Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 24 juni 2009, 18:31 uur
Mooiste Julien Neto nummer en ook algemeen bijzonder prettig. Het heeft klanken die steeds wat ongemakkelijk van het randje afvallen, maar blijft toch harmonieus en toegankelijk. 4,5*
0
Sietse
geplaatst: 24 juni 2009, 19:09 uur
inderdaad een sterk nummer.
Erg mooi uitgewerkt en fijn om naar te luisteren, zoals de gehele cd is.
Erg mooi uitgewerkt en fijn om naar te luisteren, zoals de gehele cd is.
0
geplaatst: 25 juni 2009, 15:22 uur
Alom bekend bij de meesten hier, dus jullie zullen niet verrast worden, maar ik ben op zoek naar jullie mening over dit kunstwerk 
Door de 10-minuten regel niet in volle glorie (terwijl de track de laatste minuut prachtig afbouwt), maar er blijft genoeg moois over.

Door de 10-minuten regel niet in volle glorie (terwijl de track de laatste minuut prachtig afbouwt), maar er blijft genoeg moois over.
0
geplaatst: 25 juni 2009, 15:50 uur
Meanderthals: erg duf intermezzo trackje, dat amper onder electronic te schuiven valt. Vind het saai, niet meer dan een opvullertje. Maar wel redelijk ongevaarlijk verder 1.5*
Neto: kende ik al, ook dit vind ik duffe, best deprimerende muziek. Vooral de melodieën zijn van een oninteressante droefheid voorzien. Helemaal niks voor mij. 1.0*
Garnier: erg fijn technoplaatje. Niet super, maar wel chill en lekker rustig. 3.5*
Neto: kende ik al, ook dit vind ik duffe, best deprimerende muziek. Vooral de melodieën zijn van een oninteressante droefheid voorzien. Helemaal niks voor mij. 1.0*
Garnier: erg fijn technoplaatje. Niet super, maar wel chill en lekker rustig. 3.5*
0
lambf
geplaatst: 25 juni 2009, 16:05 uur
Julien Netto: Typisch Sietsenummer, wel mooi, maar niet mijn smaak en weet niet echt interessant te zijn.
Laurent Garnier: Ook deze is niet interessant genoeg, en minder leuk als de vorige en duurt 8 minuten te lang. Voor hippe strandclubs enzo.
Laurent Garnier: Ook deze is niet interessant genoeg, en minder leuk als de vorige en duurt 8 minuten te lang. Voor hippe strandclubs enzo.
0
geplaatst: 25 juni 2009, 17:45 uur
Julian Nieto, erg rustig en suffig.. maar niet slecht. In de categorie rustig zou ik hiervan nog best wat kunnen aanhoren, zonder naar de zak amfetamine te moeten grijpen. 3*
Garnier, typisch weer zo'n gemaakt coole trance verzamelalbum track, dat het zomer is maakt nog geen 10 zwaluwen...
2*
Garnier, typisch weer zo'n gemaakt coole trance verzamelalbum track, dat het zomer is maakt nog geen 10 zwaluwen...
2*
0
geplaatst: 25 juni 2009, 22:58 uur
Laten we hier gewoon de volle 5* voor geven, prachtige klassieker.
0
geplaatst: 25 juni 2009, 23:31 uur
@Neto: prachtig sfeervol nummer van een prachtig album.
4,5*
@Garnier: saai, zoals zo'n beetje alle techno/trance/dance en tralala voor mij is.
2*
4,5*
@Garnier: saai, zoals zo'n beetje alle techno/trance/dance en tralala voor mij is.
2*
0
geplaatst: 26 juni 2009, 01:54 uur
Nee, Garnier is technobossanovaschlager natuurlijk, maar trance schrijft wat makkelijker 

0
Sietse
geplaatst: 26 juni 2009, 10:58 uur
hij is toch gewoon een techno grootheid of heb ik dat nu mis?
0
geplaatst: 26 juni 2009, 11:24 uur
Je hebt het niet mis, maar als je even naar het nummer luistert haal je er zo de raakvlakken met trance uit, zeker als je '92-'94 als referentiekader houdt.
0
geplaatst: 26 juni 2009, 11:57 uur
Een de jaren daarvoor speelde mensen uit Detroit ook al met strings en emotie... 'Hokjes'
0
geplaatst: 26 juni 2009, 13:09 uur
Tijd hier niet geweest, hier mijn beoordeling van de laatste 3 tracks:
Meanderthals - Doet een beetje denken aan Bugge Wesseltoft. Idd van die achtergrondmuziek in restaurant en meer jazz dan electronic, maar wel een lekker jazzy achtergrondmuziekje. 4*
Julian Neto - Ook lekker voor op de achtergrond. 3,5*
Laurent Garnier - Deze mag gewoon keihard op de voorgrond gedraaid worden. Vette klassieker, 5*
Meanderthals - Doet een beetje denken aan Bugge Wesseltoft. Idd van die achtergrondmuziek in restaurant en meer jazz dan electronic, maar wel een lekker jazzy achtergrondmuziekje. 4*
Julian Neto - Ook lekker voor op de achtergrond. 3,5*
Laurent Garnier - Deze mag gewoon keihard op de voorgrond gedraaid worden. Vette klassieker, 5*
0
Sietse
geplaatst: 26 juni 2009, 14:45 uur
Onderhond schreef:
Je hebt het niet mis, maar als je even naar het nummer luistert haal je er zo de raakvlakken met trance uit, zeker als je '92-'94 als referentiekader houdt.
Ja en het heeft ook raakvlakken met acid en ambient (uit dezelfde periode), maakt het nog geen acid en/of ambient.
0
geplaatst: 26 juni 2009, 16:27 uur
Vind het anders bij dit nummer maar moeilijk mikken moest ik het echt in een categorie willen gooien. Maar daar ging het niet om, het is verder niet verwonderlijk dus dat orbit dit onder trance wenst te scharen.
0
geplaatst: 26 juni 2009, 19:25 uur
Lusine Icl: aardig mooi, maar houdt zich op de achtergrond 3.5*
Meanderthals: 3.75* alleen weinig electronisch aan
Julien Neto: 4* mooie emotie
Choice (het nummer is tenslotte niet alleen van Garnier): 5* rauw en smooth tegelijk. Soort combinatie tussen Phuture - Acid Tracks en Moby's Go. Strings doen me ook deels aan Twin Peaks denken.
Meanderthals: 3.75* alleen weinig electronisch aan
Julien Neto: 4* mooie emotie
Choice (het nummer is tenslotte niet alleen van Garnier): 5* rauw en smooth tegelijk. Soort combinatie tussen Phuture - Acid Tracks en Moby's Go. Strings doen me ook deels aan Twin Peaks denken.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 26 juni 2009, 19:39 uur
Prachtig nummer, alleen de 'drums' kan ik me een beetje aan ergeren. Maar de melodieën zijn heerlijk mooi.
0
geplaatst: 26 juni 2009, 20:16 uur
Laurent Garnier: niet echt een lekker gevoel bij, kille klanken met een ritme dat het gehele nummer wat doorkabbelt. Techno is sowieso niet mijn ding. 2.0*
0
geplaatst: 26 juni 2009, 20:55 uur
hmm mooi nummer! lekker zomers. het is niet super hoogstaand ofzo maar dat hoeft ook niet altijd. een nummer wat lekker wegluistert is net zoveel waard.
4.5*
4.5*
0
geplaatst: 26 juni 2009, 21:09 uur
Eerste 1:30 zijn erg vervelend en dreutelig. Pas dan (eigenlijk net halverwege) komen er wat mooiere, warmere melodieën bij. Jammer dat de climax en te groot ongecontroleerd soepje is dat niet echt mooi bij elkaar vloeit (2:15)
Wel aardig als minder opvullertje van een geniale plaat misschien, maar verder weinig geslaagd en nogal oubollig ook.
2.5*
Wel aardig als minder opvullertje van een geniale plaat misschien, maar verder weinig geslaagd en nogal oubollig ook.
2.5*
0
geplaatst: 26 juni 2009, 22:38 uur
Sietse schreef:
Ook al zo'n ingekakt genre.. eerlijk gezegd verdiep ik me er amper in waar de scheidslijn ligt in dit soort dansmuziek. Ik herkende er ook wat trance in, en zo te zien Chameleon Day ook.. misschien moet je eens wat lessen gaan inroosteren over dit soort muziek sietse, steken we nog wat van je op

0
geplaatst: 26 juni 2009, 23:14 uur
Njah, als je een echt stevige techno plaat naast een wat melancholisch trance nummer legt hoor je het verschil wel. Maar verder vind ik het toch ook eerder een cross-over nummer.
Overigens niks mis mee, wel lekker op zo'n zomers dagje
Overigens niks mis mee, wel lekker op zo'n zomers dagje

0
geplaatst: 27 juni 2009, 00:12 uur
Helaas John Doe, maar dit vind ik helemaal niets. Lelijk geluid, oninteressante melodieën die meer als voetbalmuziekdeuntjes overkomen en misplaatste verknippingen van de ritmes.
1,5*
1,5*
* denotes required fields.