Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 25 juli 2009, 00:52 uur
Arik Brikha - 2,75*
Ik geloof dat ik het een beetje begrip te begrijpen. Als oudere jongere heb je het niet makkelijk in deze wereld (ook al zit je in je derde jeugd).
Vrienden (40-gers) van mij noemen dit geloof ik trance en draaien dit gaandeweg de avond op partijtjes (die zij dan weer feesten noemen). Het is dan blijkbaar de bedoeling dat er gedanst wordt - zo met zwaaiende armen en van die Olga Commandeur-heupzwaaien. Ik vind het vrij corny, niet verrassend maar dat schijnt hier dan weer 'cheesy' te heten. Het heeft een vrije hoge Tiësto en Armin van Buuren-factor, maar ik vind het niet verkeerd (er is beduidend slechter spul), het doet me geen kwaad, maar techno vind ik het niet - dan denk ik toch meer bijv aan Josh Wink (Higher State of Consciousness) en zo (maar dat was in mijn tweede jeugd).
Ik geloof dat ik het een beetje begrip te begrijpen. Als oudere jongere heb je het niet makkelijk in deze wereld (ook al zit je in je derde jeugd).
Vrienden (40-gers) van mij noemen dit geloof ik trance en draaien dit gaandeweg de avond op partijtjes (die zij dan weer feesten noemen). Het is dan blijkbaar de bedoeling dat er gedanst wordt - zo met zwaaiende armen en van die Olga Commandeur-heupzwaaien. Ik vind het vrij corny, niet verrassend maar dat schijnt hier dan weer 'cheesy' te heten. Het heeft een vrije hoge Tiësto en Armin van Buuren-factor, maar ik vind het niet verkeerd (er is beduidend slechter spul), het doet me geen kwaad, maar techno vind ik het niet - dan denk ik toch meer bijv aan Josh Wink (Higher State of Consciousness) en zo (maar dat was in mijn tweede jeugd).
0
geplaatst: 25 juli 2009, 00:59 uur
herman schreef:
Echt zo'n fantastische techno-plaat dit
Lekker dramatisch ook.
(embed)
Echt zo'n fantastische techno-plaat dit

Lekker dramatisch ook.

(embed)
!!
Je noemt dit ´dramatisch´... Ik weet dan precies wat je bedoelt. Ik noem dat altijd ´drive´, maar ben ook met die term niet gelukkig en gebruik het daarom ook niet veel. ´Koude disco´ heb ik wel eens geprobeerd maar dat snapte helemaal niemand.
Heeft dat speciale melodieuze, enigszins treurige, je erin verliezende - en het is alleen bij dance - ook een formele naam als subgenre ofzo? Of kennen andere danceliefhebbers het ook als ´drama´.
Misschien niet het beste om in dit topic te vragen maar wie weet?
0
Sietse
geplaatst: 25 juli 2009, 01:32 uur
ik denk dat je die melancholische noot bedoelt die in vrij veel trance zit.
0
tuktak
geplaatst: 25 juli 2009, 09:27 uur
progressive techhouse kun je dit noemen...tiesto en van buuren maken en draaien trance, vergelijkingsmateriaal voor deze stijl is bijvoorbeeld joris voorn.
0
geplaatst: 25 juli 2009, 10:28 uur
Sietse voelt wat ik bedoel, zo lijkt het, maar het lijkt toch moeilijk te benoemen, want melancholie tref je ook wel in andere muzieksoorten (ben er ook wel gevoelig voor) en dat is het toch niet helemaal. Het is een sterkere emotie waarbij er naast gevoel ook kracht van de muziek komt. Ik stel me trouwens wel voor dat het bij minder dansbare electronic ook wel kan spelen, en houd me aanbevolen voor verdere suggesties.
Het ´Bombastisch en Cheesy´ van Orbit geeft misschien vooral aan dat hij er zelf weinig mee heeft, maar voor als het je echt interesseert: het is niet passend bij wat ik zoek. Veel blije, hymne-achtige extraverte house en trance zijn uiterst bombastisch en komen niet in de buurt van wat ik bedoel. Tuktak geeft ook aanknopingspunten. Tiesto is meer sterk commercieel, vrolijk (Cheesy, zo je wilt) en dansbaar, en ook wel favoriet bij mij trouwens. Van Buuren is imo een houthakker zonder gevoel. Van Joris Voorn hoorde ik inderdaad al wel eens iets leuks, zou dat weer eens moeten opzoeken.
Progressive techhouse zal ik eens proberen als zoekterm, zou het zelf niet verzonnen hebben.
Bedankt voor jullie meedenken in elk geval.
Het ´Bombastisch en Cheesy´ van Orbit geeft misschien vooral aan dat hij er zelf weinig mee heeft, maar voor als het je echt interesseert: het is niet passend bij wat ik zoek. Veel blije, hymne-achtige extraverte house en trance zijn uiterst bombastisch en komen niet in de buurt van wat ik bedoel. Tuktak geeft ook aanknopingspunten. Tiesto is meer sterk commercieel, vrolijk (Cheesy, zo je wilt) en dansbaar, en ook wel favoriet bij mij trouwens. Van Buuren is imo een houthakker zonder gevoel. Van Joris Voorn hoorde ik inderdaad al wel eens iets leuks, zou dat weer eens moeten opzoeken.
Progressive techhouse zal ik eens proberen als zoekterm, zou het zelf niet verzonnen hebben.
Bedankt voor jullie meedenken in elk geval.
0
geplaatst: 25 juli 2009, 11:02 uur
Vind "melancholie" toch ook wel passend, gebruik het woord zelf vaak genoeg om het verschil tussen echte trance (Airwave) en club (Tiesto en consoorten) aan te halen.
Niet echt pure trance dit, daarvoor zijn de melodieën wat schamper uitgewerkt. Wel perfecte werkmuziek, in die zin dat weinig mensen er zich expliciet aan zullen storen en dat je lekker een beetje kan meeboppen. Maar in z'n soort niet echt een opmerkelijke track vind ik.
Klinkt trouwens best oud
Niet echt pure trance dit, daarvoor zijn de melodieën wat schamper uitgewerkt. Wel perfecte werkmuziek, in die zin dat weinig mensen er zich expliciet aan zullen storen en dat je lekker een beetje kan meeboppen. Maar in z'n soort niet echt een opmerkelijke track vind ik.
Klinkt trouwens best oud
0
geplaatst: 25 juli 2009, 12:30 uur
Ex Machina vind ik wel een goed album van Aril Brikha, dit nummer Winter vind ik eigenlijk niet zo boeiend, beetje te cheesy, toch wel een lekker drive wat wel kenmerkend is voor hem. 2.5*
0
geplaatst: 25 juli 2009, 16:00 uur
sq schreef:
!!
Je noemt dit ´dramatisch´... Ik weet dan precies wat je bedoelt. Ik noem dat altijd ´drive´, maar ben ook met die term niet gelukkig en gebruik het daarom ook niet veel. ´Koude disco´ heb ik wel eens geprobeerd maar dat snapte helemaal niemand.
Heeft dat speciale melodieuze, enigszins treurige, je erin verliezende - en het is alleen bij dance - ook een formele naam als subgenre ofzo? Of kennen andere danceliefhebbers het ook als ´drama´.
(quote)
!!
Goede vraag, ik denk niet dat er een specifieke genrenaam voor is. Met dramatisch bedoelde ik inderdaad het gevoelige treurige melancholische aspect.

0
tuktak
geplaatst: 25 juli 2009, 19:50 uur
carl finlow is wel lekker jah, toevallig net in de auto de electro cd van dave clark world service op gehad, perfecte rijmuziek
0
Sietse
geplaatst: 25 juli 2009, 21:07 uur
van mij had het bovenstaande nummer wat meer variatie mogen hebben in het ritme want dat kabbelt mij te veel door met de zelfde paar maten op repeat. De rest vind ik lekker klinken.
Zitten enkele fijne geluiden in die zo typisch zijn voor electro maar niet altijd weten te pakken, echter hier wel.
Zitten enkele fijne geluiden in die zo typisch zijn voor electro maar niet altijd weten te pakken, echter hier wel.
0
geplaatst: 25 juli 2009, 21:22 uur
Aril Brikha: not my cup of tea for sure. Zijn naam vind ik stukken spannender dan zijn muziek. Maar ik hou sowieso niet van deze soort trancy - progressive techouse, zoals tuktak aangeeft.
Sillicon Sally: dit ligt me al stukken beter. Ik hoor hier wat Orbital echo's in. Lekker nummer, met een simpele maar effectieve flow.
Sillicon Sally: dit ligt me al stukken beter. Ik hoor hier wat Orbital echo's in. Lekker nummer, met een simpele maar effectieve flow.
0
geplaatst: 25 juli 2009, 22:24 uur
Silicon Scally bevalt me al stukken beter! Lekker rauwe electro track met af en toe vette geluiden. Ritme is inderdaad beetje saai, maar hier steekt het minder als bij veel andere electro. 3,5*
0
geplaatst: 25 juli 2009, 23:27 uur
1.5*, als je in slaap wil vallen op de dansvloer ... voor thuis is het al helemaal rampzalig. Nogal oubollig en erg mak allemaal.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 26 juli 2009, 01:05 uur
Silicon Scally:
Mensen die dit saai noemen moeten de oorsmeer eens uit hun oren halen, of betere speakers kopen. Subtiel opgebouwde electro, goeie sounds en goed gebruik van filters en melodie. 3,5*
Mensen die dit saai noemen moeten de oorsmeer eens uit hun oren halen, of betere speakers kopen. Subtiel opgebouwde electro, goeie sounds en goed gebruik van filters en melodie. 3,5*
0
geplaatst: 26 juli 2009, 01:16 uur
4*
Geweldige lagen inderdaad als je dit in de juiste omstandigheden luistert. Zwaar, dromerig, spacy en uitblinkt door weinig te doen.
Meer variatie in het ritme zou ik wel eens willen horen.
Geweldige lagen inderdaad als je dit in de juiste omstandigheden luistert. Zwaar, dromerig, spacy en uitblinkt door weinig te doen.
Meer variatie in het ritme zou ik wel eens willen horen.
0
geplaatst: 26 juli 2009, 19:24 uur
Heerlijk dromerig en spacy inderdaad, om helemaal in weg te duiken, thuis en op de dansvloer. Dikke 4*
0
geplaatst: 26 juli 2009, 23:36 uur
Matig jungle/breakbeat nummer uit begin jaren negentig, hoor er wel een beetje Prodigy in, voor de rest niet echt boeiend.
2*
2*
0
geplaatst: 27 juli 2009, 01:19 uur
Cocaine sensi.. yeaahh right
Beetje breakbeat uit de jaren 90 idd, maar wat een cheesy samples, en nog eens veel te prominent aanwezig. 0,5*
Beetje breakbeat uit de jaren 90 idd, maar wat een cheesy samples, en nog eens veel te prominent aanwezig. 0,5*
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 27 juli 2009, 01:35 uur
e.kude:
Irritant, vervelend nummer. De breakdown leek ook nergens op. Slappe hap dus. Er is genoeg vette jungle gemaakt in die tijd, maar dit hoort daar niet bij. 0,5*
Irritant, vervelend nummer. De breakdown leek ook nergens op. Slappe hap dus. Er is genoeg vette jungle gemaakt in die tijd, maar dit hoort daar niet bij. 0,5*
0
Sietse
geplaatst: 27 juli 2009, 18:14 uur
Inderdaad niet de meest briljante muziek uit die tijd. Dit is toch wel boeiender gedaan door vele artiesten uit die periode.
Vooral de geluiden vind ik niet mooi klinken.
Vooral de geluiden vind ik niet mooi klinken.
0
geplaatst: 27 juli 2009, 19:19 uur
Ik hou wel van jungle maar dit is toch maar een mager beestje. 1.5*
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 28 juli 2009, 00:48 uur
Ben Frost:
Mooi nummer, goeie opbouw. Toffe clip ook. 4*
Mooi nummer, goeie opbouw. Toffe clip ook. 4*
* denotes required fields.