Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 30 juli 2009, 22:46 uur
Topic liep net weer goed inderdaad.
Supercollider doet me bijzonder weinig, jammer genoeg... 1,5*
Supercollider doet me bijzonder weinig, jammer genoeg... 1,5*
0
geplaatst: 30 juli 2009, 23:12 uur
Pastichio Rocker schreef:
Nou hebben er toch verscheidene mensen lopen hameren op de 24-uurs regel hier...
Nou hebben er toch verscheidene mensen lopen hameren op de 24-uurs regel hier...
Excuses! Ik heb inderdaad niet de regels gelezen en ben er in mijn enthousiasme zomaar op ingehaakt.(indien gewenst mag mijn bijdrage gerust verwijderd worden)
EDIT: en ik heb ook nog eens twee nummers tegelijk gepost

0
geplaatst: 30 juli 2009, 23:51 uur
Super Collider : de traagheid die dit in me opwekt is nog erger dan door een egel op de baan het decor betasten.
Acid is ook zo een verouderde vorm, onbegrijpelijk dat dit de dag van vandaag nog wordt gemaakt.
Als ik alleen al die geluiden hoor krijg ik aversiegevoelens.
En dan nog te zeggen dat The Flashbulb hele goede zaken maakt.
Acid is ook zo een verouderde vorm, onbegrijpelijk dat dit de dag van vandaag nog wordt gemaakt.
Als ik alleen al die geluiden hoor krijg ik aversiegevoelens.
En dan nog te zeggen dat The Flashbulb hele goede zaken maakt.
0
geplaatst: 31 juli 2009, 12:21 uur
unmudded lake schreef:
Er zijn wel meer van die belegen vormen van electronic die vandaag de dag nog steeds worden gemaakt en beluisterd..
Kennelijk zijn de electronic luisteraars ook weer niet zó progressief, zeker niet in Nederland.
0
geplaatst: 31 juli 2009, 13:05 uur
Het is erg duidelijk dat de pioniersgeneratie van de dance oud aan het worden is. Electronic is in dat opzicht niet anders dan andere genres.
0
geplaatst: 31 juli 2009, 14:12 uur
Ik vind acid altijd wel iets (hoe zal ik het zeggen) oldskool / 'nostalgisch' hebben.
Vernieuwend is het zeker niet, maar dat hoeft toch ook helemaal niet altijd? Daar luister ik weer Autechre en een zooi andere artiesten voor.
Vernieuwend is het zeker niet, maar dat hoeft toch ook helemaal niet altijd? Daar luister ik weer Autechre en een zooi andere artiesten voor.
0
geplaatst: 31 juli 2009, 16:15 uur
unmudded lake schreef:
Acid is ook zo een verouderde vorm, onbegrijpelijk dat dit de dag van vandaag nog wordt gemaakt..
Acid is ook zo een verouderde vorm, onbegrijpelijk dat dit de dag van vandaag nog wordt gemaakt..
nou nou, dat valt ook wel mee. Acid van de laatste jaren klinkt toch echt wel anders dan in de pionierstijd. En het verschilt duidelijk per artiest. In een subtiele vorm klinkt het juist weer verfrissend. Maar ja, wie blijft nu in zijn tijd hangen he!
0
tuktak
geplaatst: 31 juli 2009, 17:30 uur
e.cude is zon track van een stapel samples met plakband erover. doet me vooral denken aan impulsetracker/ fasttracker.
ben frost vind ik net iets te lang duren, de aandacht blijft daardoor vooral hangen bij de beelden. en die zijn opzichzelf af entoe heel erg gaaf, alleen het geheel ervan wordt mij niet helemaal duidelijk, als dat er al is.
kid606 heeft echt een zeer vermakelijke clip, heb er paar keer aandachtig naar gekeken. vooral die vocals gesproken door dat masker is erg droog gedaan. de track is een beetje opgefokt en over the top. lekker energiek, maar van de productie kan ik toch niet heel erg genieten.
ben frost vind ik net iets te lang duren, de aandacht blijft daardoor vooral hangen bij de beelden. en die zijn opzichzelf af entoe heel erg gaaf, alleen het geheel ervan wordt mij niet helemaal duidelijk, als dat er al is.
kid606 heeft echt een zeer vermakelijke clip, heb er paar keer aandachtig naar gekeken. vooral die vocals gesproken door dat masker is erg droog gedaan. de track is een beetje opgefokt en over the top. lekker energiek, maar van de productie kan ik toch niet heel erg genieten.
0
geplaatst: 31 juli 2009, 18:13 uur
Die S Collider vind ik helemaal niks, zelf het muziekje niet. 0,5*
Die Flashbulb tracks zijn een beetje oubollig, zeker de tweede, maar zeker niet de stokoude acid waar ik even dacht dat we het over hadden. Het doet me erg aan Aphex Twin denken ook, maar ik denk nog steeds dat The Flashbulb een pseunoniem is van Richard D J.. heb wel vaker overeenkomstige dingen gehoord namelijk
Voor beide tracks toch nog een 3*
Dat ford muziekje vind ik weer helemaal te gek! Geen idee dat die vent Pluxus heette. Maar ik vond het altijd al een lekker 80s aanvoelend deuntje, en ook de komplete track valt niet tegen. 4,5*
Die Flashbulb tracks zijn een beetje oubollig, zeker de tweede, maar zeker niet de stokoude acid waar ik even dacht dat we het over hadden. Het doet me erg aan Aphex Twin denken ook, maar ik denk nog steeds dat The Flashbulb een pseunoniem is van Richard D J.. heb wel vaker overeenkomstige dingen gehoord namelijk
Voor beide tracks toch nog een 3*Dat ford muziekje vind ik weer helemaal te gek! Geen idee dat die vent Pluxus heette. Maar ik vond het altijd al een lekker 80s aanvoelend deuntje, en ook de komplete track valt niet tegen. 4,5*
0
geplaatst: 31 juli 2009, 19:49 uur
Pluxus: zo hoor ik het graag, mooi organisch en geen tetterend beukende beats: 4,5*
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 1 augustus 2009, 01:39 uur
Ik hoor toch liever Transient van Orbital, hoewel dit best een aardig nummertje is.
0
geplaatst: 1 augustus 2009, 09:16 uur
Human Action Network & Acidwolf: klinken beiden inderdaad nogal belegen, maar ik lust op zijn tijd ook wel een goed stuk belegen kaas. Maar ik kan niet zeggen dat deze echt doorsmaakten. Vooral HAN niet. Acidwolf kon er dan nog net mee door. 1.5* en 2.5*
Pluxus: mooi. 3.5*
Pluxus: mooi. 3.5*
0
geplaatst: 1 augustus 2009, 18:19 uur
Pluxus: 4,5*
Erg mooi inderdaad. Heb het album staan, maar nog niet geluisterd. Zal hem morgen eens door de kamer laten schallen.
Erg mooi inderdaad. Heb het album staan, maar nog niet geluisterd. Zal hem morgen eens door de kamer laten schallen.

0
geplaatst: 1 augustus 2009, 18:28 uur
Vandaag weer eens At the Controls van Agoria geluisterd en dan is dit toch wel een hoogtepunt... misschien dat het losstaand minder goed werkt, maar toch maar proberen.
0
Sietse
geplaatst: 1 augustus 2009, 18:32 uur
Pluxus swingt lekker 
Het heeft iets rommeligs, terwijl het toch vrij netjes blijft. Lekker speels daardoor. Leuk leuk.

Het heeft iets rommeligs, terwijl het toch vrij netjes blijft. Lekker speels daardoor. Leuk leuk.
0
Sietse
geplaatst: 1 augustus 2009, 18:37 uur
Swayzak (in de remix door apparat) doet het voor mij niet zo best.
Vind het nogal 13 in een dozijn klinken.
En die voice samples bewerken op deze manier is maar een iemand die daar mee weg komt (omdat het hem wel mooi lukt) en dat is The Field.
Vind het nogal 13 in een dozijn klinken.
En die voice samples bewerken op deze manier is maar een iemand die daar mee weg komt (omdat het hem wel mooi lukt) en dat is The Field.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 3 augustus 2009, 21:08 uur
Swayzak:
Doet me niks. Begint nog wel aardig (beetje Underworld-achtig) maar zodra die verknipte vocalen en die flauwe trance-achtige synth erin komen was het voor mij uit met de pret. Nummer klinkt ook alsof het '93 komt. Apparat heeft veel betere remixes gemaakt, zoals recentelijk de nieuwe Moby en waar vooral de dub remix van dat nummer eruit springt. 2,5*
Skream!:
Hmmz, ik zou zelf meer voortgeborduurd hebben op die toffe wobbly baslijn in combinatie met de beats. Maar die reggae orgeltjes en vocalen zijn echt te cheesy voor woorden. Maak dan gewoon een reggaenummer. En die extra lollige uplifting melodies die later worden toegevoegd doen het nummer ook geen goed. Echt de makkelijke weg kiezen dit. Nee sorry, kan hier niks mee. Niet eens echt slecht ofzo maar het doet me gewoon niks. 2,0*
Doet me niks. Begint nog wel aardig (beetje Underworld-achtig) maar zodra die verknipte vocalen en die flauwe trance-achtige synth erin komen was het voor mij uit met de pret. Nummer klinkt ook alsof het '93 komt. Apparat heeft veel betere remixes gemaakt, zoals recentelijk de nieuwe Moby en waar vooral de dub remix van dat nummer eruit springt. 2,5*
Skream!:
Hmmz, ik zou zelf meer voortgeborduurd hebben op die toffe wobbly baslijn in combinatie met de beats. Maar die reggae orgeltjes en vocalen zijn echt te cheesy voor woorden. Maak dan gewoon een reggaenummer. En die extra lollige uplifting melodies die later worden toegevoegd doen het nummer ook geen goed. Echt de makkelijke weg kiezen dit. Nee sorry, kan hier niks mee. Niet eens echt slecht ofzo maar het doet me gewoon niks. 2,0*
0
geplaatst: 3 augustus 2009, 23:20 uur
Swayzak, erg matig nummertje, irritante vocal samples en oubollig stom dansvloer geluidje. 1,5*
Skream, niet veel beter.. beetje teveel op en neer wobbelend en weinig losbarstend, daarbij de ragga vocalen moeten gedoseerd en niet op basis van niks links en rechts om je oren worden geslingerd. Misschien dat enkele hangplekstoners hier op kunnen swingen, mij irriteert het voornamelijk. 2*
Skream, niet veel beter.. beetje teveel op en neer wobbelend en weinig losbarstend, daarbij de ragga vocalen moeten gedoseerd en niet op basis van niks links en rechts om je oren worden geslingerd. Misschien dat enkele hangplekstoners hier op kunnen swingen, mij irriteert het voornamelijk. 2*
0
geplaatst: 4 augustus 2009, 16:25 uur
Skream: vrij saai nummer, snap dat hele dubstep-gedoe niet zo...
2*
2*
0
geplaatst: 4 augustus 2009, 19:33 uur
Ik snap dat hele dubstep gedoe inmiddels wel wat meer, maar wat Skream ertussen doet als toch relatief grote naam, volg ik ook niet helemaal (als deze track representatief is). Het mist ofwel de logge push, ofwel het broeierige waarvan dubstep als type geluid het moet hebben.
Ook 2*
Ook 2*
0
geplaatst: 4 augustus 2009, 20:16 uur
Skream is inderdaad niet zo'n goed voorbeeld wat betreft goeie dubstep, het nummer klinkt erg goedkoop. 2*
Wat dat betreft vind ik dit beter.
Wat dat betreft vind ik dit beter.
0
tuktak
geplaatst: 4 augustus 2009, 20:44 uur
die swayzak kan ik echt niet uitzitten, beetje vervelend die wasmachineproductie.
pinch is idd wel een stuk fijner als skream, ik kende eerst alleen cd1 met al die vocals en die vind ik vreselijk, de instrumental cd2 is echter wel erg goed van underwater dancehall.
pinch is idd wel een stuk fijner als skream, ik kende eerst alleen cd1 met al die vocals en die vind ik vreselijk, de instrumental cd2 is echter wel erg goed van underwater dancehall.
0
geplaatst: 4 augustus 2009, 22:10 uur
Dat nummer van Skream is toch een beetje meelal-dubstep, aardig maar blijft niet lang leuk. 2.5*
Pinch is beter, maar dit is niet zn beste werk 3*
Pinch is beter, maar dit is niet zn beste werk 3*
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 5 augustus 2009, 00:04 uur
Pinch:
Dat klinkt al wat beter, hoewel ik het nog steeds niet echt spannend vind. Ik hou wel van dub, maar dubstep vind ik allerminst overtuigend. 3*
Dat klinkt al wat beter, hoewel ik het nog steeds niet echt spannend vind. Ik hou wel van dub, maar dubstep vind ik allerminst overtuigend. 3*
0
DevendraBan
geplaatst: 5 augustus 2009, 11:48 uur
skream: één van de eerste dubstepschijfjes die ik hoorde, helemaal niet moeilijk, inderdaad, maar wel een fijne track, 3*.
waxdolls: kots in geluidsgolven, ik schaam me voor het zijn van Belg, kutland met kutmuziek, dit bevestigt het maar weer eens. Daar bovenop is he een erg vervelende clip. 1*
waxdolls: kots in geluidsgolven, ik schaam me voor het zijn van Belg, kutland met kutmuziek, dit bevestigt het maar weer eens. Daar bovenop is he een erg vervelende clip. 1*
* denotes required fields.