Genres / Electronic / Maak kennis met Electronic en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 27 juni 2009, 00:33 uur
Mwa, vind deze wel weer wat hebben, mooi kort pareltje wat vast zijn plek zal hebben in een meer uitgewerkt gehaal van een album. 3,5*
0
Sietse
geplaatst: 27 juni 2009, 01:18 uur
orbit schreef:
Ook al zo'n ingekakt genre.. eerlijk gezegd verdiep ik me er amper in waar de scheidslijn ligt in dit soort dansmuziek. Ik herkende er ook wat trance in, en zo te zien Chameleon Day ook.. misschien moet je eens wat lessen gaan inroosteren over dit soort muziek sietse, steken we nog wat van je op
(quote)
Ook al zo'n ingekakt genre.. eerlijk gezegd verdiep ik me er amper in waar de scheidslijn ligt in dit soort dansmuziek. Ik herkende er ook wat trance in, en zo te zien Chameleon Day ook.. misschien moet je eens wat lessen gaan inroosteren over dit soort muziek sietse, steken we nog wat van je op
Muzieklessen van mij zijn nogal vaak, uhm, chaos en onnavolgbaar

0
geplaatst: 27 juni 2009, 01:33 uur
Gyzzz schreef:
Helaas John Doe, maar dit vind ik helemaal niets. Lelijk geluid, oninteressante melodieën die meer als voetbalmuziekdeuntjes overkomen en misplaatste verknippingen van de ritmes.
1,5*
Oh, kan ik me wat bij voorstellen. Is ook een nummer wat je cheesy kunt vinden (in vergelijking met bijvoorbeeld BoC), maar ik vind het wel een gepassioneerd nummertje van een kort album waar hier vast genoeg liefhebbers voor te vinden zijn. Met de verknippingen vind ik overigens niet zoveel mis, alleen de snare wordt een beetje eentonig gebruikt, maar het kan dat het je niet ligt natuurlijk. Maar bijvoorbeeld dat van Lusine Icl wat je ritmisch interessant vond, vind ik goed, maar saai uitgevoerd.Helaas John Doe, maar dit vind ik helemaal niets. Lelijk geluid, oninteressante melodieën die meer als voetbalmuziekdeuntjes overkomen en misplaatste verknippingen van de ritmes.
1,5*
0
geplaatst: 27 juni 2009, 01:39 uur
Dat is toch geen afspiegeling van hoe die genres allemaal in elkaar overlopen eh?

0
Kadafi
geplaatst: 27 juni 2009, 09:37 uur
Mijn reactie op het album 'Beneath the surface' (2002) van Balligomingo...
Kadafi schreef:
Heb deze pas ontdekt via een vriend. Na 1 luisterbeurt is mijn opinie alsvolgt, kort en bondig: Heerlijk dromerige chillout, niks geen poespas, gewoon lekker relaxen op deze plaat. "Purify" is het beste nummer wat mij betreft.
Het heeft wat weg van bekende artiesten als:
Delerium
Enigma
Chicane
Dus vind je dat wat, probeer dit album!
Heb deze pas ontdekt via een vriend. Na 1 luisterbeurt is mijn opinie alsvolgt, kort en bondig: Heerlijk dromerige chillout, niks geen poespas, gewoon lekker relaxen op deze plaat. "Purify" is het beste nummer wat mij betreft.
Het heeft wat weg van bekende artiesten als:
Delerium
Enigma
Chicane
Dus vind je dat wat, probeer dit album!
0
Sietse
geplaatst: 27 juni 2009, 11:09 uur
orbit schreef:
Dat is toch geen afspiegeling van hoe die genres allemaal in elkaar overlopen eh?
(quote)
Nee das mijn enthousiasme over muziek

0
geplaatst: 27 juni 2009, 11:53 uur
Bruna - Wel aardige melodie, maar de drums zijn iets te prominent aanwezig voor een kabbelnummer, terwijl het te weinig spanning heeft om er echt voor te gaan zitten. 3*
Balligomingo - Tsja, 7 jaar geleden had ik dit wel goed gevonden, nu vind ik het vooral saai. 2*
Balligomingo - Tsja, 7 jaar geleden had ik dit wel goed gevonden, nu vind ik het vooral saai. 2*
0
geplaatst: 27 juni 2009, 15:03 uur
Niet veel bijzonders, gaat het ene oor in en het andere weer uit.
2*
2*
0
geplaatst: 27 juni 2009, 16:39 uur
Balligomingo - leuk, 3 * maar het houdt de aandacht inderdaad niet vast; moest denken aan acts die ook te vinden zijn op Winterchill (Hedkandi).
Je zou ook kunnen denken aan acts als Mandalay, Nicola Hitchcock en Frou-Frou. De eerste twee spreken mij meer aan dan dit vanwege het contrast tussen hoge, ijle stem en synthesizer-begeleiding.
Je zou ook kunnen denken aan acts als Mandalay, Nicola Hitchcock en Frou-Frou. De eerste twee spreken mij meer aan dan dit vanwege het contrast tussen hoge, ijle stem en synthesizer-begeleiding.
0
geplaatst: 28 juni 2009, 00:07 uur
4,5*
Heb een paar maanden terug zelf nog met Midfield General gedraaid en een van zijn laatste platen was deze. Erg vet was dat.
Heb een paar maanden terug zelf nog met Midfield General gedraaid en een van zijn laatste platen was deze. Erg vet was dat.

0
geplaatst: 28 juni 2009, 02:52 uur
Interessant, vind beide tracks wel iets hebben.. die van Balligomingo vanwege de mooie influx van kalmerende stem met een relaxed kabbelend electronic zee'tje. 3,5*
Midfield general vanwege zijn oprechte benadering en de lekkere drive. 10 minuten blijkt rijkelijk overdreven, na ongeveer 5 is het al gedaan. En dat is net genoeg voor een dansnummertje als dit. 3,5*
Midfield general vanwege zijn oprechte benadering en de lekkere drive. 10 minuten blijkt rijkelijk overdreven, na ongeveer 5 is het al gedaan. En dat is net genoeg voor een dansnummertje als dit. 3,5*
0
geplaatst: 28 juni 2009, 12:59 uur
Normaal gesproken niet helemaal mijn type dansmuziek qua klankkleur deze, maar hij loopt dan wél weer als een trein en is tof gemaakt. Dus toch zeker wel 3,5*
0
geplaatst: 28 juni 2009, 13:36 uur
Zat een beetje te wachten tot hu nu ging openbloeien, drive ging krijgen, lekker dansbaar ging worden ... bende softies heeft die hele minimal beweging gecreeerd 
2.0*

2.0*
0
geplaatst: 28 juni 2009, 13:38 uur
4 * - heel fijne percussie; deed denken aan MAW. Beetje een mix van 2 werelden (US en UK).
0
geplaatst: 28 juni 2009, 19:47 uur
Lekker opzwepend nummer, alleen net even iets te lang voor het mooie. 3,5*
0
geplaatst: 29 juni 2009, 00:00 uur
Ben benieuwd hoeveel mensen over de gladde vocaaltjes zullen vallen, want ik vind ze - in tegenstelling tot 99% van dergelijks - zelf magistraal geïntegreerd in het nummer. Dit is cheap en duur, loom en beweeglijk tegelijk.
0
geplaatst: 29 juni 2009, 00:30 uur
mm lekker nummer voor de zwoele zomer avond. ik heb ook even het origineel opgezocht en beluisterd. en dat vind ik nog net iets beter eigenlijk. YouTube - Matias Aguayo - Minimal (Original Mix)
0
geplaatst: 29 juni 2009, 01:21 uur
Matias Aguayo rules sowieso. De Koze remix zet de ironie van dit alles nog wat vetter aan. Enorm fijn trackje dat zichzelf - en een hele scene - heerlijk op de hak neemt.
0
geplaatst: 29 juni 2009, 01:26 uur
Misschien wel 'szomers, maar wat een foute vocals.. en meteen een italo-sfeertje waar ik allergisch voor ben. Daarnaast dat gesamplede orgelgeluidje wat maar "lekker warm" blijft doorpruttelen op de achtergrond is nogal overkill. Evenals die koebel aan het einde. Zal best een grap zijn, maar nogal een foute dan 1,5*
0
geplaatst: 29 juni 2009, 09:42 uur
Erg lekker in het gehoord liggend nummer, heerlijk voor bij deze oplopende temperaturen. 4,0*
0
geplaatst: 29 juni 2009, 09:44 uur
Ik kende het origineel al wel, maar deze remix mag er ook zijn. Echt een heerlijk ironisch nummer inderdaad, lag ook in een scheur toen ik het voor het eerst hoorde 4*
0
geplaatst: 29 juni 2009, 11:08 uur
Als het een grap is, is het even grappig als Fuck The Macarena. Vind het zelf gewoon plain fout. 1.0*
0
geplaatst: 29 juni 2009, 11:13 uur
1,5* - zal vast wel een succes zijn in de dipso aan de mediterraanse kusten. Dit is mij te veel de softe kant van de lounge; en de meeste lounge heb ik 3-4 jaar geleden al weggeven.
0
geplaatst: 29 juni 2009, 17:08 uur
Hehe grappige (en voorspelbare) reacties weer.
Ik vind het totaal geen lounge, daarvoor is het veel te beweeglijk. En bovendien inderdaad ironisch op de juiste manier, bijna verwarrend te noemen.
Inderdaad superfoute vocals, maar dan ook echt smerig fout en spekglad, a la Luomo, waardoor het helemaal omklapt naar het toffe, vind ik. Wel de verdienste van Koze want het origineel vind ik niet zo interessant en dit is zelfs mijn favoriet op Reincarnations
Ik vind het totaal geen lounge, daarvoor is het veel te beweeglijk. En bovendien inderdaad ironisch op de juiste manier, bijna verwarrend te noemen.Inderdaad superfoute vocals, maar dan ook echt smerig fout en spekglad, a la Luomo, waardoor het helemaal omklapt naar het toffe, vind ik. Wel de verdienste van Koze want het origineel vind ik niet zo interessant en dit is zelfs mijn favoriet op Reincarnations

0
geplaatst: 29 juni 2009, 17:30 uur
Tsja, als het omklapt naar zonnodig nog foutere muziek kan ik er niet zoveel meer mee. Humor zie ik meer als de bewerking van het nummer "Do you think I'm Sexy" door de Revolting Cocks. Dit heeft weinig met grap te maken vind ik.
0
geplaatst: 29 juni 2009, 17:49 uur
Ik hoor de grap niet echt, maar vind het wel gewoon een lekker nummer.
* denotes required fields.