:24 uur
Oh, die heb ik een keer live in een voorprogramma gezien en vond ik erg leuk. Waarschijnlijk te leuk en pretentieloos voor al die elitaire snobs hier 

0
geplaatst: 24 januari 2008, 18:38 uur
Ja, iemand die zich geroepen voelt mag van mij de volgende doen.
0
lambf
geplaatst: 26 januari 2008, 22:14 uur
Opgelet:
Het volgende album zal op maandag worden aangedragen door thejazzscène.
Het volgende album zal op maandag worden aangedragen door thejazzscène.
0
thejazzscène
geplaatst: 27 januari 2008, 00:17 uur
Willen we wat meer richting techno gaan? Die stijl krijgt hier namelijk te weinig aandacht...
0
geplaatst: 27 januari 2008, 11:20 uur
"Minimal techno is dood"
(uit het NRC van een paar dagen geleden)
(uit het NRC van een paar dagen geleden)
0
thejazzscène
geplaatst: 27 januari 2008, 13:16 uur
Ben nog aan het denken. Jaren '90 albums schimmelkazen is niet altijd een makkie omdat de wachttijden vaak groot zijn of het album van de desbetreffende artiest niet aanwezig is.
Ik heb eigelijk veel zin om dit album te kiezen van Damon Wild.
Zijn jaren '90 Ep's zijn alvast erg de moeite en ik had eigenlijk al lang zin om dit werk eens te beluisteren. Het is er nog niet van gekomen en misschien is dit de kans. Het wordt dus een gokje of het album goed zal zijn of niet (al twijfel ik er niet echt aan).
Ik hoop dat je niet te lang zal moeten wachten om het te cheesen. Het album heb ik toegevoegd en moet nog geaccepteerd worden.
Ik heb eigelijk veel zin om dit album te kiezen van Damon Wild.
Zijn jaren '90 Ep's zijn alvast erg de moeite en ik had eigenlijk al lang zin om dit werk eens te beluisteren. Het is er nog niet van gekomen en misschien is dit de kans. Het wordt dus een gokje of het album goed zal zijn of niet (al twijfel ik er niet echt aan).
Ik hoop dat je niet te lang zal moeten wachten om het te cheesen. Het album heb ik toegevoegd en moet nog geaccepteerd worden.
0
thejazzscène
geplaatst: 27 januari 2008, 15:19 uur
Is dat cava of is het te moeilijk om het snel te kazen? Dan kies ik wel een ander uit...
0
lambf
geplaatst: 27 januari 2008, 15:36 uur
Hier loopt hij al binnen, dus dat moet geen problemen opleveren 

0
geplaatst: 27 januari 2008, 16:09 uur
Heb er zonet al een stukje van gehoord. Vette dance zo op het eerste gehoor. Prima sound in elk geval.
0
_2M
geplaatst: 27 januari 2008, 16:10 uur
Hij bevind zich hier ook reeds in pindakaas-toestand, moet te doen zijn dus.
0
geplaatst: 27 januari 2008, 16:49 uur
0
thejazzscène
geplaatst: 27 januari 2008, 18:16 uur
Dit wordt dus het nieuwste electronic/dance album van de week:
Damon Wild - Downtown Worlds (Kanzleramt 2004)
Damon Wild - Downtown Worlds (Kanzleramt 2004)
0
lambf
geplaatst: 27 januari 2008, 19:52 uur
Ik ben hem nu aan het beluisteren. Maar ik vrees dat er niet zo'n hoge score uit zal komen, het is namelijk niet mijn smaak 

0
thejazzscène
geplaatst: 27 januari 2008, 20:06 uur
Ik heb de eerste twee nummers nog maar beluisterd en ik vind het al vrij sterk.
0
geplaatst: 27 januari 2008, 20:23 uur
Ik heb hem inmiddels ook staan. Ben benieuwd, Kanzleramt is op zich een interessant label.
0
geplaatst: 27 januari 2008, 23:11 uur
Om vervolgens vol lof te praten over Border Community, dat toch ook niet helemaal minimal-loos is. Verder maakt de auteur ook nog een aantal feitelijke fouten. Slecht stuk vond ik dat.
0
geplaatst: 28 januari 2008, 00:04 uur
Ja, dat BC ueberhaupt "neotrance" genoemd wordt vond ik al erg eigenlijk.
Het was beter geweest als ie een onderscheid had gemaakt tussen de de hitparade-minimal van Samim en de wat experimentelere minimal van o.a. Border Community (maar wat mij betreft ook Luciano, Villalobos, Trentemoller, etc.), denk ik.
Het was beter geweest als ie een onderscheid had gemaakt tussen de de hitparade-minimal van Samim en de wat experimentelere minimal van o.a. Border Community (maar wat mij betreft ook Luciano, Villalobos, Trentemoller, etc.), denk ik.
0
geplaatst: 28 januari 2008, 01:00 uur
De vroege Border Community sound was vooral te kenschetsen als "progressive house/techno" maar juist de latere releases zijn behoorlijk door de hele minimal rage beinvloed. Beetje vreemd om dan minimal af te schrijven en tegelijkertijd met BC te dwepen. Maar goed, alles wat eerst underground is en vervolgens "explodeert" wordt na verloop van tijd weer afgeschreven. Wat zowel begrijpelijk als gezond is, het komt de kwaliteit van de releases ten goede als niet meer elke jan doedel die iets met electronische muziek doet denkt "laat ik eens iets minimals doen want dat scoort zo goed vandaag de dag".
0
geplaatst: 28 januari 2008, 12:23 uur
Ik verheug me al op de wijsneuzergie fankids met T-shirts met daarop "Minimal's not dead" 
BC holt overigens achteruit als je het mij vraagt, het 'eigene' is er wel een beetje vanaf. Het is wel een ontzettend 'journalisten-vriendelijk' label, met übercommunicator James Holden die met het label duidelijk één verhaal neerzet, heel iets anders dan bijvoorbeeld de introverte nerds van Perlon of de A&R-managers bij grootschalerige labels (Kompakt, Get Physical).
Mijn tip voor de genrebenaming die in 2008 helemaal gaat doorbreken: disco!

BC holt overigens achteruit als je het mij vraagt, het 'eigene' is er wel een beetje vanaf. Het is wel een ontzettend 'journalisten-vriendelijk' label, met übercommunicator James Holden die met het label duidelijk één verhaal neerzet, heel iets anders dan bijvoorbeeld de introverte nerds van Perlon of de A&R-managers bij grootschalerige labels (Kompakt, Get Physical).
Mijn tip voor de genrebenaming die in 2008 helemaal gaat doorbreken: disco!
0
geplaatst: 28 januari 2008, 12:57 uur
Weeral disco ? Had gehoopt dat na de hele Disco Nouveau rage gestart door Daft Punk het wel een tijdje stil zou blijven rond die stroming.
Zolang die new-rave er maar weer snel uitgaat, want da's zo ongeveer de grootste schande voor de gezellige ouwe rave van vroeger.
Benieuwd naar het techno plaatje trouwens, genre waar ik graag wat meer van zou willen horen maar weinig aanknoping kan vinden.
Zolang die new-rave er maar weer snel uitgaat, want da's zo ongeveer de grootste schande voor de gezellige ouwe rave van vroeger.
Benieuwd naar het techno plaatje trouwens, genre waar ik graag wat meer van zou willen horen maar weinig aanknoping kan vinden.
0
geplaatst: 28 januari 2008, 14:21 uur
o ja, over het 'electronic album van de week' :-P :
ik hou een wekelijks tempo niet bij, maar blijf mijn best doen. Het blijft met een wekelijkse frequentie wel erg afhankelijk van 1-2 luisterbeurten, doet een album vaak niet echt recht. Maandelijks zou mijn voorkeur hebben, dan kan er ook echt een beetje discussie ontstaan.
Maar ik ga nu op zoek, Kanzleramt is normaal gesproken een beetje te veel rechttoe-rechtaan voor mij maar Damon Wild mag me verrassen.
ik hou een wekelijks tempo niet bij, maar blijf mijn best doen. Het blijft met een wekelijkse frequentie wel erg afhankelijk van 1-2 luisterbeurten, doet een album vaak niet echt recht. Maandelijks zou mijn voorkeur hebben, dan kan er ook echt een beetje discussie ontstaan.
Maar ik ga nu op zoek, Kanzleramt is normaal gesproken een beetje te veel rechttoe-rechtaan voor mij maar Damon Wild mag me verrassen.
* denotes required fields.