MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel

zoeken in:
Heerlijke electronica. Vol dynamiek door de 'noise' die contrasteert met eerder 'conventionele' geluiden. De ganse plaat is trouwens een dikke aanrader. 4.5*

Sietse
Mooi nummer van Ben Frost. Zijn album Steel Wound op Room40 is een fijn album en dit doet daar voor mij niet aan onder.
Wat essence zegt kan ik mij ook goed in vinden...goede gespeeld met dynamiek en die contrasten tussen de ruis en "niet-ruis".

Dit doet mij ook wel wat. Doet me wel een beetje aan Tim Hecker ed. denken.

Redelijk nummer, mooie opbouw dat wel maar het weet me niet de hele tijd te boeien. 3*

trebremmit schreef:
Redelijk nummer, mooie opbouw dat wel maar het weet me niet de hele tijd te boeien. 3*

Eens, wel mooie synths e.d. maar uiteindelijk iets te weinig opbouw maar leuk voor ergens tussendoor op bed ofzo.
3,2*

tangmaster
Robot City - Scientific Romance

Hebben jullie dit als eens geprobeerd.

Heb je een YouTube-link oid? Dat luistert wat makkelijker.

Ben Frost klinkt goed, beetje in de lijn van fennesz e.d., maar met meer power en m.i. ook mooier gekraak en sounds op de achtergrond. 3,5*

Pastichio Rocker

Nee dit vind ik niks, die game achtige deuntjes, dat neurotische ritme, ik word er zenuwachtig van. 1*

Leuk

3*

Aparte track, leuke video. Doet me een beetje denken aan Doormouse en Donna Summer (de breakcore-artiest). Een jaar of 5 terug vond ik dat allemaal erg leuk, maar kan er nu niet zoveel meer mee. 2,5*

Ik kan hier wel iets mee. Leuke track en dito clip. 3.5*

1.5* Opvallend glad geproduceerd trouwens, beetje poppy breakcore.

Sietse
Kid 606 is geen onbekende hier, heb er zelfs nog wel een EP van liggen die best ok is, maar verder sluit ik me hier bij aan:
herman schreef:
Aparte track, leuke video. Doet me een beetje denken aan Doormouse en Donna Summer (de breakcore-artiest). Een jaar of 5 terug vond ik dat allemaal erg leuk, maar kan er nu niet zoveel meer mee.

Is toch niet m'n dada. Mocht ik een meute zien swingen op dit lied , ik schiet er met veel liefde m'n AK-47 op leeg.

unmudded lake schreef:
Mocht ik een meute zien swingen op dit lied , ik schiet er met veel liefde m'n AK-47 op leeg.

Erg leuke track btw, die naam ga ik onthouden. 4*

T.O. schreef:
beetje poppy breakcore.

klopt als een bus.

2*

Mja.. mij iets te geforceerd mallerig trackje. Kan hier niet zoveel mee eigenlijk, ouwe hiphop samples doen het verder ook niet voor me. 2*

Samenwerking tussen Cristian Vogel & Jamie Lidell. Voor de puristen hoort dit hier misschien niet thuis, maar ik vind van wel:

unmudded lake schreef:
Is toch niet m'n dada. Mocht ik een meute zien swingen op dit lied , ik schiet er met veel liefde m'n AK-47 op leeg.

en je zou nog meezitten met het ritme ook ...

Ben Frost: Mooie opbouw inderdaad, leuk volklinkend ambient trackje. Ritmes op het einde doen wat af aan de rest van het nummer, maken de climax iets te goedkoop. Wegvallen van het geluid op een minuutje van het einde ook erg slordig gedaan. En het clipje is jammer genoeg niet om aan te zien. 4.0*

Kid606: nooit echt wat mee gehad, behalve dan zijn samenwerking met Dälek die echt geweldig is. Wel een aardig trackje, maar iets teveel grijze muis. In dat opzicht inderdaad goed te vergelijken met Donna Summer, heeft ook nooit echt iets gemaakt wat er echt uitsprong. Wel bonuspunten voor het einde van dit nummertje 3.5*

Super Collider: Aardig muziekje, maar aub, stfu. 2.0*

En een beetje acid op z'n tijd...

Beide zijn overigens projecten van Benn Jordan (a.k.a. The Flashbulb).

Super Collider, jammer van de vocals, dat soulvolle zingen hou ik niet van, voor de rest is het er wel erg op gericht om een hit mee te scoren, beetje standaard dus, saai en voorspelbaar. 1*

hdk-nl
Aurum schreef:
En een beetje acid op z'n tijd...
(embed)
(embed)

Beide zijn overigens projecten van Benn Jordan (a.k.a. The Flashbulb).

Ondanks dat het best lekker klinkt, moet dit een Flashbulb interpretatie voorstellen van Analord 10, een blijer uptempo nummer en een wat rustiger serieuzer nummer wat verder nogal hetzelfde klinkt?

Tja... ik vind Benn Jordan's acid een stuk beter dan de hele Analord serie (die over het geheel nogal tegenviel).

Het vergelijk met Analord 10 vind ik een beetje raar, aangezien dit eigenlijk de enige Analord uit de serie was waar juist vrijwel geen acid invloeden in zitten.

Overigens zijn de twee gelinkte nummers ook afkomstig van twee totaal verschillende albums, dus niet a la Analord 10 als één release (met een "uptempo nummer" en een "rustiger nummer") uitgebracht.

Maar hoe dan ook, ieder z'n ding.

hdk-nl
De vergelijking leest inderdaad een beetje raar maar ik had wel het idee dat hij zich bij beide nummers (teveel) liet beïnvloeden door analord 10.

Dat verder de analord serie op tien na tegenviel, ben ik met je eens maar draai de nummers eens achter elkaar (analord 10 en dan deze nummers) er zitten echt een hoop overeenkomsten in, qua opbouw, structuur en typische geluidjes (en dan bedoel ik niet gewoon het acid geluid).

Vind het zelf ook nogal op de Analord 10 tracks lijken.. maar ik ben niet zo bekend met acid verder, dus dat kan ook mijn eigen onkunde zijn.

Pastichio Rocker
Nou hebben er toch verscheidene mensen lopen hameren op de 24-uurs regel hier...

Gast
geplaatst: vandaag om 04:46 uur

geplaatst: vandaag om 04:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.