MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Electronic-album van de week

zoeken in:
Onderhond schreef:
Weeral disco ? Had gehoopt dat na de hele Disco Nouveau rage gestart door Daft Punk het wel een tijdje stil zou blijven rond die stroming.

Dat was meer disco-(filter)house, denk dat adderbak meer doelt op dingen als Metro Area, Putsch 79, Lindstrom & Prins Thomas etc.

thejazzscène
Tegenwoordig laten wel meerdere artiesten de warme, high energy discosound doorvloeien in hun muziek. Legowelt, Putch '79, Bangkok impact en zoveel anderen doen het. Volgens mij is het al lang doorgebroken. Het zal dit jaar geen hype worden en zal telkens weer de minderheid van de nummers op verzamel/ mixalbums innemen. Misschien is dat nog het leukste...
Niets beter dan een portie electrohouse en disco in één album.
Minimal is nooit de stijl geweest van het grote publiek en dat zal het ook nooit worden hoewel ik merk dat er toch een kleine vooruitgang geboekt wordt.

01. - 4.5* - Talvekoidik - Silent Reflections
02. - 2.0* - Kaito - Special Life
03. - 4.0* - Nic Endo - Cold Metal Perfection
04. - 3.5* - Spyweirdos - Wetsound Orchestra
05. - 4.5* - Boogiepop Phantom
06. - 1.0* - David Gilmour Girls - Vultures

Vond de laatste helemaal niks, ook een beetje misplaatst in het topic.

Benieuwd naar het nieuwe werk.

Misschien is disco stiekem mijn persoonlijke voorkeur dan...
Maar toch: dit jaar gaan producers de studio in, komen eruit met hun allernieuwste tracks, laten hem los op het publiek en denken dan: shit, ik heb disco gemaakt!

althans, dat is Calvin Harris overkomen . Ik voorspel dat hij niet de laatste is.

Overigens: David Gilmour Girls, dit is echt muziek voor op een fout feestje met veel gemorste drank en DJs die sigaren roken. Nuff said.

Calvin Harris heeft inderdaad een erg leuk album gemaakt

bas
Zo. Zie ik dat goed? Het laatste album wat aangedragen werd is alweer een week geleden. Ik moet eerlijk zeggen dat de laatste keuzes me nogal tegenvielen qua smaak (sorry!) en durfde er ook niet op te stemmen. Wel overal wat glimpen van beluisterd maar het gaf me te weinig zin om 't 'stemwaardig' te beluisteren. Ik blijf het hele idee nog steeds alleraardigst te vinden, dus ga zo door!

Ik ben maar even zo vrij mezelf aan te dragen om het volgende album aan te kondigen. Als anderen menen de organisatie anders in gedachte te hebben gehad, filter deze post er dan maar weer uit.

Ik heb me afgelopen weekend dermate vermaakt met 'LAN Formatique' dat dat 'm wat mij betreft wordt. Duidelijke rip-tip van Orbit, maar het verdient gewoon meer aandacht. Ik vind het althans een prachtig album.

Even volgens de officiele richtlijnen:

-----------------------------------------------------
#1: orbit: 6 December 2007: Talvekoidik - Silent Reflections
#2: _2M: 13 December 2007: Kaito - Special Life
#3: lambf: 20 December 2007: Nic Endo - Cold Metal Perfection
#4: Aurum: 28 December 2007: Spyweirdos - Wetsound Orchestra
#5: Onderhond: 06 Januari 2008: Boogiepop Phantom OST
#6: Titmeister: 16 Januari 2008: David Gilmour Girls - Vultures
#7: thejazzscène: 27 januari 2008: Damon Wild - Downtown Worlds
#8: bas: 03 Februari 2008: LAN Formatique - Goodnight Noises Everywhere

(afbeelding)

LAN Formatique - Goodnight Noises Everywhere
U-Cover, 2006
electronic

"LAN Formatique upload the brain universe that compressed the acidHUMANIX infectious disease of a chemical=anthropoid to the biocapturism corpse feti=streaming circuit of this abolition world. An attempt to describe the intriguing sounds on Goodnight Noises Everywhere however is worthwhile anyway. The sounds are mostly uplifting and clear, dragging and above all beautiful. Intelligent use of rhythms, beats and nice percussion with a digital source are accompanied by pianosounds and an atmospheric guitarsound. "

Dus, we zullen zien wat de garde hiervan bakt.

_2M
. Heb gelijk even de hoeskwaliteit aangepast.

Goede keuze bas

07. - 2.0* - Damon Wild - Downtown Worlds

Deze klinkt weer alsof ik er wat mee ga kunnen. Benieuwd!

Ben benieuwd naar deze. Als het kan zou ik de volgende willen doen...

ook extra benieuwd naar deze, had m al binnengehaald na het eerste bericht van bas erbij, maar steeds niet aan toegekomen en vergeten.

_2M
Ik kan deze nergens vinden, en bas reageert niet via Pm. Als iemand wilt helpen, mijn inbox staat open.

Had em anders toch direct. 't is in ieder geval wel de moeite om even door te zetten, prachtig! album. Wat mij betreft de mooiste ontdekking tot dusver:

08. - 4.5* - LAN Formatique - Goodnight Noises Everywhere

Tijd voor een nieuwe ronde. Ikzelf heb gekozen voor Anders Ilar - Ludwijka Extended Visit, een mooie donkere IDM/Ambient plaat vol avontuur en sfeer. Ga het beluisteren

#1: orbit: 6 December 2007: Talvekoidik - Silent Reflections
#2: _2M: 13 December 2007: Kaito - Special Life
#3: lambf: 20 December 2007: Nic Endo - Cold Metal Perfection
#4: Aurum: 28 December 2007: Spyweirdos - Wetsound Orchestra
#5: Onderhond: 06 Januari 2008: Boogiepop Phantom OST
#6: Titmeister: 16 Januari 2008: David Gilmour Girls - Vultures
#7: thejazzscène: 27 januari 2008: Damon Wild - Downtown Worlds
#8: bas: 03 Februari 2008: LAN Formatique - Goodnight Noises Everywhere
#9 brooklyn: 11 februari 2008: Anders Ilar - Ludwijka Extended Visit

(afbeelding)

Anders Ilar - Ludwijka Extended Visit
Shitkatapult, 2007
electronic

"Anders Ilar has created an audio journey through the wilds of Sweden, and while it is not well suited for the club or the DJ set, it is great for simply sitting down and absorbing. Dark, but warm and familiar, it's a damn compelling work. "

Ben benieuwd, geniet zelf bijzonder van dit album

Heerlijk verfrissend rustpunt ja, staat wel in mijn top 10 van vorig jaar. Een stuk uit mijn beschrijvinkje die verkeerd bij de 2006 release staat:

het valt onder techno/ idm/ ambient. Het heeft wel het donkere, wegvagende geluid van de dubtechno. Lekker rustgevend zijn de diepe bassen, melodieën en gruizelige geluiden....en in de verte kwetterende vogels en kwakende kikkers zijn verwerkt. Luisteren mensen!

Sietse
Anders Ilar aan de IDM?

Geweldige artiest iig

Ik Doe Moeilijk
@ John Doe, mijn interesse is gewekt, dank u,

Sietse, ik heb/ken nog niets van de beste man maar hadden we die niet op in de auto naar augsburg? dat was vrij ambient/dubby volgens mij.

/edit: ik doel dus niet op dit specifieke album

Sietse
inderdaad, dat was die persoon.

Ik Doe Moeilijk
Hmm, toch niet voor mij bedoeld dit album. Ik voel me er niet bij betrokken. Ik wil me wel verdiepen in het werk van deze artiest.

Wat doe je moeilijk.

Sietse
hij? hoe kom je er bij...

lambf
01. - 3.5* - Talvekoidik - Silent Reflections
02. - 2.5* - Kaito - Special Life
03. - 3.5* - Nic Endo - Cold Metal Perfection
04. - 2.5* - Spyweirdos - Wetsound Orchestra
05. - 2.5* - Boogiepop Phantom
06. - 1.5* - David Gilmour Girls - Vultures
07. - 1.5* - LAN Formatique - Goodnight Noises Everywhere

Ben benieuwd naar degene van deze week, nog niet geluisterd enzo

Anders Ilar is voor mij een beetje subtractiveLAD light. Een nét niet n5MD artiest die wel aardig wegluistert maar te weinig toevoegt.

08. - 4.5* - LAN Formatique - Goodnight Noises Everywhere
09. - 3.5* - Anders Ilar - Ludwijka Extended Visit

Kan ik me bij dit initiatief aansluiten? Bij de jazzvariant doe ik vanaf de start mee. Het is naar mijn idee een erg leuke manier om nieuwe muziek te ontdekken. In het geval van de jazzvariant zit er tussen de mayonaisedrek telkens wel weer ergens een zeer smakelijke ontdekking.

_2M
Maar natuurlijk. Hoe meer mensen hoe beter.

Wie plant de nieuwe voor deze week ?

lambf
Waarom draag jij er niet eentje aan?

thejazzscène
De enige van deze keet die nog geen album heeft aangebracht is een zekere Dohn Joe...
Ben nog met mijn inhaalmanoevre bezig. Kan maar niet aan die twee laatste geraken...

Ik moet 4, 5, 6, 8 en 9 nog...

Ik heb 9 trouwens wel. PM maar als je hem wilt hebben.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:08 uur

geplaatst: vandaag om 15:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.